joi, 10 februarie 2011
Mircea Marian despre amenda lui Mircea Badea: "Nu cred că omul va înţelege ceva din sancţiunea aplicată de CNA" - Media > EVZ.ro
Berlinala: Festivalul unde se intalnesc Hollywood-ul si militantismul
Seful FMI: Somajul si cresterea preturilor ar putea provoca razboi Transparenta Guvernare europeana : Integrare uniunea europeana stiri UE eveniment finantari aderare joburi - EurActiv.ro
Istoria reclamelor TV: Poveştile de succes din publicitate: Diamantele de logodnă, Moş Crăciun vesel şi votca de lux
Publicitatea, o industrie care strânge anual miliarde de dolari, funcţionează ca un liant în economia consumeristă. În contextul diversificării produselor şi al sumelor uriaşe investite în promovarea lor, agenţiile de publicitate sunt în căutarea continuă a unei reţete reuşite de vânzări. Un concept, o imagine, un personaj sau chiar un cuvânt pot transforma un produs anonim într-o mină de aur pentru producători.
Care au fost reclamele care au adus profituri uriaşe? Ce personaje din reclame v-au rămas în minte? Verticalnews continuă campania despre publicitate cu prezentarea unor superlative: cine promovează cel mai scump pentru a câştiga cel mai mult cu cele mai bune reclame.
Super Bowl, finala campionatului de fotbal american, este recunoscut drept evenimentul sportiv care atrage cei mai mulţi bani din publicitate. Preţul unei reclame de 30 de secunde a fost, în cadrul meciului jucat în acest an (în urmă cu doar câteva zile), nu mai puţin de trei milioane de dolari.
Compania de automobile Chrysler a difuzat un spot de două minute – cel mai lung din istoria Super Bowlului şi, în consecinţă, cel mai scump. Cu toate acestea, reclama cu raperul Eminem în rolul principal nu a rupt gura târgului, susţin jurnaliştii americani de la USA Today, care au poziţionat-o abia pe locul 44 în topul celor mai bune spoturi publicitare din istoria finalelor NFL. Puteţi vedea reclama AICI.
Cea mai influentă reclamă difuzată în pauzele publicitare din cadrul Super Bowlului a fost cea realizată de regizorul Ridley Scott (“Alien”, “Gladiatorul” sau “Hannibal”), în 1984, pentru Apple. Spotul publicitar a costat peste un milion şi jumătate de dolari, a fost difuzat o singură dată şi, deşi nu arată niciun calculator, a avut un impact extraordinar. În ziua următoatoare, mii de americani au cumpărat calculatoare produse de compania Apple, care până atunci stătea în umbra gigantului IBM.
Cele mai eficiente sloganuri publicitare
În urma campaniilor publicitare strălucite, compania DeBeers, specializată în bijuterii, a reuşit ceva extraordinar. Mai mult chiar, a creat o legendă. A convins generaţii întregi de bărbaţi şi femei că simbolul veritabil al declarării dragostei eterne şi al cererii în căsătorie este inelul cu diamant.
Înaintea lansării sloganului “A Diamond is Forever” (“Un diamant este pentru totdeauna”), în 1948, inelele cu diamant nu erau sinonime cu logodna. DeBeers a realizat însă cea mai eficientă serie de reclame a secolului al XX-lea, unind pentru totdeauna diamantele şi romantismul.
Compania germană de automobile Volkswagen a dat şi ea lovitura cu sloganul “Think Small” (“Gândeşte mărunt”). Lansată în Stele Unite (1959), într-o vreme în care constructorii americani făceau maşini puternice, uriaşe şi foarte elegante, campania VW scotea în evidenţă, prin auto-ironie, “defectele” autoturismelor germane. A fost primul mesaj care îi făcea pe clienţi să râdă cu adevărat, iar succesul Volkswagen în America de Nord se datorează în principal acestui slogan simplu.
Avis - închirieri de maşini – a urmat exemplul nemţilor, concentrându-şi campania publicitară asupra faptului că era a doua cea mai mare companie de pe piaţă. “Suntem doar pe locul doi“, spuneau reclamele acestei companii, de aceea “nu ne permitem să nu fim amabili” şi “Ne străduim mai mult“.
