miercuri, 2 februarie 2011
Tinerii debutanti in afaceri pot primi o serie de facilitati fiscale, timp de trei ani
"Mulţumim «Revoluţiei de Iasomie»! A dat oxigen marketingului"
După doi ani de pauză, Zina Dumitrescu anunţă o revenire şoc în lumea modei
Zina Dumitrescu nu a dispărut din viaţa publică definitiv, ci îşi pregăteşte revenirea. Ne-a mărturisit în aceasta seară într-o discuţie telefonică destul de târzie. Nu are nici Alzheimer şi nici vreo altă boală psihică, este plină de vitalitate şi de o veselie debordantă. Întoarsă de la o petrecere, cu moralul ridicat, ”Mama Zina” nu vrea să le transmită nimic celor care au îndrugat despre ea verzi şi uscate. ”Dacă mai am ceva, sunt durerile bătrâneţii, dar nu am nici Alzheimer şi nici boli psihice. Nu îmi doresc să mor. Pregătesc o colecţie de revenire, despre care nu vreau să dau mai multe detalii până la momentul potrivit”, ne-a spus ea, care şi-a petrecut cei doi ani de absenţă din monden la o prietenă din Râmnicu Vâlcea.
Perioada Venus a fost una frumoasă, spune fosta dirijoare de la cea mai vestită casă de modă din România anilor comunişti. Important este prezentul pe care spune că îl trăieşte cu fiecare secundă şi viitorul pe care îl speră îndelungat.
În ceea ce priveşte dispariţia din viaţa publică, Zina Dumitrescu nu neagă că a survenit pierderii celui de-al treilea soţ, dar spune că principala cauză a fost ”mondenul prea banal şi prea comun” cu care se tot confrunta în ultima perioadă.
”Mama Zina” şi ”copiii”
Zina Dumitrescu a însemnat, fără putere de tăgadă, figura de care s-a legat trecutul şi prezentul modei româneşti. Pentru a înţelege acest lucru am vorbit cu doi dintre ”copiii” ”Mamei Zina”, Romaniţa Iovan şi Mihai Albu.
Pe Romaniţa, Zina a cunoscut-o pe când aceasta era tânăr model la UCECOM. ”M-a văzut şi m-a plăcut de la început. De atunci am rămas una dintre favoritele ei. Era ca o mamă pentru noi fetele, iar, pentru că aveam activitatea asta atât de frumoasă şi eram împreună atât de mult timp – repetiţii, probe – nu puteam decât să devenim o familie, iar pentru noi ea a fost ca un nucleu”, ne-a povestit Romaniţa.
Zina era sufletul prezentărilor de modă. Ea prezenta fizic, era oratorul, pentru că fiecare dintre defilări era însoţită de către o poveste atât a modelului, cât şi a creaţiei în sine, îşi aminteşte designerul, care spune că datorează Zinei ABC-ul modei. Ea intervenea şi în organizarea prezentării, în accesorizarea ei, iar, în timp, s-a ocupat de prezentările de modă din ţară, care erau susţinute în cadrul unor spectacole ample.
”Dorea să ne croim un viitor”
”Între noi modelele şi doamna Zina a fost o relaţie specială, bazată pe multă încredere, prietenie, dar şi dominată de exigenţele ei, nu multe, dar pe deplin justificate. Cerea de la noi seriozitate şi ne oferea în schimb sprijin, promovare şi ne „obliga” să menţinem standardele ridicate. Multe dintre noi am terminat o facultate pe când eram modele. Eu eram studentă la seral când m-am angajat la UCECOM, iar Zina nu ne-a lăsat să ne pierdem. Ne-a învăţat că trebuie să avem o alternativă la cei patru-cinci ani de frumuseţe, ne-a încurajat să ne continuăm studiile şi să ne pregătim pentru viaţă”, spune Romaniţa.
Locul Zinei Dumitrescu în moda românească s-a consolidat pe parcursul a aproape jumătate de secol, este de părere designerul. Zina a trecut prin toate etapele modei - a fost la rândul său model (etapă a carierei sale pe care ”copiii” ei nu şi-o amintesc), a urmat ca angajat al Casei de Modă Venus, unde a început să se implice atât de mult şi de eficient încât, în scurt timp, a devenit ”creierul” nu numai al acelei instituţii ci al tuturor prezentărilor din perioada comunistă. Nu s-a certat cu nimeni, nu a născut invidii şi rivalităţi. Ulterior a fost mentor pentru foste modele şi tineri designeri, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul lui Mihai Albu.
