marți, 8 februarie 2011
Genii şi IQ peste 200. Student la 4 ani, chirurg la 7 - Mediafax
Istoria reclamelor TV: Reclama TV - o stea care se stinge explodând
În acest episod al campaniei Verticalnews despre reclamele TV, vom arunca o privire asupra celor mai neinspirate spoturi din publicitatea românească. “Nu citesc reclamele. Dacă aş face-o, mi-aş petrece toată viaţa dorindu-mi lucruri“, scria Franz Kafka în urmă cu aproape un secol. Cu siguranţă, autorul praghez şi-ar fi schimbat părerea dacă ar fi văzut câteva din campaniile publicitare realizate în ţara noastră în ultimul deceniu.
Care sunt cele mai proaste reclame româneşti?
“Vreau să trăiesc mai mult”, ne cântă fostul plutonier Căpşună (Sebastian Papaiani) în cea mai enervantă reclamă românească din ultimii ani – poate din toate timpurile! -, cea pentru lanţul de farmacii Catena. În spotul publicitar mai apar Stela Popescu, care vrea “o doză de ceva”, Nico (solicitanta unei “tablete de iubire”) şi o fetiţă care nu îşi doreşte să mai strănute. Reclama pentru “farmacia inimii” a “îmbolnăvit” mulţi români. Aproape 3.000 dintre ei susţin pe Facebook oprirea difuzării reclamei în mijloacele de transport în comun (RATB).
Mai mult, potrivit codului audiovizualului, este interzisă publicitatea pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private (potrivit articolului 158) şi difuzarea de publicitate pentru produse medicamentoase şi tratamente medicale, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente (articolul 144).
Rămânem în domeniul publicităţii medicale, sectorul…de groază. Reclama “Tranzactiv” despre femeia care nu face nimic toată ziua, în afară de a “pierde timp la toaletă”, a trezit dezgustul şi în cei mai insensibili dintre români.
Cosmote v-a îndeamnat să vă reîncărcaţi cartela pentru a o suna pe Mirela (oricine ar fi ea). Flanco şi-a speriat clienţii cu instalatori ascunşi în cutii, în timp ce Transavia s-a făcut remarcată prin sloganul “Zboară puiule, zboară!”. Reclama la carnea de pui a făcut oarece vâlvă, mai ales cu cadrul puiului congelat care se izbeşte de asfalt. Nu ştim încă la ce s-au gândit realizatorii spotului, însă atât timp cât Transavia nu comercializează carne de pasăre Phoenix, puiul nu va zbura niciodată.
Dacă s-ar realiza un top al celor mai înspaimântătoare personaje din reclamele româneşti, cerbul Cornel s-ar clasa fără emoţii pe prima poziţie. Acest rumegător, care bea expresso fără cofeină, râde la glume despre vânat şi cântă mai bine decât Ştefan Bănică Junior, a devenit imaginea berii Ciucaş, cu toate s-ar potrivi mai bine în peisajul unei campanii dedicate drogurilor legale.
Inevitabil, din selecţia noastră nu puteau lipsi reclamele pentru detergenţi. Magda Catone a realizat 20 de spoturi pentru Bonux în ultimul deceniu. Cu 19 prea multe dacă ne întrebaţi pe noi, toate reclamele transmiţând, cu o încăpăţânare ireproşabilă, acelaşi lucru: detergentul curăţă petele şi miroase atât de bine încât nu-ţi vine să crezi! Dero a încercat să iasă din rutină şi a realizat o combinaţie extremă între produsul de curăţare al hainelor şi “cristalele de culoarea zodiei tale”, la scurt timp după ce dedicase câteva spoturi “celor mai frecvente 99 de pete”, care au fost însă mult peste media reclamelor despre “albul” rufelor.
Spoturile publicitare difuzate de postul OTV au făcut de multe ori ocolul internetului. Printre cele mai “remarcabile” astfel de producţii se numără şi seria realizată chiar de Dan Diaconescu şi câţiva invitaţi surpriză pentru brânzeturile Del. Cât despre clipul de mai jos, nu ştim nici astăzi ce să credem.
Ovidiu Adam
Campanie Verticalnews:
"
Unde sunt reclamele de altădată?
