miercuri, 6 iulie 2011

Concluzii şocante: Cristina Verona şi-a ucis mama

Concluzii şocante: Cristina Verona şi-a ucis mama: "Potrivit legiştilor, Cristina Verona şi-ar fi ucis mama, apoi s-a sinucis. Există mai multe plângeri ale vecinilor făcute la poliţie, din care reiese că femeia de 44 de ani ar fi avut un comportament bizar. Cristina Verona a fost corespondent al agenţiei Associated..."

Botezatu: “Notele la BAC, confirmate de mediile din liceu”

Botezatu: “Notele la BAC, confirmate de mediile din liceu”: "
Notele la bacalaureat, confirmate de mediile generale pe cei patru ani de liceu. Daniel Botezatu, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani, a declarat că, în cazul celor mai buni 10 absolvenţi, notele obţinute la examenul de bacalaureat sunt apropiate de media pe anii de liceu.

"

Hi5 moare în România. Vezi cum arată cifrele!

Hi5 moare în România. Vezi cum arată cifrele!: "Hi5.com, una dintre cele mai mari comunităţi online frecventate de români, şi-a înjumătăţit numărul de clienţi unici în ultimul an."

Video: Elena Cislaru, eleva de 10 la BAC

Video: contestatii BAC Botoşani

Elena Cislariu, "zecista" de la Bac: A fost un examen de dificultate medie!

Elena Cislariu, "zecista" de la Bac: A fost un examen de dificultate medie!: "Elena Mihaela Cislariu, eleva de la Colegiul Economic “Octav Onicescu din Botosani, singura din judet care a avut media 10 la Bacalaureat, spune ca reteta succesului a fost invatarea continua, inca de cand a intrat in..."

Fostul șef al vânzărilor din Antene va conduce Discovery

Fostul șef al vânzărilor din Antene va conduce Discovery: "

ACTUALIZARE: Conducerea vanzarilor de publicitate TV in cadrul trustului va fi preluata interimar de Anca Vasile (fosta Vlad), potrivit reprezentantilor citati de HotNews.

Vlad Tudosie, fostul șef al vânzărilor din Antene, va conduce Discovery din poziția de Country Manager pentru România și Europa de Sud-Est , începând cu data de 1 august.

El îl înlocuiește pe Phillip Luff, cel care a fost Country Manager interimar pentru Europa de Sud-Est şi care acum va prelua poziţia de Country Manager pentru Pieţele Emergente.

Iată care este structura de conducere a Discovery:

  • Vlad Tudosie (Country Manager SEE) – raporteaza la Katarzyna Kieli (Managing Director Discovery Networks CEEMEA)
  • Andrei Grigorescu (Advertising Sales Director SEE) – raporteaza lui Vlad Tudosie
  • Gabriela Stoian (Distribution Sales Manager Romania) – raporteaza lui Vlad Tudosie
  • Mihails Starodubovs (Distribution Sales Manager SEE) – raporteaza lui Vlad Tudosie
  • Alexandra Tiganas (Channel Director SEE) – raporteaza lui Paul Welling (Head of Channels, Discovery Networks CEEMEA)

Discovery are un sistem matricial de organizare, cu mai multe linii de raportare. Departamentele comerciale, cum sunt cele de vânzări, raportează direct Country Managerului, pe cand departamentul editorial, cum este cel de Programe, are o altă linie de raportare directă, și raportează doar parțial Country Managerului”, a declarat Corina Potârniche, PR Manager, Europa de Sud-Est.

Cu ce se va ocupa Vlad Tudosie?

Vlad Tudosie va fi responsabil de coordonarea activităţilor companiei în Europa de Sud-Est şi de evoluţia posturilor de televiziune din portofoliu, printre care TLC, Discovery Channel, Animal Planet, Discovery HD Showcase sau ID Investigation Discovery.

Acesta va lucra în biroul Discovery din Bucureşti şi va avea ca principal obiectiv dezvoltarea business-ului Discovery, precum şi consolidarea relaţiilor cu partenerii de pe pieţele din Europa de Sud-Est, cu focus pe România, Bulgaria, Serbia, Slovenia şi Croaţia.

Tudosie îi va raporta direct Katarzynei Kieli, Vicepreşedinte Executiv şi Managing Director Discovery Networks CEEMEA.

Despre Vlad Tudosie

  • Din ianuarie 2010 până la numirea sa în funcţia de Country Manager pentru Europa de Sud-Est, în cadrul Discovery Networks CEEMEA, Vlad Tudosie a deţinut postul de Head of TV Sales la Intact Media Group, unde a condus echipa de vânzări, departamentul de proiecte speciale, departamentul de trafic şi echipa de research B2B.
  • Înainte de a lucra pentru Intact Media Group, Tudosie a fost Director de Vânzări Publicitate la Discovery România.
  • Acesta s-a alăturat echipei Discovery după 8 ani la Cable Direct, unde a fost promovat din funcţia de Sales Manager la cea de Managing Director într-un singur an.
  • De asemenea, a obţinut un MBA în cadrul Universităţii de Stat Coles Kennesaw din Statele Unite, unde a studiat între 2006 şi 2008.
"

Vedetele românești la bac: Adelina Pestrițu l-a picat, Marius Moga ”s-a consultat” cu colegii

Vedetele românești la bac: Adelina Pestrițu l-a picat, Marius Moga ”s-a consultat” cu colegii: "Dan Negru se miră de exuberanța celor care au luat bacul, în timp ce fotomodelul Natalia Mateuț a avut emoții la matematică, dar s-a ales cu un 7"

Autoarea seriei Harry Potter a renunţat la editorul care a făcut-o celebră.

Autoarea seriei Harry Potter a renunţat la editorul care a făcut-o celebră.: "J.K Rowling a renuntat la editorul care a facut-o celebra publicandu-i prima carte a seriei, 'Harry Potter si Piatra Filosofala', in 2008, informeaza site-ul dailymail.co.uk. O declaratie data de StonehillSalt PR din partea lui J.K Rowling a confirmat faptul ca scriitoare a renuntat la asocierea cu Christopher Little Literary Agency.
Unul dintre purtatorii de cuvant ai autoarei a afirmat ca nu va face niciun comentariu asupra potentialelor actiuni juridice din partea lui Christopher Little. ..."

INTERVIU-DOCUMENT (2) Ovidiu Nacu: Am suferit ca un câine după Cațavencu

INTERVIU-DOCUMENT (2) Ovidiu Nacu: Am suferit ca un câine după Cațavencu: "
În 1991, Eugen Istodor număra sânii Oanei Sârbu în nou lansatul pe atunci Liceeni Rock’n Roll. “Apar în trei scene, de câte trei ori: odată în închipuirea unui el, de două ori în realitate”.
Câteva luni mai târziu, cu probleme financiare, Nacu, patronul Cațavencu, are o idee: reviste erotice. Ideea a prins la public, dar nu și la Cațavenci, care se rup de el și lansează Academia Cațavencu.
Am suferit ca un câine după Cațavencu”, mărturisește el în a doua parte a interviului.
Ovidiu Nacu: “Cu Cațavencu am făcut niște prostii care m-au dus în situația de a-l pierde și chiar dacă nu-mi aducea bani, era copilul meu de suflet. Am suferit ca un câine după Cațavencu. Ani de zile mi-a trebuit să mă obișnuiesc cu ideea că nu mai e revista mea.”
Din partea a doua a interviului:
  • După aceea am scos reviste vandabile, o revistă Blitz Magazin, care a mers foarte bine ani de zile, a avut tiraj de peste 300.000 de exemplare. Altele: Fapte reale, Crima, am scos câteva zeci de titluri. Am scos foarte multe reviste de integrame.
  • Am avut titluri la care eu am renunțat și acum sunt scoase de alți editori. De exemplu, Cancan a fost titlul meu. L-am înregistrat și a expirat, pentru că nu l-am mai scos și am renunțat la el.
  • Eu banii pe care i-am făcut, i-am făcut ulterior, după ce m-am despărțit de băieți.
  • Am schimbat zeci de titluri, la un moment dat aveam 140 și ceva de titluri înscrise la OSIM.
  • În ‘95 am făcut alte lucruri, am avut o tipografie, am cumpărat construcții, terenuri, am construit, am făcut alte lucruri.
  • O prostie mare a fost că nu m-am reorientat la jumătatea anilor ‘90 să scot niște reviste glossy pe care să le cresc și să pot continua cu ele.
  • Guvernul Văcăroiu, pe care eu nu l-am suportat niciodată, mie mi-a făcut un bine, pentru că lenea și pierderile de timp de la întreprinderile de stat mie îmi aduceau bani. Integramele mergeau extraordinar de bine pe vremea Guvernului Văcăroiu, se vindeau vagoane

Interviul, pe larg:

Petrișor Obae: Ce a fost momentul Cațavencu Internațional?
Ovidiu Nacu: O, a fost un moment lung. Noi am scos două ediții. Marțea apărea Cațavencu incomod, iar joia Cațavencu Internațional. Pentru că a mers atât de bine Cațavencu incomod, încât am hotărât să scoatem două ediții. Era cam același lucru. Un titlu asemănător. Doar că sortam informația. Tematica internă o publicam în Cațavencu incomod, iar cea externă în Cațavencu internațional.
Ce ați mai scos?
După aceea am scos reviste vandabile, o revistă Blitz Magazin, care a mers foarte bine ani de zile, a avut tiraj de peste 300.000 de exemplare. Altele: Fapte reale, Crima, nu știu, am scos câteva zeci de titluri. Am scos foarte multe reviste de integrame, la un moment dat cele mai multe de pe piață. Cert e că pentru câțiva ani eu scoteam câte 5-7 titluri pe săptămână.
Am avut titluri la care eu am renunțat și acum sunt scoase de alți editori. De exemplu, Cancan a fost titlul meu. L-am înregistrat și a expirat, pentru că nu l-am mai scos și am renunțat la el.
Am scos reviste de femei, gen Căsnicia mea, Tânără și îndrăgostită. Am avut și o revistă Telenovela. O alta de câini, se numea Tu și câinele. Am avut de-a lungul timpului atâtea, că nu-mi amintesc de ele.