Mentor şi muză
”Alături de Zina Dumitrescu mi-am completat conceptul artistic în materie de accesorii”, ne-a povestit designerul de pantofi Mihai Albu. ”O cunosc de mulţi ani, dar colaborările noastre directe au început în anul 2000”, adaugă acesta.
Pentru Albu, Zina este o persoană extraordinar de deschisă, dar mai ales cu simţul măsurii. ”Întotdeauna mi-a spus să nu exagerez, să fiu moderat, să mă feresc de ridicol”, mărturiseşte acesta. De la ea a mai învăţat verticalitatea, rafinamentul, pentru că ”Mama” Zina ”nu a apelat niciodată la strategii deocheate pentru a se promova”.
Singurele ”defecte” ale ei se pot raporta la superficialul şi trivialul care ne încolţeşte azi la orice pas. ”Doamna Zina este o sentimentală şi o delicată şi a privit tot ce a făcut într-o notă melancolică. Poate de aceea, mai târziu, a fost altfel interpretată”, mai spune Mihai Albu, care confirmă la rândul său că Zina Dumitrescu nu suferă de boli psihice, ci doar resimte cei aproape 75 de ani pe care îi poartă cu demnitate pe umeri.
”De fiecare dată când aştern ceva pe hârtie sau pun la cale un nou proiect, o am în minte de Zina Dumitrescu, pe care doresc să o păstrez aşa de-a pururi” – Mihai Albu, designer.
”Mama” Zina Dumitrescu – nici nu se sinucide, nu are nici Alzheimer
Nadina Dobrogeanu
"Piradmida secretă
După 12 ani de cercetări arhitectul francez Jean-Pierre Houdin crede că a descoperit un nou mister de Marea Piramida a lui Keops ridicată pe platoul Giza cu 4500 ani în urmă: existenţa a două vestibule adiacente camerei funerare a faraonului Khufu. Pentru descoperire a folosit indicii găsite la faţa locului şi simulări 3D numerice.
"Forever freedom",strigătul unui artist nord-corean
Această imagine izbitoare este una dintre capodoperele "Forever Freedom", expoziţie a lui Song Byeok, artist nord-coreean care a fugit din ţară în 2002 şi a deschis expoziţia sa o galerie din Seul până la 8 februarie .
MINIINTERVIU.Dan Negru, prezentator la 4 emisiuni.
Dan Negru va lucra, din primăvară, la noua producție Câștigi în 60 de secunde, de pe Antena 1. În același timp rămâne și cu emisiunea de la Chișinău (Deal or not deal), dar și cu Te pui cu blondele și Plasa de stele de pe Antena 1.
Cum le va împărți? “Un lucru e sigur, o să ajung mereu la băița de seară a Darei (fetița lui n. red)”, spune Dan Negru, într-un miniinterviu acordat paginademedia.ro.
Noul show pe care îl va prezenta Dan Negru este varianta românească a programului Minute to win it.
Ce spune despre noul format?
Am încercat de-a lungul anilor să surprindem piața de divertisment TV cu showuri care au făcut vâlvă și despre care încă se vorbeste. De la Academia Vedetelor la Ciao Darwin, de la Ziua Judecății la Te pui cu Blondele. Toate, și multe altele, au creat tendințe în zona divertismentului TV. Noul format va fi de asemeni o premieră pe piața de televizune. Îmi place să creez tendințe, nu să le urmez.
Când va fi în grilă noua emisiune?
E hotârârea stației, a Antenei 1 când va fi ea programată în grila de programe.
Ce se întâmplă cu Te pui cu blondele și Plasa de stele?
În clasamentul pe care chiar tu l-ai publicat pe Paginademedia, Te pui cu Blondele și Plasa de stele au fost în top 5 programe ale anului 2010, deci au fost două mari reușite. De ce am refuza vreun succes? Doar că nu cunosc încă ritmul lor de difuzare.
Rămâi cu emisiunea de la Chișinău?
Deal or not deal, show-ul pe care-l prezint la Chișinău, a reușit să facă cele mai mari audiențe de televizune din istoria show-urilor TV din Moldova. Și piața TV nu e deloc ușoară, toți vorbesc două limbi deci ei, telespectatorii moldoveni, au de ales între televizunile a patru țări, România, Moldova, Rusia și Ucraina. Vom reveni cu Deal or not deal, “da sau nu” sâmbăta seara, din martie.
