duminică, 6 februarie 2011

Cum fac japonezii bani: mută cărţile din bibliotecă în iPad

Cum fac japonezii bani: mută cărţile din bibliotecă în iPad: "Circa 60 de companii din Japonia s-au profilat pe scanarea cărţilor din biblioteci şi transformarea lor în fişiere PDF ce pot fi citite pe iPad. Deşi există riscul încălcării drepturilor de autor, firmele profită de lentoarea cu..."

Câteodată e foarte greu să fii Google!

Câteodată e foarte greu să fii Google!
Angajatul Google in Egipt, Wael Ghonim, risca sa fie torturat: "Organizatia de aparare a drepturilor omului Amnesty International si-a exprimat nelinistea, duminica, fata de eventuala maltratare in inchisoare, presupunand chiar tortura, a unui cadru egiptean al Google, Wael Ghonim, arestat in timpul manifestatiilor antiguvernamentale care au loc in Egipt in ultimele doua saptamani."

Memorialul Durerii (DVD X/X, partea 2). Final. Un ziar de la Bucureşti l...

Memorialul Durerii (DVD X/X, partea 1). Gheorghe Ursu

Memorialul Durerii (DVD IX/X, partea 2). Un cetăţean de onoare

Memorialul Durerii (DVD IX/X, partea 1). Totul despre 15 noiembrie 1987 ...

Mihai Bendeac, în bucluc?

Mihai Bendeac, în bucluc?: "
Actorul din show-ul marca Antena 1, “În puii mei”, ne anunţă pe blog că a trecut prin clipe neaşteptate. Nu dă însă detalii.

“Vă scriu de pe telefon. Sunt după un spectacol ce putea fi ultimul din viaţa mea şi o noapte de petrecere care era să se lase cu repercursiuni.. Sper să-mi găsesc răgaz să vă povestesc. Deocamdată mai am de stat în Galaţi până luni când plec în turneu mai departe”.

"

Sport.ro, cel mai vizitat site din România

Sport.ro, cel mai vizitat site din România: "

Sport.ro a fost în luna ianuarie cel mai vizitat şi cel mai afişat site din România, strângând un numar record de afişări dintre site-urile de conţinut: peste 53 de milioane, potrivit unui comunicat de presă, anunţă Tiberiu Lovin.

Precedentul record e deţinut de www.libertatea.ro, care a strâns puţin peste 51 de milioane, în iulie 2010. În clasamentul afişărilor pe ianuarie 2011, după www.sport.ro, urmează ediţiile on-line ale ziarelor Libertatea (cu 4 milioane mai puţin), ProSport (cu 8 milioane mai puţin) şi Cancan (cu 13 milioane de afişări mai puţin).

"

Istoria reclamelor TV

Reclamele TV, făcute de "struţi specialişti în foraje de mare adâncime". Unde sunt reclamele de altădată?: "

În pauza dintre ştiri sau în cele câteva momente de răgaz din timpul unui film, eram obişnuiţi să ne delectăm în faţa televizorului cu reclame bune. Idei originale, cuvinte cu har sau rimate, imagini memorabile care ne-au atras atenţia şi ne-au rămas în minte.

Câteva reclame româneşti au avut un succes impresionant, iar replicile personajelor au intrat rapid în folclor. Cine nu ştie la ce se referă următorii termeni: Pepsi la litru, seria Dorel, halatul, “Batman, Batman”? Sau “Ăla negru de respira greu”?

Curs de jurnalism: E bine că s-au deschis discuţiile pe marginea reclamelor. Ar trebui să poată fi permanente, fără riscul de a fi acuzat că defăimezi cutare produs. Reclama asta cu Pepsi nu mi-a plăcut nici atunci şi nu-mi place nici acum. Îşi bate joc de doi bieţi bolnavi: unul atins de surditate şi unul -. probabil cu deficienţe de vedere. În plus copie o zicală cu oarecare impact în epoca, nu tocmai îndepărtată de după Revoluţie: "Nu mă-nebuni, nea Nicu" cu trimiteri la "Nea Nicu" Ceauşescu. Surditatea personajului dă prilej actorilor să repete obsesiv "Pepsi la 1 litru". Şi imaginea cu raftul care se goleşte - greu posibilă în economia de piaţă dar tipică perioadei României Socialiste. Încă o mai cultivă şi azi publicitarii speculând teama de a nu mai găsi un anume produs - adânc înrădăcinată în capul românilor după 50 de ani de lipsuri. A avut un oarecare impact mai ales artistic în epocă. În rest - nu ştiu să se fi cumpărat prea multe sticle de pepsi de tipul ăsta. Dovada - mi se pare că au dispărut din comerţ. Acu ar merge reluată ideea - cu pedalare pe tema ecologică.

