luni, 3 ianuarie 2011

Pro Tv conduce audienţele TV în 2010

Pro Tv conduce audienţele TV în 2010: "Televiziune din Pache Protopopescu a fost lider de audienţă în 2010 cu toate emisiunile postului și pe toate segmentele orare."

Ziarist batut de mascati

Ziarist batut de mascati: "Se pare ca meseria de ziarist a devenit una deosebit de periculoasa"

Titanic și Eroii de la Termopile, filmele începutului de an

Titanic și Eroii de la Termopile, filmele începutului de an: "
Superproducția Titanic a fost filmul Anului Nou: 1,5 milioane de români din mediul urban au urmărit, în medie pe minut, filmul de pe Pro TV. În preferințele telespectatorilor a urmat 300 – Eroii de la Termopile.
Antena 1 a mizat pe un film cu care a scos audiențe bune în trecut: Legenda lui Zorro. Filmul a scos o audiență de 750.000 de telespectatori în mediul urban.
Titanic a fost de departe cel mai vizionat film, la 500.000 de telespectatori distanță de 300 – Eroii de la Termopile (film dat tot de Pro TV). Aproape o treime dintre orășenii care se uitau la televizor era pe Pro TV (28,9 cotă de piață – market share).
Titanic a fost difuzat în România de trei ori (de două ori pe Antena 1 și o dată pe Pro TV). La prima difuzare (6 decembrie 2002), a scos un rating de 24% și o cotă de piață de 50% la nivel urban. Cu 2,7 milioane de telespectatori rating în mediul urban, rămâne cel mai vizionat film din ultimii ani.
Topul filmelor de Anul Nou, în mediul urban:
Mii persoaneRtg%
1TitanicPro TV02.01.2011153813.4
2300 - Eroii de la TermopilePro TV01.01.201110098.8
3Legenda lui ZorroAntena 101.01.20117526.6
4Doamna Doubtfire, taticul nostru trasnitPro TV01.01.20115725
5Johnny EnglishAntena 102.01.20115364.7
6FrumusicaPrima TV02.01.20115164.5
7Denis, Pericol public 2Pro TV02.01.20114944.3
8Singur Acasa 4Pro TV01.01.20114734.1
9Kevin in AlaskaAntena 102.01.20114283.7
10Departe, departeAntena 101.01.20114163.6
11Graba strica treabaPro TV02.01.20114133.6
12Shanghai CowboyPrima TV01.01.20114023.5
13Cautare disperataPro TV02.01.20114013.5
14MatildaAntena 102.01.20113553.1
15ZoolanderPro TV01.01.20113493
"

Adevărul a închis ghidul TV

Adevărul a închis ghidul TV: "

Ziarul Adevărul a închis Ghidul TV, suplimentul cu programe de televiziune, din rațiuni economice și de eficiență.

Ultimul număr al ghidului a fost cel de săptămâna trecută, care a publicat programele speciale de Revelion și de Anul Nou.

Programele TV vor fi publicate zilnic, într-o pagină dedicată.

Potrivit informațiilor paginademedia.ro, costurile de producție ale suplimentului erau de peste un million de euro pe an.

Închiderea ghidului a dus la restructurarea a trei jurnaliști.

"

Etno TV, revelația Revelionului. Eurovision la TVR, cel mai slab program din istorie

Etno TV, revelația Revelionului. Eurovision la TVR, cel mai slab program din istorie: "
Etno TV a fost surpriza Revelionului 2011. Postul de muzică al lui Silviu Prigoană a fost pe locul trei în audiențe, după Pro TV și Antena 1.
Marele rateu al acestui Revelion a fost TVR 1. Ideea de a face selecția națională pentru Eurovision în noaptea dintre ani s-a doveit a fi una neinspirată: postul public a avut cea mai slabă audienț din istoria Revelioanelor.
Cifrele, în continuare:
Paginademedia.ro a selectat pentru comparație intervalul orar 22.00-2.00, în care s-au difuzat majoritatea programelor speciale.
  • Pro TV a fost cel mai urmărit post de televiziune: aproape 1,9 milioane de români au văzut Revelionul pe Pro TV, dintre care 1,1 milioane din mediul urban.
  • Locul secund a fost al Antenei 1: 1,86 milioane de români (aproape egalitate la nivel național). Diferența este mai mare la nivel urban: 966.000 de telespectatori pe Antena 1, față de 1,1 milioane la Pro TV.
  • Supriza Revelionului a fost Etno TV. Postul de muzică populară s-a clasat pe locul trei, chiar dacă la mare distanță de primele două: 632.000 de români au ascultat muzica de pe Etno, din care 263 din mediul urban.
  • Eurovisionul în noaptea de Revelion a fost o mutare neinspirată pentru TVR 1. Doar 333.000 de români s-au uitat la postul public în intervalul 22.00-2.00, din care doar 186.000 din mediul urban.
  • TVR 1 a fost surclasat de Pro TV, Antena 1, Etno, Kanal D, Prima TV și Național TV. A fost cel mai slab revelion din istoria TVR 1. În vremurile bune, în 2002, de exemplu, la TVR 1 se uitau de Revelion aproximativ 1,6 milioane de români.
  • TVR 1 a pierdut și minutul de la miezul nopții (moment prin tradiție al postului public).
Audiența în noaptea de Revelion în intervalul 22.00-2.00, la nivel NAȚIONAL:
Mii persoaneRtg %
1Pro TV18839.3
2Antena 118669.2
3ETNO6323.1
4Kanal D4442.2
5National TV3621.8
6Prima TV3561.8
7TVR 13331.6
8Realitatea TV1981
9Antena 31890.9
10Antena 21720.8
Audiența în noaptea de Revelion în intervalul 22.00-2.00, la nivel URBAN:
Mii persoaneRtg%
Pro TV11089.7
Antena 19668.4
ETNO2632.3
Kanal D2362.1
Prima TV2292
National TV2061.8
TVR 11861.6
Antena 31491.3
Realitatea TV1471.3
Antena 21211.1