Cum te împarți între patru emisiuni?
Un lucru e sigur, o să ajung mereu la băița de seară a Darei.
După 11 ani de divertisment, ești milionar în euro?
"Ha, ha. Nu mă pasionează calculele. am ceva mai de valoare…milioanele de telespectatori.
Descoperă mesajele ascunse din jocurile video! Iisus în Counter Strike, Bill Clinton baschetbalist
Mesajele ascunse din jocurile video poartă numele de “Ouă de Paşte” (Easter Eggs). Decorarea ouălor cu ocazia Paştelui este o tradiţie veche, la fel cum este, în unele ţări, şi căutarea ouălor de ciocolată de către copii. Primul “Easter egg” a fost introdus de programatorul Warren Robinett în jocul “Adventure”, în 1979. Era un mesaj simplu (“Created by Warren Robinett”), ascuns într-o cameră secretă. De atunci, realizatorii jocurilor video au dus tot mai departe obiceiul de a ascunde mici surprize pentru cei mai pasionaţi dintre fani.
În jocul “NBA Jam: Tournament Edition” (1994) sunt ascunse o mulţime de lucruri. Poate cea mai cunoscută aplicaţie este cea care supradimensionează capetele jucătorilor (numită generic “Big Head mode”). De asemenea, utilizatorul îi poate transforma pe Bill Clinton, fostul preşedinte al Statelor Unite, cât şi pe soţia sa Hillary în jucători de baschet. Dacă aveţi de gând să vă jucaţi “Rise of the Triad” în ziua de Crăciun, fiţi pregătiţi să împuşcaţi membrii violenţi ai unei secte religioase pe tonuri vesele de colinde, iar într-una dintre hărţile cunoscutei producţii “Counter Strike” poate fi descoperit o icoană care Îl înfăţişează pe Iisus Cristos – o surpriză având în vedere natura foarte violentă a jocului.
În “Call of Duty: Finest Hour” (2004), joc care reconstituie câteva bătălii din cel de-Al Doilea Război Mondial, apar mai multe nave extraterestre, în timp ce în “Duke Nukem 3D Atomic” jucătorul se poate trezi, cu puţin noroc, într-un episod din serialul animat “The Simpsons” – mai precis, la locul de muncă al lui Homer de la centrala nucleară.
“Doom II” (2004), primul joc din istorie cu un buget de peste 100.000 de dolari, are şi el ascuns un mesaj secret, chiar din partea creatorului său, John Romero. Acesta trimite, prin intermediul vocii sale (distorsionate) un mesaj oricărui jucător care ajunge la ultimul nivel – “Pentru a câştiga, trebuie să mă ucizi pe mine – John Romero“. Capul programatorului era înfipt într-o ţeapă, în spatele ultimului adversar din joc.
Şi “World of Warcraft” este un joc plin de surprize. Personajul Caylee Dak a fost creat de realizatorii jocului în memoria unui jucător în vârstă de 28 de ani, care a murit de leucemie. Personajul este o identic cu cel folosit de utilizatorul Dak Krause – unul dintre cei mai respectaţi membri ai comunităţii “WoW”.
Şi Solitaire, jocul ideal pentru cei veşnic plictisiţi (la locul de muncă, de cele mai multe ori), are câteva “ouă de Paşte” ascunse în el – cea mai importantă fiind combinaţia de taste “alt + shift + 2″, care forţează calculatorul să îl declare învingător pe utilizator.
Google: Florin Salam, “tradus” Barry Manilow
Angajaţii companiei Microsoft nu au rezistat nici ei tentaţiei de a ascunde câteva mesaje în programele lor. Programul Excel97 avea încorporat un simulator de zbor, iar o variantă mai veche a Microsoft Word venea la pachet cu jocul “Pinball”. Microsoft, care obişnuia să ascundă câte un ursuleţ de pluş în primele versiuni ale sistemului de operare Windows – un omagiu adus unui programator care purta cu el peste tot o astfel de jucărie -, nu mai are niciun secret faţă de utilizatori începând cu 2002, când a renunţat la “Ouăle de Paşte”.