Revistele erotice, probleme cu autoritățile, salvarea de la faliment

Deci scoteați Blitz, Bordel, Sex…
Nu, pe alea le-am oprit destul de repede. Ele ar fi mers destul de mult, dar am avut niște probleme cu autoritățile și atunci am hotărât să le opresc.
Era considerat ca distribuție de material pornografic?
Da, cam așa ceva.
Și câte numere ați scos?
Nu mai știu, le-am scos câteva luni bune.
Se vindeau bine?
Excepțional!
Se vindeau mai bine decât Cațavencu?
Nu. Dar era o treabă extrem de ușor de făcut. Practic o revistă de acel tip o făcea un om cu câteva materiale de la niște colaboratori. Era o chestie ieftină, ușor de făcut.
Cine se ocupa de realizarea acestor reviste?
Niște oameni pe care nu știu dacă e bine să-i numesc acum, nu sunt convins că nu s-ar supăra pe mine. N-au rămas în presă, au viețile lor.
Acum vă e rușine de acea perioadă?
Omul face în viață fel de fel de lucruri pentru că trebuie să le facă, are nevoie să le facă, nu toate sunt extrem de elegante sau de onorante.
Deci acum vă e puțin rușine de ce ați făcut?
Da.
Dar atunci?
Și atunci îmi era, dar era o chestie clară, era afacerea care mă scotea pe mine din niște datorii. Firma avea niște datorii colosale, pe care cu astea le-am plătit și mi-am relansat activitatea. Cu astea am scos alte publicații de succes.

Regrete: Sigur că îmi pare într-un sens rău

Acum, dacă priviți înapoi, vă pare rău că v-ați despărțit de Cațavenci?
Sentimental da, financiar nu. A fost singura soluție, eu pierdeam bani în momentul acela cu Cațavencu. Revista Cațavencu are cheltuieli foarte mari. Cheltuielile redacționale sunt foarte mari și e mult mai greu de rentabilizat decât o altă revistă, decât orice altă revistă am făcut eu ulterior.
Dar s-a vândut totuși, pe urmă, pe bani buni, acum câțiva ani când a luat-o Vîntu au câștigat bani buni…
Dumneavoastră sunteți sigur că înțelegeți de ce a făcut Vîntu investițiile pe care le-a făcut în presă?
Cațavencii au câștigat bine din acea vânzare.
Da, ei au câștigat bine, într-adevăr.
V-ați gândit atunci “puteam să fiu și eu printre ei”?
Ei au vândut atunci un grup de presă, aveau un cotidian, posturi de radio, reviste lunare specializate care aduceau publicitate în acel moment, site-uri și ce alte produse mai aveau. Nu au vândut doar o revistă.
Dar v-ați gândit “fir-ar să fie, puteam să fiu milionar acum dintr-un foc” ?
Sigur că îmi pare într-un sens rău. Îmi pare rău că m-am despărțit de colegii de liceu sau de colegi de facultate, de prietenii din nu știu ce perioadă. Îmi pare rău că mă despart de situații, de vârste, de oameni, de contexte, de experiențe de viață. După banii pe care mi-i aducea mie Cațavencu nu are cum să-mi pară rău pentru că, repet, Cațavencu îmi aducea bani cu minus.
Dar o perioadă v-a adus bani buni…
Mi-a adus o perioadă bani buni, e adevărat. Dar asta nu se mai repetă, asta se întâmpla pe vremea unor tiraje cu câteva zerouri, care acum nu se mai pot întoarce.

Banii pe care i-am făcut, i-am făcut ulterior, după ce m-am despărțit de băieți

Ajunseseți atunci milionar?
În lei? Sigur, da.
În dolari?
N-am calculat, nu cred. Nu știu, nu-mi amintesc.
Eu banii pe care i-am făcut, i-am făcut ulterior, după ce m-am despărțit de băieți. În momentul în care m-am despărțit de băieți eram înglodat în datorii și nu aveam niciun venit. Datoriile erau mai mari decât veniturile. Nu era deloc bine din acest punct de vedere. Banii i-am făcut apoi.
Ce ați făcut atunci erau un fel de tabloide, nu?
Ca format tipografic, da. Ca și conținut, da, BlitzMagazin a fost tabloid. A fost printre primele de la noi, a apărut înaintea Libertății, cu mult înaintea Click-ului și a fost tot o revistă, prima în România, prin analizarea unor modele occidentale.
Avea un cap roșu, un cap care semnăna foarte tare cu capul Bild-ului. Trebuie să recunosc că mi-a inspirat capul Blitz-ului și-a mers. Blitz-ul a mers extraordinar.
Când a fost lansat?
Blitz-ul a apărut în 93, a apărut dacă nu mă înșel la 50.000 de exemplare și dacă nu mă înșel pe la numărul 7 era la 200.000 de exemplare.

La un moment dat aveam peste 140 de titluri înregistrate la OSIM

Cu cine făceați revista? Vă mai aduceți aminte ce jurnaliști lucrau acolo?
La Blitz lucrau 2 sau 3 colaboratori de la Cațavencu, care au rămas cu mine și care au mers cu mine mai departe făcând ceea ce am făcut noi, presa pe care am făcut-o noi.
În rest am dat anunț în Blitz, am adunat niște oameni care au vrut să învețe meseria asta și i-am școlit.
Dați-mi niște nume.
De pildă, actuala reprezentantă a Organizației Mondiale a Sănătății în Albania și nu știu unde, Lucia Ghițiu, care e doctoriță, dar care era și reporter la mine. Cristian Vasile, care venise de la Cațavencu, un colaborator de la Cațavencu care a venit cu mine mai departe. Sunt oameni cu care, în momentul în care am renunțat la această afacere în 2002, nu ne-am mai văzut, nu știu ce mai fac.
Deci ați mers, totuși, încă 10 ani?
Da.
Ce titluri au mai fost în afară de Blitz?
Am schimbat zeci de titluri, la un moment dat aveam 140 și ceva de titluri înscrise la OSIM.
Din astea 140, multe erau derivate pentru că voiam ă să protejez toate variantele să nu apară copii. Oricum am scos niște zeci de titluri. Unele poate de un singur număr, altele de 10 ani.

Publicitarii nu voiau să dea reclame în asemenea presă

Pe ce era centrat Blitz Magazin?
Era un tabloid, informații despre vedete.
Cum se vindea în ultima perioadă, în ultimii ani?
Evident că din ce în ce mai prost pentru că concurența televiziunilor, concurența incipientă, dar deja se simțea a internetului. Plus că oamenii nu mai aveau apetit pentru tipul ăsta de presă.
Presa mea fusese gândită la începutul anilor ‘90, o formulă care nu atrăgea publicitate. Eu n-am avut decât extrem de puțină publicitate pentru că publicitarii nu voiau să dea reclame în asemenea presă și ăsta a fost motivul pentru care a trebuit să renunț fiindcă din vânzare tirajele scăzuseră de la sute de mii ajunseseră la câteva mii, 10.000 – 15.000.
Agențiilor le era jenă să bage publicitate în astfel de publicații?
Da, le era puțin jenă.
Ce îi respingea să bage bani?
Existau și niște motive obiective, de pildă tiparul și hârtia, pentru că erau tipărite pe ziar și motive subiective poate să ei nu doreau să fie alăturați de fel de fel de personaje din astea de cancan.
Erau crime?
Da, erau și cu așa ceva. Apăruseră între timp revistele glossy, care erau frumoase, se adresau unei păture sociale cu posibilități materiale mai mari, pe când revistele mele se adresau omului de pe stradă.

Îmi smulg părul pentru fiecare prostie

De ce nu v-ați gândit să vă reorientați la momentul respectiv?
În acel moment am anticipat prea mult, am considerat că se apropie sfârșitul presei pe print și că urmează internetul. Asta se întâmpla în 2002. S-a dovedit că m-am înșelat parțial. Fenomenul se va întâmpla, dar ceva mai târziu.
De ce nu v-ați gândit din ‘95?
În ‘95 am făcut alte lucruri, am avut o tipografie, am cumpărat construcții, terenuri, am construit, am făcut alte lucruri.
Vă pare rău, uitându-vă în urmă?
Pentru prostiile pe care le-am făcut, sigur că da! Îmi smulg părul pentru fiecare dintre ele.

