luni, 24 ianuarie 2011

25 ianuarie: TVR Info are un nou director. Fosta șefă dă în judecată Televiziunea Publică

25 ianuarie: TVR Info are un nou director. Fosta șefă dă în judecată Televiziunea Publică: "
 a câştigat concursul organizat de Televiziunea Română pentru ocuparea postului de director al TVR Info. Canalul TV a fost coordonat încă de la lansarea lui, în 2008, de Cristina Leorent, care a declarat pentru Mediafax că va da în judecată TVR din cauză că nu a putut participa la concurs. Carla Claudia Tompea este redactor-şef al Redacţiei Ştiri de la TVR Iaşi. Ea a fost declarată admisă la concursul care a avut loc, în data de 21 ianuarie, pentru ocuparea postului de Director (Departament) – TVR Info. Pe de altă parte, candidatura Cristinei Leorent a fost respinsă din cauză că nu ar fi îndeplinit criteriile privind experienţa managerială (de minimum 3 ani), impuse în anunţul concursului, potrivit surselor.
Carla Tompea – noul director al TVR Info. Fosta şefă da în judecată Televiziunea Publică
Piaţa de televiziune din România şi în special cea de divertisment pentru femei nu este încă la fel de aglomerată precum în alte zone din Europa. Cu alte cuvinte, există loc pentru noi jucători şi se simte încă nevoia de conţinut de calitate, consideră Andrei Grigorescu, director de vânzări al Discovery România. În ceea ce priveşte evoluţia bugetelor de publicitate în acest an, Andrei Grigorescu declară pentru Wall-Street.ro că în primele două luni din 2011 se pot observa semnale pozitive în comparaţie cu anul trecut.
Ținând cont că încă vedem efectele recesiunii economice, este foarte dificil să facem acum previziuni. La nivel general, este foarte probabil ca investiţiile în advertising să fie similare cu cele făcute anul trecut, cu o posibilă tendinţă ascendentă. Ponderea segmentului TV în totalul bugetelor de publicitate a crescut în 2010 faţă de 2009, iar acest lucru cred că se va întâmpla şi în 2011”, adaugă Grigorescu.
Şeful vânzărilor Discovery: Se simte încă nevoia de conţinut de calitate pe piaţa TV
Preşedinţia a reclamat la CNA Antena 3 pentru emisiunea La Ordinea Zilei, din 12 ianuarie, în care Traian Băsescu a fost acuzat de “trafic de influenţă”, şi Realitatea TV, care în 18 ianuarie a difuzat mesajul “Băsescu dezvăluie la Ora de Foc câte miliarde de euro e şpaga electorală în România“, scrie Mediafax. “Ca urmare a acuzaţiilor grave, de trafic de influenţă, aduse Preşedintelui României în emisiunea «La Ordinea Zilei», moderată de Dana Grecu şi de Radu Tudor, la postul Antena 3, pe12 ianuarie a.c., începând cu ora 18.45, Administraţia Prezidenţială semnalează faptul că emisiunea a încălcat principiile unei informări corecte.
Preşedinţia sesizează CNA cu privire la lipsa de informare corectă la Antena 3 şi Realitatea TV
La 4 ani de la înfiinţare, site-ul de video sharing Trilulilu va lansa anul acesta primul său sub-brand, dezvoltat pe segmentul de muzică online, precum şi o nouă secţiune, proiecte prin care îşi propune să devină cel mai important site de divertisment din România, spune Sergiu Biriş, fondatorul şi directorul general Trilulilu.
“€œCum anul trecut am internalizat vânzările, se poate spune că în 2011 suntem în totalitate pe cont propriu. Aşadar, urmărim o creştere a veniturilor generate din publicitate.Totodată, urmărim să generăm venituri şi din alte zone decât publicitatea, prin introducerea unor funcţionalităţi premium pentru utilizatorii interesaţi să plătească. De asemenea, urmărim şi dezvoltarea unor produse pentru zonă business-to-business”, a declarat Sergiu Biriş pentru Wall-Street.ro.
După 4 ani de la înfiinţare, Trilulilu pregăteşte lansarea primului său sub-brand
Coca-Cola HBC România a obţinut aur pentru programul de responsabilitate socială „Colectare Selectiva”, în cadrul ediţiei 2010 a competiţiei internaţionale LACP Magellan, care premiază cele mai eficiente campanii de comunicare la nivel mondial, scrie IAA.ro. Programul Colectare Selectivă, care are o puternică componentă educaţională şi de lobby pe temă colectării selective şi a reciclării, a fost distinsă cu un premiu aur la categoria Relații comunitare („Community relations”), fiind în acelaşi timp şi singura campanie de responsabillitate socială din România premiata în cadrul acestei ediţii a competiţiei.
Programul de responsabilitate socială al Coca-Cola HBC, premiat cu aur la competiţia internaţională LACP Magellan
BBC, radiodifuzorul public britanic, va disponibiliza circa 360 de angajaţi din cei 1.600 de salariaţi din redacţiile online, decizia făcând parte din planul de redimensionare a operaţiunilor online ale companiei, notează Mediafax, Financiarul și DailyBusiness.ro, care citează presa internațională. Bugetul alocat diviziei BBC Online va fi redus de la 158 de milioane de euro la 117 milioane de euro, iar numărul de site-uri va scădea de la 400 la 200.
Anul trecut, veniturile din vânzările de muzică în format digital, la nivel global, s-au majorat cu 6%, până la 4,6 miliarde de dolari, scrie Financiarul. Acesta este cel mai mic avans înregistrat în ultimii ani, după ce în 2009 vânzările au crescut cu 9% comparativ cu anul precedent, iar în 2008 cu 30% faţă de 2007, potrivit unui studiu al Federaţiei Internaţionale a Industriei Fonografice (IFPI). Valoarea globală a industriei de muzică înregistrată a scăzut cu 31% în 2010, giganţi precum Warner Music şi Emi fiind scoşi la vânzare.
Pirateria din muzică ameninţă cu şomajul 1,2 milioane de persoane
Papa Benedict al XVI-lea a binecuvântat ieri reţelele de socializare Facebook, Twitter şi YouTube, cu ocazia Zilei Mondiale a Comunicării şi a făcut apel la respect în exprimarea online. Papa, care nu are un cont pe Facebook, şi-a exprimat părerile despre lumea digitală într-un mesaj special numit “Adevărul, proclamarea şi autenticitatea vieţii în epoca digitală“. În mesajul său adresat catolicilor cu ocazia Zilei Comunicării, papa le-a recomandat internauţilor să fie respectuoşi, responsabili, oneşti şi discreţi. De asemenea, suveranul pontif le-a făcut o recomandare bloggerilor care vor să răspândească mesajul Evangheliei pe internet, subliniind că scopul lor nu trebuie să fie obţinerea unui număr mare de accesări.
Papa a binecuvântat rețelele de socializare
Cotidianul norvegian Aftenposten împarte cu alte trei ziare din Suedia, Danemarca şi Germania cele 250.000 de note diplomatice americane pe care şi le-a procurat fără acordul WikiLeaks, potrivit directorului executiv al publictiei suedeze Svenska Dagbladet (SvD), Martin Jansson, scrie Mediafax. Aftenposten a anunţat la 23 decembrie că a obţinut toate cele 250.000 de note diplomatice americane asupra cărora WikiLeaks a oferit exclusivitate unui număr de cinci mari publicaţii internaţionale: The Guardian (Marea Britanie), The New York Times (Statele Unite), Le Monde (Frântă), Der Spiegel (Germania) şi El Pais (Spania).
Noi ziare obţin acces la cele 250.000 de note diplomatice americane
IQads organizează Brand Film Festival (BFF), un concurs în care brandurile dau brief-uri consumatorilor, pentru ca aceştia să realizeze clipuri sau scurtmetraje, scrie Money.ro. Brand Film Festival debutează în aprilie 2011, odată cu începerea publicării brief-urilor date de branduri pe site-ul festivalului, bffestival.ro. Timp de trei luni, participanţii vor crea şi înscrie filmele, după care va urma perioada de votare, în iulie-august. Lucrările vor fi evaluate atât de juriul profesioniştilor (care va include specialişti din industria de marcom şi din cea a filmului, reprezentanţi ai IQads şi ai brandurilor), cât şi de către publicul larg (care va vota online lucrările favorite).
Brand Film Festival, festivalul de scurtmetraje create de consumatori pentru branduri
Pagina de Facebook a lui Nicolas Sarkozy a fost piratată duminică seară, când a fost postat un mesaj ce afirma că preşedintele francez a decis să nu se prezinte la alegerile din 2012, “având în vedere circumstanţele excepţionale cu care se confruntă ţara”, notează Adevărul și Mediafax. “Contul meu de Facebook a fost piratat în această seară, poate pentru a-mi aminti că niciun sistem nu este infailibil. Iau notă de lecţia de scriere şi ortografie, dar nu suscriu concluziilor un pic grăbite ale mesajului. Le mulţumesc tuturor care au recunoscut eroarea şi vă mulţumesc încă o dată pentru susţinere”, a afirmat preşedintele francez într-o actualizare postată tot pe Facebook.
Eric Schmidt, CEO al Google, ar putea urmă o cariere în televiziune, urmând a fi gazda unei emisiuni, a scris New York Post, citând surse familiare cu planurile şefului Google, care va fi înlocuit în martie de co-fondatorul gigantului american, Larry Page, scrie DailyBusiness.ro.
Schmidt, CEO al Google, ar putea deveni gazdă unui talk show la CNN
"

Alungată de pe Facebook pentru că o chema Kate Middleton

Alungată de pe Facebook pentru că o chema Kate Middleton: "

O femeie din Wellingborouch, Marea Britanie, a avut supriza de a descoperi că i-a fost șters contul de pe Facebook pentru simplul fapt că o cheamă Kate Middleton, exact ca pe viitoarea soție a prințului William. În urmă cu câteva zile, când a încercat să se logheze pe Facebook, Kate a fost redirecționată către pagina de ”help” a siteului de socializare pe motiv că folosește o identitate falsă. Femeia, în vârstă de 30 de ani, s-a chinuit timp de patru zile să demonstreze că nu e o impostoare și nu încearcă să se folosească de numele viitoarei prințese, relatează The Sun, publicația care i-a sărit în ajutor englezoaicei. ”Bineînțeles că, ocazional, mai greșim” s-au scuzat cei de la Facebook, care i-au repus online pagina britanicii Kate Middleton.

Maria Dumitran

"

In acei patru ani de scoala cu doamna invatatoare am simtit, pentru prima data, ce inseamna sa ti se faca nedreptate si am invatat sa urasc

In acei patru ani de scoala cu doamna invatatoare am simtit, pentru prima data, ce inseamna sa ti se faca nedreptate si am invatat sa urasc: "As vrea sa va pot scrie cat de frumosi au fost primii mei ani de scoala, sa va pot scrie despre primele litere invatate, despre vraja abecedarului si depre invatatoarea mea buna si inteleapta ca “Dascalita” lui Goga, dar povestea mea este cu totul si cu totul alta. Implinisem deja sapte ani cand am inceput clasa intai. Eram foarte, foarte slaba si in drum spre scoala tata mi-a spus ” tu sa inveti carte, tu nu esti buna de lucru”."