Dacă sunteţi un utilizator al programului Mozilla şi tastaţi textul “about:mozilla” în secţiunea dedicată adresei web veţi da peste un mesaj – cu rezonanţe biblice – destinat programatorilor de la Internet Explorer (cel mai folosit browser din lume). Google, cel mai important motor de căutare, conţine mii de mesaje ascunse. De exemplu, dacă scrieţi James Bond în programul Google Translate şi selectaţi ca numele să fie tradus în limba chineză, veţi primi răspunsul “007″. Nici manelistul Florin Salam nu a scăpat de umorul programatorilor http://translate.google.com.
Astfel, dacă încercaţi să traduceţi Florin Salam în orice limbă din lume (exceptând româna) va fi afişat rezultatul: Barry Manilow. Nu ştim încă motivele pentru acest fapt. Acesta este însă al doilea “nume Google de scenă” al interpretului- nu în urmă cu multă vreme, acelaşi manelist era “tradus” Akon – numele unui cunoscut interpret de muzică rap şi R&B.
Cu toate că nu este un mesaj ascuns, ci mai degrabă o informaţie nostalgică, pe coperta oficială a jocului “FIFA 96″ este prezent românul Ioan Ovidiu Sabău, afişat în tricoul echipei italiene Brescia. “FIFA 96″ a fost primul joc de fotbal realizat în 3D de Electronic Arts, cât şi primul episod de succes al seriei, care nu convinsese cu precendentele două variante.
“Ouăle de Paşte” nu sunt doar o caracteristică a internetului şi a jocurilor video. Regizorul Alfred Hitchcock îşi făcea adesea apariţia în filmele sale, la fel cum artistul mexican Diego Rivera îşi desena portretul în uriaşele sale picturi murale. De asemenea, caricaturistul american Al Hirschfeld obişnuia să ascundă (începând cu 1945) numele fetei sale, Nina, în desenele sale. Acest link vă trimite către o caricatură semnată de acesta. Încercaţi să găsiţi cele trei locuri unde este scris Nina.
La final de episod, Verticalnews vă dedică o melodie a variantei Google Translate a lui Florin Salam. Sperăm că v-am făcut să zâmbiţi.
Ovidiu Adam
Campania VerticalNews:
"De ce s-a votat trecerea de la "rom" la "ţigan".
probarea in Comisiile pentru drepturile omului si egalitate de sanse s-a facut prin votul opozitiei, dar si cu ajutorul unor reprezentanti ai puterii: democrat-liberalul Tudor Panturu si independentii Constantin Cibu si Ovidiu Marcutianu. Primul spune ca nu i s-ar fi transmis pe linie de partid ..."
Reporteri Fara Frontiere: Sustinatorii lui Mubarak au batut jurnalisti si le-au furat echipamentul
Paparazzi, demişi la Click
“Într-o şedinţă de o oră, redactorul-şef al tabloidului Click, Cristi Stancu, a anunţat că departamentul de paparazzi a fost suspendat. Explicaţia: fotoreporterii n-au răspuns la telefon într-o sâmbătă, pe la 18.00. Motivul care a apărut pe piaţă n-are nicio legătură cu răspunsul la telefon, ci cu dorinţa conducerii trustului de a apela la agenţia unui englez cu care sunt legături strânse”, scrie Tiberiu Lovin.
Momentan sunt speculaţii despre cine ar fi în umbra agenţiei. Cert e că opt fotoreporteri au fost suspendaţi din funcţie pentru două săptămâni, perioadă în care nu vor lua niciun ban, pentru că au trecut toţi pe drepturi de autor. În acest timp, aparatele foto şi maşinile au fost predate. Ei vor afla dacă vor mai avea loc de muncă sau nu pe 14 februarie, notează aceeaşi sursă.
"Măruţă, cel mai bun la divertisment în luna ianuarie
Happy Hour a fost cea mai vizionată emisiune de divertisment a lunii ianuarie, după media pe ediție. Sinteza zilei își păstrează primul loc la talk-show-uri, scrie Pagina de media.
Cel mai urmărit serial a fost Moștenirea (Pro TV), urmat de producția coreeană Legendele palatului (TVR 1) și de Narcisa sălbatică (Antena 1).
"Google lanseaza o pagina in ajutorul celor afectati de protestele din Egipt
Motorul de cautare Bing, acuzat ca fura rezultate de la Google
România, ţara intelectualilor puţini şi palizi.
O româncă, implicată în "procesul tabloidelor" din Marea Britanie.
