luni, 23 mai 2011
Mark Zuckerberg vrea ca şi minorii sub 13 ani să poată avea cont pe Facebook
Primul job: în firme mici sau în multinaţionale
"Telespectatorul din România e imprevizibil" - Media > EVZ.ro
Facebook ajuta la raspandirea bolilor cu transmitere sexuala
Turneul European PROMS – Jazz & Classic ajunge in Romania si Moldova
CANNES 2011. Ce vestimentaţii au ales vedetele la ceremonia decernării premiilor | FOTO
Proprietarii Hotelului Premier au divorţat de mână - VIDEO
Fetele şi iubirea
Simpla pronunţare a lexemului “iubire” mă face să vibrez în interior, să străbat dimensiunea gândului cu imaginaţia şi nu cu raţiunea, să îmi doresc să explorez metafizicul…Dar acestea sunt poveşti deja prea lungi pentru viteza cu care se petrec lucrurile în liceu, mai ales în această ultimă lună de şcoală, care pe mine, cel puţin, mă afectează din ce în ce mai grav. Mă voi rezuma la fapte şi mai puţin la interpretari, sper. Am aflat din articolul anterior că baieţii nu sunt întotdeauna responsabili de eşecul relaţiei în care sunt implicaţi, că ei se mulţumesc cu cât şi cum primesc şi că ei cunosc definiţia din Biblie a iubirii. Este adevărat, iubirea care înalţă omul, cea care se desăvârşea doar prin priviri, scrisorile luuungi de dragoste în care cuvintele povesteau o viaţă şi magia unei îmbrăţişări care parcă şi-ar fi dorit să vorbească dar nu găsea calea, au fost rătăcite în timp. În zilele noastre ideea iubirii este degradată de factorii moderni, iar tinerii, în special fetele (trebuie să recunosc) sunt incapabili să înţeleagă filozofia atât de dulce a acestui sentiment ce are menirea de a înnobila spiritul.
De fapt, fetele îşi ocupă majoritatea timpului lor cautând iubirea. O caută pe stradă, îmbrăcate în fuste, o caută în cluburi, o caută oriunde cred că ar putea-o găsi. Şi cine n-ar căuta-o dacă acum e aşa uşor să faci rost?! Ei bine, unele fete nu caută iubirea, ci o aşteaptă(cu sufletul la gură, ce-i drept). Aspiră către ideal, către baiatul perfect de care se îndrăgostesc atunci când se impiedică pe scări, iar el le ajută sa-şi adune cărţile; bineînteles, scenariul este unul reprezentativ şi funcţionează la nivel superficial. Ele nu vor ataşament sufletesc, ele vor iubire carnală, nu vor cuvinte (prin fraze spuneam ceva aberant chiar), vor dovezi de iubire adevărată, fără să ştie că, atunci când iubeşti, sufletul se fisurează treptat generând cele mai sincere sentimente pentru a nu mai fi niciodata la fel. Ele cer inima fără să ofere bucăţi din sufletul lor în schimb. Cer totul dar oferă atât de puţin, crezând că au dat mai mult decât trebuie. Spre deliciul băieţilor, însă, fetele îşi dau seama la final că nici ele n-au primit nimic din ce au pretins, dar cum iubirea a căpătat zeci de sensuri, trec la urmatoarea combinaţie cu doar câteva amintiri care oricum nu afectează spiritul. Fetele “iubesc” mai profund cu cât numărul foştilor prieteni este mai mare. Spre exemplu, daca au avut 20 de prieteni, să zicem că, pe o scara de la 1 la 10 ştiu să iubească de nota 9, iar dacă au avut mai puţin de 2, nu ştiu să iubească prea profund. Ironic vorbind, ca să fie lucrurile clare.
După acest criteriu al iubirii, sunt două tipuri de fete sau poate trei. Prima categorie, a fetelor care, desigur că au iubit de foarte multe ori, dar fără să ştie că iubirea adevărată e una singură în toată viaţa. O cea de-a doua categorie este a fetelor care sunt sincere cu ele şi spun că doar se distreaza(un prieten azi, unul mâine… mâine poate doi…de ce nu?). A se înţelege că nu vreau să critic, doar să menţionez. Ultima categorie de care nici eu nu sunt sigură că există, este a fetelor care se îndrăgostesc o dată şi pentru totdeauna şi în care se vor încadra jumătate din fetele care citesc articolul, însa doar câteva vor fi având dreptate. Fetele nu se cutremură sub semnul iubirii, ele râd şi persiflează sentimentul, uneori îl analizează dar văd doar suferinţă şi preferă să se îndepărteze. E ca drumul spre Soare; cu cât te apropii, cu atât te arzi mai tare.