Anamaria Marinca, pe lista nedreptăţiţilor la Oscar

Anamaria Marinca, pe lista nedreptăţiţilor la Oscar: "Criticul Michael Ordoña semnează, în 'San Francisco Chronicle', un articol despre actorii care au fost recent trecuţi cu vederea când a venit vorba de acordarea statuetelor."

"Ultimele zile ale lui Ceauşescu", nominalizată la "Prix de Soleure"

"Ultimele zile ale lui Ceauşescu", nominalizată la "Prix de Soleure": "Producţia 'Ultimele zile ale lui Ceauşescu' este nominalizată la 'Prix de Soleure', în cadrul Festivalului de film din Solothurn, Elvetia, ce va avea loc la sfârşitul lunii ianuarie. Decernarea premiului, în valoare de 60.000..."

Mihai Bendeac, despre succesul fostei logodnice

Mihai Bendeac, despre succesul fostei logodnice: "

După ce a scris despre Bianca Drăguşanu şi Daniela Crudu, Mihai Bendeac îi dedică acum o întreagă postare pe blog fostei sale logodnice, Andreea Vasile. Concurentă la Big Brother şi fată de bani gata, Andreea a ales actoria şi-a reuşit. Asta chiar dacă putea să meargă pe o cale mai simplă cu ajutorul banilor veniţi de la părinţi.

“Andreea e exemplul clasic de femeie care ar fi putut avea totul şi a ales miracolul. Bravo Andreea. Sunt onorat că am fost logodnicul tău. Iţi mulţumesc pentru prietenia pe care o arăţi şi-acum familiei mele, tocmai de-aia, noi te considerăm ca şi cum ai fi de-a noastră. Am scris postul asta fiindcă m-am sictirit să postez doar despre exemple de pitzi, curveturi şi altele. Asta-i un post despre o femeie care şi-a conştientizat existenţa şi s-a schimbat enorm”.

"

Olga Tudorache în "Efectul razelor Gamma..."

Olga Tudorache în "Efectul razelor Gamma...": "TVR Cultural prezintă astăzi, de la ora 22.30, piesa de teatru scrisă de dramaturgul Paul Zindel şi jucată la Teatrul Mic în 1977."

Red Riding Hood - Official Trailer 2 [HD]

Nicoleta Luciu anticipează: "Mi-ar plăcea să fiu o vrăjitoare!"

Nicoleta Luciu: "Mi-ar plăcea să fiu o vrăjitoare!": "După ce a jucat roluri de ţigancă, nevastă de arab sau călugăriţă, Nicoleta Luciu şi-ar dori să încerce şi alt registru."

There Be Dragons - Official Trailer [HD]

Prezidenţialele din Portugalia: previziuni pentru un singru tur

euronews cinema: Coproducţiile salvează cinematograful francez

Ziua Protecţiei datelor

MUZICA | Andreea Balan are un clip nou (video)

MUZICA | Andreea Balan are un clip nou (video): "

Andreea Balan si-a lansat in premiera, pe contul ei de Facebook, cel mai nou videoclip, la piesa “Crazy about you”.

“Crazy about you” este al doilea single lansat in ultimul an de cantareata-dansatoare, dupa hitul Trippin’. Filmarile au avut loc la Palatul Ghica si au durat mai bine de 20 ore. Regizorul videoclipului a fost Alex Ceausu. De styling s-au ocupat atat stilista personala, Adelina Toma, cat si designeri precum Mihaela Glavan, Rhea Costa, Eugenia Enciu sau Iris Serban.

Andreea Balan in timpul filmarilor la piesa “Crazy about you”

Piesa a fost compusa si produsa de Keo, Luis Grants si Sunrise Inc. Ca de fiecare data, Petrisor Rouge, partenerul ei de dans, si-a facut aparitia si in acest videoclip. Iata ce spune Andreea Balan de scenariu: “Crazy About You nu este un videoclip de imagine ci prezintao parte din universul in care traiesc. Fiecare camera in care intru semnifica intr-un mod simbolic momente din viata mea iar personajele din clip sunt oameni care mi-au fost alaturi de-a lungul anilor. Cred ca este unul dintre cele mai bune clipuri ale mele”.

SHOWBIZ

"

Omul care a făcut DEX Online: „Trăiesc din osânza” de la Google

Omul care a făcut DEX Online: „Trăiesc din osânza” de la Google: "

În fiecare săptămână, un milion de oameni caută, în medie, câte şapte cuvinte pe dexonline.ro. Ei bine, la aceste şapte milioane de cereri de definiţii răspund câţiva oameni. Omul care a pornit proiectul, Cătălin Frâncu, a introdus singur primele 30.000 de cuvinte. Acum, încă mai pune virgule în definiţii.

Am hotărât să ne întâlnim la 13, lângă Universitate, şi să mergem pe Lipscani. Cred că era şi un minut când am ajuns şi mi s-a părut că omul se uita la ceasul de la telefon. Dar poate că se uita după vreun cuvânt pe net, poate după etimologia cuvântului „întârziere”. Am zis că nu-i un start bun pentru o întâlnire cu un lingvist, chiar dacă aş invoca scuza ceasului atomic ori cel intern. Ei bine, aş fi putut să o fac, deoarece creatorul DEX Online nu e lingvist, nici vreun profesor trăsnit de română, ci are pregătire tehnică.

Are 32 de ani şi „trăieşte din osânză”. Adică din „grăsime crudă de porc din regiunea abdominală”, dacă ar fi să ne luăm după DEX ’98. N-aş prea crede, e un tip legat, nicidecum gras. Şi tocmai a comandat o salată şi un pahar de vin roşu. Înseamnă că nu mă ajută definiţia. Trebuie să înţeleg din context.

Angajatul 500 la Google

“Am fost la olimpiada de română, până prin liceu. Pot să spun că mi-a plăcut gramatica, dar asta nu mă face un expert. Am terminat Liceul “Tudor Vianu” din Bucureşti, apoi am intrat la Politehnică. Aveam 10 la info. La restul – 7,8 … 5 … 4. După trei ani m-am transferat. Nu era momentul perfect, ultimii doi ani de Politehnică erau cei mai interesanţi, de specializare. La Massachusetts Institute of Technology (MIT) am făcut un master. Numai cursuri de info. În vara lui 2001 m-am dus la un stagiu la Google”, povesteşte Cătălin. Iar eu încep să îmi dau seama cum e cu traiul ăsta din osânză.

Are ochii deschişi la culoare, dar nu îmi dau seama dacă sunt albaştri sau verzi. Cred că albaştri. Ochelarii cu lentilă lunguiaţă şi îngustă (cred că seamănă cu ai lui Bill Gates) nu mă lasă să fac această observaţie, dar ştiu că e lipsită de importanţă. Poate mai interesant e că a chelit, dar asta se poate vedea din poză. Dar ce aş fi putut să fac cât l-am lăsat pe om să mănânce două furculiţe din salată? Eu nu mânânc nimic, îmi permit să trăiesc din osânză.

Prin 2001, Google era cam la începuturi. De fapt, era la jumătatea drumului dintre fondare (1998) şi listarea la bursă (2004). “Eram în timpul facultăţii şi m-am dus la un stagiu de trei luni. Eu am câştigat experienţă, ei au avut parte de un interviu mai lung”. Era plătit cu 30 de dolari pe oră. De vreo trei-patru ori mai mult decât lua pe ora lucrată în campusul de la MIT. “În 2002 m-am angajat la Google. Am fost angajatul cu numărul 500, cam aşa (acum sunt 24.400 – n.r.). Am lucrat la crawler-ul Google”. Mă gândesc că l-am prins. Bine, dom’le, faci DEX-ul de pe net şi mă iei cu crawlere, cu americanisme? Dar cuvântul nu prea are corespondent în română. În mare, faza de crawlare este cea în care se stochează milioane de pagini pe serverele Google, pentru ca apoi să fie indexate şi servite celor care caută.

De ce să laşi Google pentru DEX Online

A câştigat bani mulţi la Google. Foarte mulţi. Unde mai pui că a rămas şi cu acţiuni. Le-a strâns ca angajat, a mai vândut din ele în timp, dar încă mai are. Compania nu o duce deloc rău, iar averea sa a crescut şi datorită unor investiţii, plasate mai ales în Statele Unite (are un calcul pentru asta, un echilibru între profitul potenţial şi gradul de risc – am făcut Jurnalism, nu-l prea înţeleg). Rezumând, e un om liniştit financiar. După patru ani petrecuţi muncind la Google, a plecat pentru că “sigur, cea mai proastă zi la pescuit bate cea mai bună zi la serviciu”. Era 2006, când a plecat. La vremea aia, dexonline.ro era deja băiat mare. A venit în România în 2009, şi-a luat casă în Vatra Luminoasă.

A introdus de unul singur 30.000 de cuvinte

Munca la DEX Online a început în 2001. “Eram mulţi români la MIT şi ne tachinam pentru greşelile de exprimare. Cred că ajunsesem să ne vânăm greşelile de română. Atunci, a fost un fel de glumă. Hai, nu glumă, dar îl gândeam ca pe un subset al DEX-ului (cel tipărit – n.r.). La început eu băgam date, eu le moderam”. Aşa au intrat în DEX primele 30.000 de cuvinte. Apoi, ajutorul oferit de mai mulţi jucători de scrabble din România (Tavi Mocanu, Matei Gall, Claudia Mihai) l-au făcut pe Cătălin să vadă că DEX Online ar putea fi chiar mai mult.

Apoi, doi oameni i-au trimis vreo opt biblii de cuvinte.

“Dacă ceri ceva pentru un proiect valoros, vei găsi voluntari”. Iar voluntarii au apărut rapid şi surprinzător. Probabil, povestea lor e cea mai frumoasă din micul roman DEX Online. “Este un domn din Tulcea, nu l-am văzut vreodată, care a adăugat trei Biblii de cuvinte. Nu exagerez, sunt cam trei-patru Biblii. Mai este o româncă din Germania, care e bibliotecară acolo, care a adăugat tot cam pe atât”, descrie Cătălin contribuţia lui Laurenţiu Başchir, respectiv a Laurei Gellner.

Primul a adăugat 41.929 de definiţii, pentru care a scris la tastatură peste 10 milioane de caractere.

Ultima definiţie a fost adăugată chiar ieri, 24 ianuarie, ziua în care am scris acest articol. Dar “ultima” nu e un cuvânt tocmai potrivit. Laura Gellner a adăugat cam tot atât, dar s-a oprit în 2008.

Au fost vreo 250 de voluntari care au contribuit la construcţia DEX Online, aşa cum îl vedem noi astăzi. “Dar 10% din oameni au făcut 90% din efort”, spune Cătălin. Într-adevăr, cei doi despre care am vorbit mai sus au scris cam a patra parte din întreg conţinutul DEX Online. Dar nu am spus încă numărul de cuvinte, de definiţii.