Totul a inceput cu o stire clasica de tabloid: aventura tinerei romance Cornelia Crisan cu actorul Ralph Fiennes, care s-a intins pe durata a doi ani, condimentata cu numeroase detalii picante, a ajuns in presa britanica in anul 2006. Trei ..."
Emisiunile lunii ianuarie: Măruță, primul la divertisment. Moștenirea, la seriale. Sinteza zilei rămâne în top la talk-show
Nou: foto amuzante "Badea Lembit la Măruţă"
Happy Hour a fost cea mai vizionată emisiune de divertisment a lunii ianuarie, după media pe ediție. Sinteza zilei își păstrează primul loc la talk-show-uri.
Cel mai urmărit serial a fost Moștenirea (Pro TV), urmat de producția coreeană Legendele palatului (TVR 1) și de Narcisa sălbatică (Antena 1).
Clasamentele pe categorii, în continuare:
Topul divertismentului: Happy Hour, O dată-n viață și Acces Direct
Emisiunea prezentată de Cătălin Măruță pe Pro TV a avut o medie de 684.000 de telespectatori în mediul urban, la fiecare din cele 16 ediții din ianuarie. Locul doi este al Best of-urilor Odată-n viață, de pe TVR 1, cu 602.000 de telespectatori.Podiumul este completat de Acces direct, cu 600.000 de telespectatori.
Alte emisiuni, care nu au “prins” Top 15:
Iubiri secrete (Prima TV): 289.000 de telespectatori (2,5 rating)
Drept la țintă (Kanal D): 286.000 (2,5)
Neatza cu Răzvan și Dani (Antena 1): 251.000 (2,2)
Un show păcătos (Antena 1): 244.000 (2,1)
Topul emisiunilor de divertisment din luna ianuarie, în mediul urban:
Mii persoane | Rtg% | |||
---|---|---|---|---|
1 | Happy Hour | Pro TV | 684 | 6.0 |
2 | O data-n viata | TVR 1 | 602 | 5.3 |
3 | Acces direct | Antena 1 | 600 | 5.2 |
4 | Sa te prezint parintilor | Antena 1 | 568 | 5.0 |
5 | Schimb de mame | Prima TV | 532 | 4.7 |
6 | InTrecerea anilor | TVR 1 | 476 | 4.2 |
7 | Ochii din umbra | Kanal D | 455 | 4.0 |
8 | Serviti, va rog | Pro TV | 428 | 3.7 |
9 | Danutz SRL | TVR 1 | 400 | 3.5 |
10 | Fata lui tata | Kanal D | 374 | 3.3 |
11 | Testul de rezistenta | Kanal D | 366 | 3.2 |
12 | Nora pentru mama | Kanal D | 349 | 3.1 |
13 | Cireasa de pe tort | Prima TV | 333 | 2.9 |
14 | Paparazzi | Kanal D | 320 | 2.8 |
15 | Superbingo Metropolis | Antena 1 | 290 | 2.5 |
Moștenirea și Legendele palatului, cele mai bune seriale
Serialele coreene de pe TVR 1 se mențin în topul audiențelor. Legendele palatului este pe locul doi, cu peste jumătate de million de telespectatori. Primul loc este al “Moștenirii” de pe TVR 1.În top 10 apar două seriale turcești de pe Kanal D: Dragoste și pedeapsă (500.000 de telespectatori) și Ezel (305.000).
Cele mai urmărite seriale ale lunii ianuarie, în mediul urban:
Mii persoane | Rtg% | |||
---|---|---|---|---|
1 | Mostenirea | Pro TV | 539 | 4.7 |
2 | Legendele palatului: printul Jumong | TVR 1 | 514 | 4.5 |
3 | Narcisa salbatica | Antena 1 | 504 | 4.4 |
4 | Dragoste si pedeapsa | Kanal D | 500 | 4.4 |
5 | Iubire si oboare | Acasa | 484 | 4.2 |
6 | Tanar si nelinistit | Pro TV | 425 | 3.7 |
7 | Mr. Bean | Antena 1 | 394 | 3.4 |
8 | Esmeralda | Acasa | 358 | 3.1 |
9 | Trasnitii | Prima TV | 315 | 2.8 |
10 | Ezel | Kanal D | 305 | 2.7 |
11 | O mare pasiune | Acasa | 295 | 2.6 |
12 | Fructul oprit | Acasa | 291 | 2.5 |
13 | Culoarea fericirii | National TV | 283 | 2.5 |
14 | Legenda cautatorului | Pro TV | 242 | 2.1 |
15 | Cealalta fata a Analiei | Acasa | 238 | 2.1 |
Podiumul talk-show-urilor este al Antenei 3
Sinteza zilei rămâne, și în ianuarie, cel mai urmărit talk-show. Este urmat de alte două producții de pe Antena 3, Subiectiv și La ordinea zilei.Topul este dominat de dezbaterile de pe posturile de știri. Un singur talk-show de la o generalistă este în top: Tema zilei, de pe TVR 1.