Cu toate acestea, făcând abstracţie de cusururile şi temerile fiecăruia, de timp şi vremuri, iubirea rămâne sentimentul perfect, purificator, spre care ar trebui să tindem cu toţii în procesul nostru de perfecţionare intelectuală. Fără iubire, raţiunea devine rigidă, gândurile mai reci, sufletul mai singur…
Nicolescu Bianca (X D)
"
Interviu cu Alexandru Cîmpanu, realizat de Andreea Apostoliu
Andreea Apostoliu (X D): Alex, spune-ne de performanţele tale din ultimii doi ani în domeniul IT.
Alexandru Cîmpanu (X D): Ei bine, totul a început ca o joacă… Era începutul lunii februarie în clasa a 9-a şi domnul profesor Bucătaru a întrebat la ora de TIC dacă sunt elevi pasionaţi de partea hardware a calculatoarelor sau de reţelele de telecomunicaţii. Ne-a spus apoi de un concurs bazat pe aceste domenii, „AcadNet”. La faza locală am participat la ambele secţiuni, şi m-am calificat la etapa judeţeana. De aici, ambiţia a inceput să îşi spună cuvântul, şi astfel am trecut mai departe la etapa naţională şi am venit de la Bucureşti cu câte o menţiune de la ambele secţiuni. Tot în clasa a 9-a am mai participat la CIA (Concursul de Informatică Aplicată), unde am obţinut locul 1 pe judeţ. Anul acesta m-am înscris din nou la „AcadNet” şi după ce am urmat aceiaşi paşi, am fost iar la Bucureşti, unde am câştigat premiul al 3-lea la secţiunea de reţele de calculatoare şi o menţiune la secţiunea de calculatoare. Nu am uitat nici de CIA, unde am obţinut locul al 2-lea.
A.A.: Consideri că rezultatele tale sunt produsul unei munci consecvente sau te bazezi mai mult pe talentul tău nativ şi intuiţie?
A.C.: Sincer să fiu, nu cred că poate fi vorba de un „talent nativ”, şi cu atât mai puţin de „intuiţie”. În opinia mea, oricine poate fi bun pe oricare din ramurile domeniului IT atât timp cât deţine mult interes, timp liber şi logică în gândire. Aşadar, rezultatele mele nu sunt produsului unei munci consecvente, nici strălucirea unui „talent nativ”, ci materializarea interesului şi a timpului acordat acestui domeniu.
A.A.: De unde vine pasiunea pentru calculatoare?
A.C.:Pe la 3-4 ani am pus mâna pe un laptop, unul din primele modele, şi aşa amărât cum era el, avea 3 joculeţe. Cele 3 joculeţe m-au făcut să mă gândesc la ce s-ar putea face cu un calculator. Părea ireal atunci, doar în imaginaţia mea, dar unele gânduri chiar s-au adeverit. Bineînţeles că atunci eram interesat de partea „atractivă” a calculatoarelor, dar, după nu foarte mult timp, am început să mă întreb cum funcţionează lucrurile şi voiam din ce în ce mai mult să aflu ce se întâmplă înauntrul cutiei care face zgomot. Mi-am stricat primul calculator, dar… am aflat!
A.A.: Crezi că ţi-ar prii o carieră în acest domeniu?
A.C.:Calculatoarele şi reţelele de calculatoare au devenit indispensabile, le întâlneşti peste tot. Cercetarea, dezvoltarea, transportul, afacerile, chiar şi educaţia au devenit dependente de ele. În concluzie, mereu va fi nevoie de programatori, tehnicieni IT, administratori de reţea şi vor fi multe locuri bine-plătite disponibile, chiar şi în Romania. Totuşi, încă nu m-am gândit foarte bine la carieră… sunt multe domenii în care mi-ar plăcea să lucrez, şi momentan mizez pe faptul că încă mai am câţiva ani în care să mă decid.