Minutul dintre ani: Pro TV la nivel național, Antena 1 la nivel urban

Cei mai mulți români au numărat ultimele secunde ale lui 2010 pe Pro TV: 2,18 milioane de români, după datele de audiență. Antena 1 a fost pe locul 2, cu 2,17 milioane.
La nivel urban, clasamentul este invers: cei mai mulți orășeni erau la cumpăna dintre ani pe Antena 1 (1,2 milioane), în timp ce pe Pro TV erau 1, 17 milioane de telespectatori din mediul urban.
Minutul de la miezul nopții la nivel NAȚIONAL:
Mii persoaneRtg %
Pro TV218510.8
Antena 1217410.8
TVR 17983.9
Antena 35642.8
ETNO5462.7
Kanal D3101.5
National TV2851.4
Prima TV2431.2
Realitatea TV2501.2
OTV1010.5
Minutul de la miezul nopții la nivel URBAN:
Mii persoaneRtg%
Antena 1120210.5
Pro TV117610.3
TVR 14574
Antena 34203.7
ETNO2532.2
Realitatea TV1771.5
Kanal D1651.4
Prima TV1291.1
National TV1030.9
MTV Ro830.7
"

SINTEZĂ 2010. Anul marilor despărțiri și vânzări: Spectaculoasa plecare a lui Cornețeanu și vânzarea EVZ către Bobby Păunescu

SINTEZĂ 2010. Anul marilor despărțiri și vânzări: Spectaculoasa plecare a lui Cornețeanu și vânzarea EVZ către Bobby Păunescu: "
Două titluri importante au fost în primplan în 2010 în presa scrisă. Chiar de 1 aprilie, Răzvan Cornețeanu s-a despărțit furtunos de Adevărul Holding, după o ședință tensionată.
Evenimentul zilei și-a schimbat proprietarul într-o tranzacție surprinzătoare, pe care nici ziariștii cotidianului nu au crezut-o până la semnarea contractului: Bobby Păunescu, patron la EVZ.
Paginademedia.ro vă prezintă cele mai importante momente pentru presa scrisă în 2010:

Ianuarie: Schimbări la NewsIn. Jurnalul Național renunță la ediția de sâmbătă și la un supliment

  • Pe 14 ianuarie, șefii de la NewsIn - Cosmin Popa (directorul general) și Adelina Rădulescu (redactor-șef) - și-au anunțat demisiile, după ce conducerea Realitatea Caţavencu a decis ca agenţia să rămână în grup, sub coordonarea lui Mihnea Vasiliu.
  • Jurnalul Național a renunțat, începând cu 16 ianuarie, la ediția de sâmbătă și la suplimentul Jurnalul casei.
  • În a doua jumătate a lunii noiembrie, la agenţia NewsIn s-au anunțat o serie de schimbări radicale. NewsIn a renunțat la statutul de agenție generalistă, la concurență cu Mediafax, urmând să pastreze doar câteva dintre produse, printre care fluxul video. Odată cu această decizie s-au anunțat și disponibilizări masive, din cei peste 100 de oameni aveau să rămână în jur de 20-30 de jurnalişti.

Februarie: Bobby Păunescu a cumpărat Evenimentul Zilei și Capital

  • Începând din 1 februarie, Gardianul și Ziua au dispărut și de pe online, după ce la începutul lunii ianuarie și-au sistat apariția pe hârtie.
  • La începutul lunii februarie, Evenimentul zilei a trecut la formatul de tip tabloid dublându-și numărul de pagini (de la 16 la 32). Tot atunci, cotidianul a mai trecut și prin alte schimbări precum: ghidul TV a fost inclus în ziar, s-a renunțat la ediția de duminică, iar pentru sfârșitul de săptămână s-a optat pentru o singură ediție de weekend.
  • Jurnalistul Cornel Nistorescu a preluat, în prima parte a lunii februarie, site-ul cotidianul.ro în regim de licenţă.
  • Pe 11 februarie a devenit oficială informația potrivit căreia Bobby Păunescu (foto), patronul B1TV, a cumpărat cotidianul Evenimentul zilei şi revista Capital de la Ringier. Cele două ziare vor fi conduse de Claudiu Șerban, fostul director general adjunct al Ringier. Claudiu Șerban a primit 10% din noua firmă care operează cele două publicații. Potrivit informațiilor paginademedia.ro, Bobby Păunescu a cumpărat cele două ziare cu 8 milioane de euro.
  • Ziua de 12 februarie a fost una neagră pentru angajații grupului Ringier. După ce au fost anunțați că au un nou patron, pe Bobby Păunescu, au aflat că revista Diva se închide, că vor urma reduceri de salarii și că 100 dintre ei vor trebui să plece acasă.
  • Preluarea Evenimentului zilei de către Bobby Păunescu produce efecte la… Realitatea TV. Pe 15 februarie, Cătălin Popa, șeful Realitatea TV de la momentul respectiv, le-a spus angajaților să nu mai citeze informații din Evenimentul zilei pentru că nu mai este “o sursă credibiliă”.