Am suferit ca un câine după Cațavencu

Care sunt cele mai mari prostii pe care le-ați făcut?
Nu pot să vi le spun chiar pe toate…
Măcar câteva dintrele ele…
În zona de presă o prostie mare a fost că nu m-am reorientat la momentul despre care vorbeați, la jumătatea anilor ‘90 să scot niște reviste glossy pe care să le cresc și să pot continua cu ele. Există și în ziua de azi reviste glossy apărute atunci, care mergeau foarte bine până în 2008.
O altă prostie este legată de Cațavencu. Cu Cațavencu am făcut niște prostii care m-au dus în situația de a-l pierde și chiar dacă nu-mi aducea bani, era copilul meu de suflet. Am suferit ca un câine după Cațavencu. Ani de zile mi-a trebuit să mă obișnuiesc cu ideea că nu mai e revista mea.
Și care este prostia pe care vi-o reproșați?
Că la momentul respectiv nu am fost în stare să-mi gândesc bine afacerile și că am ajuns într-o situație de datorii, de pierdere financiară, în imposibilitatea de a duce mai departe revista.

Cea mai mare greșeală a fost că am vrut să fac un Rodipet

Ați spus că ați făcut și greșeli de investiția banilor…
Am făcut o afacere greșită, cea mai mare greșeală a fost că am vrut să fac un Rodipet, o mega firmă de distribuție, un engrosist, deci nu o firmă cu tarabe, cu vânzare și asta, într-un timp foarte scurt, m-a umplut de datorii. În câteva luni m-am trezit că sunt proprietar peste niște sute de tone de hârtie tipărită și nevîndută, pe care trebuia să o plătesc într-un fel sau altul și cea mai mare parte am și plătit-o.
Credeți că nu ați fost în pas cu vremurile la un moment dat în privința afacerilor cu presă?
În privința presei sigur că nu am fost în pas cu vremurile în perioada în care eu mergeam din inerție pe presa asta populară, pe care o scoteam eu, care atunci mergea bine, și eu mergeam pe ideea că “de ce să schimbi un lucru care merge?”. Principiu care s-a dovedit greșit, pentru că, treptat, ceea ce făceam eu n-a mai mers și când m-am gândit eu să mă reorientez era prea târziu.
Prin 2002 v-ați oprit…
Prin 2002 am rupt pisica, m-am oprit, am renunțat complet la presă și mi-am văzut de alte afaceri, alte probleme.

De la presă la afaceri imobiliare

Acum ce faceți?
Acum am niște spații închiriate.
Și din 2002 încoace ce-ați făcut?
Am încercat să fac comerț cu detergent, mi-am găsit și un furnizor prin India. M-am gândit eu că ar fi mai bine să aduc un detergent mai ieftin decât ceea ce este pe piață.
Am devenit distribuitorul exclusiv al furnizorului din India, apoi am realizat că este foarte greu să te bați cu giganții care controlau deja piața de detergenți și până la urmă am dat detergentul acela în pierdere numai ca să scap de el. Am renunțat la chestia asta și am trecut la ceea ce fac acum, închirieri.
Am niște clădiri mici, pe care le-am construit sau le-am cumpărat în acea perioadă. Am două clădiri mici de birouri, am niște hale în Pantelimon.
Acum, comparativ cu perioada în care făceați bani din presă, sunteți mai bogat sau mai sărac?
Mai sărac față de perioada ‘92 – ’98. Aia a fost perioada cea mai bănoasă pentru mine.
Acum mai sunteți milionar în euro?
E greu să spui, am niște active imobiliare. Cine poate să spună exact cât valorează ele?

Reîntâlnirea cu Bușcu: A trecut de mult timp perioada de dușmănie

V-ați mai văzut cu Doru Bușcu, cu echipa de atunci?
M-am văzut cu Doru Bușcu acum câteva zile.
După cât timp?
Nu mă mai văzusem cu Bușcu din anii ‘90. Cred că ultima oară mă văzusem cu el în ‘91, de atunci m-am mai întâlnit de câteva ori cu el pe stradă.
Cum a fost revederea?
Plăcută. A trecut de mult timp perioada de dușmănie, de agresiune… Au trecut 20 de ani de atunci…
Ei îmi reproșau mie că sunt zgârcit. La momentul acela eram zgârcit pentru că eram sărac, nici nu aveam de unde să-i plătesc mai bine. Asta ei au considerat că este zgârcenie.
Îmi reproșau că îi pun să scrie la altceva, ceea ce n-am reușit. Le-am propus, n-au vrut, asta a fost. Eu le-am reproșat după ce au plecat că mi-au furat practic revista. Ei au făcut o copie pe care au scos-o ani de zile. Revista lor era aceași Mărie cu altă pălărie.
Au păstrat specificul lui Cațavencu, au păstrat foarte mult, au păstrat practic totul din Cațavencu. Dar chestia asta a trecut, nu am ajuns la un proces, nu ne-am certat prea rău și bineînteles că timpul șterge totul. Am înțeles că e foarte bine că s-a întâmplat așa pentru că eu probabil că n-aș fi reușit să continui cu Cațavencu și murea definitiv, așa că decât să fie un cadavru mai bine să fie așa. M-am obișnuit cu ideea, nu știu dacă doar ei puteau să ducă mai departe Cațavencu, dar așa a fost.

Văcăroiu, mană cerească: Lenea și pierderile de timp de la întreprinderile de stat mie îmi aduceau bani

De ce credeți că au dispărut tipul de reviste pe care le făceați?
Au dispărut pentru că televiziunile au preluat foarte mult din specificul lor, pentru că oamenii parțial s-au săturat. De pildă integramele mergeau extraordinar de bine pe vremea Guvernului Văcăroiu, se vindeau vagoane.
De ce pe vremea Guvernului Văcăroiu?
Pentru că oamenii în drum spre serviciu trebuiau să-și cumpere și o ocupație.
Dar de ce pe vremea Guvernului Văcăroiu?
Uite așa s-a întâmplat. Pe vremea Guvernului Văcăroiu, pe care eu nu l-am suportat niciodată, ulterior am înțeles că mie mi-a făcut un bine, pentru că lenea și pierderile de timp de la întreprinderile de stat mie îmi aduceau bani. Oamenii cumpărau presa asta.
Practic, internetul reeditează, în opinia mea, cu alte mijloace tehnice și la un alt nicel ceea ce s-a întâmplat în 1990 pentru că acum internetul trăiește din tiraj, internetul trăiește din vizitatori, din cititori, încă n-au ajuns site-uri glossy.
La întâlnirea cu Bușcu care au fost primele cuvinte?
Mamă, ce-am îmbătrânit!
"

INTERVIU-DOCUMENT (1): Ovidiu Nacu, tatăl “natural” al lui Cațavencu, despre istoria zbuciumată a anilor 90. În alte roluri: Radu Mazăre și Nae Caranfil

Bun!
INTERVIU-DOCUMENT (1): Ovidiu Nacu, tatăl “natural” al lui Cațavencu, despre istoria zbuciumată a anilor 90. În alte roluri: Radu Mazăre și Nae Caranfil: "
Februarie 1990: “Veniți la Cațavencu”, “Luați Cațavencu” striga un tânăr student la Stația de metrou Izvor. Tânărul era actualul primar al Constanței, Radu Mazăre. A scris la primul număr și a fost cel mai bun vânzător de ziare, după cum povestește Ovidiu Nacu, cel care a lansat titlul pe piață, într-un interviu-document acordat în exlusivitate paginademedia.ro.
Sute de nume s-au perindat pe la Cațavencu la începuturi. Regizorul Nae Caranfil a scris un an în revista de satiră.
Totul începuse cu doar o lună în urmă, imediat după Revoluție…
Ianuarie 1990. TVR difuza “O scrisoare pierdută”, în montarea lui Liviu Ciulei, cu Victor Rebengiuc, Cotescu, Mircea Diaconu și Dem Rădulescu. “Asta e!” și-a spus pe atunci studentul Ovidiu Nacu. “Cațavencu” îi va fi numele, și-a spus el, după cum povestește în interviul acordat paginademedia.ro. Un prieten vine la Ovidiu Nacu acasă cu Doru Bușcu și Sorin Vulpe. Cei doi îl aduc pe Liviu Mihaiu și începe Cațavencu – săptămânal incomod.
Aproape doi ani mai târziu, cațavencii se rupeau de Ovidiu Nacu (vedeți în interviu miezul conflictului) și scoteauun nou titlu – Academia Cațavencu, împreună cu Mihai Cârciog și Mircea Dinescu. Primul Cațavencu avea să se stingă după câteva luni.
Paginademedia.ro vă prezintă în două părți un interviu-document despre istoria unei reviste, despre începuturile presei scrise în România postdecembristă, despre cât de ușor se câștigau bani din ziare și tot la fel de ușor se cheltuiau, despre frenezia unei epoci.
Din prima parte:
  • Într-o seară am văzutla TV “O scrisoare pierdută” în regia lui Ciulei de la Bulandra și atunci am zis “asta e, Cațavencu trebuie să se cheme”.
  • Aveam un televizor Cromatic pe care îl cumpărasem cu banii de la nuntă. Am vândut televizorul și am scos revista.
  • Texte bune aveau mai ales Bușcu și Mihaiu, Vulpe n-a fost niciodată un tip cu umor.
  • Cel mai bun vânzător la vremea aia, care și debutase în primul număr din Cațavencu, a fost Radu Mazăre. El venise la mine cu un text, eu i l-am publicat pentru că era bun, nu era lung, un textuleț. El a vândut la stația Izvor și a vândut cea mai mare cantitate, era foarte activ, făcea reclamă, striga “Hai la Cațavencu!”.
  • La mine acasă a fost redacția primelor numere. La mine acasă erau în permanență, timp de câteva săptămâni, de dimineață până noaptea erau în permanență oameni, era un fum de nu te mai vedeai dintr-un colț în altul al camerei, mâncam parizer cu pâine și făceam revista. Nu mai reușeam să aerisesc niciodată casa aia.
  • După ce am făcut o groază de bani fără să conștientizez, a fost o chestie neprogramată, parcă i-aș fi găsit pe jos, nici n-am știut să-i păstrez și i-am cheltuit pe tot felul de tâmpenii.
  • Primele publicații pe care puteam eu să le fac atunci, pentru că nu aveam niște structuri redacționale paralele în afară de Cațavencu, erau niște reviste erotice (Bordel, SexPress), nu porno.
  • După plecarea Cațavencilor, revista a mai mers vreo jumătate de an în pierdere, în pierdere cruntă pentru ca să-l țin, să scot jumătate de an revista, după plecarea lor, a trebuit să vând un apartament.