"
Liceeni botoşăneni, premiaţi la un festival internaţional de folclor
A început înscrierea la BAC 2011
PARTENERIAT MEDIA. Cât mai valorează un busines media, la Conferința Națională a Presei
Manageri din presă și din agențiile de publicitate vorbesc despre cât mai valorează un business de media și despre cum poate fi resuscitată presa scrisă la Conferința Națională a Presei.
Vor vorbi, printre alții, actualul director general al Adevărul Holding, Peter Imre, fostul manager Răzvan Cornețeanu, Sorin Pâslaru (ZF), Claudiu Pândaru (Gândul) și Claudiu Mucichescu (OMD).
Evenimentul organizat de Media Management Institute va avea loc la 31 mai, la Hotelul Intercontinental.
Vorbitori:
Peter Imre, director general Adevărul Holding
Răzvan Cornețeanu
Claudiu Pândaru, redactor-șef gandul.info
Cristian Mucichescu, managing director OMD
Sorin Pâslaru, redactor-șef Ziarul Financiar
Din temele conferinței:
De ce au tăiat advertiserii bugetele pentru presă?
Cum îi facem pe oameni să citească print din nou?
Cât mai valorează companiile media din România?
Programul evenimentului, AICI.
"Tableta PC: Îşi merită banii?.
Tableta vs. smartphone
Fata de un smartphone, tableta are ca avantaj display-ul. Atunci cand vrei sa vizualizezi o harta ..."
Audiențele radio în București. Magic FM, în Top 5. Radio 21, pe locul 9
Odată cu schimbarea metodologiei de măsurare (datele se culeg acum pe telefon), cifrele radiourilor arată cu totul altfel față de anul trecut.
Diferențele cele mai notabile vin de la Radio 21 (cu o audiență la jumătate acum), Magic FM (care intră în Top 5) și de la Radio Guerrilla (cu o audiență de două ori mai mare acum în București).
Detalii, în continuare:
Metodologia de culegere a datelor a fost schimbată în acest an. În perioada ianuarie – mai, datele au fost culese prin telefon. Până în decembrie 2010, interviurile erau făcute față în față. Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.Din analiza datelor de audiență pe București:
- Radio 21 are, pe noua metodologie, o audiență cu peste 50% mai mică decât în primăvara anului trecut, când audiența se măsura altfel.
- Radio ZU se menține pe primul loc în București și pe noua măsurătoare.
- Kiss FM sare pragul de 200.000 de ascultători.
- Surpriza vine de la Magic FM și de la Radio Guerrilla. Pe noua metodologie, Magic FM intră în Top 5, cu peste 130.000 de ascultători. Pe noul sistem, Radio Guerrilla are 66.000 de ascultători (de două ori mai mult decât pe vecea metodologie.
Audiența posturilor de radio în București, în primăvara lui 2010 și 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative și nu se pot compara):
ianuarie - mai 2010 | ianuarie - mai 2011 | ||
1 | Radio ZU | 250.000 | 220.800 |
2 | Romania Actualitati | 206.000 | 213.600 |
3 | Kiss FM | 190.000 | 208.100 |
4 | Magic FM | 83.000 | 133.300 |
5 | Europa FM | 103.000 | 113.700 |
6 | Romantic | 65.000 | 104.600 |
7 | Vibe FM | 70.500 | 79.000 |
8 | Pro FM | 84.500 | 77.700 |
9 | Radio 21 | 140.500 | 68.300 |
10 | Guerilla | 29.000 | 66.000 |
11 | Rock FM (fost One FM) | 31.000 | 59.800 |
12 | Realitatea FM | 39.000 | 42.000 |
13 | Antena Satelor | 36.000 | 41.300 |
14 | National FM | 27.000 | 39.000 |
15 | Cultural | 8.000 | 28.000 |
16 | Gold | 21.000 | 24.900 |
17 | City FM | 10.500 | 2.600 |
18 | One FM | 31.000 | |
19 | Smart | 11.100 | |
20 | Sport Total | 10.000 | |
21 | InfoPro | 7.000 | |
22 | ProFM Dance | 5.000 |
Kiss FM, lider pe urban și pe noua măsurătoare
La nivel urban, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. Pe noua metodologie, are 1,7 milioane de ascultători.
- România Actualități și Radio ZU completează podiumul.