DEX ’98 are 65.000 de definiţii. DEX Online – 380.000

“Sunt 380.000 de definiţii, 130.000 de termeni. DEX ’98 are vreo 65.000 de definiţii. Mă gândeam că va fi un sub-set al DEX şi a devenit un supra-set”. Au fost adăugaţi termeni din vreo 30 de dicţionare (nici nu ştiam că există atâtea!), dar tot ar mai fi de lucru, crede Cătălin. „Nu avem multe regionalisme, arhaisme, argouri. Nu avem multe dicţionare de nişă. Limba engleză are un milion de termeni. Nu o avea româna la fel de mulţi, dar…”.

Un milion de oameni pe săptămână care vizitează site-ul. Ar putea să câştige o grămadă de bani. Dar, deşi la investiţii e priceput, la creşterea unei afaceri nu e la fel de strălucit. „Nici nu am vrut asta. Am vrut doar să dau altora gratuit ce pot face cu timpul meu. Tot conţinutul DEX Online e liber, poate fi preluat de oricine, dar numai cu condiţia să îl dea mai departe tot liber. Poţi să tipăreşti DEX Online, să îl vinzi, dar nu să pui copyright pe el”, spune Cătălin. Cât despre bani, în fiecare lună îi vine un cec de 1.500 de euro de la … Google. Google AdSense, programul de publicitate. În ultimul timp, a început să vândă publicitate pe site, cu banner. Lucrurile se mişcă încet, cei mai mulţi vor campanii pentru care să plătească vreo 200 de euro.

„M-am cam săturat de DEX, plătesc pe cineva să îmi ţină locul”

„Vreau să aşez DEX Online pe baze solide. Nu în sensul că vreau să fac o afacere. Dar vreau să plătesc pe cineva să facă treaba mea de acum.M-am săturat să scriu cuvinte, să corectez greşeli. Şi acum pun virgule, am modificat mii de definiţii. Scriu progrămioare de întreţinere. O fac, dar nu mă motivează. Vreau să fiu creativ”. Lăsându-i pe voluntari deoparte, în spatele DEX-ului sunt doi oameni: Cătălin şi Radu Borza. Ei adaugă cuvinte, fac treburi mărunte ca modificarea micilor greşeli (vreo literă lipsă, vreun plural greşit etc.) şi mai scriu şi program.

Am putea spune că retragerea lui Cătălin ar fi o veste proastă, dar el lucrează la un nou proiect de anvergură. „Nu îmi place să spun ce până nu e gata. Dar va fi tot ceva pentru patrimoniul românesc”. Iar DEX-ul va merge şi el mai departe. Se vede că vorbeşte cu mai multă plăcere despre DEX decât despre câţi bani are. Profit şi îl provoc să îmi spună cum vede DEX Online peste 10 ani.

DEX Online, peste 10 ani: tot liber, fără reclame obositoare, mult mai jucăuş

În primul rând, tot liber, trebuie să rămână liber, a scris asta în manifestul de aici (http://wiki.dexonline.ro/wiki/Manifest) . Apoi, mai mare, cu mai multe cuvinte. „Pagina principală va rămâne la fel, adică tot simplă. Trebuie să se încarce repede. Nu vreau multă animaţie, nu vreau reclame care se desfăşoară, nu obosim utilizatorul. Trebuie să ajungă cât mai repede la răspuns”. Respectând regulile astea, rămâne însă loc şi pentru nou.

„Să avem jocuri de cuvinte, rebus, spânzurătoare. Avem o bază de date cu căutările pe care le fac oamenii pe DEX Online, putem să o folosim pentru a vedea care e cel mai căutat cuvânt, care sunt cuvintele scrise greşit – gen tranversa, oprobiu -. Se pot face atâtea. Văd ceva de genul Google Zeitgeist, pe domeniul nostru. Ar fi interesantă şi o digitizare a literaturii române, cea nerestricţionată de copyright”.

DESPRE

Bănci şi credite. „Am avut credit, să îmi iau maşină, cât eram în State. L-am plătit cât de repede am putut. E gândirea asta greşită: "Dacă îmi fac un butic, de ce să nu fac cu 10% de la mine şi 90% de la bancă?"; Trebuie să te întinzi cât ţi-e plapuma. În capitalism, toate societăţile încurajează creditul. Aşa a pornit şi criza, cred că e începutul sfârşitului pentru forma asta de capitalism. S-a întâlnit hoţul cu prostul, lăcomia băncilor cu a oamenilor”;

Acuzaţia că DEX Online conţine greşeli. “E un mit că pe DEX Online pune cine vrea ce vrea. Nu e aşa, toate definiţiile sunt verificate. DEX online nu este perfect, dar a răspuns și răspunde unei nevoi stringente, pe care nimeni altcineva nu a satisfăcut-o practic. Toate definiţiile includ sursa, utilizatorul poate alege, e tot timpul corect informat”;

Despre proiecte dragi, altul decât DEX. “Am scris un program interesant de anti-şah. E un şah în care scopul e să scapi cât mai repede de piese”;

De ce DEX Online nu are lingvişti. “Am avut ajutor de la Siveco, Editura Litera Internaţional, grupul Saeculum. Dar am găsit şi porţi închise, mai multe decât mă aşteptam. Realitatea vieții este că adesea cel care concretizează un proiect nu este savantul care l-a studiat toată viața; nu este inginerul care știe să dimensioneze perfect sistemul; nu este afaceristul care investește bani; nu este altruistul care ține morțiș să lase ceva în urmă; și nu este vizionarul care anticipează impactul social al acelui proiect. Cel care concretizează un proiect este cel care, până la urmă, se apucă de treabă”.

Dan Micu

Campanie verticalnews: Ce nu ştiai despre DEX

Citiţi mâine un articol despre împrumuturile lexicale. Aruncăm o privire în vremurile lui Neculce şi Cantemir şi apoi venim rapid în prezent, să vedem cine ne îmbogăţeşte limba şi cum o face.

"

Miruna Munteanu a plecat de la CorectNews

Miruna Munteanu a plecat de la CorectNews: "

Miruna Munteanu, prezentatoarea emisiunii România politică de la Realitatea TV, a renunțat la postul de redactor-șef al site-ului CorectNews, pentru că, spune ea nu mai făcea față la trei locuri de muncă.

Am renunțat la contractul cu CorectNews pentru că am un altul cu Realitatea TV și mai am postul de editorialist la Jurnalul Național, iar trei joburi simultan s-au dovedit prea greu de dus pentru mine. Am crezut că pot să le fac față tututor, dar se pare că mi-am supraevaluat puterile”, a declarat pentru paginademedia.ro Miruna Munteanu.

Decizia jurnalistei vine la doar câteva zile de la aflarea veștii că Dinu Patriciu a ieșit din acționariatul platformei Corect, unde deținea 60% din acțiuni, după cum paginademedia.ro a scris AICI. În urma acestei mișcări, familia Roșca Stănescu a devenit unic acționar la Virtual Vig Bang, compania care operează site-urile din rețeaua Corect.

Miruna Munteanu a spus că plecarea ei nu are absolut nicio legătură cu această schimbare.

“Nu-l cunosc pe domnul Patricu, în schimb, cu Sorin Roșca Stănescu am lucrat foarte multă vreme la Ziua și am încredere în el, nu există niciun motiv de conflict între noi”, a mai spus Miruna Munteanu.

Potrivit informațiilor paginademedia.ro, CorectNews a trecut printr-o serie de restructurări la sfârșitul anului trecut. În decembrie, 10 oameni (din echipa de aproximativ 30 de ziariști) au fost restructurați. Alți câțiva jurnaliști vor pleca în următoarea perioadă.

Sursa foto: Victor Roncea

"

Presedintia sesizeaza CNA cu privire la lipsa de informare corecta la Antena 3 si Realitatea TV

Presedintia sesizeaza CNA cu privire la lipsa de informare corecta la Antena 3 si Realitatea TV: "Presedintia a reclamat la CNA Antena 3 pentru emisiunea "La Ordinea Zilei" din 12 ianuarie, in care Traian Basescu a fost acuzat de "trafic de influenta", si Realitatea TV, care in 18 ianuarie a difuzat mesajul "Basescu dezvaluie la Ora de Foc cate miliarde de euro e spaga electorala in Romania", informeaza Mediafax."

Marilyn Monroe şi Elizabeth Taylor obişnuiau să îşi radă părul de pe faţă

Marilyn Monroe şi Elizabeth Taylor obişnuiau să îşi radă părul de pe faţă: "Marilyn Monroe şi Elizabeth Taylor, două actriţe celebre de la Hollywood, foloseau în "lupta" lor cu nedoritul păr facial un instrument cât se poate de banal - lama de ras -, a declarat fosta esteticiană a celor două vedete, citată de hollywoodreporter.com.

Angela Gheorghiu, alături de Placido Domingo, într-o înregistrare a operei "Fedora"

Angela Gheorghiu, alături de Placido Domingo, într-o înregistrare a operei "Fedora": "Soprana Angela Gheorghiu interpretează rolul principal din opera "Fedora", de Umberto Girodano, alături de Placido Domingo şi sub bagheta lui Alberto Veronesi, într-o înregistrare a prestigioasei case de discuri Deutsche Grammophon, informează theclassicalreview.com.

"Cronica cârcotaşilor" a început fără Şerban Huidu

"Cronica cârcotaşilor" a început fără Şerban Huidu: "'Cronica Cârcotaşilor', emisiunea matinală de la postul de radio Kiss FM, a reînceput în această dimineaţă fără realizatorul Şerban Huidu, care se află în continuare sub supraveghere medicală în Austria, după accidentul pe care..."

Site-ul 0-100.ro angajează redactor

Site-ul 0-100.ro angajează redactor: "

Revista auto online 0-100.ro, deținută de Newpress Online Media, caută un redactor colaborator, part time.

Ziaristul trebuie să urmărească presa auto națională și internațională, dar și site-urile companiilor cu activități în industri auto.

Citește pe larg anunțul de angajare, dar îi alte solicitări, în rubrica de Joburi de pe paginademedia.ro, AICI.

"

Zmeura de Aur se acorda in acest an si celui mai slab film in 3D. Saga Amurg: Eclipsa si Ultimul razboinic al aerului, liderii nominalizarilor. Preferintele noastre

Zmeura de Aur se acorda in acest an si celui mai slab film in 3D. Saga Amurg: Eclipsa si Ultimul razboinic al aerului, liderii nominalizarilor. Preferintele noastre: "Cea de-a 31-a editie a Premiilor Golden Raspberries aduce un numar record de nominalizari - 9 - pentru "Saga Amurg: Eclipsa" si „Ultimul razboinic al aerului”, precum si un nou premiu care, incepand din acest an, va rasplati cea mai proasta folosire a 3D-ului intr-un film. Premiile se anunta in 26 februarie, cu o zi inaintea Oscarurilor. Intrati in material pentru a vedea lista completa a nominalizarilor, dar si cui am da noi premiile. "

Consolidari pe piata de cablu TV: Romtelecom a facut peste 10 achizitii in 2010, RCSRDS cumpara in Sighisoara, iar DCS are un buget de circa 10 milioane euro pentru 2011

Consolidari pe piata de cablu TV: Romtelecom a facut peste 10 achizitii in 2010, RCSRDS cumpara in Sighisoara, iar DCS are un buget de circa 10 milioane euro pentru 2011: "Piata furnizorilor de servicii TV este in plin proces de consolidare, in conditiile in care numarul abonatilor a scazut iar oamenii au inceput sa aleaga operatori care ofera continut TV restrans la preturi mai mici. In acest an, liderul pietei, RCS&RDS, s-a extins in Sighisoara prin preluarea unei parti din firma Teleson. Al doilea mare operator de cablu TV, UPC, nu a facut nici o achizitie in 2010. DCS, operator cu circa 180.000 de abonati la servicii de cablu TV, a anuntat doua achizitii anul trecut, iar pentru acest an are un buget de investitii de circa 10 milioane euro, inclusiv pentru achizitii. Nu in cele din urma, NextGen Communications, firma de cablu detinuta de Romtelecom cu peste 160.000 de abonati de internet, telefonie fixa si TV, a facut peste 10 achizitii in 2010, conform datelor furnizate HotNews.ro."