În ultimul timp însă, afectate serios de tăierea bugetelor din companii pentru publicitate, reclamele sunt mai sărace. Este de vină numai criza economică sau aceasta este numai factorul care a amplificat o criză de imaginaţie? Verticalnews scrie, începând de azi, despre reclamele de la televizor. Care ne plac şi care ne irită, ce se întâmplă în afară şi care au fost clipurile mincinoase sau care au făcut mai mult rău decât bine mărcii pe care au promovat-o.

În criză de idei

Minusurile din economie se simt şi în reclame. Multe companii au renunţat să-şi mai laude marfa ori au făcut-o fără să mai investească foarte mulţi bani în mesaj. Alţii au decis să recicleze pur şi simplu spoturile din anii trecuţi. Pentru că atunci era mai ieftin.

În tot acest timp, parcă mintea creativilor a luat o pauză. Banale sau lipsite de haz, neinspirate sau de-a dreptul îngrozitoare- acestea sunt numai câteva dintre epitetele primite de la colegi când i-am întrebat despre reclamele de la televizor. Celor mai multe le lipseşte acel “ceva”, ingredientul care face dintr-o reţetă o delicatesă, mesajul, cuvântul, trăsătura care transformă o reclamă într-un moment unic.

Voi ce credeţi, unde sunt reclamele de altădată?


“Reclamelor le lipseşte relevanţa”

Bogdan Naumovici, actual Creative Director la 23 Communication Ideas este considerat unul dintre numele de referinţă din publicitatea românească. Câteva dintre cele mai cunoscute campanii în publicitate au fost creaţiile lui. Inventatorul “Halatului, al celui“ negru care respire greu”, consideră că agenţiile de publicitate sunt principalul vinovat pentru criza de idei din piaţă, iar reclamelor româneşti le lipseşte relevanţa.

Curs de jurnalism: Iar îşi bat joc de un biet alienat mintal. Ideea producătorului de a vinde mereu sub preţul pieţei a fost excelentă. "Nebunia" se rezolvă acum ceva mai simplu: te duci pe site-urile gen "compară preţuri". Sunt unele foarte bune!

De ce nu mai văd românii reclame bune, gen Teletech, pentru Altex (laser, frate!), de exemplu?

Pentru că sunt prea puţine agenţii care îşi mai propun sau mai sunt în stare să facă asemenea reclame. Am mai spus asta, nu criza este de vină, ci perioada de prosperitate nejustificată dinaintea crizei. Atunci s-au moleşit şi s-au culcat pe o ureche cele mai multe agenţii, nu în criză. Criza, însă, dacă te prinde dormind, nu te lasă să te trezeşti.


Curs de jurnalism: Asta e mai mult poveste decât reclamă. O povestioară bine scrisă şi bine jucată. Dar, dacă aş fi clientul publicitarilor nu cred că aş accepta-o. Nu ştiu ce creşteri de vânzări mi-ar aduce.

De ce nu mai suntem în stare să facem haz de necaz (dat fiind că românul este as la acest capitol) de criză?

De data asta, aş spune că le-a fost frică şi clienţilor. Mai toţi au ales, asta dacă au vorbit cumva despre criză, să plângă alături de consumatori şi de presă, într-o destul de ipocrită compătimire generală. Singurul client pe care l-am întâlnit şi care ar fi vrut să spună oamenilor că dracul nu e chiar aşa de negru, a fost Altex, care a spus lucrul ăsta destul de limpede în Campania “Chibzuitul”.

