joi, 28 aprilie 2011
TVR Info se relanseaza luni ca post de stiri, cu Adriana Muraru, Raluca Belciu, Mihai Radulescu, Ioana Lupea si Mircea Marian
Top cele mai frumoase castele medievale din Europa.
De la fortificatii foarte solide pana la palate minutios decorate, castelele sunt o legatura cu istoria, cu legendele sau cu povestile din jurul lor care au dainuit sute, chiar mii de ani.
Castelul Praga, Cehia Castelul Praga este unul dintre cele mai mari si mai vechi din lume si are in componenta sa ..."
Adrian Ţuţu a început să asculte hip-hop când a descoperit La Familia şi Tupac
"
Claudiu Șerban, Evenimentul zilei: „Nu avem niciun gând să ieșim de pe print”
„Nu avem niciun gând să ieșim de pe print,” a declarat Claudiu Șerban, director general Evenimentul zilei și Capital, într-un interviu acordat paginademedia.ro.
Claudiu Șerban a preluat complet managementul celor două titluri, după ce Bobby Păunescu (acționarul majoritar), a decis să nu se mai implice în conducerea ziarelor, după cum paginademedia.ro a scris AICI.
În interviul acordat paginademedia.ro, Claudiu Șerban vorbește despre ce înseamnă mutarea, dar și despreo posibilă creștere a prețului de copertă al titlurilor.
Interviul, în continuare:
Petrișor Obae: S-a pus problema, din partea lui Bobby Păunescu „dacă nu iei tu ziarul, îl închid”?
Claudiu Șerban: Nu, în niciun caz. Vorbim despre un brand aici, nu doar despre un ziar. Este mult mai complex. Brandul EVZ, împreună cu partea online – Evz.ro este valoros și aduce un public de calitate. Nu poți să închizi așa ceva. În al doilea rând, e un produs dezirabil, credibil, luat în serios.
Și Gândul era.
Gândul a trebuit să se închidă pentru că nu au mai fost capabili să îl finanțeze. Plus că erau cinci ziare quality, iar cei de la Gândul erau ultimii și la vânzări și după numărul de cititori.
Vă gândiți să renunțați la ediția tipărită a EVZ?
În nicio idee, nu am luat în calcul dispariția de pe hârtie. Nu am niciun gând să ieșim de pe print.
Veți mări prețul de copertă?
Avem nevoie de o creștere a prețului. La nivelul de acum, este normal să ne gândim la asta, pentru a nu genera pierderi.
În ce cuantum și când vom face această mișcare, nu știu exact.
Anul trecut nu am avut însă curajul să îmi asum asta
Ce presupune preluarea completă a managementului?
În mare parte, este ca și pănâ acum. Ceea ce face Bobby Păunescu, în momentul acesta, este să mă lase în continuare singur.
Bobby Păunescu spunea că după doi ani, vei putea să îți mărești cota în companie (acum este 10%). Cât poate fi cota?
Nu pot spune acest lucru. Pot confirma că că există această opțiune, în cazul în care îmi îndeplinesc obiectivele, să echilibrez balanța în acest an și să avem profit anul viitor.
Va fi o cotă majoritară?
Nu.
De ce s-a ajuns la această variantă?
Încă de anul trecut aveam discuțiile. Bobby Păunescu mi-a propus să face cum s-a întâmplat în cazul B1 TV, cu Sorin Oancea.
Anul trecut nu am avut însă curajul să îmi asum asta. Anul acesta i-am spus să rediscutăm această posibilitate. El a avut mai multe variante și până la urmă a ales să continue cu mine.
Pentru că nu au ieșite celelalte variante?
Nu pentru că nu au ieșit. El a prefersat să meargă cu mine.
Ne apropiem de linia de plutire
Anul trecut care a fost situația financiară?
Am pierdut bani.
Cam cât?
Nu aș vrea să detaliez, înainte de a apărea datele la Ministerul Finanțelor. Pot să spun că este o pierdere mai mică decât pierderile din mandatul Ringier.
Ce vei face pentru a diminua pierderile?
Deocamdată nu îmi este clar. Urmează să mă consult împreună cu echipa și abia apoi voi lua o decizie. Întâi facem o analiză.
Business planul tău presupune o finanțare. De unde vine această finanțare, pe care trebuie să o asiguri tu?
Am făcut în ultimii ani o serie de restructurări care încep acum să își arate roadele. Ne apropiem de linia de plutire.
Pentru mine este un motiv de mândrie că Bobby Păunescu a avut încredere să lase lucrurile pe seama mea. Pe de altă parte, în caz de urgență, el o să fie alături de mine. Nu se pune problema, de exemplu, să ajungem la incapacitate de plată iar dl să nu intervină.