În urmă cu nici trei decenii, Absolut era doar o marcă de votcă. Campaniile publicitare inteligente şi simple, bazate doar pe forma distinctivă a sticlei de votcă şi pe jocuri de cuvinte construite în jurul numelui mărcii, au distanţat Absolut de restul producătorilor ai băuturii alcoolice. Absolut a devenit prima votcă de calitate, iar, în prezent, piaţa pe care a fondat-o valorează miliarde de dolari.
Moş Crăciun şi Marlboro Man, unelte iscusite de publicitate
Ştim cu toţii deja că… Moş Craciun nu a arătat întotdeauna ca Moş Craciun. Pentru cei care nu ştiau, ne cerem scuze. Moş Craciun nu a arătat întotdeauna ca Moş Craciun! El a căpătat o nouă înfăţişare şi, de fapt, o întreagă identitate în anul 1931. Cu ajutorul celor de la Coca-Cola. Grăsuţ, vesel şi generos, cu barbă albă şi îmbrăcat în haine roşii, Moşul era cu totul diferit faţă de felul în care era reprezentat până atunci. Transformarea a fost o mişcare inteligentă menită să atragă clienţii din lumea băuturilor răcoritoare. Coca-Cola a reuşit însă mai mult- a acaparat o sărbătoare religioasă, a lansat o industrie a cadourilor, care aveau acum un ambassador haios şi a schimbat iremediabil imaginea oamenilor despre Moş Craciun.
Un alt personaj faimos în lumea întreagă este Ronald McDonald. Apărut pentru prima oară în 1967, Ronald este un clovn care provine din lumea fantastică McDonaldland. Lanţul de restaurante fast-food a folosit intens imaginea personajului, însă nu doar în scopuri comerciale. Există numeroase locuinţe Ronald McDonald, unde părinţii copiilor bolnavi şi internaţi în spitale se pot odihni peste noapte.
Nu putem să nu îl amintim aici şi pe legendarul Marlboro Man. Creat de genialul Leo Burnett, acest cowboy fumător a transformat Marlboro (care era o marcă de ţigări adresată mai ales femeilor) într-un accesoriu ultra-masculin.
Campania publicitară a fost extrem de productivă – în doar doi ani de la lansare, vânzările Marlboro crescuseră cu 300%. Personajul este puternic, încrezător şi sexy. Nu vorbeşte niciodată, iar siguranţa de care dă dovadă a fost lovitura de geniu dată de Marlboro pe o piaţă a tutunului care pierdea tot mai mulţi clienţi din cauza dezvăluirilor din acea vreme despre riscurile fumatului.
Paradoxal, unul dintre actorii care l-a întruchipat pe Marlboro Man a murit de cancer pulmonar, iar un altul a dat compania Phillip Morris în judecată. Ţigările Marlboro sunt cunoscute astăzi şi sub numele popular de “ucigaşele de cowboy”.
Dorel, emblema românească
Şi publicitatea românească a reuşit să creeze câteva personaje memorabile. Deşi la o scară mult mai mică, “Zânul” din reclamele la Banca Transilvania, “Omul cu cravată roşie” de la BCR, Paul şi Cristina din spoturile Vodafone au atras atenţia consumatorilor.
Însă cel mai uşor de recunoscut personaj rămâne muncitorul Dorel: consumator al coniacului Unirea şi eterna ţintă a glumelor colegilor de şantier. Prins între umor şi tragic, în situaţii pur româneşti, Dorel este atât victima ţării în care trăieşte, cât şi eroul fără glorie al vremurilor noastre. (Cunoscut personajul prin repetare obsesivă, imorală reclama)
Ovidiu Adam
Cristina Nenu
Campanie VerticalNews:
- Publicitatea din România, în criză de bani şi de idei
- Interviu cu Bogdan Naumovici: Reclamele sunt făcute “de struţi specialişti în foraje de mare adâncime”
- Cele mai bune reclame: nebuni în căutare de promoţii, Nicolae Ceauşescu şi laser, frate!
- Cele mai proaste reclame: cerbul care cântă, farmacia inimii bolnave şi puiul care nu vrea să zboare
- Reclama la Salamul Săsesc. Cum să câştigi faimă, dar să pierzi bani
Comunicat de presă - CNA
Mircea Badea, amendat de CNA cu 10.000 de lei - Media > EVZ.ro
Radu Moraru a luat prima amendă. 10.000 de lei pentru 10TV
La doar două luni de când a început să emită, postul 10TV a luat şi prima amendă de la CNA.