Dan Diaconescu și-a mai revenit în ianuarie. Nu prinde însă topul, cu 173.000 de telespectatori în medie.Nașul Radu Moraru trece aproape neobservat. Emisiunea de la 10 TV este urmărită, în medie, de 39.000 de telespectatori.
Ce audiență poate face un talk-show cultural? Interviurile Eugeniei Vodă de la Profesioniștii, (TVR 1) au fost văzute, în medie pe ediție, de 110.000 telespectatori.
Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie, în mediul urban:
Mii persoane | Rtg% | |||
---|---|---|---|---|
1 | Sinteza zilei | Antena 3 | 401 | 3.5 |
2 | Subiectiv | Antena 3 | 325 | 2.8 |
3 | La ordinea zilei | Antena 3 | 295 | 2.6 |
4 | Tema zilei | TVR 1 | 276 | 2.4 |
5 | Ora de foc | Realitatea TV | 266 | 2.3 |
6 | Realitatea te priveste | Realitatea TV | 258 | 2.3 |
7 | Punctul de intalnire | Antena 3 | 249 | 2.2 |
8 | 16-18 Deschide lumea | Realitatea TV | 228 | 2.0 |
9 | Romania politica | Realitatea TV | 218 | 1.9 |
10 | Da sau nu | Realitatea TV | 216 | 1.9 |
11 | 100 de minute | Antena 3 | 215 | 1.9 |
12 | Q & A | Antena 3 | 207 | 1.8 |
13 | Test de stres | Realitatea TV | 206 | 1.8 |
14 | Esential | Antena 3 | 201 | 1.8 |
Atacurile cibernetice ar putea provoca o catastrofă mondială
Bătaie pe audiențele TV. GfK nu este de acord cu rezultatul licitației
Învinșii licitației pentru măsurarea audiențelor TV contestă procesul. GfK, care măsoară în prezent audiența TV, susține că a fost dezavantajată și că licitația, câștigată de Kantar Media, nu a fost transparentă.
Compania a depus o contestație la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor, care se ocupă de licitațiile publice.
Măsurătorile de audiență TV sunt plătite de ARMA – Asociația Română de Măsurare a Audiențelor TV, adică de posturile TV și de agențiile de publicitate.
De ce ar fi trebuit să respecte regulile unei licitații publice, dacă banii (aproxmativ 10,5 milioane de euro) vin din privat?
Explicația GfK:
“Prezenta unor membri ai Consiliului Național al Audiovizualului, a carui lege de constituire il defineste ca fiind „autoritate publica autonoma sub control parlamentar si garantul interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale“, în chiar organismul decizional al licitației de evaluare și selecție a furnizorului SNMATV (Comisia Paritara – COMPAR) implica automat, în opinia GfK România, aceleași standarde de transparență ca cele impuse în cazul organizării oricărei licitații publice în care este implicat un organism guvernamental.”
Din comisia de licitație au făcut parte cinci membri CNA, cinci reprezentanți ai posturilor de televiziune și cinci ai agențiilor de publicitate.
În urmă cu patru ani, GfK câștiga licitația de măsurre a audiențelor TV în baza acelorași proceduri pe care le contestă în prezent. Săptămâna trecută, licitația pentru măsurarea audiențelor TV a fost câștigată de compania Kantar Media. Kantar (fostul CSOP) va măsura audiența TV începând de anul viitor.
Ce contestă GfK?
“Nerespectare transparentei procesului decizional in conditiile in care CNA, ca institutie publica si co-participant in procesul de selectie a castigatorului SNMATV, trebuia, dimpotriva, sa fie garantul unei transparente absolute. Despre ce fel de transparenta trebuie sa vorbim in conditiile in care mecanismul licitatiei nu prevede niciun mecanism de atac, nicio eventuala posibilitate de contestare a deciziilor?”