Lecţii comuniste pe cutii de chibrituri

Lecţii comuniste pe cutii de chibrituri: "

Cutiile de chibrituri, produse cu mari răspândire în comunism (bricheta îşi făcea loc, dar nu domina piaţa), erau mijloace perfecte pentru a transmite mesaje de impact. Dacă acum suntem obişnuiţi cu mesaje înfricoşătoare pe pachetele de ţigări, un avertisment împotriva fumatului apărea pe o cutie de chibrituri din comunism: “Fumatul este dăunător sănătăţii”. Erau şi mesaje ecologice, începând chiar cu anul 1960.

Publicitate

Cabanele, obiectivele turistice, produsele alimentare şi nealimentare erau deseori promovate pe cutiile de chibrituri. Era simplu, deoarece erau vremuri în care statul era deopotrivă solicitant şi furnizor de spaţiu publicitar. Cele mai dese reclame erau cele la CEC şi Cooperativele de Credit, cu mesaje deosebit de simple, ca “Economisiţi la CEC”, respectiv “Cooperativele de credit acordă împrumuturi în condiţii avantajoase”.

Apoi, erau reclame la unităţi comerciale, de la cofetării şi restaurante la unităţi turistice. Dar, pe lângă cutii cu mesaje de genul “Hanul Cheia”, alături de o schiţă a hanului, erau şi cutii care promovau zone turistice. De cele mai multe ori, pe cutie apărea o imagine a zonei şi numele zonei. Mai rar un mesaj. Însă, la o serie dedicată Deltei, pe una dintre etichete imaginea e “dublată” de înscrierea: “Lumea fascinaţiei, fascinaţia lumii – Delta Dunării”.

Evitarea pericolelor

Este un domeniu căruia i s-a acordat o mare importanţă. Oamenii erau avertizaţi să utilizeze corect buteliile, prin mesaje ca “nu lăsaţi copiii să umble la aragaz” sau “nu trântiţi, nu răsturnaţi” şi imaginea unei butelii lovite cu un ciocan. Poate că măcar mesajele cu butelii ar trebui să fie folosite şi astăzi, deoarece accidentele cauzate de proasta mânuire a buteliilor sunt destul de dese.

De asemenea, cu toţii am văzut, mai ales în zonele rurale, oameni care merg cu bicicleta şi se ţin de un vehicul în miscare, de obicei unul lent ca tractorul sau căruţa. Dar e şi foarte periculos. Pe o cutie de chibrituri apare chiar imaginea unui bărbat care merge agăţat de un vehicul cu remorcă şi mesajul “Biciclişti! Nu circulaţi agăţaţi de autovehicule”. Alte mesaje introduc semne de circulaţie, obligaţii ori recomandări pentru şoferi şi pietoni. De exemplu, pe o cutie apărea mesajul “nu depăşiţi tramvaiul oprit în staţie”, iar pe alta: “nu lăsaţi copiii să se joace în stradă”.

Putem enumera aici şi mesajele privitoare la protecţia muncii: “Construiţi schele regulamentare”, “sculele defecte pot provoca accidente” sau “sudori, folosiţi echipamentul!”.

Ecologie

În fiecare zi vedem coşuri pentru colectare selectivă şi suntem întâmpinaţi de mesaje care ne îndeamnă la o conduită ecologică. Însă mesajele de acest gen existau şi în comunism. Se găseau în almanahuri (vă amintiţi de Femeia, Scânteia, Turistic etc?), dar mesajele cu cea mai largă raspândire erau cele de pe cutiile de chibrituri. Potrivit colecţionarei Dorotea Momir, una dintre primele cutii cu mesaj ecologist este una din 1965, când Fabrica de Chibrituri Bucureşti scotea o serie de cutii cu mesajul: “Predaţi contra plată deşeurile utilizabile centrelor de colectare DCA”.

Au urmat mesaje în care oamenii erau îndemnaţi să recicleze nu atât pentru bani, cât pentru natură si “interesul economic naţional”. Spre exemplu, pe o cutie apare mesajul “Prin recuperarea hîrtiei, economisim masă lemnoasă – energie – combustibil”, iar pe alta “Recuperînd hîrtia, păstrăm pădurea”.

După Revoluţie

Câteva chibrituri scoase imediat după decembrie 1989 au avut mesaje cu semnul victoriei, cele două degete în formă de V. Cel mai inspirat a fost unul în care stema comunistă din mijlocul tricolorului a fost înlocuită cu acest semn.

Un alt moment marcat cu etichete pe chibrituri a fost eclipsa de Soare din august 1999, cu animale care priveau eclisa. Însă mesajul, deşi reuşit realizat grafic, nu îi avertiza pe oameni să nu privească derularea eclipsei cu ochiul liber.

Tot după Revoluţie au apărut şi chibriturile care făceau reclamă astrologilor şi alţi aşa-zişi “dezlegători ai tainelor viitorului”. Probabil vă amintiţi cu toţii numerele speciale din anii 90, cele cu 89 în faţă.

Animalele

Am păstrat pentru final unele dintre cele mai interesante şi apreciate etichete: cele cu animale. Mulţi dintre noi au aflat de acolo numele fluturilor pe care îi întâlneam în călătoriile prin natură ori ale peştilor din poveştile pescarilor sau din magazinul cu acvarii. Au fost însă şi alte serii: animale domestice, animale sălbatice, păsări etc.

ÎN LUME

Chibrituri cu costumele istoriei, în Germania

O serie fabuloasă a fost produsă de nemţi, care au prezentat pe cutii de chibrituri costume ale nobilor şi conducătorilor din istoria lumii. Câteva poţi vedea aici. http://www.lucifersetiketten.nl/thema200.htm

Unele chibrituri promovau chiar pasiunea pentru alte colecţii, cum este filatelia http://www.lucifersetiketten.nl/thema330.htm sau interesul pentru trenuri istorice http://www.lucifersetiketten.nl/thema390.htm.

Pentru mai multe teme şi imagini, vizitaţi site-ul www.modoro.ro (sursa foto). Mai multe colecţii tematice găsiţi la http://www.lucifersetiketten.nl/thema.html.

Dan Micu

"

Carla Tompea - noul director al TVR Info. Fosta şefă dă în judecată Televiziunea Publică

Carla Tompea - noul director al TVR Info. Fosta şefă dă în judecată Televiziunea Publică: "Carla Tompea a câştigat concursul organizat de Televiziunea Română pentru ocuparea postului de director al TVR Info, un post TV coordonat încă de la lansarea lui, în 2008, de Cristina Leorenţ, care a declarat pentru MEDIAFAX că va da în judecată TVR din cauză că nu a putut participa la concurs.

Nicoleta Luciu îşi împarte maşina cu fiul ei, Zsolt Jr

Nicoleta Luciu îşi împarte maşina cu fiul ei, Zsolt Jr: "Nicoleta Luciu, interpreta exoticei Soraya din telenovela "Iubire şi onoare", care va fi difuzată de luni pe postul Acasă, îşi împarte maşina cu fiul ei, Zsolt, căruia îi plac atât de mult maşinile încât, într-o zi, ar putea deveni pilot, potrivit unui comunicat.

Marcel Străuț (3): Cu cine s-a întâlnit după scandal. Cum îi cade sintagma “țeparul de la Bigger”

Marcel Străuț (3): Cu cine s-a întâlnit după scandal. Cum îi cade sintagma “țeparul de la Bigger”: "
Marcel Străuț a devenit cel mai căutat om din publicitate după închiderea Bigger. Spune că s-a întâlnit la o vreme, cu unii dintre păgubiți, dar nu s-a rezolvat nimic. Cristi Burci (acționar la Media Direction) l-a invitat la o discuție, prin intermediul Nicoletei Pădure (director MD). Nu s-a dus, spune Străuț.
În cea de-a treia parte a interviului, Marcel Străuț spune cum îi cade sintagma “țeparul de la Bigger” și recunoaște că nici el nu ar crede, la prima vedere, propriile explicații. Tot aici, câteva întrebări puse prin intermediul paginademedia.ro de câțiva dintre foștii colaboratori ai lui Marcel Străuț.
Partea a treia a interviului:

Cu cine s-a întâlnit după căderea Bigger

Te-ai mai întâlnit cu cei cărora Bigger ar fi avut să le plătească bani, după închiderea Bigger? Cu cei de la Media Direction, cu cei de la Splendid?
Cu Media Direction nu m-am întâlnit, cu Splendid da.
Și ai discutat despre sumele pe care trebuia să le plătești?
Am vorbit cu ei, cum ar putea să-și recupereze acei bani. Le-am spus că, de exemplu Adevărul erau cu niște luni în urmă de plată. Deci îți spun, în luna ianuarie ei plătiseră decembrie.
Erau cu plăţile la zi, potrivit declaraţiilor lui Răzvan Cornețeanu.
Și ce înseamnă la zi? Adică a consumat ieri şi plăteşte azi ? Sau conform contractului? Ei au negociat cu noi un termen foarte mare, aveau cel puţin 60 de zile de plată.
Ei nu plătiseră ianuarie şi mai aveau nişte restanţe nesemnificative din decembrie. Eu le-am zis celor de la Splendid Media, m-am întâlnit cu ei, cu Radu Budeș şi cu Cătălin Săndulache şi le-am spus: “Vedeţi că sunt nişte bani neplătiţi de atunci şi va puteţi lua de acolo. Adică să vă plătească direct Adevărul vouă”.
Şi de ce n-a mers varianta asta?
Păi nu ştiu, eu le-am zis, or fi mers, habar n-am, că de atunci nu m-a mai deranjat nimeni. Le-am zis “vorbiți cu Adevărul şi va luaţi banii direct”. Eu i-am sunat, nu m-au sunat ei să-şi recupereze banii.
De altfel, cu cei de la Direction Media te-ai întalnit?
Nu m-am întalnit, nu.
Ei te-au căutat?
M-au căutat. Eu mă duceam într-o firmă în zona Victoriei şi, când am ieşit de acolo, m-am trezit cu Nicoleta Pădure (managing director Media Direction) la scara blocului. De unde ştia? Deci şi asta e foarte ciudat. Fără să mă urmărească cineva, n-am văzut pe nimeni în spate.
Când am coborât de acolo, la o oră două, Nicoleta Pădure, în faţă scării. De fapt, ea aştepta în spatele blocului. M-am dus la maşină, vine Nicoleta. De unde ştia Nicoleta că eram acolo?
Și ce ați discutat?
Că mă cheamă domnul Burci la el pentru lămuriri. Și am zis că n-am ce să vorbesc cu domnul Burci și asta a fost toată discuția. Ceva de genul “vino la șefu’, că, dacă nu, o să regreți”.
Și apoi nu te-a mai căutat nimeni?
Nu m-a mai căutat nimeni.
Cu cei de la Clir, cu Laurențiu Ionete, că ei erau cu Antena, te-ai întâlnit?
M-am întâlnit cu Laurențiu, dar nu chiar atunci.
Dar când?
Cam la două luni.
Și ați stabilit ceva?
Nu, nu, nu. N-am vorbit foarte mult despre treaba asta.