Cine este vinovat că reclamele s-au “subţiat” calitativ?

Agenţiile, asa cum am spus mai sus. În perioada de glorie 2004-2008, se vindea prea uşor. Românii cumpărau orice era la televizor, indiferent de cât de proastă era reclama. În perioada aceea, am spus de multe ori că nu o să prindem vremuri mai potrivite pentru a risca, pentru a îndrăzni, pentru a obişnui atât consumatorul, cât şi clienţii, cu reclamele mai curajoase. Din păcate, majoritatea industriei s-a mulţumit să îşi numere banii făcuţi uşor, fără să îşi bată capul cu ce va urma. Cine a ţinut cu dinţii de standardul de calitate, o duce bine şi acum. Cine nu, se plânge de lipsa taxei de pitch, de clienţi, de fee-urile din ce în ce mai mici, de faptul că trebuie să dea oameni afară sau să-i trimită în şomaj tehnic. E amuzant, de unde mă uit eu.

Care ar fi produsul românesc ce ar merita să fie evidenţiat în reclame bune?

Nu cred că este unul singur. Dacia. Delta Dunarii. Dracula. Pălinca. Bulzul. Şoriciul. Umorul. Hazul de necaz.

Care sunt principalele condiţii care trebuie îndeplinite pentru realizarea unei reclame bune?

Să fie relevantă, să îţi spună ceva nou sau să îţi spună ceva vechi într-un fel nou, să te atingă la ambele emisfere ale creierului.

Care dintre acestea lipsesc acum?

De multe ori lipseşte relevanţa. Când agenda omului se învârteşte în jurul crizei, siguranţei locului de muncă sau a măruntului din buzunare, o grămadă de reclame zici că sunt făcute de struţi specialişti în foraje de mare adâncime. Evident, cele mai multe reclame ratează elegant să te atinga în vreun fel la nivel emoţional. Să te facă să râzi, să îţi facă pielea de găină sau pur şi simplu să te bucure puţin.

Ce reclama v-a atras atenţia în ultima perioadă?

Îmi plac, în continuare, reclamele Vodafone cu Paul şi Cristina. Sunt scrise dezinvolt, iar ei se simt ca peştele în apă.

Curs de jurnalism: Şi mie îmi plac. Toate sunt foarte simpatice, adevărat. De câte ori apăreau pe ecran nu schimbam canalul. Atmosferă tipică studenţească a secolului. Dar, în afară de actorii simpatici şi scurtimea incitantă a clipului - nu m-au convins de multe alte lucruri de care trebuie să te convingă o reclamă... le discutăm la curs.

Oana Neamţu


Cristina Nenu

"

Alt Sex and the City

Alt Sex and the City: "De azi, de la ora 22.00, Diva Universal prezintă serialul 'În jungla oraşului', după romanul lui Candace Bushnell."

Nunţi de criză economică.

Nunţi de criză economică.: "Targul de nunti 'Petreceri de Vis', cea mai mare manifestare regionala de acest tip, le-a oferit vizitatorilor nunti pentru perioada de criza. In acest fel, tineri care nu mai credeau ca-si pot permite o nunta, au ajuns la concluzia ca daca se orienteaza printre oferte, totul devine posibil.
60 de firme participante
Targul a fost organizat de Expo Arad International si reuneste pe suprafata celor doua pavilioane expozitionale peste 60 de firme specializate din Romania si Ungaria. Expozantii ..."

Artiştii Apocalipsei.

Artiştii Apocalipsei.: "Copii morti asezati in sicrie, cladiri in flacari peste care troneaza un razboinic mascat sau un imens mustang cu ochii rosii sunt doar cateva dintre temele lucrarilor inspirate de teoria sfarsitului lumii dupa calendarul mayas ce se afla expuse pe aeroportul din Denver.
Unele dintre cele mai tulburatoare imagini pentru cineva care se pregateste sa zboare cu avionul au fost pictate intr-un aeroport. Acestea descriu scene despre sfarsitul lumii sau figuri bizare, un fel de reprezentare a ..."

Unul din doi CEO va crea noi joburi în 2011.