În ultimii doi ani, piaţa de publicitate din România a suferit un adevărat şoc. Profiturile au scăzut drastic, solicitările companiilor către agenţii au fost mai rare şi pe bani mai puţini, iar calitatea reclamelor s-a depreciat. În pauzele publicitare, rar mai prinzi un spot cu har şi replici iscusite, mesaje puternice sau personaje frumos construite.
Care este însă cauza declinului publicităţii? În primul rând, nu putem neglija contextul economic. Multe companii au renunţat să-şi mai laude marfa ori au făcut-o fără să mai investească foarte mulţi bani în mesaj. Alţii au decis să recicleze reclamele din anii trecuţi. Pentru că atunci era mai ieftin.
Anul 2010 a adus piaţa media la jumătatea nivelului din 2008, la 308 milioane de euro. Nici agenţiile nu au venit cu idei noi şi spoturi memorabile.
Este de vină criza economică sau aceasta este numai factorul care a amplificat o criză de imaginaţie?
Considerat un guru al publicităţii, Bogdan Naumovici a afirmat, într-un interviu acordat Verticalnews, că “sunt prea puţine agenţii care îşi mai propun sau mai sunt în stare să facă reclame bune. Nu criza este de vină, ci perioada de prosperitate nejustificată dinaintea crizei. Atunci s-au moleşit şi s-au culcat pe o ureche cele mai multe agenţii, nu în criză. Criza, însă, dacă te prinde dormind, nu te lasă să te trezeşti”. În opinia sa, reclamele care rulează în acest moment la televiziune sunt făcute “de struţi specialişti în foraje de mare adâncime”.
Verticalnews a reamintit apoi câteva dintre cele mai bune reclame româneşti. Nu puteau lipsi de aici “nebunul şi halatul” de la Altex sau scenetele amuzante şi nostalgice care promovează “dulcele tricolor”- ciocolata Rom.
În ceea ce priveşte reclamele care ne fac să schimbăm postul (cel puţin!), ni s-au părut neinspirate cele pentru “Farmacia inimii, Catena”, cele pline de clişee la Dero sau cerbul cântător care vrea să ne vândă bere Ciucaş.
"
Cele mai bune reclame: nebuni în căutare de promoţii, Nicolae Ceauşescu şi laser, frate!
După o analiză succintă a situaţiei publicităţii româneşti şi un interviu cu una dintre vocile de referinţă din piaţă, Bogdan Naumovici, Verticalnews aminteşte câteva spoturi publicitare care ne-au atras atenţia. Poate nu sunt cele mai bune, dar ne-au stârnit zâmbete, am reţinut replici sau au fost prilej de glume cu cei din jurul nostru. Care sunt reclamele voastre preferate?
Companiile de telefonie mobilă au avut câteva spoturi reuşite. Orange s-a păstrat clasic, cu imagini curate şi puţine poveşti, în timp ce Vodafone a construit personaje. Paul şi Cristina, cei doi studenţi care apar în seria de reclame TV, sunt proaspeţi şi au replici haioase. Tinerii au adoptat repede noile cuvinte din „Maximia”: se combină la o ieşeală şi află cum stă treaba cu fetele: „La prima întâlnire, mâna pe picior. La a doua întâlnire, mâna pe picior plus pupat.”
Cosmote, operatorul de telefonie mobilă care a intrat agresiv pe piaţa românească, cu oferte de mii de minute şi sms-uri, a fost mai stângaci la capitolul promovare. Variante ale mesajului strigat ca în galerie: „Alina, iartă-l pe Tavi!” au fost folosite însă cu zâmbetul pe buze.
„Ai înnebunit căutând produse la promoţie?” La ce vă gândiţi când citiţi această întrebare? Să încercăm altfel atunci. Completaţi frazele următoare: ”Scump, doamnă, scump! Dincolo era mai ieftin!”…
Da, aţi ghicit! Halatul! Întrebarea de 10 puncte acum: Ce lanţ de magazine promova acest spot? Dacă nu vă amintiţi, vă lăsăm să descoperiţi în clipul de mai jos.
O altă reclamă cult semnată Bogdan Naumovici este inspirată din „Războiul Stelelor”. Beneficiarul- televizorul Teletech, distribuit în reţeaua Altex. Naumovici, costumat într-un vânzător de peşte dintr-o piaţă anonimă, îi povesteşte (cu efectele speciale proprii şi replici memorabile ca “laser frate!” şi “ăla negru de respira greu”) unui coleg pieţar episodul secund din seria “Războiul Stelelor”. Spotul se încheie cu mesajul “Dacă te-ai săturat să-ţi povestească alţii filmele, acum e simplu să îţi iei televizor…” – afişat în stilul consacrat de seria Star Wars. Cine are însă nevoie de televizor când se poate delecta cu un astfel de rezumat?