Cum îi pică sintagma “țeparul Marcel Străuț”

Dar cum îți cade această sintagmă, care acum este asociata lui Marcel Străuț – “țeparul Marcel Străuț”?
Foarte nasol, crede-mă că dăunează foarte foarte mult imaginii mele şi de asta n-am putut, aveam foarte multe proiecte pe care le-am prezentat unor bănci, le-am prezentat unor oameni şi au fost foarte reticenţi în a mai cumpăra proiecte de la mine din cauza a tot ce s-a scris în presă despre mine, deci foarte rău mi-a făcut.
Dacă lumea zice de “țeparul Marcel Straut” de ce nu reacționezi în niciun fel? Să spui că nu-i așa, dacă nu-i așa?
Pai reacționez … Unde să reacționez? Ce să fac și ce să zic? Mă apăr în instanță, de fapt n-am ajuns cu nici un dosar în instanță.
Cu cine mai ai proces în urma situației de la Bigger?
Atât, ăsta cu Media Direction. Nu am procese, plângeri, de la Media Direction, au fost din mai multe părți, dar asta e de la Media Direction.
Din câte știu eu, mai există și o plângere de la Ștefan Iordache după despărțirea de Leo Burnett.
Există deja o neîncepere a urmării penale. Cu Ştefan Iordache am un proces comercial şi el a încercat să deturneze acel proces, care se pare că merge în favoarea mea. A fost o plângere penală la care am primit o neîncepere a urmăririi penale.

Întrebări de la păgubiți: “poți dormi liniștit noaptea, Marcel Străuț?”

Uite, am câteva întrebări de la niște oameni. De la Ștefan Iordache: Cum pot avea partenerii tăi de afaceri încredere într-un om care a închis într-un mod ciudat afacerea Bigger?
În primul rând, n-am închis afacerea Bigger. Am problema asta de imagine în continuare pe piaţă, în continuare în mediul de afaceri, dar nu eu am închis afacerea Bigger. În momentul în care eu am plecat erau contracte în derulare, oamenii aveau de lucru, nu i-am anunţat că se închide afacerea, i-am anunţat că se va continua, dar se va dezvolta altă dimensiune a acestei afaceri.
Se poate spune că te-ai spălat pe mâini?
Să mă spăl pe mâini, de ce? N-am fost niciodată murdar pe mâini. Atâta timp cât am fost acolo s-au plătit contractele. Faţă de ce să mă murdăresc? Toate salariile erau la zi, am respectat toate clauzele contractuale şi termenele de plată, erau probabil mici întârzieri, sigur nu se plătea la 30 de zile, pe unii îi plăteam mai repede.
Altcineva, din Media Direction, te întreabă foarte direct: “Marcel Străuţ poate să doarmă liniştit noaptea?”
Nu dorm liniştit deloc, am coşmaruri, chiar şi acum visez că mă duc la birou şi vorbesc cu oamenii. Da, e un coşmar ce mi s-a întâmplat. Şi acum visez, îţi jur, că mă duc la birou şi vorbesc cu oamenii despre treburi şi că tot ce a fost un coşmar şi acum m-am întors.
Un fost angajat de la Bigger te întreabă destul de dur dacă “ţi-a folosit la ceva să-ţi baţi joc de oameni?”
Nu cred că mi-am bătut deloc joc de oameni. I-am plătit, aveau salarii foarte bune pentru piaţă, i-am respectat atunci, cât am fost şeful lor şi pe unii îi respect şi acum, cu alţii lucrez şi în prezent.
Tot un angajat te întreabă: “ce-ai făcut cu atâţia bani?”
Nu am niciun ban de pe urma acestei afaceri. Sunt mai sărac ca nicicând, sunt mai sărac ca întotdeauna de când mă ştiu.
Când te întâlneşti cu omul şi îţi spune “hai mă, ai dat o ţeapă pe piaţa asta…”, ce zici?
Nu a zis nimeni aşa ceva. Cu oamenii cu care fac business şi vorbesc aşa, probabil au nevoie de mai mult timp să capete încredere în mine, să vadă ce fel de om sun. Pornesc cu această tară a ceea ce s-a întâmplat cu Bigger, dar unii îşi dau seama de omul care este Marcel Străuţ şi merg mai departe, alţii abandonează din prima, nu ştiu. Nu mi-e uşor.

“N-am faţă de cine să mă explic, singurul loc unde pot să fac asta este în faţa procurorilor”

Facem un exerciţiu. Tu te pui în locul celor care citesc aceste explicaţii şi eu îţi spun că habar nu am cui am vândut firma.
N-am zis habar nu am, m-am întâlnit patru săptămâni la rând cu aceeaşi persoană, i-am prezentat date financiare, i-am prezentat firma, i-am prezentat portofoliul s.a.
Şi atunci de ce te-ai hotărât să vinzi mai ales că nu cunoşteai nimic despre cine este în spatele acelei avocate? Nu ţi se pare cusută cu aţă albă, dacă te pui în locul celui care ascultă o poveste de genul acesta?
Şi eu ce să zic, Petrişor? Poate a fost şi o greşeală de-a mea, dar nu ştiu, în momentul în care a zis că preia şi mi s-a zis că dezvoltă şi că bagă nu ştiu câte milioane în partea asta, ce pot să întreb “da, cine sunt ăia? Ia arată-mi-i la ochi!”.
Tu ai crede explicaţia aceasta că “eu, naivul Marcel Străuţ…”?
Nu sunt naiv, n-am faţă de cine să mă explic, singurul loc unde pot să fac asta este în faţa procurorilor.
Tu te aștepți ca cei care vor citi să creadă că tu, naivul Marcel Străut, habar n-aveai că o să se ajungă aici?
Da, nu aveam habar. Deci nu aveam habar că o să se ajungă aici. N-am anticipat nici 1% că ia turnura asta, așa cum e acum. Deci crede-mă că nu sunt bine deloc.

Despre propriile explicații: “poate la prima vedere n-aș crede”

Unde este acum acest acționar de la Bigger?
Nu știu, daca aș ști, l-aș chema aici.
Adică tu ai vândut fără să cunoști persoana căreia îi vinzi?
Fără să cunosc persoana, da. Nu am cunoscut-o, jumătate de oră a stat în încăpere cu mine acea persoană.
De ce nu ai cerut un răgaz, de exemplu, hai să ne cunoaștem mai bine, că nu ne cunoaștem?
Dar nu era vorba că va derula acea persoană activitatea. Eu am și întrebat-o. Și mi-a răspuns că nu deruleaza ea, ca ea doar preia acțiunile firmei.
Și cine ar fi urmat să deruleze?
Păi, nu stiu, mi s-a prezentat ca un grup de oameni..
Cine erau acești oameni?
Nu am cunoscut pe nimeni, am vorbit cu această avocată, care negocia în numele lor. La semnarea contractului, a venit o fetiță cu coșuri pe față, ce puteam să zic? Gata se întrerupe tranzacția și pică? Pentru mine a fost ok.
Poate fi luat ca un act, să nu folosesc cuvântul premeditare, de iresponsabilitate?
În momentul ăsta, da, e de iresponsabilitate. Deci, în momentul ăsta îl văd ca iresponsabilitate.
Și atunci de ce ai mers mai departe?
Pentru că mi s-a spus că nu acea persoană se va ocupa de desfășurarea activității. Nu cumpăra acțiuni pentru ea. Acea persoană era un intermediar, nu știu.
Pentru un cititor nu poate fi halucinant?
Da, cred că e halucinant.
Eu îți spun asta “nu știam cine era acționarul, era bine intenționat”, tu crezi asta? Tu ai crede asta?
Nu știu, dacă aș avea bunăvoință aș crede și dacă aș avea puterea să-l înțeleg pe omul ăla, aș crede.
Dar la prima vedere?
Poate la prima vedere n-aș crede. De asta nici n-a crezut nimeni sau cred foarte puțini, dar cine mă cunoaște își dă seama că nu sunt în stare de a face așa ceva. E un vis urât.
Nu sunt mai reticenți acum partenerii de afaceri?
Ţi-am spus chestia asta că sunt mai reticenţi unii dintre ei. La bănci, când m-am dus pentru finanţare, mi-au scos informații de pe internet.
Această ruptură e asociată și cu niște evenimente din viața ta personală, au avut vreo legătură cu divorțul tău?
Nu ştiu, nu cred că au avut nici o legătură, ce legătură să aibe? Am trei copii minunaţi şi o soţie cu care, ai văzut, am vorbit acuma, ne împărţim cine duce copiii, unde duce copiii, asta e. N-are nici o legătură cu viaţa mea personală.
PRECIZARE: La acest articol vor fi aprobate NUMAI comentariile ASUMATE.
Citește și:
"

Marcel Străuț (2): Povestea sediului: un proprietar furios, chirii, subînchirieri și încă o plângere la adresa lui Străuț

Marcel Străuț (2): Povestea sediului: un proprietar furios, chirii, subînchirieri și încă o plângere la adresa lui Străuț: "
În ziua închiderii Bigger Group, proprietarul clădirii în care funcționa agenția a închis sediul și a chemat Poliția. Într-o plângere, proprietarul l-a acuzat pe Străuț că nu a plătit chiria și că a subînchiriat spații fără acordul lui.
Ce zice Marcel Străuț, în cea de-a doua parte a interviului. Tot aici, despre relația cu noul proprietar (tânăra Tatiana Roșca) și despre banii din contul Bigger.
Când am semnat vânzarea, banii erau în contul Bigger“, susține Străuț.
Partea a doua a interviului:

Povestea sediului: un proprietar furios, chirii, subînchirieri și încă o plângere la adresa lui Străuț

