vineri, 8 aprilie 2011
Cinemateca de vineri, la C.N. "Mihai Eminescu" Botoşani
Rodica Culcer, despre manipularea prin presă - Media > EVZ.ro
De ce plăteşte Bill Gates 27 milioane de dolari bibliotecilor din România.
romanialibera.ro a vorbit in ..."
Irinel Columbeanu se declară şocat: Instanţa mi-a ignorat probele
"
Vânzare: Managerul Rautakirja a cumpărat distribuitorul de presă
Sanoma Group a vândut operațiunele Rautakirja România și lanțul de magazine R-Kiosk lui Dan Vasile, directorul general al distribuitorului de presă.
Contactat de paginademedia.ro, Dan Vasile a declarat că “tranzacția cu Sanoma Group a fost încheiată deja“.
Potrivit unui comunicat al companiei Sanoma, publicat de WallStreet-online.de, vânzările nete ale distribuitorului de presă Rautakirja România (fostul Hiparion) s-au ridicat, în 2010, la valoarea de 18 milioane de euro. În timp ce rețeaua R-Kiosk, care numără în jur de 20 de magazine, a avut vânzări de circa 5 milioane de euro.
Finlandezii de la Rautakirja caută de mult timp un cumpărător pentru compania din România. Potrivit paginademedia.ro, Rautakirja a avut discuții și cu Dinu Patriciu, dar negocierile cu proprietarul Adevărul Holding nu au ajuns la un rezultat.
Sursa foto: Finaciarul
"Oana Zăvoranu se pocăieşte: "Vreau să îmi salvez sufletul"
Ultimul editorial al unui mare jurnalist, Cristian Tudor Popescu, de rahat
Cristian Tudor Popescu și-a luat adio de la cititorii de print ai ziarului „Gândul” printr-un editorial neinspirat, în care a combinat lăudăroșenia de sine, de mare ”smardoi”, cu atacuri sub centură la adresa unor colegi cu care odinioară se bătea pe burtă şi făcea avere.
Odată cu regretul că gândurile sale tipărite nu vor mai împacheta parizerul sau lustrui geamurile, CTP-ul înfierează și neortodoxul obicei de a te închina la mogul când eşti jurnalist. În ultimul său editorial tipărit, cel supranumit „Craniul vorbitor”, susţine vehement că i-ar fi „spart faţa” oricărui ..."
Video: Chimicalele din monede au schimbat culoarea unui izvor din Parcul Yellowstone
Pro TV și Intact au luat trei sferturi din piață anul trecut. Câți bani au câștigat televiziunile în 2010
Pro TV, Antenele și restul lumii. Cam așa arătă clasamentul după banii încasați din publicitatea TV anul trecut.
Dintr-o piață TV cam de 220 de milioane de euro, grupul Pro, cu toate televiziunile pe care le are, a luat jumătate: 115 milioane de euro. Televiziunile Intact au atras în jur de 45 de milioane de euro.
Paginademedia.ro vă prezintă detaliat, pe posturi, estimările legate de anul trecut:
- În conturile Pro TV au intrat cam 85 de milioane de euro. Peste dublu față de reușita Antenei 1, cu 35 de milioane.
- Acasă TV (tot din portofoliul CME) a adus 23 de milioane de euro. Celelalte posturi din grup au încasat 3,6 milioane (Sport.ro), 2,7 milioane (Pro Cinema) și 1,1 milioane (MTV). Totalul posturilor CME a fost de 115 milioane de euro (cu zece milioane mai puțin decât în 2009)
- Posturile Intact au totalizat anul trecut încasări de 45 de milioane de euro, față de 52 de milioane în 2009. După Antena 1, cei mai mulți bani au venit de la Antena 3 – 6,7 milioane de euro, Antena 2 – 1,8 milioane și Euforia – 1,5 milioane de euro.
Încasările posturilor TV din publicitate, în 2010 și în 2009 (euro):
Cifrele paginademedia.ro se bazează pe audiența reclamelor difuzate de posturile TV anul trecut, adică așa-numitele GRP-uri (Gross Rating Points).
