19 ianuarie: Băsescu critică televiziunile pentru atitudinea ostilă față de Guvern: "
Preşedintele Traian Băsescu a susţinut, ieri, că televiziunile din România s-au comportat ostil faţă de Guvern, şeful statului apreciind că nu a existat niciun fel de sprijin public, decât foarte rar, pentru ca acest Cabinet să-şi ducă la capăt “măcar acţiunile bune”.
“Cine poate spune că avem un sistem de educaţie performant? Nimeni. Arătaţi-mi un singur post de televiziune care a susţintut reforma educaţiei, decât aşa, printre dinţi, pe ici pe colo era o undă de susţinere, în rest totul era un dezastru în această lege”, a declarat şeful statului după cum relatează Mediafax.
Băsescu critică televiziunile pentru atitudinea ostilă faţă de Guvern
Omul de afaceri Adrian Andrici, proprietar al postului de radio City FM şi cunoscut investitor pe bursă, l-a revocat pe Gabriel Oprea, director general al City FM, din funcţia de administrator al radioului, scrie DailyBusiness.ro, care citează o notă din Monitorul Oficial. Reprezentanţii City FM nu au putut fi contactaţi pentru detalii suplimentare referitoare la poziţia actuală a lui Oprea în cadrul postului de radio.
Patronul City FM l-a revocat pe directorul general din funcţia de administrator
Daniela Crudu nu mai face parte din echipa emisiunii Neatza, difuzată la Antena 1, începând de ieri dimineaţă, aşa cum au anunţat realizatorii Dani Oţil şi Răzvan Simion. În urma scandalului cu Leo de la Strehaia în care Daniela a fost implicată, echipa emisiunii a decis ca ea să nu mai ocupe rolul de Vecină la Neatza, relatează Evenimentul Zilei și Gândul. Însă Antena 1 nu a renunţat cu totul la ea. Daniela se va alătura echipei lui Dan Capatos, Un show păcătos. “Începând de astăzi, colega noastră Daniela a decis, împreună cu echipa de la Neaţa, pentru a lăsa o imagine curată şi brand-ului pe care l-am creat cu greu câţiva ani de zile, să ne despărţim, pe cale amiabilă şi să ne amintim împreună de momentele frumoase”, a spus Dani Oţil, în emisiunea de la Antenă de ieri dimineață.
În vara lui 2010, Nadia Tătaru, fondatoarea postului de radio pentru copii Itsy Bitsy, a regândit strategia de business: a redus numărul de angajaţi, a pus planurile în cui şi aşteaptă primele luni ale noului an pentru a vedea dacă le poate lua înapoi, scrie Wall-Street.ro. Radioul a avut de la început un cod etic ce promitea că nu va fi difuzată publicitatea la produse nesănătoase. Propuneri de la aceste categorii au venit chiar de la început, unele dintre ele consistente. “€œSpuneai cu jumătate de gură «nu» pentru că aveai nevoie de bani. Dar nu am putut face niciodată compromisul ăsta”, a declarat Tătaru într-un interviu pentru Wall-Street.ro. Itsy Bitsy funcţionează ca parte a On Air Studio SRL, o casă de producţie audio-video deţinută de soţii Felix şi Nadia Tătaru. Casa de producţie are activităţile sale independente de radio -€“ produce reclame şi alte materiale pentru clienţi comerciali, agenţii de publicitate sau de PR. Din banii obţinuţi astfel e susţinut Itsy Bitsy.
Cum şi de ce menţii în viaţă un radio pentru copii neprofitabil
Manelele reprezintă «ultimul răcnet» în muzica europeană, consideră Shantel, un celebru Dj german, ai cărui bunici sunt originari din România, scrie Adevărul. Pe numele lui adevărat Ştefan Hantel, el a difuzat la BBC Radio 1 o manea interpretată de Florin Salam. Artistul de origine română se pare că nu este la prima astfel de iniţiativă la postul britanic de radio. În urmă cu câţiva ani, invitat fiind să mixeze într-o emisiune la BBC Radio 1, el a difuzat melodia “Barosan de Barosan – Smekerit”, interpretată de Sandu Ciorbă.
Cum a ajuns BBC Radio 1 să difuzeze manelele lui Florin Salam şi Sandu Ciorbă
Compania de telecomunicaţii Romtelecom a primit ieri trei licenţe audiovizuale de la CNA pentru trei televiziuni noi care vor difuza tot programe de sport. Reprezentanţii companiei vor să transmită în direct cât mai multe dintre partidele din Champions League care sunt difuzate simultan. CNA a acordat, ieri, o licenţă audiovizuală prin satelit televiziunii Dolce Sport 2, dar şi licenţe audiovizuale provizorii pentru Dolce Sport 3 şi Dolce Sport 4, scrie Adevărul, care citează Mediafax.