Martie: Artene pleacă de la conducerea Cancan pentru un proiect TV

  • Agenţia de presă britanică Reuters a cerut, pe 5 martie, falimentul societăţilor Realitatea Media SA şi NewsIn, care fac parte din trustul de media Realitatea – Caţavencu, prin două acţiuni înregistrate la Tribunalul Bucureşti. La momentul respectiv, Reuters avea de încasat de la Realitatea TV și NewsIn datorii în valoare totală de 60.000 lei.
  • Pe 15 martie a apărut noua Românie liberă, redesenată de Mario Garcia, unul dintre cei mai buni designeri de presă din lume.
  • La jumătate lunii martie, Adrian Artene a renunţat la funcția de redactor-şef al tabloidului Cancan, pe care l-a condus încă de la înfiinţare. Va mai rămâne o perioadă la ziar, după care pleacă la conducerea ziarului Național.
  • Pe 19 martie, Dinu Patriciu (foto) a a anunțat că toate afacerile sale în media, inclusiv Adevărul Holding, vor fi reunite într-o corporație internațională care se numește East European Media. Tot atunci, Peter Imre, confirmă implicarea în grupul de presă. În conducerea grupului de presă patronat de Dinu Patriciu intră şi Andrei Ştefan, fiul vitreg al miliardarului care deţine Adevărul Holding.
  • Ringier AG şi Axel Springer au semnat, pe 24 martie, un parteneriat în care fiecare dintre cele două grupuri de presă deţine jumătate din acţiuni. Noua companie formată se va ocupa de Europa de Est. Operațiunile din România ale Ringier nu au intrat până în momentul de față în acest joint.

Aprilie: Răzvan Cornețeanu și-a dat demisia de la Adevărul și Puterea s-a lansat cu Gorbaciov

  • Pe 1 aprilie, Răzvan Cornețeanu (foto) și-a dat demisia din funcția de director general al Adevărul Holding, după o şedinţă furtunoasă, de cinci ore. Alţi 10-15 oameni şi-au depus demisiile, după o şedinţă în care Peter Imre a fost la un pas să sară la Răzvan Corneţeanu, iar fiul vitreg al lui Dinu Patriciu l-a invitat afară, ca pentru o confruntare directă, pe managerul de la Adevărul Holding. În aceeași zi a fost anunțată noua conducerea a grupului, formată din Dinu Patriciu (preşedinte), Peter Imre (director general) și Andrei Ştefan – fiul vitreg al lui Patriciu (director general adjunct).
  • Ziarul Puterea s-a lansat pe 14 aprilie, în prezența lui Mihail Gorbaciov, fostul preşedinte al URSS. Echipa redacțională a noii publicații este condusă de trioul Alecu RacoviceanuVal VâlcuLidia Popeangă, formula care a condus defunctul Gardianul.

Mai: S-a închis fabrica de hârtie de la Letea, iar tabloidele s-au scumpit

  • Fabrica de hârtie de la Letea a fost închisă, la jumătatea lunii mai, după cum a declarat Dumitru Sechelariu pentru paginademedia.ro.
  • La sfârșitul lunii mai, Adrian Artene, fostul redactor şef al tabloidului Cancan, s-a despărțit definitiv de compania care editează ziarul. Plecarea lui Adrian Artene a fost cauzată de renunțarea la proiectul TV în care acesta trebuia să se implice.

Iunie: Presa a fost inclusă în Strategia Națională de Apărare pe 2010

  • Pe 13 iunie, Adevărul a închis ediţia magazin de duminică, care apărea pe hârtie lucioasă, integral color, în 32 de pagini, împreună cu ziarul generalist. Ediţia pe hârtie de ziar a fost păstrată.
  • În a doua jumătate a lunii iunie, jurnaliștii și asociațiile de media au reacționat dur față de includerea presei, la capitolul vulnerabilități, în Strategia Națională de Apărare pe 2010. În documentul CSAT se spune că „Fenomenul campaniilor de presă la comandă” este un pericol pentru siguranţa României.
  • La sfârșitul lunii iunie au apărut primele informații despre schimbările care vizau compania de publishing a grupului MediaPro, Publimedia. La momentul respectiv, paginademedia.ro anunța că directorul Publimedia, Cosmina Noaghea, va fi promovată , în contextul unor schimbări de organizare în cadrul trustului.
  • La începutul lunii august, Mediafax Group, compania care reunește afacerile de print, online și agenție de presș ale lui Adrian Sârbu în România, a fost autorizată și înregistrată la Registrul Comertului.
Iulie: Pro Sport și Gazeta Sporturilor aduc era 3D în România
În primele zile ale lunii iulie Pro Sport și Gazeta Sporturilor au apărut integral în variantă 3D, o premieră pentru piața din România.

August: Răzvan Ionescu a plecat de la Adevărul Holding

  • Răzvan Ionescu, directorul diviziei web Adevărul Holding, a demisionat, pe 18 august, din trustul deținut de Dinu Patriciu. Aurelian Amurăriței a fost cel care a preluat conducerea diviziei web a Adevărul Holding.