În total, piața de publicitate TV a fost de aproximativ 220 de milioane de euro anul trecut. Acum doi ani (când criza nu începuse), televiziunile își împărțeau aproape 350 de milioane de euro (mai mult decât toată piața de acum).
2010 | 2009 | |
---|---|---|
Pro TV | 85.000.000 | 89.000.000 |
Antena 1 | 35.000.000 | 40.000.000 |
Acasa TV | 23.000.000 | 28.000.000 |
Prima TV | 11.200.000 | 12.700.000 |
Kanal D | 9.100.000 | 10.000.000 |
Realitatea TV | 8.400.000 | 9.900.000 |
TVR 1 | 7.000.000 | 6.900.000 |
Antena 3 | 6.700.000 | 6.600.000 |
National TV | 4.700.000 | 3.000.000 |
Sport.ro | 3.600.000 | 4.000.000 |
ProCinema | 2.700.000 | 3.700.000 |
Diva Universal | 2.000.000 | 2.100.000 |
Antena 2 | 1.800.000 | 1.600.000 |
Discovery | 1.800.000 | 2.000.000 |
Disney | 1.500.000 | 900.000 |
Euforia | 1.500.000 | 1.900.000 |
Kiss TV | 1.500.000 | 1.400.000 |
TVR 2 | 1.500.000 | 1.600.000 |
GSP TV | 1.400.000 | 2.100.000 |
AXN | 1.200.000 | 1.400.000 |
B1TV | 1.200.000 | 1.900.000 |
UTV | 1.200.000 | 1.200.000 |
MTV | 1.100.000 | 1.300.000 |
National Geographic | 1.100.000 | 1.100.000 |
OTV | 1.100.000 | 1.200.000 |
Etno | 700.000 | 500.000 |
Cartoon Network | 560.000 | 580.000 |
Animal Planet | 550.000 | 485.000 |
Minimax | 520.000 | 200.000 |
Romantica | 450.000 | 600.000 |
Music Channel | 390.000 | 270.000 |
N24Plus | 180.000 | 190.000 |
Favorit TV | 170.000 | 89.000 |
Taraf TV | 150.000 | 75.000 |
TVR Cultural | 45.000 | 72.000 |
Gramatica limbii române, greu de găsit în librăriile noastre
Credem că dacă ne-am născut în România avem la purtător cunoștințe lingvstice și o gramatică cât de cât perfectă. Suntem români, deci se presupune că știm să vorbim românește. Este o explicație plauzibilă la faptul că manualele de limba română lipsesc cu desăvârșire de pe rafturile marilor librării din Capitală. Putem spune că suntem aproape intoxicați de cărți care ne învață să vorbim franceză, engleză, italiană, spaniolă, germană și restul limbilor lumii. Pur și simplu, ne este dificil să alegem exemplarul după care să învățăm.
Întrebați librarul de un manual de ..."
Gramatica limbii române, greu de găsit în librăriile noastre
Credem că dacă ne-am născut în România avem la purtător cunoștințe lingvstice și o gramatică cât de cât perfectă. Suntem români, deci se presupune că știm să vorbim românește. Este o explicație plauzibilă la faptul că manualele de limba română lipsesc cu desăvârșire de pe rafturile marilor librării din Capitală. Putem spune că suntem aproape intoxicați de cărți care ne învață să vorbim franceză, engleză, italiană, spaniolă, germană și restul limbilor lumii. Pur și simplu, ne este dificil să alegem exemplarul după care să învățăm.
Întrebați librarul de un manual de ..."
Decizia nr. 276 din 07.04.2011 - CNA
'Eugeniu Stavri: Agenţii ăia de la firma de pază (bip) le-au administrat electroşocuri în fund, cum ziceaţi?