Interviul, pe larg:

Petrișor Obae: Dăm timpul înapoi, 1989 noiembrie. Ce făcea Ovidiu Nacu atunci?
Ovidiu Nacu: Eram student la limbi străine, la engleză. Mă gândeam să renunț la facultate și să emigrez în America, pe de o parte, iar pe de altă parte așteptam cu nerăbdare căderea lui Ceaușescu, despre care eram oarecum conștient. După tot ce se întâmplase în jur, Ceaușescu era ultimul dinozaur rămas și era foarte clar că are lunile numărate. S-a întâmplat și imediat după am vrut să scot o revistă.
Primele titluri au fost Baricada, Observator și Phoenix, iar a patra revistă a fost a mea. Revista mea a apărut înainte cu câteva zile de Expres.
De unde a venit ideea “vreau să fac o revistă”?
Eu aveam o atracție pentru presă, am vrut să dau și la ziaristică. Până la urmă n-am dat, pentru că nu se putea intra la ziaristică, la Ștefan Gheorghiu, decât cu recomandare de la organele de partid, recomandare pe care n-am reușit să o obțin.
Aveați ceva bani strânși, cu ce ați apărut?
Cu nimic. Am vrut să scot o revistă, mi-a venit o idee, am făcut o idee clară despre ce fel de revistă vreau să scot, am făcut o echipă…
Spre surprinderea mea, băieții de la filologie nu erau ceea ce îmi trebuia mie pentru revista asta, pentru că eu voiam să scot o revistă de satiră politică.

Ideea de Cațavencu după o seară la televizor

Toată lumea era însetată de politică la acel moment, nu exista niciun alt subiect de interes la începutul lui ‘90, dar toți erau niște încrâncenați, niște serioși, niște analitici, niște profunzi. Eu nu voiam așa ceva, voiam să abordez dintr-un unghi diferit și anume să-i bășcălesc, să-i caragializez, pentru că mie așa mi se părea că se întâmplă atunci.
Într-o seară am văzutla TV “O scrisoare pierdută” în regia lui Ciulei de la Bulandra și atunci am zis “asta e, Cațavencu trebuie să se cheme”. Aveam niște prieteni cu care discutam treburile astea, le-am spus a doua zi ideea mea și au început să se aducă unii pe alții.
A fost o fluctuație fantastică, cred că au trecut sute de oameni pe la Cațavencu, într-un singur an. Toți au venit cu textulețe, mai proaste, mai bune, am respins, i-am pus să refacă, am refăcut eu, am tăiat, în sfârșit, așa s-a întâmplat.

Am vândut televizorul și am scos revista

De ce Cațavencu?
Este cel mai interesant, cel mai spectaculos, cel mai spumos arhetip de politician din literatura română. Se vorbea despre “un cațavencu”. Ajunsese substantiv comun. E de departe cel mai interesant din tot teatrul lui Caragiale.
Haideți să ne întoarceam fix la istoria primului număr, cum s-a făcut, cu cine? Ați pus bani de-o parte, trebuia să plătiți tipografia…
Nu aveam niciun ban, am vândut un televizor pentru asta. Aveam un televizor Cromatic pe care îl cumpărasem cu banii de la nuntă. Am vândut televizorul și am scos revista asta.
Doar cu un televizor se putea scoate o revistă?
Da, doar cu un televizor.

Texte bune aveau mai ales Bușcu și Mihaiu, Vulpe n-a fost niciodată un tip cu umor

Cum i-ați cunoscut pe Doru Bușcu, pe Liviu Mihaiu și pe Sorin Vulpe?
Pe Doru Bușcu și pe Sorin Vulpe (foto) i-a adus într-o zi la mine acasă un coleg de-al meu de facultate. Într-o garsonieră pe lângă Sala Palatului, stăteam în gazdă, eu nefiind din București.
Erau interesați să scrie, aveau multe calități, dar nu aveau acest proiect. Ei voiau să scrie o chestie serioasă, serioasă cu ghilimelele necesare, și eu mi-am impus punctul de vedere, eu eram cu banii.
Eu am spus că vreau să scot o revistă de satiră politică. De voie, de nevoie, au acceptat, nu le-a plăcut ideea, dar au acceptat și apoi probabil le-a plăcut, pentru că a doua zi au venit cu niște texte de-a dreptul bune și l-au adus și pe Mihaiu. Texte bune aveau mai ales Bușcu și Mihaiu, Vulpe n-a fost niciodată un tip cu umor.
Ei erau colegi de facultate și buni prieteni – ăștia trei – Vulpe, Mihaiu și Bușcu. Ei au venit și cu alții, de pildă cu Răzvan Cucui, care a lucrat și la mine o perioadă, iar acum este la Kamikaze.
Vă mai aduceți aminte despre ce erau textele?
Cred că textul lui Mihaiu se numea “Cu cât suntem mai mulți, cu atât suntem mai culți”. Textul lui Bușcu nu mi-l amintesc.
Cum ați făcut cu tehnoredactarea?
Pe atunci nu era ca acum, când totul se făcea pe calculator. Ei scriau textele de mână, iar eu le băteam la mașina de scris. Scrisesem în anii 80 și mă mișcam bine cu mașina de scris. Ne-am dus la tipografie cu un teanc de texte și cu niște caricaturi: “asta e revista noastră”. Atunci se făcea pe plumb, se culegeau textele la linotip. Ne-a ajutat cineva de acolo să punem totul în pagină, s-a făcut totul pe loc.

Radu Mazăre, cel mai bun vânzător

Ați scos revista. Primul număr. Vă mai amintiți cum l-ați vândut, câți bani ați scos?
Câți bani am scos nu-mi amintesc, am scos un tiraj după cât am estimat eu, fără niciun criteriu, din burtă, de 50.000 de exemplare, pe care l-am vândut în prima zi tot noi, în sensul că ne-am dus fiecare cu câteva macarale (pachetele de ziare care ies de la rotativă) din astea în punctele de mare circulație din București: Gara de Nord, la Universitate, în stația metrou de la Izvor, Piața Victoriei. Primul număr a fost și scris și făcut și vândut tot de noi.
Redactorii erau și difuzori?
Asta a durat foarte puțin, 2-3 numere, după care au început să apară difuzori, care mai întâi erau persoane fizice, care videau ziare la tarabe.
Cât costa o revistă și câte pagini avea?
Costa 3 lei și avea 8 pagini alb-negru, format tabloid. Cel mai bun vânzător la vremea aia, care și debutase în primul număr din Cațavencu, a fost Radu Mazăre, Primarul Constanței. El venise la mine cu un text, eu i l-am publicat pentru că era bun, nu era lung, un textuleț. El a vândut la stația Izvor și a vândut cea mai mare cantitate, era foarte activ, făcea reclamă, striga “Hai la Cațavencu!”.
Ceilalți cum au vândut?
Unii erau mai discreți. Să vinzi ziare pe trotuar nu era tocmai ce-și doreau ei, dar așa s-a întâmplat, plus că am fost ajutați de o mulțime de colegi, prieteni, care au făcut același lucru.