Septembrie: Adevărul s-a scumpit. Artene, noul director al ziarului Național. Click – cel mai citit ziar

  • Începând din 1 septembrie, cotidianul Adevărul s-a scumpit. Fără carte, ziarul costă 2,2 lei, faţă de 1,95 până la 31 august. La acest preţ, Adevărul a devenit cel mai scump ziar generalist. Dintre cotidiene în general, cel mai mult costă Ziarul Financiar – 3 lei (30.000 de lei vechi).
  • Adrian Artene, fostul redactor șef al cotidianului Cancan, a preluat funcția de director al ziarului Național, după cum scria paginademedia.ro, pe 8 septembrie. Misiunea pe care a primit-o acesta era să ducă ziarul la 25.000 de exemplare vândute pe zi, de la câteva mii cât avea la momentul respectiv.
  • Cifrele BRAT pe intervalul 20 iulie 2009-18 iulie 2010, publicate la sfârșitul lunii septembrie, au arătat că tabloidul Click este cel mai citit cotidian, detronând ziarul Libertatea, liderul absolut al ultimilor ani.

Decembrie: Garcea lansează un săptămânal “antitabloid”

  • Mugur Mihăescu a lansat, pe 30 noiembrie, săptămânalul “antitabloid” Ţara lu’ Garcea, într-un tiraj de 35.000 de exemplare, scria Adevărul. Din echipa editorială a publicaţiei fac parte Mugur Mihăescu, Radu Pietreanu, Tudor Potra şi Dragoş Moştenescu. Săptămânalul se vinde la preţul de 1,5 lei.
"

3 ianuarie: Oprah Winfrey si-a lansat propriul canal de televiziune

3 ianuarie: Oprah Winfrey si-a lansat propriul canal de televiziune: "

Oprah Winfrey și-a lansat, pe 1 ianuarie, propriul canal de televiziune, OWN, care va oferi programe de lifestyle, notează HotNews, Evenimentul Zilei, DailyBusiness.ro și Adevărul, care citează BBC. Oprah Winfrey Network a fost creată de celebra realizatoare alături de Discovery Channels. Postul, anunțat pentru prima dată în urmă cu trei ani, va fi disponibil inițial în peste 80 milioane de locuințe. Data lansării OWN a fost amânată până în prezent de 2 ori. Costul televiziunii se ridică, potrivit presei, la 189 milioane de dolari.

Jucării promovate prin reclame la posturile TV dedicate copiilor sunt uneori la limita legalităţii, scrie Evenimentul Zilei. Copiii sunt manipulaţi prin mesaje care le induc e ideea că pot fi cei mai buni numai dacă au o anumită jucărie. Spoturile în care apar fetiţe iubitoare, alături de mamele lor şi imaginează o familie perfectă în compania unor produse la care se face reclamă sunt periculoase atât pentru copii, dar şi pentru buzunarul părinţilor, spun specialişti în psihologie. Pe de altă parte, cei din industria reclamelor cred că spoturile respectă prevederile legale şi nu reprezintă un pericol pentru nimeni.
Reclame “manipulatoare” la posturile TV pentru copii

Discovery Channel a anunţat că a anulat difuzarea unui program în care era reconstituită autopsia lui Michael Jackson, motivând decizia prin începerea procesului în care este judecat doctorul starului şi nemulţumirea administratorilor averii lui Jackson, scrie Mediafax. Show-ul de televiziune “Michael Jackson’s Autopsy: What Really Killed Michael Jackson” urma să fie difuzat de Discovery Channel pe 13 ianuarie în Marea Britanie şi în mai multe ţări din Europa de Vest.
Discovery nu va mai difuza un program în care reconstituie autopsia lui Michael Jackson

Guvernul a aprobat, la sfâr;itul anului trecut, un proiect de lege care interzice amplasarea de suporturi pentru publicitate stradală în parcuri, pe arbori, în parcurile şi rezervaţiile naturale, pe sediile instituţiilor publice, pe asfaltul drumurilor, precum şi în alte locuri unde administraţia locală decide acest lucru printr-un regulament propriu, noteaza Mediafax. Ministrul Dezvoltării, iniţiatorul acestui proiect, a precizat că interdicţia se aplică şi pentru publicitatea electorală pe clădirile istorice. Într-un comunicat transmis de Executiv se arată că, până la 1 mai 2011, toate formele de publicitate trebuie să fie în conformitate cu noile reglementări, urmând ca autorităţile locale să demareze organizarea de licitaţii pentru amplasamentele destinate mijloacelor de publicitate.
Publicitatea stradală va fi interzisă în parcuri, pe clădirile publice şi pe copaci

Bergenbier, unul dintre cei mai importanţi producători de bere din România, va începe colaborarea cu agenţia de publicitate Lowe&Partners pentru activităţile de creaţie ce vizează brandurile Stella Artois şi Beck’s, notează Wall-Street.ro, DailyBusiness.ro și HotNews. În ultimii doi ani, serviciile de creaţie pentru cele două branduri au fost asigurate de agenţia de publicitate Leo Burnett care va continua să fie agenţia de brand şi creaţie pentru mărcile Bergenbier şi Noroc. Colaborarea cu Lowe & Partners vine în urma unui pitch organizat în urmă cu două luni de Bergenbier.

Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) a încasat din publicitate 4.539.362 de lei (TVA inclus), în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie, cea mai mare parte a veniturilor din publicitate atrase de Radioul Public mergând spre Radio România Actualităţi, au declarat pentru Mediafax reprezentanţii SRR. Potrivit SRR, activitatea de gestionare şi vânzare a spaţiului de publicitate al Radioului Public este derulată de SC CLIR Media Group SRL.
Radioul Public a încasat din publicitate circa 4,5 milioane de lei, în 2010

Cel puţin 105 jurnalişti au fost ucişi în timpul serviciului în 33 de ţări în 2010, mai puţini decât în 2009, potrivit statisticilor făcute publice astăzi de ONG-ul Presse embleme campagne (PEC), scrie Evenimentul Zilei. Anul 2010 a fost “mai puţin sumbru” decât 2009, când 122 de jurnalişti au fost găsiţi morţi, după un masacru în Filipine ce viza un candidat pentru alegerile locale, arată organizaţia. Însă, cifra pentru 2010 este mai mare ca cea din 2008, când au fost ucişi 91 de jurnalişti.
Cel puţin 105 jurnalişti ucişi în 2010. Mexic şi Pakistan, cele mai periculoase ţări

Sursa foto: DailyBusiness.ro

"

La ce s-au uitat românii de Crăciun: Jackie Chan, Happy Hour și În puii mei

La ce s-au uitat românii de Crăciun: Jackie Chan, Happy Hour și În puii mei: "
Oră de vârf 3 (Rush Hour), cu Jackie Chan, a fost cel mai vizionat film de Crăciun. Aproape un milion de telespectatori din mediul urban au urmărit comedia.
În topul emisiunilor de divertisment difuzate de Crăciun conduce Happy Hour (Pro TV), urmat de În puii mei (Antena 1), Divertis (Pro TV) și O dată-n viață (TVR 1).
Paginademedia.ro vă prezintă cele mai urmărite filme și emisiuni de divertisment din acest Crăciun:
Ediția specială Happy Hour din 25 decembrie este pe primul loc la divertisment, cu 1,084 milioane de telespetatori. La mică distantă este În puii mei. Programul lui Bendeac a fost văzut, în medie pe minut, de 1,01 milioane de persoane.
Rezultate bune de audiență au avut și Divertis – Land of Jokes (Pro TV), O dată-n viață (TVR 1) și Crăciunul cu Nae și Vasile (Antena 1).
Revenită pentru emisiunea specială de Crăciun de pe Antena 1, Mihaela Rădulescu a fost urmărită de aproape 600.00 de telespectatori.

Cele mai urmărite emisiuni de divertisment de Crăciun (24-26 decembrie), în mediul urban:

Mii persoaneRtg%
Happy HourPro TV25.12.201010849.5
In puii meiAntena 125.12.201010138.8
Divertis - Land of JokesPro TV26.12.20109798.6
O data-n viata (partea a doua)TVR 124.12.20108437.4
Craciun cu Nae si VasileAntena 124.12.20107956.9
O data-n viata (prima parte)TVR 124.12.20106745.9
Craciun in familieAntena 126.12.20105825.1
Craciun in familieAntena 125.12.20105184.5
Mr. BeanAntena 126.12.20105134.5
Acces DirectAntena 124.12.20104824.2
As vrea euPro TV26.12.20104794.2
Danutz SRL (partea a doua)TVR 126.12.20104744.1
Neatza cu Razvan si DaniAntena 125.12.20104554
Mr. BeanAntena 125.12.20104213.7
InTrecerea anilor (prima parte)TVR 125.12.20104173.6
Danutz SRL (prima parte)TVR 126.12.20103983.5
InTrecerea anilor (partea a doua)TVR 125.12.20103843.4
Schimb de mamePrima TV26.12.20103793.3
Selectie Nationala EurovisionTVR 124.12.20103673.2
Tezaur folcloricTVR 125.12.20103483

Jackie Chan, maestrul audienței

La capitolul filme, Pro TV ocupă podiumul. Pe primul loc, Jackie Chan cu Oră de vârf 3. Urmează Omul păianjen 3 și Pulbere de stele.
În top 10 filme, doar trei nu au fost difuzate de Pro TV.

Cele mai urmărite filme de Crăciun (24-26 decembrie), în mediul urban:

Mii persoaneRtg%
1Ora de varf 3Pro TV25.12.20109528.3
2Omul PaianjenPro TV24.12.20106125.3
3Pulbere de stelePro TV26.12.20106055.3
4Echipa de cateiPrima TV26.12.20105204.5
5Cu duzina e mai ieftinPro TV25.12.20105074.4
6Eu cu mine si IrenePro TV25.12.20104964.3
7Craciun cu scanteiAntena 126.12.20104403.8
8Un craciun cu DennisPro TV25.12.20104373.8
9007: Partea lui de consolareAntena 124.12.20104173.6
10ShrekPro TV25.12.20104063.5
11Jack FrostPro TV26.12.20104043.5
12Craciun cu familia KrankPro TV26.12.20104023.5
13Zebra de curseAntena 125.12.20103853.4
14Shrek 2Pro TV26.12.20103523.1
15Piratii din Caraibe: la capatul lumiiAntena 125.12.20103523.1
16Eloise, micuta CupidonAntena 126.12.20103453
17Scoala lui MadelinePro TV26.12.20103252.8
18CraciunTVR 126.12.20103122.7
19Regele RalphAntena 126.12.20102792.4
20VeronicaTVR 126.12.20102572.2
"

Bursa vedetelor: Cinci vedete au plecat de la Realitatea și alte cinci au mers la TVR

Bursa vedetelor: Cinci vedete au plecat de la Realitatea și alte cinci au mers la TVR: "

TVR a avut de câștigat în 2010 la capitolul vedete. Pe fondul crizei economice, al instabilității de la posturile private, dar și al tensiunilor la nivel editorial de la canalele comerciale, mai multe vedete au ales Televiziunea publică. Cinci nume au migrat din privat în TVR, unde Mircea Radu a revenit pe sticlă.