- Și la nivel urban, pe noua metodologie, Magic FM are o audiență aproape dublă față de măsurătorile de anul trecut. Cifre mai mai are și Pro FM.
Audiența posturilor de radio în Mediul Urban, în primăvara lui 2010 și 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative și nu se pot compara):
ianuarie - mai 2011 | ianuarie - mai 2010 | ||
1 | Kiss FM | 1.753.800 | 1.398.000 |
2 | Romania Actualitati | 1253.200 | 1.180.000 |
3 | Radio ZU | 1.131.800 | 1.032.000 |
4 | Europa FM | 1.010.600 | 993.000 |
5 | Pro FM | 764.500 | 487.000 |
6 | Magic FM | 439.000 | 270.000 |
7 | Radio 21 | 373.800 | 535.000 |
8 | National FM | 199.300 | 94.000 |
9 | Antena Satelor | 195.800 | 197.000 |
10 | Rock FM | 136.800 | |
12 | Cultural | 128.400 | 55.000 |
12 | InfoPro | 0.0 | 201.000 |
"
Audiente radio de primavara: Kiss FM - lider la nivel national si urban, Radio ZU - cel mai ascultat in Bucuresti
23 mai: GspTv a fost scos din grila RCS-RDS
Postul de televiziune GspTV a fost scos, sâmbătă seară, la oră 23:00, din grilă de programe a RCS-RDS, parteneriatul dintre cele două părţi încheindu-se odată cu ultimă etapă a Ligii 1.
Postul va continua însă să transmită şi, potrivit gsp.ro, GspTv ar fi ajuns la un acord cu UPC şi Dolce, urmând a fi recepţionat începând de săptămâna viitoare pe aceste platforme, notează HotNews şi Adevărul.
Discuţiile pe tema sfârşitului lumii la 21 mai 2011 au pornit de la o singură organizaţie, FamilyRadio, condusă de bătrânul american Harold Camping, scrie DailyBusiness.ro. Compania trăieşte din donaţii, iar sumele ajung la 72 de milioane de dolari. Mesajele organizaţiei creştine au apărut pe mai multe panouri publicitare din Bucureşti, dar şi din ţară.
Firma de panotaj implicată în popularizarea mesajului apocaliptic spune că nu încalcă nicio prevedere legală. “Această campanie are ca obiectiv lansarea postului de radio familyradio.com”, potrivit Euromedia & Beta Cons.
Afişele publicitare însă dau drept sigur sfârşitul lumii, precizând scriptic: că “Biblia îl garantează”.
Sfârşitul lumii, afacerea de 72 mil. dolari, a ajuns şi în România
Jurnalistul Ion Cristoiu începe astăzi un nou proces împotriva liderului Partidului România Mare (PRM), Corneliu Vadim Tudor. Asta după ce, înainte de a intra la ultima şedinţă a procesului pe care i l-a intentat liderului PRM, gazetarul se arătase conciliant, scrie Evenimentul zilei.
“Dacă domnul Corneliu Vadim Tudor îşi cere scuze şi îşi retrage declaraţia pe care a făcut- o în emisiunea din 3 noiembrie 2008, la «Naşul», cea în care a spus că eu aş fi colaborat cu Securitatea sub numele de cod Coroiu, renunţ imediat la proces şi la daunele pe care le cer”, spunea jurnalistul vinerea trecută.
Vadim nu şi-a cerut însă scuze. Mai mult, potrivit lui Ion Cristoiu, a doua zi, în Ziarul “Tricolorul”, l-a acuzat din nou că a fost turnător la Securitate. “După termenul procesului, după ce a spus ba că a glumit, ba altceva, s-a repezit şi a scris în ziarele pe care le conduce că sunt un turnător. Îl dau din nou în judecată”, a declarat Cristoiu.
Potrivit jurnalistului, acuzaţia de “turnătorie” adusă de CV Tudor în 2008 a pornit de la nepublicarea unei poezii de dragoste, pe care “Tribunul” dorea s-o vadă în “Scânteia Tineretului”.
Cristoiu: “De 20 de ani, Vadim intimidează justiţia”
Sergio Lazarov, unul dintre fiii lui Valeriu Lazarov, vorbeşte într-un interviu pentru Jurnalul Naţional despre moştenirea lăsată de tatăl său.