În martie 2009, astăzi Bigger era în contract cu agenții sau cu televiziuni sau cu regii și a doua zi Bigger dispărea din peisaj.
Dar știi din ce cauză a dispărut? Pentru că acel om nenorocit din clădirea respectivă a închis curentul, a evacuat și a chemat poliția.
Nu primise banii de chirie.
Extraordinar! Deci am neînceperea urmăririi penale și de la acest om care cerea un milion jumătate de la mine. Avea banii, în avans, 25 de mii de euro plus TVA.
El a venit să închidă firma pentru că nu era plătită chiria, ăsta era motivul invocat.
Da, asta a și spus, că nu i-am plătit chiria. Eu nu trebuia să plătesc decât 7.000 de euro (eu, Bigger, pe etajul 3) pentru că eu am închiriat toată clădirea și, cu acordul lui, am subînchiriat parterul, etajul I și II. Omul ăsta n-a putut să dovedească nimic.
Nu putea să-mi închirieze mie cineva clădirea aia dacă nu plăteam un avans. Și orice contract de subînchiriere pe care l-am făcut acolo a fost cu acordul lui. N-aveam cum să subînchiriez în condițiile în care oamenii ăia și-au făcut sedii sociale acolo. Proprietarul era zi de zi acolo, el a știut de la început.
De ce a sechestrat bunurile dacă toate lucrurile erau în regulă?
Nu știu, întreabă-l pe el.
Care a fost plângerea lui la acel moment?
Exact asta, că nu i-am plătit…
Și că nu i-ai comunicat că ai subînchiriat.
Ba da, chiar și asta a fost și că am făcut sedii sociale la firme fictive. Niște aberații. Ăia nu-și puteau face sedii sociale acolo dacă nu aveau acordul propietarului, deci e o aberație.
Proprietarul spunea că ai semnat în locul lui în acte?
Nu mai știu, cred că da. Dar n-am semnat niciodată în locul nimănui, în viața mea și mai ales că el era zilnic acolo. El nu vedea că se mută altă firmă? Adică de doi ani de zile n-a văzut chestia asta?
El de nebun vine, după ce ați avut o relație de trei ani de zile, și zice “gata, de aici nu mai iese nimeni până când nu plătește”?
Dar ce să plătească? Totul era plătit la zi. Cel de la parter a cerut iar o negociere, el a participat, i-am dat toate contractele, avea contractul ăluia de la parter, avea absolut toate contractele de subînchiriere. Deci s-a trezit după trei ani că eu am subînchiriat fără voia lui?
Subînchiriatorii stăteau de trei ani de zile acolo, parterul, etajul I și etajul II. El venea zilnic acolo, jucam tenis cu el, cu oamenii, juca fusbol cu oamenii de acolo s.a. Era prietenul nostru, chiar mi-a dat clienți.
Cum îți explici tu, dacă așa au stat lucrurile?
Nu știu. Colegii probabil s-au speriat și ei de ceea ce am anunțat eu. I-or fi transmis lui altceva decât era în realitate. Ei au înțeles ceva, el a înțeles probabil altceva de la ei și s-a panicat, a oprit curentul, i-a dat afară pe toți și a chemat poliția. Și din acel moment nu i-a mai lăsat să pășească în clădirea aia. Tu nu înțelegi că acea firmă avea comenzi, trebuiau să muncească campanii pentru Adevărul, pentru toate companiile astea?

N-o cunoșteam pe această fată de 21 de ani. Tu nu înțelegi că am văzut-o doar o jumătate de oră?

Tu nu te-ai asigurat că firma va merge mai departe, dacă tu ai plecat?
Păi eu m-am asigurat, dar ce puteam să fac, să mă lupt cu ăla să bag firma înapoi? În primul rând că trebuia să vină noii proprietari și să facă treaba asta. Eu am încercat să vorbesc cu el, dar n-am avut ce să vorbesc.
Ce fel de om de afaceri ești tu dacă habar nu ai cui îi vinzi firma, când intri într-o negociere?
Eu am știut cui vând firma. Eu n-am negociat prin scrisori.
Și ai avut încredere să negociezi cu o fată de 21 de ani?
N-am negociat cu această fată de 21 de ani. În momentul negocierii, când a venit ea, nu a stat decât o jumătate de oră în încăpere cu mine, a venit, a semnat și a plecat. Eu știam că firma este cumpărată de o casă de avocatură în numele altor persoane. Negocierea a durat 3-4 săptămâni. N-am negociat cu o fată de 21 de ani.
Cine știai tu că va cumpăra?
Eu știam că va cumpăra o persoană. Nu mă interesa numele.
Și tu, ca un om responsabil din publicitate, ai fost de acord să ia oricine?
A contat foarte mult ce vor face ei după și am vrut să mă asigur pe mine, ce voi face eu după.
Și aveai încredere într-o fată de 21 de ani…
N-o cunoșteam pe această fată de 21 de ani. Tu nu înțelegi că am văzut-o doar o jumătate de oră? Cu cine am negociat era o femeie matură, s-a prezentat ca avocată, e în baroul de avocați.
Pentru cine spunea ea că cumpără?
Nu știu, mi s-a zis că un grup de investitori.
Dar tu nu ești interesat să știi cui îi dai firma la care ai lucrat câțiva ani buni?
Am lucrat cinci ani, din 2003 era acea firmă. Nu știu, poate am fost naiv în chestia asta.

“Eu am respectat întru totul contractul”

În martie 2009 erau niște bani care trebuiau să meargă către companiile cu care Bigger avea relații contractuale. Unde s-au dus acei bani?
Atâta timp cât am fost eu acolo, s-au plătit contractele la zi. Cu Media Direction eram la zi.
Cum erați la zi, când erau sume de plătit din urmă?
Deci tu chiar nu vrei să înțelegi? Totdeauna se plătesc niște consumuri din urmă și erau sume din urmă de plătit, dar conform contractului eram la zi cu toate plățile.
Dar Adevărul plătise.
Iarăși, spun același mecanism. Una este termenul de plată când plătește clientul și altul este termenul când plătești furnizorul.
De ce nu a plătit Bigger, când tu erai încă acolo, sumele pe care trebuia să le plătească către Media Direction?
Pentru că în contract nu scria așa. Eu am respectat întru totul contractul.
În martie 2009, contractul spunea că poți să nu plătești încă din septembrie 2008?
Cere-i lui Media Direction să-ți arate contractul. Contractul stabilea niște termene de plată. Acele termene au fost respectate 100% cu Media Direction.
Dacă au fost respectate, deși ceva nu se leagă aici, de ce te acuză de înșelăciune?
Probabil mă consideră responsabil că sumele n-au mai fost plătite de la momentul plecării mele și probabil spun că “stai așa că să-l tragem pe ăsta la răspundere pentru că nu mai avem pe cine să tragem la răspundere”.

“Când am semnat vânzarea Bigger banii erau în contul Bigger”

Ce s-a întâmplat cu banii din conturile Bigger?
Au fost folosiți, din câte știu, pentru achiziția unor noi utilaje de tipografie. Ăia voiau să-și extindă zona de business, să facă tipografii, nu știu, habar nu am.
În momentul în care tu ai plecat și erau acei bani în cont, banii aceia au rămas la Bigger?
Banii aceia au rămas în contul Bigger, în momentul plecării mele. Când am semnat vânzarea Bigger banii erau în contul Bigger.
Și atunci de ce toată lumea care avea de recuperat bani de la Bigger a spus “Marcel Străuț a premedidat această închidere, a tras banii din cont și a închis firma”?
Ok, și eu ce pot să zic? Lăsăm instanțele…Apărarea mea este că în momentul în care eu am plecat banii erau în contul acelei firme și n-am premeditat cu nimic. Atâta timp cât am fost acolo mi-am respectat contractele, am încercat să meargă situația și să recuperez banii. Ți-am zis că erau 2 milioane și jumătate care trebuiau să fie luați de la clienți.
Dar la fel o bună parte din bani erau deja luați de la clienți.
Corect, o bună parte din bani erau deja luați de la clienți.
Și care n-au mai ajuns la medii.
Atâta timp cât am fost eu, mi-am respectat contractele și au ajuns la medii.
Adică, aveai contracte atât de bune încât puteai să nu plătești nici după șase luni?
Nu știu dacă erau șase luni cu Media Direction, dar conform contractului meu cu Media Direction, le-am plătit la zi.

“N-a fost “după mine, potopul”. Eu nu am planificat treaba asta”

Atunci de ce când lumea vorbește despre cazul Bigger, vorbește ca despre cea mai mare țeapă din ultimii ani?
Nu știu de ce vorbește așa, uite și tu vorbești de datorii deși eu n-am avut nicio datorie, nici eu, nici Bigger în momentul în care eu am plecat. Față de Media Direction nu era nicio întârziere la plată, față de alții poate erau niște întârzieri. Dacă unul îți emite o factură, trebuie s-o plătești în 30 de zile, dacă n-ai contract se consideră factura contract, și probabil la unele erau întârzieri de facturi.
Cum ți se pare ție acum față de angajați, după ce ai plecat, “după tine, potopul”? Ți se pare corect față de angajați?
N-a fost “după mine, potopul”. Eu nu am planificat treaba asta, nu trebuia să se întâmple așa. Potopul a fost în momentul în care acel om, proprietarul clădirii, i-a dat afară. Eu nu l-am pus pe ăla să-i dea afară, firma mergea, oamenii aveau de lucru.
Cum continua, dacă le-ai spus că firma nu va mai continua așa?
Tu nu înțelegi ce le-am spus? Le-am spus că firma a fost cumpărată de niște oameni, eu mă voi retrage din partea asta executivă, nu voi mai fi directorul acestei companii și ei vor dezvolta probabil și o altă divizie, probabil aceasta de publicitate o s-o lase așa cum e sau se va stinge.
Dar tu, în momentul în care ai semnat, știai că nu vor mai face publicitate?
Nu. Mi-au zis că nu va mai fi core business-ul lor publicitatea.
Deci erai conștient că nu se vor mai continua contractele?
De ce să nu se continue contractele din moment ce firma avea profit? Dacă eu am niște contracte în derulare?
S-a întâmplat. Ai trimis, practic, oamenii acasă.
Cine a trimis, Petrișor? Le-am zis eu duceți-vă acasă?
Când am vorbit cu mai mulți oameni de acolo mi-au spus că mesajul acesta a fost că “nu se mai continuă publicitatea, adică vă descurcați de acum înainte”.
Asta e, nu știu.
Mint oamenii cu care eu am vorbit din Bigger?
Se pare că mint și oameni mai mari.
Angajații tăi asta mi-au spus. Mint angajații tăi?
Eu nu știu ce-au vorbit. Nu pot să-ți confirm că ei ți-au spus asta. Dacă cineva ți-a zis lucrul acesta, nu este adevărat.
PRECIZARE: La acest articol vor fi aprobate NUMAI comentariile ASUMATE.
Citește și:
"