La polul opus, Realitatea TV a fost văduvită de vedete. Nume sonore, ca Robert Turcescu și Răzvan Dumitrescu s-au despărţit de postul lui Sorin Ovidiu Vîntu.

Paginademedia.ro a făcut un scurt bilanț: câte vedete au pierdut/câștigat posturile TV?

  • Dacă Realitatea TV a pierdut, într-un singur an, cinci vedete, la cealaltă extremă, TVR a fost ca un magnet pentru oamenii de televiziune. Robert Turcescu, Răzvan Dumitrescu, Liana Alexandru (Pătraș), Cosmin Prelipceanu și Melania Medeleanu sunt prezentatorii care și-au luat la revedere de la postul de televiziune al lui Sorin Ovidiu Vîntu.
  • În schimb, Televiziunea Română i-a readus în atenția telespectatorilor pe Mircea Radu, Adelin Petrișor și Viorel Gaiță. Tot sub aripa protectoare a televiziunii publice au mai venit de la Antena 3 și Realitatea TV realizatorii Moise Guran (la TVR2) și Liviu Mihaiu.

Antenele încheie anul cu două vedete în minus

  • De la Antenele lui Dan Voiculescu au plecat Mădălin Ionescu (Antena1 –Acces direct) și Moise Guran (Antena3 –Bizbazar). Postul generalist Antena1 s-a despărțit și de Lucian Mândruță, care a ajuns la Antena2, și Alessandra Stoicescu care s-a mutat la canalul de știri al grupului Intact.

PrimaTV, Kanal D, Pro TV și B1 TV s-au despărțit de câte o vedetă

  • Pro TV a renunțat la Gabi Jugaru (care prezenta Jugaru Șukaru)
  • De la Kanal D a plecat Dana Războiu (prezentator știri)
  • Adrian Bucur (prezentator știri) a părăsit PrimaTV
  • B1TV și-a luat rămas bun de la Radu Moraru, realizatorul emisiunii Nașul.
"

Olimpiada greșelilor de limba română. Locul I îi revine postului OTV

Olimpiada greșelilor de limba română. Locul I îi revine postului OTV: "

OTV este în continuare în fruntea televiziunilor care stâlcesc limba română, cu 84 de greșeli numărate. Postul lui Dan Diaconescu este urmat de B1TV cu 58 și Realitatea TV cu 54, potrivit celui mai recent studiu realizat în perioada 10 septembrie-10 octombrie de Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan – Al. Rosetti”, în colaborare cu CNA.

Vino aici în boşcheţi”, „Ce face, mă, baloanele alea?”, „Acele linii care este punctul de pornire”, „Oamenii zice «nu ştie nimeni»” „e cel mai băiat de gaşcă”, „pentru vreo banală operaţie de apenticită”. Deși la prima vedere aceste expresii par desprinse din vocabularul unui elev certat cu la limba română, ele aparţin unor oameni de televiziune.

Acordul, o normă elementară a limbii române, pare să pună mari dificultăţi prezentatorilor şi reporterilor de televiziune.

Câteva gafe gramaticale de acest tip:

  • Fiecare au câte 25 de ani” (Antena 1, 1 octombrie) – corect: Fiecare are câte 25 de ani;
  • „România pare a fi una dintre puţinele ţări din Europa Centrală şi Est-Europeană care nu va ieşi din recesiune” (TVR 1, 8 octombrie) – corect: care nu vor ieşi din recesiune;
  • „sărăcia şi lipsa de perspectivă din România îi împinge pe mulţi să…” (Pro TV, 21.octombrie) – corect: sărăcia şi lipsa de perspectivă din România îi împing pe mulţi să…;
  • „laptele dat de animale fac ca produsele ce se vând în zonă…” (Realitatea TV, 3 octombrie) – corect: laptele dat de animale face…;

Unii au probleme și cu pluralul substantivelor

  • şeminee” (Prima TV, 28.septembrie) – corect: şemineuri.
  • „În domeniul fizicii nucleare sau în domeniul fizicii laserilor” (TVR Cultural, 14.septembrie) – corect: laserelor.
  • „Ia loc în boşchete” (OTV, 21.septembrie.); „Vino aici în boşcheţi” (OTV, 21.septembrie). – corect: boschete
  • „când era cu număratul ouălelor” (OTV, 21.septembrie) – corect: ouălor.

