Veniturile înregistrate de operațiunile Central European Media Enterprises (CME) în România au suferit o scădere de 2.2 milioane de dolari în primul trimestru al acestui an față de aceeași perioadă a lui 2010.
Astfel, veniturile afacerilor din România s-au situat în primele luni ale anului trecut la valoarea de 37 milioane de dolari.
România este în prezent singura piață din cele șase (Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Slovenia) în care CME înregistrează scăderi ale veniturilor nete.
La nivelul întregii companii, veniturile au crescut -în primul trimestru al lui 2011- cu 29.1 milioane de dolari, ajungând la 172.8 milioane de dolari.
În România, grupul de media condus de Adrian Sârbu (CME) din poziția de președinte și director executiv (CEO), deține compania Pro Tv SA, ce include canalele de televiziune Pro Tv, Acasă, Pro Tv International, Pro Cinema , sport.ro,MTV România și divizia Media Pro Entertainment .
Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) realizat de afacerile CME în România a scăzut cu 1 milion de dolari în primul trimestru al acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut.
CME pe alte piețe
Cea mai mare creștere a veniturilor, în primele luni ale acestui an, a fost înregistrată pe piața din Bulgaria. Aici, creșterea a fost de 18.4 milioane de dolari de la circa 1 milion de dolari, cât producea în primul trimestru din 2010. Creșterea se datorează achiziționării companiei bTV group, în aprilie 2010.
La nivelul întregii companii, profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA), a crescut în primele luni ale acestui an cu 13.4 milioane de dolari, ajungând la 14.2 milioane de dolari.
Adrian Sârbu, președinte și CEO al CME:
"“Veniturile și OIBDA companiei au crescut semnificativ în primul trimestru al acestui an. Acesta este rezultatul poziției noastre de lider în piețele în care avem operațiuni, a unui riguros control al costului, a contribuției pozitive a bTV group din Bulgaria și a creșterilor înregistrate de Media Pro Entertainment și divizia New Media. Rămânem în continuare încrezători că toate piețele de publicitate TV pe care operăm vor crește în 2011.”