“GfK se considera dezavantajata deoarece, dupa depunerea ofertei tehnice pentru licitatie, COMPAR i-a cerut o alta oferta, pentru panel nou, desi acest lucru nu era prevazut in caietul de sarcini. Mai mult decat atat, ni s-a cerut doar o oferta financiara, nu si una tehnica! Apreciem ca acest demers a fost facut special cu scopul de a forta GfK sa ofere un pret mai mare, lucru care sa ne defavorizeze in acest proces.”
Lucia Romaniuc, președintele Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor, spune că GfK a primit toate informațiile legate de procedura licitației.
Lucia Romaniuc:
“ARMA a depus la CNSC punctul de vedere al asociației. Așteptăm să ne comunice decizia lor.”
“GfK a avut toată documentația legată de licitație, în momentul în care au primit caietul de sarcini.”
Un alt participant la licitație – Media Research, contestă, de asemenea, procesul, la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor. Punctele invocate de Media Research sunt asemănătoare cu argumentele GfK. Compania de PR a Media Research, Ginger, susține că nu este nicio legătură între cele două contestații.
"2 februarie: Promovarea brandului turistic afară costă 4 mil. euro. Huidu revine în țară
Ministerul Dezvoltării intenţionează să cheltuiască 17,2 milioane de lei (4 mil. de euro), fără TVA, pentru difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV internaţionale în anul 2011, în vederea promovării României ca destinaţie turistică şi creşterea gradului de conştientizare asupra noului brand turistic naţional, notează HotNews, Mediafax, Financiarul, Money.ro, Wall-Street.ro, DailyBusiness.ro şi Evenimentul Zilei. În acest sens, Ministerul Dezvoltării a postat pe e-licitaţie.ro un anunţ de participare.
Ofertantul va asigura distribuţia spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni iar numărul difuzărilor va fi distribuit în mod egal pe zile. MDRT doreşte ca cel puţin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi să fie difuzate la ore de maximă audienţă corespunzătoare fiecărei regiuni geografice acoperite de fiecare dintre acestea.
Șerban Huidu va reveni sâmbătă în ţară, după ce a stat internat mai mult de o lună într-un spital din Austria, în urma accidentului pe care l-a suferit la schi. Potrivit unor surse apropiate vedetei, realizatorul TV va reveni acasă sâmbătă, după ce medicii de la Spitalul Universitar din Innsbruck au decis că starea lui de sănătate s-a îmbunătăţit. Deşi reprezentanţii Prima TV nu au dat un răspuns clar privind sosirea lui Şerban Huidu în România, au dat de înţeles că vedeta postului se va întoarce cât de curând acasă, scrie Adevărul. Şi tatăl „cârcotaşului”, Florin Huidu, a declarat pentru revista „VIP” că medicii au decis că fiul său va reveni în România la sfârşitul acestei săptămâni, indicând ziua de vineri.
Şerban Huidu se întoarce acasă
“Agenţia de Monitorizare a reacţionat târziu la un gest tipic unui fanatic acoperit în slujba sistemului şi a preşedintelui”, spune Liviu Mihaiu referitor la sesizarea către Comisia de Etică a TVR, făcută recent de Agenţia de Monitorizare a Presei, în care organizaţia îşi exprimă îngrijorarea faţă de mesajul politic transmis de şefa ştirilor TVR, Rodica Culcer, la o conferinţă organizată de Institutul de Studii Populare, fundaţie afiliată PDL, şi transmisă parţial de TVR, relatează Jurnalul Național. “Când te uiţi la această colaboratoare a regimului, ai impresia că vezi o luptătoare Hamas gata să se sacrifice întru apărarea Profetului. În opinia mea, nu-i nimic mai ruşinos pentru un ziarist decât să apere Puterea. Iar doamna Culcer o apără până şi-n editorialele din Formula As”, mai spune realizatorul de la Radio Guerrilla.
Liviu Mihaiu: TVR, “sub jurisdicţia acestei Suzana Gâdea fără coc”
CNA a acordat, ieri, licenţă audiovizuală prin satelit televiziunii Dolce Info, deţinută de Romtelecom SA, care va difuza informaţii despre ofertele şi serviciile Romtelecom, meteo, ştiri din trafic, curs valutar, horoscop, programe de divertisment preluate, publicitate şi teleshopping, scrie Mediafax.