Anacolutul, o marcă a comicului de limbaj folosit de Caragiale, este tot mai prezent în discursul oamenilor de televiziune

  • „să apară în faţa naţiunii ca un bolnav care, iată, de milă, tre’ să-i dăm drumul” (B1 TV, 15 septembrie) – corect: să apară în faţa naţiunii ca un bolnav căruia, iată, de milă, tre’ să-i dăm drumul;
  • „pentru că l-a considerat că poate fi anchetat pentru favorizarea infractorului” (Pro TV, 12 septembrie) – corect: pentru că a considerat că poate fi anchetat pentru favorizarea infractorului;
  • „În ceea ce-i priveşte, acele afirmaţii, interceptări făcute de către cei de la SRI şi citate de procurori în sala de judecată, Sorin Ovidiu Vîntu a precizat că acele interceptări sunt reale” (Realitatea TV, 15. septembrie) – corect: în (ceea) ce priveşte acele afirmaţii, interceptări făcute de către cei de la SRI şi citate de procurori în sala de judecată, Sorin Ovidiu Vîntu a precizat că sunt reale;
  • „Aşadar, cine merge astăzi la bancă să îşi semneze actele adiţionale şi vede că sunt acolo stipulate clauze, comisioane care nu ar trebui să existe, tot ce le rămâne de făcut românilor este să dea băncile în judecată, aşa cum au procedat deja alte sute de clienţi.” (Realitatea TV, 17 septembrie) – corect: Aşadar, cine merge astăzi la bancă să îşi semneze actele adiţionale şi vede că sunt acolo stipulate clauze, comisioane care nu ar trebui să existe nu are decât să dea banca în judecată, aşa cum au procedat deja alte sute de clienţi.

Unora le scapă și logica

  • „Şi probabil că mai mult ca sigur au intervenit colegii” (OTV, 27 septembrie)
  • „Stăm prost, dar rău” (Antena 3, 10 septembrie)

Ce înțelegeți din următorul mesaj?

„A asistat la mai multe activităţi procedurale. Vorbim, cel mai probabil, despre expertiza informatică, pe care anchetatorii trebuie s-o facă la toate obiectele care au fost ridicate la percheziţia făcută în urmă cu două săptămâni în mai multe locaţii din Capitală, ca şi acte procedurale în acest dosar în care se urmăreşte punerea sub acuzare, a fost pus deja sub acuzare Sorin Ovidiu Vîntu, dar şi alte două persoane, pentru favorizarea infractorului” (Realitatea TV, 15 septembrie)

Ei bine, așa sună unele dintre transmisiunile în direct ale reporterilor de televiziune.

Dacă greșelile de până acum n-au reușit să vă amuze, găsiți în continuare o altă serie de erori

  • „marele boxier Lucian Bute” (OTV, 23 septembrie) − corect: boxer
  • „rucsacul să nu aibe barete subţiri” (KanalD, 17 octombrie)
  • „acea reparaţie trebuieşte făcută pe gratis” (OTV, 19.septembrie)
  • în domeniul fizicii laserilor” (TVR Cultural, 14 septembrie)
  • „e cel mai băiat de gaşcă” (OTV, 21 septembrie)
  • „prietenia şi amicalitatea care funcţionează între reprezentanţii instituţiilor” (Realitatea TV, 19 septembrie)
  • înserarea de informaţii” (B1 TV, 29. septembrie)

Date despre studiu:

În perioada 10 septembrie−10 octombrie 2010, au fost monitorizate 12 posturi de televiziune (TVR 1, Antena 1, Pro TV, Realitatea TV, Prima TV, TVR 2, TVR Cultural, Kanal D, Antena 3, B1 TV, OTV şi N 24 PLUS) şi două posturi de radio (Radio România Actualităţi şi Europa FM), alese în funcţie de: audienţă, acoperire naţională, pondere a emisiunilor informative şi de dezbatere, asumarea unui rol cultural şi educativ.

În realizarea studiului s-au efectuat 300 de ore de monitorizare, urmărindu-se, de obicei, transmisiunile de la ore de vârf, în special emisiunile de ştiri şi dezbateri. Au fost monitorizate sub aspect lingvistic doar intervenţiile verbale şi mesajele scrise (titrări, crawluri) pentru care îşi asumă responsabilitatea redactorii şi colaboratorii posturilor respective, nu şi secvenţele verbale aparţinând invitaţilor în studio.

"

22 decembrie: Presa locală a pierdut peste 40 de titluri într-un an

22 decembrie: Presa locală a pierdut peste 40 de titluri într-un an: "

În 2010, presa locală a pierdut peste 40 de publicaţii, potrivit vicepreşedintelui Asociaţiei Patronale a Editorilor Locali (APEL), Gruiţă Ienășoiu.

De asemenea, bilanţul mai indică şi o reducere de personal de până la 6.000 de angajaţi din industria mass-media din 2008 şi până în prezent. Mai mult, publicitatea în presa scrisă s-a întors la jumătatea nivelului de acum şapte ani, respectiv 30 de milioane de euro.

Dezvoltarea pe online rămâne principală speranţă de creştere, scrie Financiarul. Dacă anul trecut era considerat anul negru în istoria presei, pe plan local peste 1.200 de jurnalişti rămânând fără job, anul 2010 se pare că l-a depăşit pe 2009.