Unul din doi CEO va crea noi joburi în 2011.: "Increderea directorilor generali (CEO) din intreaga lume a revenit la nivelurile de dinainte de criza pe masura ce temerile privind recesiunea globala s-au diminuat, potrivit rezultatelor sondajului PricewaterhouseCoopers (PwC).
Increderea in crestere din randul directorilor generali s-a reflectat inclusiv in ceea ce priveste politica de personal a companiilor, arata cea de-a XIV-a editie a studiului Global CEO Survey, rea¬lizat pe 1.201 de CEO din intreaga lume. Astfel, mai mult de ..."

"Oricine îşi doreşte un job mai bun".

"Oricine îşi doreşte un job mai bun".: "Floriana Enescu considera ca orice persoana isi doreste un loc de munca mai bun, motiv pentru care rar este refuzata de persoanele al caror profil este compatibil cu cerintele clientilor. Totusi, o intalnire cu un 'vanator de capete' nu trebuie privita neaparat ca un pas important in schimbarea jobului. Odata intrat in baza de date a head hunter-ului, oferte mai interesante pot veni oricand.
Head hunting-ul reprezinta un mod de recrutare atipic fata de cel clasic, deoarece candidatii sunt ..."

”În derivă” are la bază un serial israelian


”În derivă”, un serial pe drumul cel bun: "

Nu știu câți dintre voi ați avut ocazia să urmăriți ”În derivă”, primul serial românesc realizat de HBO. O surpriză plăcută printre producțiile românești ce au ca scop discriminarea pozitivă a ţiganilor, promovarea mârlăniei și transformarea unor actori mari în bulibașe sau a pornografiei difuzate în epidoade, pe care doar copiii sub 12 ani nu le puteau urmări fără acordul părinților.

Să fi fost oare atribuirea rolului principal lui Marcel Iureș baza succesului filmului? N-aș putea spune, însă subiectul în sine este darnic. Cred că fiecare dintre noi ne-am gândit cel puțin o dată cum ar decurge o ședință la psiholog, ce ne-ar putea întreba, reacțiile specialistului sau rezultatul unei astfel de terapii. Poate pentru că mersul la psiholog, subiect tabu în România fiind asociat cu nebunia, a dat șanse de succes serialului. Am urmărit aproape seară de seară ședințele de terapie ale pacienților doctorului Andrei Poenaru (rol jucat impecabil de Marcel Iureș), construite atât de bine de către regizorul filmului. Personajele, coloana sonoră, trailer-ul filmului, pentru toate am cuvinte la superlativ. Sunt un simplu telespectator, fără pregătire cinematografică, dar salut o astfel de producție care este complet ruptă de realitatea producțiilor de televiziune made in Romania.

Scenariul nu este unul original, ci are la bază un serial israelian ”Be Tipul”, multi-premiat de Academia Israeliană de Televiziune. În 2007, drepturile au fost cumpărate de HBO care a produs ulterior ”In Treatment”, serial care a avut parte de cronici la superlativ, actorul principal – Gabriel Byrne-primind și Globul de Aur pentru cel mai bun actor în rol principal.

Personal, consider că nu doar scenariul și interpretarea au fost desăvârșite, ci însăși modul de promovare a fost unic. Se vede că nu a fost o producție făcută pe bandă rulantă, ci una gândită cap-coadă. Într-o seară, conduceam pe bulevardul Ștefan cel Mare și am văzut un mash atârnând pe un bloc, mai bine spus stând să cadă. Era o reclamă la ”În derivă”. Primul instinct a fost să fac o poză, să anunț autoritățile, gândindu-mă că măgăoaia de mash ar putea pica în capul cuiva și s-ar lăsa cu un accident teribil. Ai naibii, alţi români care fac lucrul de mântuială! Ulterior am aflat că poziționarea mashului face parte din strategia de promovare a filmului. Una foate bună, aș zice! Se pare că n-am fost prima care a căzut în capcana publicității. Soția actorului Marcel Iureș l-a sunat pe acesta să-l anunțe că un panou cu reclama la film plutește în Dâmbovița. Agenția de publicitate care s-a ocupat de această reclamă neconvențională este Propaganda, care a arătat că, dacă se vrea calitate, se poate oferi (cu siguranță și clienții au cerut calitate). ”Demersul nostru s-a împărțit astfel în doua: o etapă de teasing și campania propriu-zisă. Teasing-ul trebuia să facă oamenii mai permeabili la subiect și să facă ulterior legătura cu serialul, iar campania propriu-zisă să anunțe lansarea serialului”, a declarat Simina Leotescu, directorul de strategie al agenției. Pentru teasing s-a realizat un chestionar psihologic pe care oricine l-a putut complete pe siteul www.drpoenaru.ro, astfel încât organizatorii să poată obțină la final profilul psihologic al ”românului perfect echilibrat”. Chestionarul a fost elaborat cu ajutorul unui psiholog, fiind completat de peste 38.000 de persoane.