150.000 de lei la primul număr

Ați ieșit pe plus?
Faceți socoteala: scăzând niște comisioane, 50.000 de exemplare înmulțite cu 3 lei, înseamnă 150.000 de lei. Din aceștia trebuie să scădem hârtia, cheltuielile de tipar, oamenii pe care îi plăteam ca pe niște colaboratori pentru că le-am plătit textele la bucată, plus comisione de difuzare.
Radu Mazăre cât a lucrat acolo?
Radu Mazăre doar a colaborat la acel număr, după câteva zile el a venit la mine cu un coleg de-al lui, Strutinski. El era student la Marină, la Constanța, și mi-au zis “uite, noi vrem să scoatem o revistă la Constanța, ce părere ai, putem oare?”. Eu le-am zis că pot, de ce să nu poată? Astfel ei au scos revista Contrast. De acolo a pornit, astfel și-a ales Mazăre meseria de ziarist, altfel poate ajungea să navigheze, poate ajungea marinar.
O altă variantă a începutului, pe care am auzit-o din partea cațavencilor, este că primul număr era ceva mai serios și după ce Nicolae Manolescu a scris o cronică pozitivă la adresa textelor lui Liviu Mihaiu și ale lui Doru Bușcu ați hotărât să o orientați pe zona aceasta de satiră.
Nu a fost un număr mai serios, a fost un număr mai stângaci scris. Au fost și texte mai serioase, pentru că era foarte greu în acel moment ca toată lumea să-și dea seama ce vrem să facem.
Cronica lui Manolescu din România liberă a fost un imbold pentru noi, a fost o mare încurajare, dar nu cronica lui Manolescu ne-a îndreptat pe noi într-o direcție sau alta. Direcția era stabilită.
Următoarele numere tot așa au fost, făcute în garsonieră, vândute la colț de stradă?
Primele numere cam așa s-au întâmplat.

Era un fum de nu te mai vedeai dintr-un colț în altul al camerei, mâncam parizer cu pâine și făceam revista

Când a devenit o chestie organizată cu sediu?
La mine acasă a fost redacția primelor numere. La mine acasă erau în permanență, timp de câteva săptămâni, de dimineață până noaptea erau în permanență oameni, era un fum de nu te mai vedeai dintr-un colț în altul al camerei, mâncam parizer cu pâine și făceam revista.
Vă e dor de perioada aceea?
A fost o perioadă dementă, superbă, a fost poate cea mai interesantă perioadă din viața mea. Aș face ulcer, diabet, cine știe ce alte boli dacă aș mai trăi asta acum.
Cât a durat zăpăceala asta din apartament?
Câteva săptămâni, după care am simțit nevoia să găsesc un spațiu. Nu mai reușeam să aerisesc niciodată casa aia, fumul nu ieșea niciodată tot afară, pentru că erau nu știu câți fumători, erau tot timpul țigări aprinse în cameră. Așa că am închiriat o cameră pe Calea Moșilor 75. Acolo a fost primul sediu oficial. Am stat acolo câteva luni după care ne-am mutat lângă Hanul lui Manuc, actuala Stradă Franceză.

Nașa de căsătorie mi l-a recomandat pe Mircea Toma

La început dintr-o garsonieră făceați bani în presă, acum sunt trusturi mari, puternice, în clădiri de birouri și afacerile sunt pe pierdere…
S-a schimat situația. Mai puneți la socoteală faptul că noi câștigam doar din vânzare, din tiraj, nu exista publicitate, practic, în momentul acela. Ea a apărut foarte târziu și cu pași mici s-a dezvoltat piața publicității.
Cum i-ați cunoscut pe ceilați Cațavenci?
Mircea Toma a veni și el printre noi, nu mai știu cum, dar era de așteptat pentru că era văr sau cumnat cu nașa mea de căsătorie și nașa mea mi l-a recomandat “Băi, ia-l pe Toma că e foarte bun și e exact ce-ti trebuie ție”. Alții au venit unii după alții, aduși, neaduși, cu texte în mână, cu caricaturi în mână, pe unii i-am păstrat, pe cei mai mulți nu, pentru că aveam de unde alege și era greu să faci față pretențiilor.
Dacă tot m-ați provocat să mă autodenumesc “tatăl lui Cațavencu”: eu am fost tatăl, dar recunosc că Bușcu, Mihaiu, Vulpe, Antonescu, Denis Dinulescu și toți ceilalți au fost mama lui Cațavencu.

După ce am făcut o groază de bani (…) n-am știut să-i păstrez și i-am cheltuit pe tot felul de tâmpenii

Erați conștient de puterea pe care o are titlul?
Ce îmi doaream eu atunci era să scot revista fără să-mi pun problema că trebuie să o rentabilizez, să fac bani cu ea, că sunt un patron, sunt un investitor, nu mă vedeam în felul ăsta, eu mă vedea ca un ziarist ca pe un om care vrea să scrie, să impună o poziție politică.
Treptat am devenit conștient, pentru că ne băga lumea foarte tare în seamă – și media care atunci se forma și politicienii -, treptat ne-am dat seama că suntem influenți. Dar bani mulți, Cațavencu n-a făcut decât în perioada aceea.
Cam câți?
Mulți, foarte mulți… Chiar nu-mi amintesc, e foarte greu de stabilit câți au fost, dar nu se punea problema pierderii, atunci profitul era spectaculos.
Din cei 150.000 de lei pe care îi scotea din distribuție, câti bani rămâneau?
Nu, 150.000 a fost suma brută, nu mai țin minte cât au rămas.
Rămâneau 20%?
Rămâneau mai mult. Era o afacere excepțională și ăsta este tipul de presă pe care l-am făcut ulterior, numai că ulterior mi-am conștientizat situația. După ce am făcut o groază de bani fără să conștientizez, a fost o chestie neprogramată, parcă i-aș fi găsit pe jos, nici n-am știut să-i păstrez și i-am cheltuit pe tot felul de tâmpenii.
Cum ar fi ?
Plăteam colaboratorii foarte bine, erau sute, sute de oameni au trecut în acea perioadă pe la Cațavencu. De unde înainte mâncam la autoservire că eram un student, ajunsesem să mănânc la Capșa sau mai știu eu unde. Erau cheltuieli nejustificate…

Am început să pierd din ce în ce mai mulți bani, mai ales după ce m-am lansat într-o afacere de difuzare

Vă îmburgheziseți peste noapte…
Exact. Am început să pierd din ce în ce mai mulți bani, mai ales după ce m-am lansat într-o afacere de difuzare. Am considerat că eu sunt mai deștept decât alții și că pot eu să pun la punct difuzarea din România și am vrut să fac o mega firmă de difuzare, un fel de Rodipet privat, că Rodipet atunci era de stat.
Am luat niște publicații la vânzare cu niște contracte proaste, publicații care nu s-au vândut și am rămas cu vagoane de retur, în timp, pentru că asta a durat câteva luni bune. Așa că m-am trezit cu datorii, m-am trezit cu probleme financiare enorme și singura mea soluție a fost să rentabilizez treaba asta. De atunci m-am hotărât eu că sunt patron, sunt investitor și că trebuie să fac bani. Asta se întâmpla în ’91 și am găsit soluții, am început să pregătesc niște publicații vandabile.

Schimbare de macaz, către reviste erotice: Bordel și SexPress

Ce fel de publicații rentabile?
Primele publicații pe care puteam eu să le fac atunci, pentru că nu aveam niște structuri redacționale paralele în afară de Cațavencu, erau niște reviste erotice, nu porno, pentru că nu aveau conținutul acela specific revistelor porno.
Cum se numeau?
Bordel, Sexpres… Și am scos revistele astea. Între timp m-am certat cu băieții de la Cațavencu pe tema asta, pentru că ei nu voiau să fie amestecați într-o afacere mudară, ei o percepeau la vremea aceea murdară.
Dar ei au apucat să scrie la aceste reviste?
Nu, n-au apucat.
Eu le-am explicat că este soluția ca să ieșim din situația financiară dificilă în care ne aflam, explicația mea nu s-a lipit, atunci ei au plecat, eu am rămas… Eu am continuat să scot revista Cațavencu, ei au scos Academia Cațavencu, care a fost o copie. Oricum, Cațavencu a făcut nenumărate copii. În ‘91, la un moment dat, am numărat 11 reviste de satiră politică, în același moment pe piață. Nu era nicio problemă că apare și al 12-lea titlu, doar că al 12-lea a fost bine făcut și a prins.

Câteva coperți memorabile

În momentul de vârf, cam cât vindea Cațavencu?
A vândut peste 300 de mii de exemplare.
Vă mai amintiți o copertă memorabilă?
Coperți memorabile au fost multe. O copertă memorabilă a fost una când, după ce Ceaușescu devenise un fel de bau-bau, de nume care nu trebuia pronunțat, Cațavencu a apărut cu poza lui Ceaușescu. Poza aceea memorabilă cu cravata cu potcoave. A fost așa un mic șoc pentru public. Un șoc și mai mare a fost când am scos Scânteia, un număr care arăta ca Scânteia, avea titluri în maniera aceea, era redactată oarecum asemănător, doar că dacă citeai până la capăt îți dădeai seama că nu e chiar Scânteia.
O altă copertă de care îmi amintesc, era o discuție aprinsă în presă și la televizor despre modelul economic de urmat, modelul francez, modelul suedez, diverse modele, toată lumea propunea tot felul de modele din diverse țări. Noi am propus modelul Botswanez și am ilustrat pe copertă cu moneda națională Botswaneză.