Emisiunea lui Radu Moraru, din 27 ianuarie, i-a atras postului o amendă de 10.000 de lei pentru lipsa infomărării corecte şi pentru încălcarea dreptului la propria imagine a lui Constantin Nicolescu (Preşedintele Consiliul Judeţean Argeş).
Cristina Trepcea, despre emisiunea lui Moraru:
„Va rog să bifaţi, ca să se creeze un precedent. În acestă emisiune s-a încălcat dreptul la propria imagine, demnitatea umană, principiul informării corecte, au făcut pilaf tot ce există în legislaţie. Eu cred că trebuie dat exemplu la facultate despre cum să nu faci programe audiovizuale”.
Emisiunea moderată de Radu Moraru a fost sancţionată în urma unei reclamaţii venite din partea PSD.
Ce reclamă biroul de presă al social-democraţilor ?
“În cadrul emisiunii Naşul (…) au fost lansate, în prezenţa moderatorului, o serie e acuzaţii la adresa unor importanţi foşti sau actuali politician ai opoziţiei, din judeţul Argeş.
În lipsa acestor dovezi, atitudinea moderatorului de a permite promovarea unor astfel de acuzaţii fără să ceară probarea lor, lasă impresia de rea-credinţă.”
Principalul subiect discutat în emisiunea lui Radu Moraru, din 27 ianuarie, a fost leşinul preşedintelui Consiliului Judeţean Argeş, Constantin Nicolescu.
Acestuia i s-a făcut rău în holul Tribunalului în momentul în care aştepta ca duba Poliţiei să vină să îl preia pentru a-l duce în arrest pentru 29 de zile, după cum relata Mediafax, la momentul respectiv. Nicolescu a fost acuzat de luare de mită şi trafic de influenţă.
Un fragment din comentariul făcut de Radu Moraru, pe marginea acestui caz:
“Nici nu cred în chestia asta, săracul, 65 de ani şi ce să spun, acum i s-a făcut rău. Hai să fim serioşi. Păi, dacă eşti bărbat politic nu ţi se face rău nici dacă eşti în faţa plutonului de execuţie.
"Vă dau exemple: Ceauşescu era diabetic, nu i-au făcut insulină, nu i s-a făcut rău acolo, mai şi cânta, da? Ce să spun acuma? Ce să spun acuma? Toţi dein nişte ghiocei. Nea Costică, sănătate, bagă mare, reau să te văd la proces. Dacă te condamnă e bine, dacă eşti liber e bine, dovedeşte-ţi nevinovăţia. Ce să spun?”
Reclama la pâinea HapiHap de la Titan sau cum să arunci zeci de mii de euro pe geamul metroului
În această săptămână, la Serial VerticalNews, povestim despre reclame. De ce a scăzut calitatea mesajelor publicitare ne-a explicat, într-un interviu, Bogdan Naumovici, iar despre cum să plăteşti reclamă şi să profite alţii ai aflat tot de la noi. Sunt şi exemple de reclame bune, dar şi de reclame proaste. Cele mai multe văzute de români pe televizor. Cândva, am povestit şi despre mesajele publicitare eronate sau chiar false ce sunt interzise de lege, dar nu ocolite de companii.
Aici, acum dăm un alt exemplu despre cu să plăteşti o avere ca lumea să râdă de tine. Compania LLI Euromills, proprietară a brandului Titan-fabrică de produse de panificaţie, a plătit peste 20.000 de euro ca să promoveze şi să împulsioneze vânzările pâinii feliate marca HapiHap. Din păcate, neatenţia oamenilor de marketing ai companiei, prostia celor care au creat mesajul a făcut ca reclama să ajungă în faţa românilor cu erori de exprimare.
Asta poate ca să demonstreze că multă pâine prosteşte.
Iată o mostră surprinsă în metrou.
Voi ce părere aveţi?