Regia serialului ”În derivă” este semnată de Adrian Sitaru şi Titus Muntean, iar producţia a fost asigurată de compania Film Factor. Producător general din partea HBO Central Europe este Marc Lorber, iar producători executivi sunt Aurelian Nica şi Andrei Creţulescu.

Ce mi-a plăcut la ”În derivă” a fost documentarea. S-a văzut mâna psihologului în cum erau puse problemele și că echipa nu a realizat un serial pe genunchi.

Maria Dumitran

"

Familia fetiţei adoptate de Madonna din Malawi vrea să o dea în judecată pe artistă.

Familia fetiţei adoptate de Madonna din Malawi vrea să o dea în judecată pe artistă.: "Familia fetitiei adoptate de Madonna din Malawi intentioneaza sa o dea in judecata pe cantareata, deoarece aceasta nu si-ar fi respectat promisiunea sa lase rudele sa o viziteze pe Mercy James, in varsta de 5 ani, informeaza dailymail.co.uk, potrivit Mediafax.
Reprezentanti ai familiei fetitei au declarat ca li s-a promis ca o vor putea vizita pe aceasta, cand Madonna a adoptat copilul, in iunie 2009. Ei sustin ca, de atunci, nu ar mai fi vazut-o pe micuta, desi Madonna s-a intors in Malawi de ..."

Peste 50 de filme româneşti, eligibile pentru o nominalizare la Premiile Gopo.

Peste 50 de filme româneşti, eligibile pentru o nominalizare la Premiile Gopo.: "Peste 50 de titluri romansti sunt eligibile pentru o nominalizare la Premiile Gopo, ce vor fi decernate pe 28 martie, informeaza organizatorii.
Dintre lungmetrajele eligibile pentru nominalizari nu lipsesc productiile care au pastrat cinematografia romaneasca in atentia festivalurilor si criticii internationale pe parcursul anului 2010: 'Eu cand vreau sa fluier, fluier', debutul in lungmetraj al lui Florin Serban, rasplatit cu Marele Premiu al Juriului - Ursul de Argint si distinctia Alfred ..."

Certificatul de limbi străine pentru Bac se ia şi de la Universitatea din Bucureşti

Certificatul de limbi străine pentru Bac se ia şi de la Universitatea din Bucureşti: "Elevii care doresc să scape de proba de competenţe lingvistice într-o limbă străină din iunie, pot să obţină un certificat echivalent cu trei luni mai devreme, de la Universitatea din Bucureşti (UB)."

Memorialul Durerii (DVD VIII/X, partea 3). Moşu / Paul Goma

Memorialul Durerii (DVD VIII/X, partea 2). Moşu / Paul Goma

Memorialul Durerii (DVD VIII/X, partea 1). Evadările din gulag - Ion Ioa...

"Reţeaua de socializare" şi "Începutul" au obţinut principalele premii WGA.

"Reţeaua de socializare" şi "Începutul" au obţinut principalele premii WGA.: "Filmele 'Reteaua de socializare/ the Social Network' si 'Inceputul/ Inception' au obtinut sambata principalele premii ale Sindicatului scenaristilor americani (WGA), care sunt printre ultimele distinctii acordate la Hollwood, inainte de decernarea premiilor Oscar, relateaza Reuters, citat de Mediafax.
'Reteaua de socializare' a obtinut premiul pentru cel mai bun scenariu adaptat, care i-a revenit lui Aaron Sorkin, in timp ce distinctia pentru cel mai bun scenariu original i-a fost acordata lui ..."