EXCLUSIV: Fostul “Bigger” Marcel Străuț față în față cu paginademedia.ro

EXCLUSIV: Fostul “Bigger” Marcel Străuț față în față cu paginademedia.ro: "
După doi ani de tăcere, fostul Bigger Marcel Străuț vorbește într-un interviu acordat în exclusivitate Paginademedia.ro despre ce s-a întâmplat în martie 2009. Atunci, agenția s-a închis brusc, într-o dimineață, lăsând datorii de milioane de euro către agenții de publicitate.
Cel mai căutat om din publicitate a fost în București în acești doi ani. În Capitală l-a găsit și Paginademedia.ro. Se ocupă de un nou proiect.
„N-am dispărut deloc, am fost în București tot timpul. N-am plecat, cum s-a spus, în țările calde, n-am plecat nicăieri”, spune el.
Paginademedia.ro vă prezintă în trei părți interviul acordat în exclusivitate de Marcel Străuț.
“N-am faţă de cine să mă explic, singurul loc unde pot să fac asta este în faţa procurorilor”, declară el.
Versiunea lui Marcel Străuț trimite cauzele scandalului Bigger la noul acționar către care a vândut firma. „Nu-l cunoșteam”, spune Străuț. Recunoaște însă (într-un exercițiu de schimbare de roluri) că, la prima vedere, nici el nu ar crede propriile explicații.
Un interviu despre evenimentul de acum doi ani, despre ce spune când lumea îl numește „țeparul de la Bigger”, despre oamenii cu care s-a întâlnit după, dar și despre ce face acum: un proiect online.
BACKGROUND: Într-o dimineață de martie 2009, Marcel Străuț își anunța angajații că a vândut firma și că noii angajați nu se vor mai concentra pe publicitate. În aceeași zi, proprietarul sediului Bigger închide clădirea, pe motiv de neplată a chiriei. A doua zi, Bigger nu mai funcționa. Agenția rămânea cu sume de plătit de câteva milioane de euro. Numai către Media Direction (care a depus și plângere la DNA), sumele se ridică la opt milioane de lei. A fost acuzat de înșelăciune. Bigger a rămas cu datorii și la Splendid Media și la Clir Media (care vindea Antena 1)
Prima parte a interviului:
Petrișor Obae: Acum doi ani, Marcel Străuț dispărea din peisaj. Ce-a făcut Marcel Străuț timp de doi ani de zile?
Marcel Străuț: N-am reapărut acum, eram în business și atunci, aveam business-uri paralele. Unele dintre ele s-au mai închis din cauza crizei. Am fost, doar că n-am mai fost implicat în publicitate.
În ianuarie 2011, apari cu un proiect online, TopDeals.
Nu mă ocup eu personal, nu este proiectul meu. Eu vin cu partea de suport de knowhow pe partea de promovare, dar nici aici nu sunt foarte implicat. Altcineva a venit cu ideea.
Care este rolul tău în această afacere?
Mai mult de consultant, cu un share profit. Adică în funcție de profiturile care vor fi voi lua și eu un share, dar e mai mult o înțelegere, nicidecum un contract.
Asigur suportul ăsta de promovare, unde să ne promovăm, cum să promovăm site-ul s.a. De asemenea, pe partea de parteneriate am o serie de cunoștințe și diverși prieteni ale căror afaceri se pretează la o astfel de promovare.
Din câte m-am uitat e un site inspirat din Groupon.
Nu e inspirat, mai sunt vreo alte 40 de genul acesta. Noi suntem unii din cei 40.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, site-ul este deținut de Luciana Zamfir, prietena ta.
Da.
Faptul că TopDeals a fost înscrisă pe numele prietenei tale are vreo legătură cu aceste probleme de imagine pe care le ai şi acesta este motivul pentru care nu ţi-ai asumat-o, direct, tu ?
Nu a fost investiţia mea, nu a fost ideea mea de business, e o idee adusă de Luciana din America şi asta a fost. Este o investiţie mică, mai mult de 5.000 de euro nu s-au băgat.
Tu ești implicat mai mult decât consultant în acest proiect?
Nu. În share profits, ți-am zis, o să am o parte din profit dacă o să fie. Când a început proiectul acesta și am fost și eu de la zero în el, nu am anticipat că va fi așa o competiție. Deja e foarte mare competiția pe zona asta și nu se știe când va fi profitabil acest business.

Explicații: “Eu nu știam cine cumpără și cine preia afacerea.”

O să revenim puțin la momentul acela, acea zi din martie 2009. De ce, peste noapte, ai zis “gata dau agenția”?
Păi n-am zis peste noapte, în primul rând. Partenerii cu care am lucrat atunci au știut și-au participat, de asemenea, și ei la numeroase negocieri pe care le-am avut, de preluarea agenției, cu investitori, chiar și rețele internaționale. Am fost la Washington, am fost la Londra, am fost la Praga, unde am prezentat agenția și portofoliul agenției pentru o vânzare, o asociere. S-a discutat și cu Leo Burnett la Washington, s-a discutat și la Londra cu WPP, s-a discutat și cu Mediaedge-ul la Praga. Și asta se întâmpla de cel puțin un an jumătate, doi.
Cei din agenție nu știau de decizia ta.
Ba da, lumea știa din agenție, au fost și oameni care au vizitat agenția, am avut vizite în agenție din partea investitorilor. Eu, împreună cu partenerii mei, cu Ștefan Voloacă, cu Luciana Zamfirescu am vizitat investitori la ei acasă, am fost la Londra, v-am zis. De asemenea, au venit oameni de la Mediaedge la noi în firmă.
Angajații știau, de asemenea, eu le spuneam “vedeți că astăzi vine cineva, hai să facem măcar curat”, deci știau de această intenție. Știau de intenția noastră de a ne asocia, de a da în preluare…
Doar că tu ai venit atunci și le-ai spus “am vândut agenția, cine a cumpărat-o nu va mai continua activitatea”.
Nicidecum, nu a fost treaba asta, asta au înțeles ei și îmi pare rău de treaba asta. Ce le-am comunicat lor a fost ceea ce știam și eu din intenția noilor investitori. Se pare că n-a fost niciun investitor sau nu știu care a fost planul lor pentru că nici eu nu mai dau de ei. Ei mi-au spus că pe ei îi interesează o extindere a domeniului de business.
Atunci de ce mesajul tău către ei a fost…
Eu nu mai sunt acționar in agenția asta, viitorul acționar o să dezvolte și altă parte și asta va rămâne o pondere mai mică în total business, dar asta nu înseamnă că…
Investitorul acela este o fată care avea 21 de ani.
Da, exact. Eu am discutat cu un avocat din partea lor, o doamnă avocat.
Dar cine este acea persoană de 21 de ani, Tatiana Roșca?
E o persoană care a cumpărat și atunci am văzut-o, la vânzare. Eu nu știam cine cumpără și cine preia afacerea. Toate negocierile le-am făcut cu un avocat de-al lor. Dacă ei au ales să bage o ciudată, eu am fost în fața faptului împlinit, eu chiar n-am știut cine preia.

Eu știam că dau acestor avocați, nu pe cine aveau ei în spate

Tu nu știai cine va prelua firma?
Nu știam cine va prelua firma, știam că va prelua firma și mi s-a părut foarte corectă propunerea lor. Eu le-am prezentat situația financiară și de portofoliu.
În dimineața aceea nu s-a dat impresia că știa cineva din agenție. Eu îți spun, pentru că am stat de vorbă cu ei.
Cu siguranță, recunosc că nu știau toți despre toate discuțiile noastre. Adică normal că nu stăteam să-i spun fiecărui angajat “am stat de vorbă cu WPP astăzi sau că am schimbat un e-mail nu mai știu cine”. Nici nu știau cu cine discut, sincer să fiu.
Totuși mie mi-e greu să cred că nu știai cine este Tatiana Roșca.
Crede-mă că nici acum nu știu cine e Tatiana Roșca.
Cum poți vinde o companie fără să știi cui o dai?
Eu știam că dau acestor avocați, nu pe cine aveau ei în spate. Eu trebuia să am un salariu foarte mare în compania asta, după preluarea asta.

“Am fost în București tot timpul. N-am plecat, cum s-a spus, în țările calde”

Care era înțelegerea cu noul proprietar?
El a zis că face niște investiții, că nu mă vrea partener în noul proiect. Eu nici n-am achiesat la planul lui de a face tipografie sau nu știu ce voia el să facă. Și a fost dorința lui să meargă singur în treaba asta, doar că pe partea de publicitate eu trebuia să continui, cel puțin ăla era contractul meu.
Și tu ai dispărut pur și simplu din peisaj…
N-am dispărut deloc, am fost în București tot timpul. N-am plecat, cum s-a spus, în țările calde, n-am plecat nicăieri.
Ce s-a întâmplat cu banii care erau încasați de la clienți?
Nu știu, au fost în cont niște bani. De asemenea, trebuiau să se încaseze niște bani. Noul proprietar a optat să facă niște plăți, dar de aici nu mai știu, din momentul predării eu nu i-am mai găsit pe oamenii ăia, din momentul semnării actelor și predării actelor contabile.
Tu ai predat firma și nu ți-a mai păsat.
Eu am vorbit cu oamenii care mi-au fost aproape și care trebuiau să mă descurce din acest rahat în care am intrat. Că n-am vorbit cu tine sau cu alți oameni, nici nu m-a sunat vreun fost angajat, dar nu știu ce să vorbesc cu foștii angajați. Trebuia să vorbesc cu cine trebuia să mă descurce din această nebunie mediatică…
În momentul acela, Bigger avea datorii foarte mari datorii către mai multe zone.
Nu știu ce înseamnă datorii. O firmă are de încasat și are de primit. Datorii nu știu dacă erau, da, trebuiau să fie plătite, se încasau, se plăteau și se reținea comisionul care era. Bigger avea de încasat cel puțin 2 milioane și jumătate de la clienți.
Numai către Media Direction, datoria era de peste 1 mil de euro.
Nu era o datorie, era o plată care trebuia făcută. Era un termen scadent, era conform contractului. Ai o datorie în momentul în care ai întârziat niște plăți, atunci e o datorie. Plățile nu erau întârziate.

“Plăteam conform contractelor cu furnizorii”

Unul dintre clienții Bigger era Adevărul. Adevărul era cu plățile la zi.
Nu știu ce declarații au ei. Normal că ei pot să spună că au plătit tot și în avans.
Sunt declarațiile de atunci ale lui Răzvan Cornețeanu.
Eu știu că luna ianuarie nici nu era plătită de Adevărul.
Dar datoria mare către Media Direction este pe finalul lui 2008, pe ultimele luni din 2008. Ce s-a întâmplat cu acei bani, pentru că tu erai încă în firmă?
Datorie există în momentul în care nu ți-ai respectat un contract. Atâta timp cât am fost eu acolo, contractul dintre Bigger și Media Direction a fost respectat ad literam.
Păi cum, dacă acumulasei datorii? Media Direction nu a mai fost de acord să cumpere pentru Bigger din ianuarie 2009 pentru că avea datoriile pe ultimele luni.
OK, iarăși termenul de datorie este incorect spus aici. Datorie e când nu îți respecți un contract.
Avea de primit bani, hai să zicem așa.
Avea de primit bani conform contractului. Atâta timp cât am fost eu acolo plățile au fost făcute la zi.
Și cum, dacă ei n-au mai vândut pentru Bigger tocmai pentru că plățile nu erau la zi?
Nu, ei n-au mai vândut pentru Bigger, n-au mai vândut pentru Next, n-au mai vândut pentru Spoon, n-au mai vândut pentru tot acel pool de media. Deci ei n-au mai vrut să se lege de cap cu ăștia mici.
Bun, Adevărul plătise, de ce Bigger n-a plătit mai departe acei bani?
Deci eu îți spun următorul lucru, eu plăteam conform contractelor cu furnizorii. Cu furnizorii puteam să am niște termene mai largi, Adevărul să plătească, nu știu, în trei luni de zile și eu plăteam la patru luni de zile. Eu plăteam conform contractului și dacă îi întrebi și pe cei de la Media Direction și pe restul s-au plătit conform contractelor. Nu existau întârzieri la plată.
Media Direction spune că nu s-au plătit contractele.
Eh, să-ți arate contractul și anexa la contract. Nu știu ce spun ei. Și mie mi-au făcut o reclamație la procuratură că aveau patru milioane, îți arăt.