Romtelecom lansează Dolce Sport 2, 3 şi 4
Aproximativ 90% dintre internauţii români intră zilnic online, majoritatea de pe computer de tip desktop şi fac acest lucru acasă sau de la serviciu, potrivit valului de iarnă al Studiului Demografic trafic.ro, care a colectat date în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie. Două treimi dintre internauţii români (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% accesează web-ul de pe laptopuri, în timp ce un număr mult mai mic foloseşte pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%), notează Mediafax și HotNews.
Deşi comentariile făcute de Ricky Gervais, gazda Globurilor de Aur 2011, au şocat, scandalizat şi redus la tăcere publicul prestigioasei gale, care a avut loc duminică, audienţa acestui eveniment a crescut faţă de anul trecut, scrie Mediafax. Gala Globurilor de Aur 2011 a fost urmărită de aproape 17 milioane de telespectatori ai postului american NBC, un număr în creştere uşoară faţă de gala din 2010, prezentată de acelaşi comic britanic Ricky Gervais, renumit pentru umorul său acid şi comentariile sale răutăcioase.
Audienţa galei Globurilor de Aur 2011, în creştere faţă de 2010
Cea mai mare reţea socială din lume, Facebook, care a depăşit de curând pragul de 650 de milioane de utilizatori, a înregistrat anul trecut venituri cu 86% mai mari faţă de 2009, scrie Money.ro, care citează un studiu asnalizat de adage.com. Majoritatea veniturilor generate de Facebook au provenit din Statele Unite, adică 1,21 miliarde de dolari. Analiştii consideră surprinzător faptul că 60% din veniturile Facebook, adică 1,12 miliarde de dolari, au fost generate de către companiile mici. Veniturile provenite de la companii mari, precum Coca Cola, P&G sau Match.com, au fost de 740 milioane de dolari.
Facebook a înregistrat venituri de 1,86 miliarde de dolari în 2010
Companiile americane vor cheltui peste 3 miliarde de dolari pentru publicitate prin reţelele sociale în 2011, potrivit estimărilor eMarketer. Sursa citată apreciază că valoarea publicităţii prin reţele sociale, pe piaţa americană, va fi cu 55% mai mare decât în 2010, urmând să crească cu încă 27,7% anul viitor. La nivel global, eMarketer apreciază că publicitatea prin reţele sociale va creşte cu 71,6%, până la 5,97 miliarde de dolari, scrie HotNews.ro.
Pe scurt: Estimări eMarketer privind publicitatea prin reţele sociale
Gigantul media francez Lagardere, ce deţine divizia de presă scrisă Hachette Filipacchi, este aproape de finalizarea tranzacţiei cu Hearst Corporation privind vânzarea portofoliului de titluri internaţionale, scrie Financiarul, care citează brandrepublic.com. Tranzacţia este evaluată la 600 de milioane de lire sterline, mai multe detalii fiind aşteptate în zilele următoare.
Lagardere vinde portofoliul Hachette cu 600 mil. lire sterline
La nivel global, bugetele de promovare pe TV au punctat în 2010 o majorare de aproape 6%, însă importanţa comunicării comerciale în această industrie este în uşoară scădere, scrie Financiarul, care citează studiul „World TV Markets”, raport publicat de compania de cercetare IDATE. Nivelul total al pieţei TV, pentru întreg mapamondul, a totalizat anul trecut 289,2 miliarde de euro, în creştere cu 7,1% faţă de 2009, fapt ce semnalează îmbunătăţirea climatului economic, după ce în 2009 punctase o majorare de doar 0,6%.
Veniturile televiziunilor europene s-au majorat anul trecut cu 6,6% , ajungând la 84,4 miliarde de euro
Producătorul de electrocasnice Îndesit, care deţine brandurile Hotpoint şi Ariston, a ales Initiative şi Aegis pentru a-i gestiona contul de media din Europa, în valoare de 20 milioane de lire sterline, scrie DailyBusiness.ro. Din grupul Aegis fac parte agenţiile Carat şi Vizeum.
Îndesit a ales Initiative şi Aegis pentru servicii de media în Europa, în valoare de 20 mil. lire sterline
Pe fondul incertitudinii privind climatul economic din 2011, în Marea Britanie, bugetele de marketing au fost revizuite în scădere cu 5,4% în ultimele trei luni ale anului trecut, scrie Financiarul, care citează cel mai recent studiu IPA/BDO Bellwether. Astfel, din aproximativ 300 de companii de marketing chestionate, circa 22% au raportat o revizuire în scădere a cheltuielilor de promovare în T4 2010, în timp ce doar 17% au anunţat majorarea bugetelor.
Bugetele de marketing, recul de 5,4% în T4
"