Blestemul AC/DC a lovit ca fulgerul în vameşi

Blestemul AC/DC a lovit ca fulgerul în vameşi: " Ha, ha, ha, ha! Bravo articol, bravo propunere!

Câteva zile la rând am fost martori telespectatori la arestarea preventivă a unui număr mare de vameși din puncte cheie de frontieră. Nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase, reprezentanții vămilor se jură că n-au luat șpagă, deși au fost prinși cu vila construită, cu banii în depozite bancare, și alte mărunțișuri. Gradul mare de coruptibilitate de la punctele de trecere a frontierelor nu mai este de mult un secret, însă problemele nu par deloc a fi rezolvate, chiar dacă câteva zeci de persoane au rămas în arest preventiv 29 de zile. Rămâne însă de văzut până la ce punct al piramidei șpăgilor se va ajunge în acest caz. Antecedentele ne fac să credem că nu se va trece, în cel mai fericit caz, de șeful vămii. Cum altfel ar mai putea fi alimentate cu mărfuri contrafăcute punctele cheie din întreaga țară, inclusiv cea mai modernă piață, cea a generalului Neculai Onțanu, campioană la vânzări de țigări, fierărie și adidași ”făcătură”.

Această șpagă dată la vamă se regăsește în multe locuri din Capitală, de la boutique-uri en gros, la marfă ambulantă la vreo barieră a Bucureștiului.

Cât de trufași și senini spuneau vameșii că sunt corecţi şi că nu pun mâna pe foloase necuvenite, nici că solicită şperţ. Cine-și aduce aminte că astă vară, celebra trupă rock, AC/DCs-a plâns oficial că li s-a cerut șpagă să intre/iasă din țară cu camioanele, pe la vama Nădlac. Uite, așa s-a dus vestea în străinătate că vameșii români sunt șpăgari. La vremea respectivă, autorităţile române au contracarat plângerea susținută de reprezentanţii rockerilor, susținând că nimic nu-i adevărat. Cei învinuiți tocmai ce-au scăpat în urmă cu câteva zile de judecată, deoarece ”reclamantul nu a putut fi găsit, iar în vama Npdlac nu există camere de luat vederi pen tru a putea demonstra acuzația”.

AC/DC, te rugăm să ne ierți! Ai avut dreptate, vameșii sunt șpăgari. În semn de penitenţă, Vertical News propune ca toți vameșii arestați să poate un tricou cu AC/DC.

"

Cât de mult suferă jurnaliştii români aflaţi în Egipt

Cât de mult suferă jurnaliştii români aflaţi în Egipt: "

foto:realitatea.net

Întrebare: care este primul lucru care-ți vine în minte când te gândești la revoltele din Egipt? Cumva, reținerea jurnaliștilor Antenei 3 sau Realitatea, de către poliția de la Cairo? Aşa ziceam şi eu.

De aproape o săptămână, văd la televizor ce se întâmplă cu jurnaliștii români, ”corespondenți de război” în Egipt. Nu prea aflu, de le aceştia, ce se petrece în Egipt, ce se întâmplă cu acea populație, în mare parte săracă, care-și duce traiul de pe o zi pe alta. Nu știu ce se întâmplă cu zilierii de la Piramide, cu ce-și iau mâncare sau medicamente, nu știu ce se întâmplă cu bolnavii, răniții. Nici nu știu măcar dacă școlile au fost închise parțial în Cairo sau în restul țării. Nu am aflat nici ce-i prin frumoasele stațiuni unde românii lăsau sute de euro an de an. Or fi închise? Mai sunt oare turiști? Ce trafic mai e pe aeroportul din Cairo sau cel care deservește Hurghada și Sharm el Scheik? Nu au auzit nici dacă e apă potabilă în Cairo sau dacă mijloacele de transport în comun mai sunt puse la dispoziția cetățenilor.