Nu vom rămâne pe modelul clasic publicitate și vânzări la chioșc
Să revenim la sursele finanțării.
Ce pot să spun este că nu vom rămâne pe modelul clasic publicitate și vânzări la chioșc. Deja am început cu produse complementare, cum sunt cărțile și DVD-urile. Diferența între noi și Adevărul este că facem acest lucru în primul rând pentru business, nu pentru a ne mări tirajul.
Mai există și altre lucruri, dar nu le pot detalia acum: proiecte speciale, evenimente etc.
Și de unde vin banii?
Este vorba de bani din piață, din proiecte, nu este nimic obscur.
Este un moment greu pentru piață. De ce ai intrat în această variantă?
Mă bazez pe două lucruri. În primul rând, se pot face venituri acum din alte activități pe care nu le-am avut anul trecut.
În al doilea rând, cred că piața își va reveni. Este clar că nu ne vom întoarce la nivelul din 2007 și 2008, dar vom evolua.
De asemenea, cheltuielile din online cresc. Sunt departe de ce ar putea fi, dar cresc.
Nu am măsurile clare legate de costuri, știu doar că trebuie să le ajustez
Unde e piața de publicitatea pe print anul acesta?
Mă aștept ca presa scrisă să fie, în cel mai bun caz, la nivelul anului trecut (25-30 de milioane de euro, nota red.)
Și este loc de patru jucători?
Nu este loc, dar unul a dispărut (Gândul, n. Red). E posibil să se mai retragă unul anul acesta.
Strategia noastră este să supraviețuim, nu să luptăm pentru a fi numărul 1, indiferent de costuri. N-am ținut să fim numărul 1 și să arătăm frumos, am vrut să avem un business.
Vor fi restructurări?
Vor urma și alte optimizări ale costurilor. În business plan am niște ținte financiare. Nu am măsurile clare legate de costuri, știu doar că trebuie să le ajustez.
Câți oameni sunt acum la EVZ și Capital?
Sunt 120 angajați cu carte de muncă.
Câți erau când au început restructurările?
La nivelul anului 2008 erau peste 200 de oameni.
Oamenii nu mai au bani să cumpere ziare
Cum vei crește tirajul?
Sunt proiecte de conținut. Noi credem în conținut și în faptul că ziarul trebuie să fie atractiv.
Ziarele nu se vând pentru că nu oferă nimic în plus cititorilor față de ceea ce el vede pe alte canale. Nu o să cumpere ziarul dacă a văzut știrea deja la TV sau a citit-o pe internet. Dacă nu oferă nimic în plus, ziarul nu se vinde. Ziarul are relevanță cât timp are conținut propriu de calitate.
EVZ nu are vânzări mari.
Pentru că nu am reușit încă să facem un produs extrem de atractiv, pe de o parte, dar și pentru că recesiunea și-a spus cuvântul. Oamenii nu mai au bani să cumpere ziare.
Puterea de cumpărare a scăzut, distribuția este slabă, dar este și o problemă de neîncredere a publicului în presă. Publicul are percepția că ziarele sunt produse care nu oferă nimic.
Noi suntem într-un proces continuu de regândire a conceptului editorial. Trebuie să ai lucruri exclusive ca să poți vinde un ziar.
Sper că îmi voi putea mări numărul de jurnaliști. Avem în vedere angajări, mai ales că noul Cod al muncii ne ajută. Nu acum, dar avem în vedere acest lucru.
TVR Info devine „Televiziunea de ştiri a românilor”
Corina Bud se menţine în formă cu kangoo jumps şi mers pe bicicletă
"
Românii au talent: De ce au fost dezamăgiţi Andi Moisescu şi Andra.
Andi Moisescu a scris pe siteul andimoisescu.ro: 'Am renuntat de mult sa mai judec votul poporului. Nu vad le ce mi-ar folosi. Prefer sa-l iau asa cum e si sa-mi vad de drum. Oricum eu am ..."
Antena3, amendată cu 5.000 de lei pentru “cheltuielile Guvernului”
Postul Antena 3 a încasat o amendă de 5.000 de la CNA pentru că a confundat “bugetul Secretarialului General al Guvernului (SGG)” cu “cheltuielile Guvernului”.
CNA a considerat că postul Antena 3 a dezinformat publicul prin prezentareau unor informaţii eronate cu privire la cheltuielile Guvernului în emisiunea 100 de minute din 22 martie.