Nicoleta Dragnea: Păi, aşa spune fetele. Mamă, zice, doamna Iana dă să vină ăştia, zice, de la pază să ne bage, a zis, în baie. În baie, Mihaela, parcă aşa am înţeles de la ele. Să ne bage electroşocul ăla, să-l puie pe noi. Da, să le bage electroşocul în fund să le corenteze.
Voce din off: Şi necazurile copilelor nu se opresc aici. Cele două mame spun că directoarea centrului ar vrea să le treacă pe fete la altă religie."
Coreenii de la TVR 1 au devansat scandalurile de la Acces direct.
Serialul marca MBC, productie sud-coreeana din anul 2010, a inregistrat pe intervalul amintit o medie de 643.000 de telespectatori la nivel national, ceea ce corespunde unui rating mediu de 3,2 %, in timp ce la Antena 1 priveau, pe acelasi interval orar, 560.000 de telespectatori in medie (2,8% rating). Cu un ..."
Sindicalistii din educatie vor uniformizarea salariilor, dar la nivelul celor castigate in instanta de profesorii din Suceava si Botosani!
Spectacol dedicat Zilei Internationale a Rromilor – Teatrul Mihai Eminescu
EHR CONSULTING selectează muncitori în construcţii pentru străinătate
Călătoria în timp este imposibilă.
Profesorul si teoreticianul Igor Smolyaninov de la Universitatea din Maryland ca prin cartografierea distributiei luminii intr-un metamaterial se poate obtine un model care ne arata traiectoria timpului. Din nefericire, timpul poate circula intr-o singura directie - inainte. ..."
Zăvoranu rămâne “în cărţi” la Antena 1 | Jurnalul National
Opinii: Am cam uitat de bunătate, iertare şi virtute
Nostalgii... comuniste la Muzeul Judetean!
Pe holul Muzeului Judetean Botosani este expus..."
Hillary Clinton le cere europenilor să îşi intensifice eforturile împotriva discriminării romilor
Cristian Tudor Popescu: Gândul de hârtie devine istorie
“Ziarul Gândul 4 mai 2005 – 8 aprilie 2011. Am dreptul să mă gândesc la dispariţia unui ziar ca la moartea unei făpturi omeneşti, astăzi, când mor cu zile oameni ţinuţi la poarta spitalului? Probabil că nu, dar nu mă pot împiedica să simt asta”, scrie Cristian Tudor Popescu în ultima ediție pe hârtie a ziarului Gândul.
Tot astăzi și-au luat rămas bun de la Gândul pe hârtie, chiar în ultimele lui pagini tipărite, Claudiu Pândaru (redactor-șef) și Florin Negruțiu ( redactor-șef adjunct).
Claudiu Pândaru își începe editorialul spunând: “Mă autodenunţ. Am urât presa tipărită. Sincer“. Iar Florin Negruțiu se declară unul dintre susținătorii renunțării la edițiile tipărite.
Din editorialul lui CTP intitulat “De sufletul Gândului”:
“Am dreptul să mă gândesc la dispariţia unui ziar ca la moartea unei făpturi omeneşti, astăzi, când mor cu zile oameni ţinuţi la poarta spitalului? Probabil că nu, dar nu mă pot împiedica să simt asta. Pentru că ziarul Gândul s-a născut, în chinuri, ca un copil. 100 de oameni, aruncaţi doar cu pixul şi blocnotesul în mână pe pajiştea din faţa Casei Scânteii, au ales să nu-şi caute de lucru fiecare unde-o vedea cu ochii, ci să facă un ziar nou din iarbă verde. (…)
Singur printre marile trusturi de presă, fără finanţare pentru marketing şi promovare, cu un serviciu de publicitate redus la minimum, Gândul ajunsese în pericol să fie strivit. Vânzarea către Adrian Sârbu şi nu către S. O. Vântu, pe care subsemnatul a decis-o, a fost, practic, o salvare de la înec.
Nu comentez filosofia de management aplicată de atunci asupra ziarului; e bine să se ştie însă că dl. Adrian Sârbu nu a impus nimic ca politică editorială şi a susţinut financiar Gândul atât cât a putut.Până astăzi, când Gândul de hârtie devine istorie.