Am aflat însă că pe Adelin Petrișor l-a amenințat unul cu un cuțit, i-a luat caseta cu filmarea, iar știrea a făcut înconjurul țării mai ceva ca revolta din Egipt. La scurt timp, alt ”veteran de război”, Cristi Zărescu de la Realitatea, este şi el reținut, de această dată de poliție, i se confiscă caseta, însă pe Realitatea e Breaking News, cu emisiuni întrerupte pentru a vorbi cu Zărescu, aflat la hotel, speriat teribil după eliberare. Și nu se poate să moară doar capra vecinului, că în ograda Antenei 3 se copiază scenariul. “Dramele” jurnaliștilor noştri sunt prezentate pe ”repeat” în toate emisiunile. Mai precis, momentul în care egiptenii opresc mașina în care se afla echipa Antenei și îi ia pe corespondenți la întrebări. Mă îndoiesc că era o situație specială, pentru că în zilele astea, toți cei care trec printr-o anumită zonă sunt opriți și percheziționați (asemeni filtrelor organizate noaptea prin București). Se întrerup emisiunile ca jurnalistul cameraman al Antenei să intre în direct cu detalii despre ce se întâmplă. Aflu în schimb, că poliția i-a servit cu suc și prăjituri. A doua zi de la capăt, Zărescu este “arestat” a doua oară… Iar se mai trântește un breaking news. Televiziunile urlă despre ura egiptenilor împotriva jurnaliștilor (internaționali, deci inclusiv li se dă importanță și jurnaliștilor noștri, chiar dacă marile ziare internaționale nu pomenesc nimic de ei), încălcările libertății presei etc. Cu numeroși corespondenți la fața locului, televiziunile de la noi difuzează tot imaginile CNN-ului, cu jurnalista care-i întreabă pe egipteni ce au cu americanii. Ba mai mult, vedem că egipetenii ne iubesc pe noi (doar așa a trecut echipa Antenei prin filtru) românii, deși noi transformăm drama lor în drama noastră.

Și atunci realizez: corespondența din Egipt s-a transformat în aventura reporterilor noștri în Țara Piramidelor, relatări cu și despre ei, informație generală, lipsă de documentare și de o coloană verticală a știrilor, scenarii și reportaje trase la indigo, dar goană mare după senzațional. Îmi place să cred că n-au trimis în Egipt oamenii potriviți, însă de obicei, în astfel de deplasări, pleacă ce-i mai tari reporteri. Se pare că ăsta-i nivelul, asta avem și cu asta defilăm.

Mai decentă mi s-a părut corespondenţa lui Cătălin Radu Tănase, de la ProTv, a cărui intervenţie din piaţa manifestaţiei era cel puţin “vie”.

Model preluat de la Nourescu

“Spaimele” relatate de Carmen Avram, Cristi Zărescu sau Adelin Petrişor mi-au amintit de o altă nesimţire a unui jurnalist român aflat în zone conflictuale. În urmă cu câţiva ani, reporterul sportiv Andrei Nourescu se afla în Irak (doar el ştie de ce) şi a vrut să impresioneze România, transmiţând că a fost atacat şi împuşcat de rebeli. Chiar a apărut la TV bandajat la cap, sângerând. Rapid însă farsa reporterului a fost dată în vileag, deoarece în loc de “sânge” el a mânjit bandajul cu un kechup de proastă calitate.

PS. Am constatat cu stupoare că o parte dintre corespondenții din Egipt au timp de Facebook acolo, și nu pentru a-l updata cu informații de ultimă oră…

Denisa Macavei-cititoare, Bucureşti pentru Vertical News

"

Progamul “Sezatorilor iernii”, Botosani – Februarie 2011

Progamul “Sezatorilor iernii”, Botosani – Februarie 2011: "Incepand de astazi, 6 februarie, si in fiecare duminica din luna Februarie vor avea loc “Sezatorile Iernii”. Aceste manifestări au devenit o tradiţie deja pentru Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Tradiţionale Botosani. Ajunse la a XXI-a editie, manifestarile se vor desfasura anul acesta in perioada 6-27 februarie si vor reuni scriitori dar si [...]"