Din cei aproximativ 22.000 de angajaţi cu carte de muncă în industria mass-media, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistica (INS), au mai rămas 15.000-16.000”, spune Cristi Godinac, preşedintelui FRJ Media a€“ Sind.
Peste 60 de ziare locale au fost închise în doi ani de criză

Profesorul universitar şi criticul de film Viorica Bucur, cea care a realizat, timp de 15 ani, “Gala desenului animat” – singura emisiune dedicată desenelor animate din România înainte de 1989- vorbeşte despre animaţiile din prezent, “care au lăsat în urmă copiii”, despre viitorul şi impactul lor, despre eroii de ieri şi de azi şi filmele revoluţionare. “Animaţia a avut un an bogat în 2010. Au fost lansate multe filme 3D valoroase. Sunt filme care depăşesc limitele, filme profunde şi revoluţionare. Cu toate acestea, desenele animate au lăsat în urmă copiii. Sălile de cinema sunt umplute de adulţi la filmele de animaţie. Copiii sunt o raritate.”, a declarat Viorica Bucur într-un interviu pentru Adevărul.
Viorica Bucur: “Desenele animate nu mai sunt regina balului”

Printre mediile din indoor care au reuşit să atragă investiţii mai mari în 2010, după un recul evident anul trecut 2009 se număra mall-urile, declară pentru Wall-Street.ro Răzvan Marincoi, directorul de marketing al companiei de publicitate indoor Brand Management. Din punct de vedere valoric, Marincoi susţine că industria de publicitate indoor, în 2010, s-a menţinut la nivelul din 2009, cu o marjă de +/- 5%. Pentru 2011 acesta preconizează o scădere de 5% a investiţiilor alocate indoor-ului sau, într-un scenariu optimist, o stagnare a acestora la nivelul lui 2010.
Cel mai mare buget de publicitate indoor într-un mall din Top 3 – puţin sub 20.000 euro

Postul TVR 3 a fost premiat aseară, în cadrul Galei Baschetului Românesc, cu Premiul special pentru promovare media, scrie Evenimentul Zilei.
TVR 3, premiat la Gala Baschetului Românesc

GMP PR şi Centrul de Informare ONU pentru România au organizat un experiment social şi intercultural într-un hypermarket din Bucureşti pentru a marca Ziua Internaţională a Drepturilor Omului, scrie IAA.ro De-a lungul unei zile, peste 20 de tineri de alte rase şi culturi au intrat în rolul de angajaţi ai real,-Hypermarket şi au interacţionat cu clienţii. Voluntarii, în majoritatea lor studenţi la Universităţile din România, proveneau din Africa (Rwanda, Ghana, Africa de Sud, Congo, Tunisia, Senegal, Niger, Kenya), Asia (China, Japonia, Iran) şi Europa (Belgia, Italia, Grecia). Peste 4.000 de bucureşteni au intrat în contact cu voluntarii pe durata desfăşurării experimentului. Reacţiile, atitudinile şi gesturile acestora au fost analizate de o echipă de sociologi de la SNSPA, coordonată de Dan Petre şi de specialişti de la Centrul de Informare ONU.
GMP PR a realizat un experiment social cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Omului

Campania realizată de Saatchi & Saatchi Bucureşti pentru Novartis – Fenistil a câştigat trei trofee de bronz în cadrul secţiunii print a festivalului Eurobest, scrie IAA.ro. Lucrările câştigatoare, Sting, Tickle şi Scratch fac parte din campania Skin Sensations dezvoltată de echipa locală a Saatchi & Saatchi în urma câştigării unui pitch desfăşurat în interiorul reţelei şi coordonat de Saatchi & Saatchi Geneva.
Saatchi & Saatchi a câştigat trei premii la Eurobest

Bugetele de promovare din Marea Britanie vor continua să crească şi în 2011, fiind estimată o majorare de 2,3%, scrie Financiarul, care citează cele mai recente previziuni făcute de World Advertising Research Center (WARC) şi Advertising Association. Cele două companii estimează majorarea cheltuielilor cu publicitatea cu 6,6% în 2006, unul dintre cei mai buni ani din 2004 până în prezent în termeni ai creşterii nivelului de investiţii în publicitate.
Publicitatea din Marea Britanie: +2,3% în 2011

Google, compania care deține cel mai mare motor de căutare, este în negocieri cu jucători mai mici din sectorul de cupoane reduceri online, după ce Groupon a refuzat oferta de 6 miliarde a companiei din Pale Alto, scrie Wall-Street.ro, care citează New York Post.
Refuzat de Groupon, gigantul Google caută să cumpere alte companii

Celebrul studio de cinema american Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) a anunţat, luni, că planul său de restructurare, aprobat la începutul lunii decembrie de justiţie, a devenit efectiv şi că va putea să-şi relanseze producţia de filme, notează Mediafax. “MGM iese dintr-una din cele mai dificile perioade ale istoriei sale”, au declarat într-un comunicat comun noii şefi ai studioului, Gary Barber şi Roger Birnbaum, fondatorii Spyglass Entertainment (“Al şaselea simţ”, “Dumnezeu pentru o zi”, “Star Trek“, “Neînfrânt/ Invictus“, “The Tourist” etc.).
MGM anunţă ieşirea din faliment

Ministrul britanic pentru Afaceri, Vince Cable, a declarat în fața unor reporteri sub acoperire că i-a declarat razboi miliardarului Rupert Murdoch, care controlează un imperiu media, scrie HotNews, care citează The Daily Telegraph. Secretarul pentru Afaceri a precizat că va încerca să-l împiedice pe Murdoch să preia controlul asupra BSkyB, compania mama a Sky News și cel mai mare furnizor pay-tv din Marea Britanie.
Un ministru britanic, Vince Cable, afirmă că i-a declarat razboi mogulului media Rupert Murdoch

Gigantul farmaceutic GlaxoSmithKline a ales agenţia PHD a grupului Omnicom pentru a gestiona contul de media din Statele Unite, estimat la 700 de milioane de dolari, scrie DailyBusiness.ro, care citează Adweek.
GSK a ales PHD să gestioneze contul media din SUA, estimat la 700 mil.$

Sursa foto: Financiarul

"