“Acesta este ultimul meu text tipărit într-un cotidian”
“Poate că devenise mai demult, de vreme ce n-am mai rămas decât câţiva din vechea gardă. O să-mi lipsească de acum pagina ziarului care îmbătrâneşte, se îngălbeneşte, devine şi mai fragilă decât oricum e, ca pielea unei fiinţe alături de care trăieşti ani în şir. N-o să-mi mai văd articolele împachetând parizer sau limpezind geamuri.Claudiu Pândaru: “Mă autodenunţ. Am urât presa tipărită. Sincer.”
Căci acesta este ultimul meu text tipărit într-un cotidian – nu pot să mă recăsătoresc cu vreunul dintre ziarele care supravieţuiesc Gândului.
Voi continua să scriu pe Gândul online, realizat de o echipă de ziarişti tineri şi talentaţi, care s-au adaptat regulilor noi şi dure ale performanţei în noile media. Nu voi părăsi niciodată Gândul – voi pleca doar dacă Gândul mă va părăsi pe mine.
Am încredere că tinerii mei colegi vor şti să păstreze curat sufletul acestui ziar reîncarnat în pixeli.
Mai rămâne de răspuns la o singură întrebare: dacă sfârşitul e acesta, a meritat? N-am nicio ezitare: să nu plângem, să ne bucurăm, ca geto-dacii când trimiteau pe cel mai bun dintre ei la Zamolxe, căci, aceşti şase ani fără o lună cât a existat, Gândul pe hârtie a fost un ziar viu, cinstit, adevărat şi credincios sieşi.
Numai netrebnicii au nevoie de veşnicie ca să-şi justifice venirea pe lume”.
“Am urât presa scrisă pe hârtie pentru zeii falşi pe care i-a creat. Pentru monştrii sacri ai pastei de pix. Monştrii sacri şi bronzaţi. Bronzaţi de atâta plâns pe umerii sărmanilor zilei.Florin Negruțiu:”Gândul a ales să trăiască”
Am urât presa scrisă pe foi, pentru că de multe ori a vândut influenţă şi nu informaţie. (…)
Ne despărţim de presa tipărită. Nu ne despărţim de presă”.
“Amintindu-mi astăzi de începuturi, am încercat o uşoară nostalgie, dar şi multă uşurare.
Sunt unul dintre cei care au susţinut că renunţarea la ediţiile tipărite şi concentrarea resurselor pentru dezvoltarea variantelor online înseamnă, de fapt, salvarea presei de la dispariţie.Oricât de ciudat ar suna pentru unii, Internetul înseamnă, în acest moment, un mediu mult mai curat decât piaţa printului. Am asistat la prea multe porcării în ultimii ani ca să-mi iau acum o faţă cernită.
În ultimii ani, patronii şi managerii de presă au inundat piaţa cu filme, cărţi, detergenţi, alifii minune, astfel încât ziarele au devenit o simplă hârtie de împachetat. Oamenilor li s-a creat impresia că informaţia pluteşte în aer, e gratis, e un bun al întregului popor, că ea e inclusă în preţul DVD-ului. Concurenţa a fost anihilată de nişte oameni fără vocaţie şi fără viziune, care au gândit această afacere ca la piaţă (“Două kile de cartofi cu ziarul, care mai vrei, neamule?…”) fără să-şi pună problema că, în acest fel, diluează însăşi valoarea produsului lor jurnalistic.
Chiar dacă nu e perfect, chiar dacă la colţ stau negustorii de trafic la 2 dolari mia de unici, chiar dacă site-urile care fac “integrare de conţinut” fură pe rupte, online-ul repune puţin ordine în lucruri: dacă dai clic pe o ştire, cel puţin nu-ţi mai apare Rahan. Un reportaj este un reportaj şi lumea îl citeşte dacă este interesată, nu pentru că primeşte pentru asta vreun cadou. Este şi acesta un fel de a-i reda jurnalistului demnitatea pierdută la promoţie.”