Nae Caranfil, un an la Cațavencu

Când au fost primele discuții mai aprinse cu Cațavencii? Când a fost prima ceartă?
N-au fost certuri, n-am ajuns să ne certăm de-adevăratelea, au fost niște discuții, pe un ton civilizat, care s-au produs prin toamna lui ‘91, înainte de desprinderea lor.
Dacă atunci când vorbiți de Cațavenci vă referiți la băieții care mai apoi au făcut Academia Cațavencu, este un lucru, pentru că la Cațavencu au fost mult mai mulți oameni decât acești băieți pe care îi știm: Denis Dinulescu, Mihai Antonescu, Șerban Comănescu, Felix Rizea, Nae Caranfil, Vali Vasilescu. Nae Caranfil a lucrat la noi timp de mai bine de un an de zile.
Ce făcea el la revistă, care era zona lui?
Scria, era reporter, făcea niște reportaje, dar mai și scria texte de autor.
După plecarea Cațavencilor, revista a mai mers vreo jumătate de an în pierdere, în pierdere cruntă pentru ca să-l țin, să scot jumătate de an revista, după plecarea lor, a trebuit să vând un apartament și cu banii aceia am scos revista.
După ce am terminat banii m-am hotărât să-l opresc și să trec la fapte și să scot reviste rentabile care să mă scoată din datorii, să mă pun pe picioare financiar.
"

Rezultate bacalaureat 2011. edu.ro, portalul Ministerului Educaţiei, a fost ieri cel mai accesat site din România

Rezultate bacalaureat 2011. edu.ro, portalul Ministerului Educaţiei, a fost ieri cel mai accesat site din România: "edu.ro, portalul Ministerului Educaţiei, unde s-au afişat rezultatele examenului de bacalaureat 2011, a fost, ieri, cel mai accesat site din România, potrivit datelor furnizate de trafic.ro."

Cum a fost la nunta lui Albert de Monaco. Fotografii

Cum a fost la nunta lui Albert de Monaco. Fotografii: "Cum a fost la nunta lui Albert de Monaco. Fotografii
Alteţele regale Principesa Margareta şi Principele Radu au reprezentat Casa Regală a României la fastuoasa nuntă a lui Albert de Monaco cu sud-africanca Charlene Wittstock. Cei doi, care au avut apariţii degajate şi prietenoase (au acordat îndelungi interviuri presei), pot fi văzuţi în serialul posta de AS Radu pe blogul personal. Să mai spunem despre cum socotesc regaliştii europeni atacul lansat de preşedintele Traian Băsescu împotriva Regelui Mihai: 'o mârşavie, de neluat în seamă. Traian Băsescu a fost puternic influenţat în acest caz de Paul Lambrino, rival al Casei Regale, şi ..."

Pagina de media – Petrişor Obae » Andreea Raicu: “Sunt multe emisiuni despre nimic, care promovează oameni care nu fac nimic”

Pagina de media – Petrişor Obae » Andreea Raicu: “Sunt multe emisiuni despre nimic, care promovează oameni care nu fac nimic”: "“Mulți apar la televizor și sunt mediatizati datorită scandalurilor sexuale, divorțurilor – și cred că este o pierdere de timp să stau să privesc lucrurile astea la televizor”, continuă ea.

Vedeta, care pregătește un proiect de stil, dar nu în televiziune, este dezamăgită de peisajul audiovizual românesc, dar vede cu ochi buni succesul formatelor de talente.

Andreea Raicu:

“Din dorința disperată de a face rating, oamenii sunt în stare să facă absolut orice, pană la limita cea mai de jos a bunului simt. Și nu mai există niciun fel de etică, niciun fel de profesionalism; nu generalizez, vorbesc de anumite cazuri…”"

4 iulie: O firmă înregistrată în Panama își revendică mărcile Realitatea TV și Realitatea FM

4 iulie: O firmă înregistrată în Panama își revendică mărcile Realitatea TV și Realitatea FM: "

Societatea românească European Money Strategy SRL, care are ca unic asociat o firmă înregistrată în Panama, a solicitat recent la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) înregistrarea mărcilor Realitatea TV şi Realitatea FM, scrie Mediafax.

În prezent, cele două mărci sunt deţinute de Realitatea Media SA, societate care aparține omului de afaceri Elan Schwartzenberg.

În mod concret, SC European Money Strategy SRL a depus, pe 23 mai 2011, la OSIM două solicitări de marcă pentru Realitatea TV şi Realitatea FM.

Contactat de Mediafax, omul de afaceri Elan Schwartzenberg, acţionarul majoritar al Realitatea Media, a confirmat faptul că Realitatea Media a depus o opoziţie la OSIM după ce European Money Strategy SRL a solicitat oficiului înregistrarea mărcilor Realitatea TV şi Realitatea FM.

El a mai spus că, atât timp cât legile din România vor funcţiona, nu va reuşi nimeni să ia mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM de la titularul de drept, respectiv Realitatea Media. “Dar e democraţie, oricine poate să solicite (o marcă, n.r.)”, a mai spus Elan Schwartzenberg.
O firmă înregistrată în Panama îşi revendică mărcile Realitatea TV şi Realitatea FM

România va face schimb de filme, de programe de radio şi televiziune sau de piese de teatru cu Coreea de Nord, potrivit unui acord semnat, recent, de Guvernul Boc cu autorităţile de la Phenian, scrie Adevărul. Emisiunile se vor refereri la „dezvoltarea economică, socială şi culturală din statele lor” şi vor fi realizate în scopul „unei mai bune cunoaşteri reciproce a celor două state şi popoare”.

Prevederea este cel puţin stranie în condiţiile în care Coreea de Nord nu produce decât filme sau programe TV cu caracter propagandistic. Majoritatea acestora sunt dedicate glorificării liderului Coreei de Nord, Kim Jong-il, care este venerat ca un „erou”, „mare om politic”, sau „om măreţ”.

Reprezentanţii PDL şi comuniştii din Coreea de Nord nu au uitat nici de ziarişti. Potrivit acordului, „părţile vor încuraja colaborarea şi schimbul de vizite între agenţiile de presă şi uniunile de ziarişti, între specialiştii din domeniul presei din cele două state”.
Boc aduce programe TV din Coreea de Nord

Rodica Culcer îi răspunde lui Bogdan Hossu afirmând că “fie a dezinformat, fie nu a cunoscut legea” când a spus că ar fi fost reangajată ilegal la TVR, precizând că legea nu interzice reangajarea pensionarilor, ci cumulul salariu-pensie dacă pensia este mai mare decât salariul mediu brut pe economie, scrie Mediafax.
Rodica Culcer: Bogdan Hossu fie a dezinformat, fie nu a cunoscut legea

Judecătoria Sectorului 2 a dispus, vineri, arestarea preventivă pentru 29 de zile a directorului OTV Doru Iuga, a oamenilor de afaceri Klaus Zander şi Andrei Staicovici, precum şi a celorlalţi trei reţinuţi pentru proxenetism sau sex cu minori, scrie Mediafax.
Doru Iuga, Klaus Zander, Andrei Staicovici şi alţi trei bărbaţi, arestaţi preventiv

Un judecător al Tribunalului Bucureşti a decis redeschiderea dosarului în care realizatorul TV Cristi Tabără este acuzat de fiica fostei sale iubite că ar fi agresat-o sexual, instanţa nefiind de acord cu soluţia Parchetului de neîncepere a urmăririi penale în acest caz.

Realizatorul TV Cristi Tabără a declarat sâmbătă pentru Mediafax că decizia Tribunalului Bucureşti, de a redeschide dosarul în care este acuzat de agresiune sexuală contra fiicei unei foste iubite, i se pare surprinzătoare, după decizia Parchetului de NUP, neexistând probe noi în dosar.
Dosarul în care Cristian Tabără este acuzat de agresiune sexuală, redeschis. Tabără: E surprinzător, nu sunt probe noi

"

Cristian Tudor Popescu despre bacalaureat: Aceste diplome nu mai fac doi bani

Cristian Tudor Popescu despre bacalaureat: Aceste diplome nu mai fac doi bani: "Cristian Tudor Popescu a comentat situaţia de la Bacalaureat 2011 : 'Dorinţa românului de a acumula diplome este dinainte de 1989. Atunci, dacă aveai o diplomă, statul era obligat să te repartizeze, să-ţi dea un loc de muncă, care era mai bun decât al celorlalţi care nu o aveau. În prezent, statul nu mai are nicio obligaţie faţă de absolvenţi, iar aceste diplome nu mai fac doi bani.