Care crezi că sunt cele mai importante sfaturi şi lecţii pe care le-ai învăţat de la tatăl tău în ceea ce priveşte profesia pe care ţi-ai ales-o?
În televiziune, nici o profesie nu e uşoară, mereu întâlneşti obstacole, de la el am învăţat însă că perseverenţa şi munca sunt căile către succes.Ai produs show-uri de succes în Spania, precum “Spaniolii au talent”, “Fermier caut nevastă” sau “Ucenicul”, dar şi “X Factor”, un format de care te ocupi acum în România şi care va fi difuzat la Antena 1. Care crezi că sunt acele ingrediente care fac dintr-un format de divertisment unul de succes?
Cel mai important “ingredient” este echipa. Fără un colectiv de profesionişti, aceste mega show-uri ar fi fost imposibil de realizat. Şi sunt încântat că am descoperit în România o echipă de oameni pasionaţi de munca lor. Pentru mine, însă, succesul înseamnă mai degrabă calitatea emisiunii pe care o produc şi mai puţin rating-ul.
“E greu, când te cheamă Lazarov, să devii celebru”
Operatorul UPC România va transmite conţinut în format 3D, programe de acest gen putând fi vizionate cu un televizor compatibil cu acest format, scrie Evenimentul zilei.
UPC a anunţat că va transmite turneul de tenis de la Roland Garros, care se desfăşoară în perioada 22 mai – 5 iunie, în format 3D, în urma achiziţiei de la Eurosport a drepturilor de transmisie în exclusivitate.
UPC România transmite în format 3D
Cunoscutul sociolog, fost senator PSD, a achiziţionat alături de fostul PSD-ist Ioan Rus şi de Arpad Paszkany, finanţatorul echipei CFR Cluj, două televiziuni, două ziare şi un site de ştiri din Cluj. Vasile Dâncu, preşedintele institutului de sondare IRES, intenţionează să relanseze trustul de media din care fac parte şi posturile NCN şi Transilvania Channel, notează HotNews şi Adevărul.
Vasile Dâncu, sociolog şi preşedintele Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), a achiziţionat alături de mai mulţi parteneri, oameni de afaceri, o serie de produse media din Cluj.
Posturile de televiziune NCN şi Transilvania Channel, publicaţiile „Mesagerul de Cluj” şi „Servus, Cluj” şi portalul citynews.ro au trecut în proprietatea sociologului.
“Cred că va mai trece o bună bucată de timp până când noua generaţie de oameni talentaţi va reuşi să livreze acel tip de serviciu public pe care audienţa să îl respecte şi de care să se bucure”, spune despre televiziunile publice din Europa Centrală şi de Est Rick Thompson, fost manager la BBC, într-un interviu acordat şefei comunicării TVR, Larisei Ghiţulescu, şi publicat pe intranetul postului public, potrivit HotNews.
Rick Thompson a lucrat la BBC timp de 27 de ani, ocupând numeroase poziţii, de la reporter la manager. Ulterior, a înfiinţat o companie de consultanţă în domeniul TV, T-Media. El a desfăşurat şi sesiuni de instruire pentru jurnaliştii televiziunilor publice din Europa.
Rick Thompson, ex-BBC: Va mai trece timp până când audienţele din regiune vor avea parte de un serviciu public respectabil
Procesul de tranziţie la televiziunea digitală trebuie regândit pentru a evita intrarea spaţiului audiovizual sub controlul unui număr mic de grupuri foarte puternice, arată, între altele, raportul “Mapping Digital Media: România”, dat publicităţii săptămâna aceasta de Open Society Foundations. Potrivit documentului, trebuie adoptate fără întârziere legi menite să asigure licenţierea transparentă a canalelor digitale şi să prevină concentrarea proprietăţii, scrie HotNews.ro.
Raportul “Mapping Digital Media: România”, avându-i ca autori pe Manuela Preoteasa şi Iulian Comănescu, face parte din proiectul Mapping Digital Media, ce examinează oportunităţile şi riscurile apărute la nivel global în urma tranziţiei de la mediile tradiţionale la cele digitale. Proiectul acoperă 60 de ţări şi analizează felul cum această tranziţie afectează esenţa oricărui sistem media – furnizarea de informaţii despre viaţa politică, economică şi socială.
Tranziţia de la media tradiţionale la cele digitale în România, analizată în raportul “Mapping Digital Media: România”
"