Maria Dumitran
CNSAS, acuzat că s-a transformat într-o instituţie de conspirare a Securităţii - Social > EVZ.ro
Romii acuză rasismul din DEX. Explicaţia incriminată: „Ţigan - epitet dat unei persoane cu apucături rele”
În gura presei, dublă penalizare: 10.000 de lei pentru cazul Mircea Marian și o somație pentru limbaj
Mircea Badea a atras două sancţiuni pentru Antenele lui Voiculescu. Canalul de ştiri Antena3 a fost amendat cu 10.000 de lei pentru încălcarea dreptului la propria imagine a lui Mircea Marian, editorialist la Evenimentul Zilei.
Iar postul Antena1 a primit o somaţie publică pentru reluarea emisiunii În gura presei, din 12 ianuarie, în care Mircea Badea a folosit un limbaj injurios.
Cele două sancţiuni au fost aplicate în urma a trei reclamaţii trimise la CNA de Mircea Marian, bloggerul Cetin Ametcea (arhiblog.ro) şi un cetăţean care a spus că Mircea Badea “aduce injurii tuturor românilor”.
Reclamaţia lui Arhi nu a contribuit în niciun fel la sancţiunile date astăzi de CNA posturilor din trustul Intact.
Cum i-a încălcat Badea dreptul la propria imagine a editorialistului EVZ?
În emisiunea În gura presei, difuzată pe 13 ianuarie de Antena3, Mircea Badea întreabă:
“Credeţi că Mircea Marian, adică el, ar putea fi rodul unei educaţii sexuale precare? Că aşa arată. Dar credeţi că mă amendează CNA-ul pentru asta?”. Toate acestea au fost spuse în timp ce pe ecranul din studio era afişată o poză cu Mircea Marian.
Attila Szasz, membru CNA:
“Aici Mircea Badea se leagă de felul în care arată Mircea Marian.”
Dan Grigore, despre prestaţia lui Mircea Badea:
“Comportament de huligan. Un vid colorat”
Mircea Marian, în sesizarea trimisă la CNA:
“Consider că prin aceste declaraţii Mircea Badea nu a respectat dreptul la imagine şi a folosit expresii injurioase la adresa părinţilor mei, încălcând astfel Codul de reglementare în audiovizual. Personal, ca ziarist, pot să mă apăr de astfel de atacuri imunde, dar nu pot să accept un limbaj jignitor la adresa familiei mele, pe care cred că nu o pot proteja decât cerând intervenţia CNA“.
Pentru ce a primit somaţie publică Antena1?
Postul generalist al trustului Intact a reluat pe 12 ianuarie, dimineaţa, emisiunea În gura presei în care Mircea Badea a folosit expresii precum “melc amputat”, “imbecili”, “băi tâmpitule”.
Această emisiune a fost reclamată de cetăţeanul Iulian Bold, care a spus în sesizarea trimisă Consiliului că Mircea Badea “aduce injurii tuturor romanilor si are un limbaj extrem de nesimtit fata de anumite persoane/institutii! “.
Attila Szasz, membru CNA:
“Limbajul reprezintă o problemă pentru că emisiunea este reluată la o oră nepotrivită, accesibilă minorilor”.
În aceeaşi emisiune, vrând să citeze un material de pe blogul lui Victor Ciutacu, (Parteneriat strategic de sex oral cu SUA ) Mircea Badea a întrebat:
“Pot să zic sex oral pe post sau…? Nu pot să zic? Nasol. Era să spun altă…Când jucătorul a zis că e preferabil să ….îmi dau seama că Ciutacu e mai elocvent pe blog decât permit pudibonzii şi ipocriţii ăştia de la CNA.”
În replică, Dan Grigore (membru CNA) a spus, în timpul şedinţei CNA:
“Daca n-ar fi atât de derizoriu l-aş invita la o discuţie să-i arăt cât de pudibond sunt eu”.
Câteva fragmente din discuţiile purtate la CNA pe marginea prestaţiei lui Mircea Badea
Mirela Bomboe, reprezentantul trustului Intact:
“Dacă n-am discuta de un pamflet…. atâta timp cât emisiunea are această avertizare trebuie să avem în vedere caracterul emisiunii”.
Dan Grigore, membru CNA:
“Simplul fapt că îl caracterizaţi aşa nu face din această emisiune un pamflet, pentru că nu are aceste caracteristici. Vine din spatele blocului, e limbaj care seamănaă a subcultură suburbană, dar nu este un pamflet”.
Mirela Bomboe:
"“În cazul lui Mircea Marian trebuie să luaţi în considerare calitatea celor două personaje. Sunt doi jurnalişti care au la dispoziţie aceleaşi instrumente”.