"

Verificări speciale la Industrie Uşoară şi Petru Rareş

Verificări speciale la Industrie Uşoară şi Petru Rareş: "
Şefa învăţământului botoşănean, Ada Macovei, inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, a declarat că cel puţin două unităţi vor fi special monitorizate în perioada imediat următoare ca urmare a rezultatelor obţinute la bacalaureat. Este vorba despre Grup Şcolar Industrie Uşoară şi Grup Şcolar „Petru Rareş”.
"

Nadia Comăneci cu umerii descoperiţi la nunta principelui Albert de Monaco FOTO INEDITA si VIDEO

Nadia Comăneci cu umerii descoperiţi la nunta principelui Albert de Monaco FOTO INEDITA si VIDEO: "


Nadia Comăneci şi Ilie Năstase au participat la nunta religioasă a prinţului Albert de Monaco cu fosta campioana de inot Charlene Wittstock, desfăşurată ieri la Montecarlo.





Cu puţin timp ȋnainte de a asista la ceremonia religioasă, cei doi foşţi sportivi români de faimă mondială au făcut o fotografie ȋmpreună, preluată de situl doartenis.ro. Putem observa ţinuta Nadiei Comăneci- o rochie roşie până la genunchi, cu o fâşie verticală plisată şi o pălărie minusculă de voal, neagră.



Rochia lasă braţele si umerii descoperiti, deşi participantele la ceremonie au fost invitate să respecte un “dress code” sever, care prevedea umerii acoperiti. Fosta gimnastă, zâmbitoare, s-a afişat cu un decolteu care lăsa să se observe de asemenea, urma costumului de plajă.



Ilie Nastase, prieten cu mirele, s-a ȋmbrăcat ȋntr-un frac sobru, cu vestă şi pantaloni gri şi a fost ȋnsoţit de noua sa parteneră Brigitte Sfat, ȋmbrăcată ȋntr-o rochie neagră, accesorizată cu o pălărie asortată.



La nunta regală au mai participat principele Radu si principesa Margareta, ȋmbrăcată ȋntr-un deux-pièces galben pai.



VEZI VIDEO cu invitatii romani de la nunta regala



M.C.




Citeşte mai mult...

"

Documentare și clipuri realizate de TVR Cultural, pe Trilulilu

Documentare și clipuri realizate de TVR Cultural, pe Trilulilu: "După succesul canalului “ÎnTrecerea Anilor”, de la TVR 1, postul cultural al Televiziunii Publice vine mai aproape de cei interesați cu ajutorul popularului site de videosharing."

Miracol în China: O fetiţă de doi ani care a căzut de la etajul 10, salvată de o trecătoare

Miracol în China: O fetiţă de doi ani care a căzut de la etajul 10, salvată de o trecătoare: "O fetiţă de doi ani care a căzut de la etajul zece al unui imobil din China a fost salvată de o trecătoare care s-a grăbit să prindă copilul, amortizând astfel căderea, a informat, duminică, presa chineză.





"

Eminescu şi Laurian rămân cele mai bune licee din Botoşani

Eminescu şi Laurian rămân cele mai bune licee din Botoşani: "
Top 5 licee la promovabilitatea bac-ului: Seminarul Dorohoi, Eminescu, ATL, Pedagogic şi Seminarul Botoşani. Seminarul Dorohoi este singura unitate de învăţământ din judeţ în care s-a înregistrat o promovabilitate de 100% a examenului de bacalaureat. Eminescu şi ATL îşi menţin statutul de cele mai bune licee din Botoşani.
"

Top 3 cele mai slabe licee: Grup Şcolar Coţuşca, Grup Şcolar Petru Rareş, Grup Şcolar Industrie Uşoară

Top 3 cele mai slabe licee: Grup Şcolar Coţuşca, Grup Şcolar Petru Rareş, Grup Şcolar Industrie Uşoară: "
Două unităţi de învăţământ din municipiul reşedinţă de judeţ ocupă primele două locuri din Top 3 cele mai slabe licee din judeţ ca urmare a rezultatelor obţinute la BAC 2011. Astfel, Grup Şcolar de Industrie Uşoară a avut o rată a promovabilităţii la bac de doar 6,32%, doar 18 elevi, din 295 înscrişi, au promovat examenul, 266 au picat bac-ul, 10 au absentat, iar unul a fost eliminat.
"

Vezi statistica pe licee la bacalaureat

Vezi statistica pe licee la bacalaureat: "

BanulBotoşănean.ro vă prezintă statistica pe licee pentru sesiunea iunie la bacalaureat.

Papa Benedict al XVI-lea critica aroganta si lipsa reperelor din societatile dezvoltate, care duc la depresie

Papa Benedict al XVI-lea critica aroganta si lipsa reperelor din societatile dezvoltate, care duc la depresie: "Papa Benedict al XVI-lea a denuntat duminica atmosfera marcaa de "absenta reperelor", de "prosperitate falsa" si "aroganta" in cadrul rapoartelor umane, care contribuie la "boli de depresie" in tarile dezvoltate, relateaza AFP."

VIDEO O comoara ce valoreaza miliarde de dolari, descoperita intr-un templu hindus din India

VIDEO O comoara ce valoreaza miliarde de dolari, descoperita intr-un templu hindus din India: "Un tezaur ce cuprinde pietre pretioase, bijuterii, monede din aur si argint, despre care se crede ca valoreaza miliarde de dolari, a fost descoperit intr-un templu hindus din sudul Indiei, au anuntat oficiali locali, citati de AFP. Comoara se afla depozitata in cel putin cinci pivnite subterane ale templului Sree Padmanabhaswamy, cunoscut pentru sculpturile sale deosebite."

Bacalaureat dezastruos la Botoşani. Vezi primele rezultate!

Bacalaureat dezastruos la Botoşani. Vezi primele rezultate!: "
* doar la Seminarul Dorohoi au promovat examenul toţi absolvenţii de liceu


Judeţul Botoşani a înregistrat la prima sesiune a examenului de bacalaureat un procent de promovabilitate de 54%, potrivit datelor preliminarii prezentate de Ada Macovei, inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
"

O comoară de sute de milioane de dolari, descoperită într-un templu din India.

O comoară de sute de milioane de dolari, descoperită într-un templu din India.: "O comoara in valoare de sute de milioane de dolari a fost descoperita in camerele subterane ale unui templu din statul indian Kerala, potrivit NewsIn.
Pietre pretioase, obiecte de aur si argint se numara printre artefactele descoperite in templul Sree Padmanabhaswamy, relateaza BBC News.
Se crede ca aceasta comoara a stat ascunsa in subsolul templului de peste un secol, dupa ce a fost ingropata de maharajahii Travancore.
Valoarea obiectelor nu a fost evaluata oficiali, iar inspectorii le ..."

GALERIE FOTO: Cum s-au îmbăcat invitaţii la nunta de la Monaco

GALERIE FOTO: Cum s-au îmbăcat invitaţii la nunta de la Monaco: "Albert şi Charlene de Monaco s-au cununat religios sâmbătă la Palatul princiar, în cadrul unei ceremonii de o oră şi jumătate. Albert i-a facut cu ochiul miresei după ce i-a pus inelul pe deget, iar ea a zâmbit larg, însă în cea mai mare parte a ceremoniei a avut o figură serioasă. Mirii s-au sărutat de două ori la altar.





"

Se rupe cuplul Banciu – Naum. Radu Banciu, revista presei la concurență cu Mircea Badea

Se rupe cuplul Banciu – Naum. Radu Banciu, revista presei la concurență cu Mircea Badea: "

Radu Banciu și Radu Naum nu vor mai prezenta emisiunea Razii de noapte. În noua grilă de programe, care intră în vigoare de luni, Banciu (foto) va realiza o revista presei, în intervalul 23.00 – 00.00, la concurență cu În gura presei, emisiunea lui Mircea Badea.

Mizăm foarte mult pe emisiunea pe care o va realiza Radu Banciu”, a declarat pentru paginademedia.ro Vlad Pufu, directorul de dezvoltare al B1 TV. Radu Naum rămâne în discuții “pentru alte proiecte”.

Detalii despre noua grilă B1, în continuare:

Întrebat dacă se dorește ca emisiunea lui Banciu să fie în competiție cu cea a lui Mircea Badea, Pufu a spus că ei nu doresc să concureze cu nimeni. După spusele directorului , Revista presei va avea și ceva elemente de pamflet, ”va fi în stilul consacrat al lui Banciu“.

Prin grila de vară, conducerea B1 TV dorește să apropie postul tot mai mult de formatul unei televiziuni de știri. În noua formulă, postul condus de Sorin Oancea va difuza zilnic 10 buletine de știri, începând cu ora 7.00 și sfârșind cu jurnalul de la ora 00.00.

“În acest fel trecem la un format de știri, creștem ponderea știrilor și a jurnalelor de știri. Până acum s-a încercat un format de știri și divertisment, dar s-a dovedit că există un interes mai mare față de știri”, a spus Vlad Pufu, directorul de dezvoltare al postului.