Media Direction m-a reclamat la procuratură cu patru milioane

Dacă totul era conform contractului, atunci de ce te-au mai reclamat la procuratură și acum procesul este la DNA pentru înșelăciune?
Poate să mă reclame. M-a reclamat și Splendid Media.
Și de ce?
O reclamație e foarte ușor să o faci. Ei m-au reclamat la procuratură cu 4 milioane și ăia au zis că nu e de competența lor și au dus-o la DNA. E atât de ușor să mă duc la poliție, fac o declarație că Petrișor avea să-mi dea mie niște bani și ăia te cheamă și pe tine, mai cheamă și persoanele pe care le mai dau eu acolo și-ți face un dosar penal, asta este în România.
Nu cred că lucrurile sunt atât de simple.
Îți spun că așa sunt de simple, am foarte multe neînceperi penale. Asta cu Media Direction, una dintre ele este de neîncepere a urmăririi penale.
Una încă este în faza de cercetare.
Da, este în faza de cercetare, cum altele două cu Splendid Media și încă una cu Media Direction. Ei s-au dus pe la toate parchetele și pe la toate astea cu relațiile lui Cristi Burci (acționar Media Direction, n. red). Lui îi este foarte ușor să dea un telefon, la ce relații are el, și să spună “ia faceți-i dosar lu’ ăla”.
Așa, pe nepusă masă?
Da, prezintă niște contracte, n-a prezentat anexa la contract și niște facturi. Știi ce a făcut Media Direction? A făcut un dosar așa cu printuri de pe internet. Uite ce se spune despre Marcel Străuț pe internet. Așa se fac dosarele în România.
PRECIZARE: La acest articol vor fi aprobate NUMAI comentariile ASUMATE.
Citește și:
"

De la spital la bal: Teo, in locul lui Maruta la Happy Hour?

Teo, in locul lui Maruta la Happy Hour?: "Intoarcerea iminenta a "vedetei ratacitoare" la Pro TV este confirmata prin noi argumente, venite chiar din interiorul postului din Pache Protopopescu. Conform surselor National, Teo ar avea de ales intre doua emisiuni!..."

O comisie de anchetă israeliană disculpă statul evreu în incidentul flotilei din Gaza

Arestarea unui militant pentru libertatea presei la Yemen

Black Swan sau latura obscură a dansului clasic

24 ianuarie: Cronica Cârcotașilor reîncepe fără Șerban Huidu

24 ianuarie: Cronica Cârcotașilor reîncepe fără Șerban Huidu: "
Emisiunea matinală Cronica Cârcotaşilor difuzată de Kiss FM va fi reluată de luni, fiind prezentată de Mihai Găinuşă şi Oana Paraschiv, a declarat pentru Mediafax Corina Vâlcu, PR al radioului. Potrivit reprezentantului radioului, Şerban Huidu îşi continuă programul de recuperare şi nu se ştie data exactă la care va reveni în emisiune. ”Şerban va fi doar ascultător. Nu se ştie exact când va reveni”, a declarat Vâlcu, adăugând că este posibil ca luni cei doi prezentatori ai emisiunii să intre în legătură directă prin telefon cu Huidu.
“Cronica Cârcotaşilor” de pe Kiss FM, reluată de luni, fără Şerban Huidu

Licitaţia prin care compania Kantar Media a fost aleasă să măsoare audienţele TV, de la 1 ianuarie 2012, a fost un proces “complex, dar corect”, în care a fost aleasă “cea mai bună ofertă pe raportul calitate/preţ”, a declarat într-un interviu pentru HotNews Lucia Antal, preşedintele Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). Faţă de actualele măsurători, principalele schimbări ţin de metoda de recunoaştere a canalelor TV şi de selecţia celor 1.200 de gospodarii care vor intra studiul de configurare, urmând să fie folosite “cel mai probabil” peste 2.000 de peoplemetere.
Şefa ARMA, Lucia Antal: Din 2012, în măsurarea audienţelor se schimbă metoda de recunoaştere a canalelor TV şi alegerea eşantionului. Vor fi raportate 1200 de gospodarii, ca în prezent
Regia de presă locală Midas Media şi partenerii săi, reuniţi sub brandul Presa Bună, anunţă că vor scădea preţurile de publicitate la jumătate, începând cu 1 februarie, într-un interviu acordat Mediafax de Silviu Ispas, managing partner Midas Media. “Este o decizie şi un gest care, pe de o parte, readuce presa locală pe un loc foarte bun în competiţia cu orice tip de media, ca şi cost al investiţiei publicitare, iar pe de altă parte, întinde o mână clienţilor de publicitate cărora le pasă nu numai unde, dar şi cu ce efect sunt cheltuite bugetele lor de publicitate”, a declarat Silviu Ispas. Acesta a mai spus că obiectivul Midas este să “realizeze până la sfârşitul lui 2011 un sistem solid şi viabil pe termen lung prin care clienţii de publicitate să ajungă foarte eficient la cei peste două milioane de cititori de presă locală”.
INTERVIU: Silviu Ispas: Midas Media şi Presa Bună vor să scadă preţurile la publicitate la jumătate
Mihnea Vasiliu (44 de ani) a fost numit în locul lui Marius Hagger în poziţia de administrator non-executiv al companiei Dogan Media Internaţional SA, operatorul postului TV Kanal D, scrie DailyBusiness.ro. Mandatul de administrator al lui Mihnea Vasiliu la operatorul Kanal D a început în 15 noiembrie 2010 şi se va finaliza pe data de 24 iulie 2011, potrivit unui anunţ al Dogan Media Internaţional publicat vineri în Monitorul Oficial. Compania Ringier deţine 22,67% din acţiunile trustului Dogan Media Internaţional Gmbh, care operează Kanal D în România.
Mihnea Vasiliu, numit în locul elveţianului Marius Hagger şi la conducerea Kanal D
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a lansat procedura de achiziţie a serviciilor de creaţie şi producţie a şase spoturi TV de promovare a turismului românesc, scrie DailyBusiness.ro. Valoarea totală a contractelor este estimată la 80.000 de euro, fără TVA, potrivit unui anunţ făcut vineri de instituţie. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
MDRT va cumpăra 6 spoturi TV de promovare a turismului. Contractul este estimat la 80.000 euro
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, ieri seară, că trusturile de presă deţinute de Vîntu şi Voiculescu au manipulat naţiunea şi au promovat exemple mincinoase legate de pensiile militarilor, scrie Adevărul. “Nu pot să nu fac câteva observaţii legate de campania care s-a desfăşurat în această perioadă, legat de recalcularea pensiilor militare. Este, pentru mine, evident că, după ce cele două trusturi de presă ale domnilor Vîntu şi Voiculescu au avut o importantă contribuţie la a ţine naţiunea dezbinată într-o perioadă de criză, au încercat aceeaşi performanţă şi cu corpul militar.
Băsescu: Vîntu şi Voiculescu au ţinut naţiunea dezbinată într-o perioadă de criză
Firma SC Retail Management Systems SRL cere insolvenţa Adevărul Holding, potrivit dosarului depus la tribunalul Bucureşti. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru 16 februarie 2011. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, firma, care desfăşoară activităţi în domeniul comerţului cu calculatoare, echipamente periferice şi software, a înregistrat în 2009 un profit de 751.253 lei. Contactaţi telefonic, reprezentanţii firmei au refuzat să comenteze.
Se cere insolvenţa Adevărul Holding
Luana Ibacka revine pe micul ecran cu emisiunea Cunoaşte, Visează, Iubeşte!, difuzată la Prima TV, în fiecare duminică, de la ora 11.30. În prima ediţie vor fi invitaţi Anatol Basarab (psiholog şi numerolog), Horia Vârlan (bucătar) şi Dani Klein, de la formaţia Vaya con Dios.
Luana Ibacka face o emisiune de bine
Din această săptămână, ţările vorbitoare de limbă franceză din Vestul Africii vor afla povestea din telenovela Iubire şi onoare (“In the Name of Honor”), o producţie MediaPro Pictures pentru Acasă TV. “MediaPro Distribution a finalizat negocierile pentru vânzarea telenovelei «In the Name of Honor» în teritoriile vorbitoare de limbă franceză din vestul Africii şi teritoriile sub administraţie franceză din afara Europei, contractul urmând să se semneze săptămâna viitoare”, a declarat pentru Evenimentul Zilei Anca Truţă, general manager MediaPro Distribution. Până acum, Iubire şi onoare a ajuns în case din America Latină (Argentina, Bolivia, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Venezuela etc.), dar şi în cele din Statele Unite.
Telenovela “Iubire şi onoare”, exportată în ţările din Africa
Taxa pe care o va impune New York Times pentru accesarea conţinuturilor sale online va fi sub 20 de dolari pe lună, potrivit unei surse din interiorul companiei, scrie Mediafax, care citează Brand Republic. Potrivit aceleiaşi surse, conducerea New York Times ar fi vrut să introducă această taxă încă de luna aceasta, dar au amânat iniţiativa pentru începutul lunii februarie. Abonamentul la versiunea online a New York Times, de sub 20 de dolari, va fi mai ieftin decât cel pentru tableta Kindle, care costă 19,99 dolari.
Taxa New York Times de accesare a conţinuturilor sale online va fi sub 20 de dolari pe lună
Formatul TV Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară, produs de compania Media Factory şi difuzat de Prima TV, va fi lansat la Miami, la NATPE – unul dintre cele mai importante târguri de televiziune din lume -, de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate din SUA, scrie Mediafax. Tim Crescenti, preşedintele Small World IF, a luat legătura cu reprezentanţii Media Factory, înţelegerea dintre aceştia privind distribuirea la nivel internaţional a formatului “Miss fata de la ţară”încheindu-se zilele trecute, a declarat pentru Mediafax Marius Toader, director de creaţie al Media Factory.
Formatul de televiziune românesc “Miss fata de la ţară” va fi lansat la Miami
Audienţa TV a Campionatului Mondial de Formula 1 a crescut în 2010, atingând 527 de milioane de telespectatori în toată lumea, a anunţat, vineri, patronul Bernie Ecclestone, scrie Mediafax. Potrivit Formula One Management, organismul care gestionează Formula 1, 16.000 de ore de transmisii au fost difuzate în 187 de ţări.
Audienţă în creştere pentru F1 în 2010, cu 527 de milioane de telespectatori în toată lumea
"