Radio ZU da panica la etnobotanica – Iubim Viata! - video
Cine răspunde pentru conţinutul postat pe site? - Media > Capital.ro
O bombă a explodat azi la Sofia
EXCLUSIV: Ce promovează spotul cu Mihai Gâdea și Mircea Badea?
„Ți se pregătește ceva”, spune unul dintre spoturile de teasing în care protagoniști sunt Mircea Badea și Mihai Gâdea. În alte reclame apar Răzvan și Dani. Despre ce este vorba?
Paginademedia.ro a aflat ce este în spatele acestor promo-uri. Cine se va ocupa de proiect, în continuare:
Potrivit informațiilor paginademedia.ro, Intact va lansa o școală de jurnalism. Cursurile vor urmări pregătirea celor care urmează să lucreze în intituțiile media ale grupului și nu numai. De altfel, profesorii viitoarei școli de media vor fi nume din interiorul trustului.
Potrivit informațiilor paginademedia.ro, coordonatorul proiectului este jurnalista Sandra Stoicescu.
"Contactată de paginademedia.ro, Sandra Stoicescu, nu acomentat informația. “Pot să spun că, într-adevăr, vi se pregătește ceva“, a precizat ea fără a da alte amănunte.
Google şi Facebook au purtat discuţii pentru preluarea Twitter. Vezi la cât a fost evaluată compania
10 februarie: Prima reclamă interactivă din presa scrisă românească, în Ziarul Financiar
Ziarul Financiar conține prima reclamă interactivă din presa scrisă din România. Aceasta promovează modelului Opel Movano. Cu ajutorul telefonului mobil, cititorii Ziarul Financiar pot transforma o machetă publicitară într-un clip video, aflând astfel povestea din spatele imaginilor, scrie Mediafax. Practic, animaţia care prinde viaţă pe telefonul mobil este accesată de acesta prin intermediul unei pagini web, ce permite încărcarea şi derularea filmului despre povestea construirii podului şi a contribuţiei noului Opel Movano.
Prima reclamă interactivă din presa scrisă românească, în Ziarul Financiar
GoldenDeals, unul din cei doi jucători internaţionali de pe piaţa românească a site-urilor de cumpărături colective, deţinut de fondul de investiţii Global Finance, are în plan consolidarea în regiune, mizând pe o creştere organică. “România e o piaţă suficient de mare atât în termeni de populaţie cât şi de penetrare a Internetului şi prezintă varii oportunităţi de aducere a unor servicii de calitate“, a declarat George Hadjigeorgiou, COO GoldenDeals, într-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Cum vrea liderul regional în cumpărături de grup să îşi dezvolte businessul în România
Rogalski Grigoriu Public Relations va oferi consultanţă de comunicare şi servicii de media relations pentru Gaya Health Services, notează Wall-Street.ro şi IAA.ro. Rogalski Grigoriu va coordona comunicarea pentru lansarea brandului York Test în România, un test menit să depisteze intoleranţa alimentară la peste 100 de tipuri de alimente. Agenţia va dezvolta viitoarele campanii de comunicare ale companiei, va implementa acţiunile adresate grupurilor ţintă ale brandului şi va oferi servicii de crisis management şi de brand communication pentru reţelele sociale.
Cosmote are o nouă campanie publicitară care vizează segmentul business. Asocierea cu Spitalul de Urgenţă Floreasca, unul dintre partenerii Cosmote în această campanie, are la bază un insight simplu, scrie IAA.ro: în afaceri, ca şi în salvarea de vieţi, comunicarea la timpul potrivit este esenţială, iar un simplu apel poate face diferenţa dintre succes şi eşec. Campania va rula timp de o lună pe TV, în presa scrisă şi online şi în magazine. Platforma de comunicare a fost dezvoltată în parteneriat cu Ogilvy România.
"Cosmote are o nouă campanie publicitară care vizează segmentul business
Un politician italian şochează: E mai uşor să educi un câine, decât un rom! | REALITATEA .NET
Reclama auto in 2010: 20 mililioane euro, +11% fata de 2009 | Media&Advertising
De Valentine’s Day, Antena 1 tine dragostea in puf | Media&Advertising
Vezi bătaia cu puf (după câteva secunde reclamă):