În continuare, principalele schimbări ale grilei de vară:

  • Luni, 14.00-15.00, Silviu Sergiu și Carla Giaca Ediție de prânz
  • Luni –Vineri, 16.00 – 18.30 Actual B1 cu Sorina Matei și Andrei Bădin (înainte, alături de Andrei Bădin era Carla Geaca)
  • Luni – Vineri, 18.30 – 20.00 X – Press cu Vlad Petreanu
  • Luni – Vineri, 23.00 – 24.00 Radu Banciu Revista presei
  • Vineri, începând cu ora 21.00 Special B1 – documentar pe teme de actualitate
  • Sâmbătă, 21.00 – 23.00, Săptămâna mondenă cu Roxana Iliescu și Cătălin Oprișan.
  • Duminică seara – Emisiunea specială a Evenimentului zilei.
  • Iar buletinele de știri vor fi difuzate la următoarele ore: 7.00, 8.00, 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 15.00, 18.00, 20.00 și 24.00.

Vlad Pufu:

“Știrile noastre vor fi echilibrate, fără parteneriate, vom avea o abordare nouă și corectă. Vom da știri pe care este corect să le dai. Suntem o televiziune fără moguli, cu toții venim din industrie, n-avem parteneriate politice. Nu ne va cere nimeni să dăm nicio știre în afară de publicul nostru și de piață.”

Întrebat dacă nu sunt oricum prea multe posturi de știri, Vlad Pufu a spus “Asta nu poate s-o dovedească decât piața”.

“Atâta vreme cât a existat interes față de știri, în cele trei luni de când am început reconfigurarea stației, nouă ne este clar că este nevoie și de o altfel de abordare a știrilor. Prin creșterea numărului buletinelor de știri am optimizat și mai mult costurile”, mai spune Vlad Pufu.

De ce această schimbare acum?

Vlad Pufu: “Pentru că abia acum am finalizat investiția în logistică, resurse materiale și de personal. Abia acum s-a închegat și echipa, iar experimentul nostru în privința știrilor s-a dovedit a fi unul reușit. Vara asta va fi determinantă în poziționarea postului începând din toamnă. Din toamnă vom stabili clar care este direcția postului B1 TV.”

"

Cele mai excentrice ținute de la nunta regală din Monaco | FOTOREPORTAJ

Cele mai excentrice ținute de la nunta regală din Monaco | FOTOREPORTAJ: "Prințul moștenitor al Bahreinului, designerul german Karl Lagerfeld și perechea Ilie Năstase – Brigitte Sfăt s-au numărat printre invitații prințului Albert și prințesei Charlene."

Topul celor mai scumpe nunți din ultimii zece ani

Topul celor mai scumpe nunți din ultimii zece ani: "Topul celor mai scumpe nunți din ultimii zece ani
Prințul Albert de Monaco și Charlene Wittstock și-au spus ”da”, la Monaco, în cadrul unei ceremonii extrem de fastuoase. Cei doi sunt împreună de cinci ani, iar zilele trecute se aștepta ca acest eveniment să fie anulat după ce presa franceză a scris că mireasa intenționa să fugă în Africa de Sud după apariția unui al treilea fiu nelegitim al prințului Albert. Însă, Casa Regală monegască a dezmințit și a mers mai departe cu planurile de nuntă. Potrivit estimărilor presei, nunta celor doi a implicat un cost de peste 65 ..."

Dosarul în care Cristi Tabără este acuzat de agresiune sexuală, redeschis

Dosarul în care Cristi Tabără este acuzat de agresiune sexuală, redeschis: "Magistraţii Tribunalului Bucureşti au decis redeschiderea dosarului în care jurnalistul Cristian Tabără este acuzat de agresiune sexuală asupra unei fete de 13 ani."

Una din victimele din Primăverii este ziarista Cristina Verona

Una din victimele din Primăverii este ziarista Cristina Verona: "

Ziarista Cristina Verona (44 de ani) și mama ei, Elena Pârvulescu (77 de ani) au fost găsite aseară decedate în condiții violente, în locuința lor din Bd. Primăverii, scrie Hotnews.

Cristina Verona a intrat în presă de la începutul anilor 90, când a lucrat o perioadă la AP, notează Gândul.

Traseul profesionale al Cristinei Verona, via Gândul:

A lucrat la AP în perioada 1990 – 1993.

Ea a fost, pentru o scurtă perioadă (trei luni, în 1999), redactor şef la revista pentru femei Elle România.

Tot pentru o scurtă perioadă a lucrat şi la agenţia de publicitate Graffiti BBDO, la departamentul Relaţii Publice.

În perioada 2005 – 2007, Verona a fost redactor şef al publicaţiei Reader’s Digest.

După 2007, a fost şeful publicaţiei Sale & Pepe, ediţia din România, editată de Monden Media Group.

Cristina Verona a fost găsită spânzurată de calorifer, având multiple plăgi tăiate pe corp. Mama ei era prăbușită în altă cameră.
Ipoteze:
Purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei, Diana Sarca, a declarat ca anchetatorii iau in calcul trei ipoteze legat de cirumstantele producerii decesului:

-moartea naturala a mamei, după șocul de a-și vedea fiica decedată

-sinuciderea femeii mai tinere, in contextul in care vecinii spun ca avea probleme psihice, fapt nedovedit insa cu documente medicale

-fiica si-a omorat mama, apoi s-a sinucis
surse

http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-9290884-cazul-mortilor-suspecte-din-cartierul-primaverii-una-dintre-cele-doua-femei-moarte-este-ziarista-cristina-verona.htm

http://www.mediafax.ro/social/fost-colaborator-al-cristinei-verona-una-dintre-femeile-decedate-in-primaverii-era-o-perfectionista-8448896/

"

Fosta jurnalista, gasita spanzurata de calorifer

Fosta jurnalista, gasita spanzurata de calorifer: "Femeia de 44 de ani gasita, marti seara, moarta intr-un apartament din Cartierul Primaverii, din Capitala, alaturi de mama sa, este fost jurnalist si expert in comunicare.
Este vorba despre Cristina Manuela Verona, fostul redactor-sef la revistele Elle Romania si..."

Video-glumă: Hitler şi bacalaureatul 2011

Video glumă::Osama bin Laden revendica rezultatele proaste de la Bac

Studiu PISA despre invatamantul romanesc. Orice asemanare cu personaje din viata reala...

Studiu PISA despre invatamantul romanesc. Orice asemanare cu personaje din viata reala...: "Anul 1960 - Invatamantul obligatoriu de 4 ani

Problema:

•un taran vinde un sac de cartofi cu 50 de lei
•costurile de productie se ridica la 40 lei..."

Video:Lipsa camerelor video nu au influentat notele la BAC

Video:Mama elevei sustine apartenenta la etnia roma

Video:Scandal repatizare elevi romi la liceu

Doua licee din Botosani, in topul national al liceelor cu cea mai mare promovabilitate la BAC!

Doua licee din Botosani, in topul national al liceelor cu cea mai mare promovabilitate la BAC!: "Intr-un top national al liceelor, alcatuit in functie de rezultatele obtinute la bacalaureatul din acest an, inainte de contestatii, se afla si doua licee din judetul Botosani.
Pe locul I, la egalitate cu alte licee, este..."

VIDEO Ada Macovei: “Lipsa camerelor de supraveghere video nu a influenţat notele la BAC”

VIDEO Ada Macovei: “Lipsa camerelor de supraveghere video nu a influenţat notele la BAC”: "
Ada Macovei, şefa educaţiei botoşănene, a apreciat că notele obţinute la examenul de bacalaureat în judeţul Botoşani nu au avut ca motiv lipsa supravegherii video. Aceasta a declarat că, şi în Botoşani, la fel ca şi în restul ţării, procentul de promovabilitate a scăzut cu 26% faţă de anul trecut şi au existat foarte puţini elevi cu medii peste 9.
"

Toţi elevii romi au fost repartizaţi în licee

Toţi elevii romi au fost repartizaţi în licee: "
Toţi cei 48 de elevi înscrişi pe locurile speciale pentru romi au fost repartizaţi în licee în şedinţa publică de astăzi de la Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”. A fost admisă la liceu inclusiv Patricia Isabela Murariu, eleva de la care a pornit scandalul în care ONG-urile specializate au contestat apartenenţa acesteia la etnia romă.
"

Bilete de odihnă pentru bugetari

CJP a primit 91 de bilete pentru bugetari, din cele 960 alocate judetului Botosani!: "Casa Judeteana de Pensii a primit o prima transe de bilete de odihna pentru bugetari. Potrivit lui Ioan Buzila, directorul adjunct al Casei Judetene de Pensii, o prima serie de bugetari va pleca in concediu, cu aceste bilete, incepand cu data..."

Stiri.Botosani.ro - Culmea prostiei la bac: Toţi elevii s-au semnat cu acelaşi nume pe foaia de examen

Stiri.Botosani.ro - Culmea prostiei la bac: Toţi elevii s-au semnat cu acelaşi nume pe foaia de examen : "Grup Scolar Botosani -2011 `Scrieti cu majuscule \'Examen de bacalaureat\'`. Dintre cei 15 elevi o parte a scris \' bacaloreat\' ,o parte fara majuscule, iar majoritatea si-a scris localitatea de bastina in loc de Botosani, locul desfasurarii examenului. E foarte trist, dar adevarat. Sa va mai spun ca niciun elev din acea clasa nu a luat macar cinci....."