“Aveaţi o obligaţie profesională să aflaţi de la secretariat care e situaţia din punctul lor de vedere. Aţi acţionat cu rea-credinţă şi neprofesionist”, a spus Christian Mititelu, membru CNA.
Amenda a venit ca urmare a unei reclamaţii venite din partea purtătorului de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean, în care se spune că prezentatorii postului au dezinformat “din lipsa de documentare”.
“Deşi am primit asigurări că informaţia va fi corectată, nici în ediţia din 22 martie, şi nici în ediţia următoare a emisiunii nu s-a întâmplat acest lucru”, se mai spune în reclamaţia semnată de Ioana Muntean.
Într-o sesizare depusă pe 22 martie, purtătorul de cuvânt al Guvernului reclamă că în emisiunea “100 de minute” de la Antena 3 (din 22 martie 2011), moderată de Alessandra Stoicescu, au fost reluate unele informaţii difuzate de Antena 3 în data de 13 ianuarie 2011, preluate din articolul publicat de Jurnalul Naţional (pe 13 ianuarie 2011): “Cât ne costă Boc în 2011“, în care i se atribuiau premierului cheltuielile SGG (Secretariatul General al Guvernului n.r.) şi a celor 19 instituţii care sunt finanţate de SGG.
În emisiunea din 22 martie, Antena 3 a redifuzat cifrele cu privire la cheltuielile de protocol, sporuri, deplasări, materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional, aşa cum ele au fost prezentate de Jurnalul Naţional pe 13 ianuarie 2011, şi nu conform dreptului la replică transmis în ianuarie de Biroul de presă al Guvernului.
Ce au spus membrii CNA?
Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:
“Deşi aveaţi punctul de vedere al Guvernului aţi reluat subiectul la ştiri fără să prezentaţi şi punctul de vedere, ceea ce este clar rea credinţă.”
Christian Mititelu, membru CNA:
“Iar sunteţi remorca ziarului. Aveaţi o obligaţie profesională să aflaţi de la secretariat care e situaţia din punctul lor de vedere. Făcând asta acţionaţi cu rea credinţă şi neprofesionist.”
Mirela Bomboe, reprezentanta trustului Intact:
“Ştirea a fost dată în contextul politicii de austeritate, datele sunt corecte, e adevărat că lipseşte acea informaţie.”
Ioan Onisei:
“Nu mai insitati nu are rost să ne contrazicem. Una e să vorbiţi de cheltuielile Guvernului şi alta e să vorbiţi despre bugetul Secretariatul General al Guvenului care conţine 19 instituţii.”
Răsvan Popescu, preşedinte CNA:
"“Era corect să aveţi punctul de vedere al Guvenului.”
Peste 1.000 de elevi botoșăneni vor bani pentru calculator
Narcis Iustin Ianau: Mi-au schimbat piesa cu doua zile inainte de finala
Cine a fost adevăratul câştigător la "Românii au talent" | Romania Libera
Deputatul Mircia Giurgiu vrea ca articolele cu sex şi violenţă să fie marcate cu buline | REALITATEA .NET
Pagina de media – Petrişor Obae » Venituri mai mari pentru CME, compania condusă de Sârbu, dar scădere în România
La nivelul întregii companii, veniturile au crescut -în primul trimestru al lui 2011- cu 29.1 milioane de dolari, ajungând la 172.8 milioane de dolari.
În România, grupul de media condus de Adrian Sârbu (CME) din poziția de președinte și director executiv (CEO), deține compania Pro Tv SA, ce include canalele de televiziune Pro Tv, Acasă, Pro Tv International, Pro Cinema , sport.ro,MTV România și divizia Media Pro Entertainment ."
Piaţa telecom mai are două luni de suspans până la deznodământul afacerii UPC | Ziarul Financiar
Cartierul Ferentari: “Suntem ca la ţară. Nici în spate nu-l doare pe Vanghelie”
După ce ieri VerticalNews v-a prezentat câteva poveşti ale locuitorilor din Rahova, astăzi ajungem în Ferentari, un alt cartier din sectorul 5 din Bucureşti, administrat de primarul Marian Vanghelie. Aici, maidanele cu gunoaie se întind în voie, spre dezgustul trecătorilor, chiar şi pe bulevardele principale, cum e Calea Ferentari. Pe aceeaşi arteră, la o intersecţie, un cetăţean şi-a amenajat un colţ de pământ împrejmuit cu sârmă unde creşte găini.
Mai întâi ne oprim în Zăbrăuţi, cartierul mărginaş în care nu poţi să intri fără o strângere de inimă. În urmă cu ..."