Televiziunea Dolce Info, deţinută de Romtelecom, a primit licenţă audiovizuală de la CNA
Unul dintre cei mai respectaţi specialiști în marketing şi publicitate din lume, John Griffiths, vorbeşte într-un interviu acordat Financiarul despre principalele greşeli în conceperea şi implementarea campaniilor de marketing şi despre provocările social media. John Griffiths apreciază că oamenii reprezintă principala restricţie pentru utilizarea social media drept un canal eficient de promovare, „pentru că nu fac ceea ce vor marketerii să faca”. Întrebat despre cum crede că va evolua piaţă media globală în 2011, Griffiths a răspuns: “€œMarketerii nu pot stopa marketingul doar pentru că afacerile nu prea mai dispun de bani. Însă nu-şi vor investi bugetul decât dacă sunt siguri că investiția se va întoarce”.
”Marketerii vor continua să-şi investească bugetele în principal la TV”
Biriş Goran a gestionat cea mai mare tranzacţie a anului 2010 pe piaţa de publicitate – preluarea de către Publicis Groupe a Publicis România, Focus Advertising şi Publicis Events, scrie Wall-Street.ro. “€œPreluarea de către Publicis Groupe a celor trei companii locale a reprezentat o tranzacţie complexă, cu trimiteri la multiple arii legale interesante, printre care cea de achiziţii şi fuziuni şi proprietate intelectuală”, declară Daniel Vişoiu, Partener în cadrul casei de avocatură Biriş Goran şi coordonatorul echipei dedicate proiectului Publicis Groupe.
Biriş Goran a intermediat tranzacţia Publicis România
Numiri pe zona de comunicare a producătorului Continental. Din ianuarie, Alina Bratu a fost numită Coordonator de Comunicare pentru unităţile Automotive Group din România, Ioan Purdea va coordona procesul de comunicare pentru unităţile Rubber Group din România, iar agenţia Premium Communication se va ocupa de serviciile de relaţii cu media ale corporaţiei, scrie Financiarul.
Premium Communication se va ocupa de relaţiile cu media ale Continental
Băncile din România care şi-au făcut în luna ianuarie reclamă prin intermediul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, la ofertele de împrumuturi au plătit şi şase dolari pentru a folosi cuvântul-cheie “credit” în anunţuri, potrivit datelor agregate de agenţia de web marketing Today’s, scrie Mediafax. “Credit” a fost cel mai scump cuvânt-cheie plătit de băncile din România în luna ianuarie pe Google AdWords, potrivit sursei citate.
Cât plătesc băncile locale ca să-şi facă reclamă la credite pe Google
Fondul de investiţii privat KKR a intrat în parteneriat cu un grup turcesc pentru a licita achziționarea activelor celui mai mare grup media din Turcia, Dogan Yayin, notează Financiarul, care citează Reuters. “€œKKR a încheiat recent un parteneriat cu un partener turc în licitaţia de achiziţionare a activelor media a grupului Dogan Yayin”, a declarat pentru Reuters un bancher apropiat situaţiei, fără să specifice numele grupului turcesc. KKR, Time Warner şi fondul de investiţii Texas Pacific Group se află în rândul licitatorilor ce au la dispoziţie o luna să-şi prezinte oferta finală, continuă bancherul.
KKR, Time Warner, Texas Pacific licitează pentru achiziţia activelor Dogan Yayin
Facebook, cea mai populară reţea de socializare din lume, a cunoscut anul trecut o evoluţie impresionantă, numărul utilizatorilor crescând de la 337 de milioane la 585 milioane, ceea ce înseamnă că în medie aproximativ 8 utilizatori şi-au creat un cont în fiecare secundă a anului, scrie Wall-Street.ro, care citează un studiu realizat de SocialBakers.
Febra Facebook: 8 utilizatori noi pe secundă
"Rapperul american Eminem va primi 1 mil. de dolari dupa ce a acceptat sa apara într-un spot publicitar pentru brandul Lipton Brisk, realizat sub forma unui videoclip animat, ce va fi difuzat in pauza finalei campionatului de fotbal american (Super Bowl), scrie DailyBusiness.ro, care citează Mediafax.
Eminem, platit cu 1 mil. $ pentru o reclama difuzata in pauza Super Bowl
Revista Presei CNA, 2 Februarie 2011
-
Audiovizualul în presă"