La capitolul dulciuri, cele mai multe companii merg pe aceeaşi reţetă: copii haioşi, văcuţe fericite, fete frumoase, familii liniştite. Însă veteranul „Rom” (tricolor din 1964) a adus “senzaţii tari” în publicitatea românească adormită. Şi a dat o variantă de răspuns la o întrebare la care s-au mai gândit şi alţii: ce ar spune Nicolae Ceauşescu dacă ar vedea societatea de astăzi. Ei bine, poate “Partidul te vrea tuns, roackere!” sau “Tovarăşă, nu torelăm aşa ţinută de minijupe pentru tineretul comunist!”.
Campanie Verticalnews:
"Presa, decimată de criză.
Cristina Guseth, presedinta Freedom House Romania, a organizat ani la rand cursuri pentru perfectionarea si profesionalizarea breslei jurnalistice. Ea sustine ca schimbarea de mentalitate se va produce in timp, cu trecerea mai multor generatii. Cu toate acestea, selectia pe criterii de valoare in mass-media s-a facut doar partial. 'In ..."
Topul audienţelor în mass-media
I. Ierahia în mass-media din România
Audienţe | SÂRBU | VOICULESCU | PATRICIU | RINGIER | BOBBY PĂUNESCU | VÎNTU |
874.000 | 1.423.000 | 2.751.000 | 1.073.000 | 579.000 | - | |
Tv | 1.284.000 | 1.027.000 | - | - | 55.000 | 258.000 |
Radio | 98.300 | 300.700 | - | - | - | 56.000 |
Internet | 1.651.229 | 792.561 | 386.492 | 313.193 | 192.881 | 365.011 |
Total clienţi | 3.907.529 | 3.543.261 | 3.137.492 | 1.386.193 | 826.881 | 679.011 |
II. Ierarhie audienţe internet
SÂRBU | VOICULESCU | VÎNTU | PATRICIU | RINGIER | BOBBY PĂUNESCU | |
Audienţe Internet -ian-2011 | 21.064.989 | 7.500.807 | 5.424.046 | 4.142.112 | 2.800.352 | 2.048.718 |
Audienţe Internet -ziua 7 feb. | 1.651.229 | 792.561 | 365.011 | 386.492 | 313.193 | 192.881 |
Număr site-uri | 55 | 16 | 12 | 10 | 6 | 6 |
III. Ierarhie presă scrisă
PATRICIU | VOICULESCU | RINGIER | SÂRBU | BOBBY PĂUNESCU | VÎNTU | |
Zilnic | 2.751.000 | 1.423.000 | 1.073.000 | 874.000 | 579.000 | - |
Săptămânal | 2.951.000 | 2.347.000 | 2.154.000 | 714.000 | 177.000 | 183.000 |
IV. Audienţe TV, RADIO
SÂRBU | VOICULESCU | VÎNTU | BOBBY PĂUNESCU | RINGIER | PATRICIU | |
Audienţă TV zilnic | 1.284.000 (4 staţii) | 1.027.000 (5 staţii) | 258.000 (3 staţii) | 55.000 (o staţie) | - | - |
RADIO zilnic | 98.300 ( 2 posturi) | 300.700 (2 posturi) | 56.000 (2 posturi) | - | - | - |
Surse: SNA, SATI, ARA, Audienţe TV-ianuarie,
"
Severin Tcaciuc a fost eliberat din Penitenciarul Botoşani VIDEO FOTO
Omul de afaceri sucevean Severin Tcaciuc a părăsit în această după amiază Penitenciarul Botoşani, după ce în jurul orei 13.00 Tribunalul Botoşani a admis cererea sa de liberare condiţionată. Deşi iniţial magistraţii Judecătoriei Botoşani au respins cererea de eliberare condiţionată a lui Tcaciuc, la recurs judecătorii Tribunalului au considerat că acesta îndeplineşte condiţiile pentru a fi pus în libertate.
Mai multe organizatii media protesteaza fata de adoptarea tacita, in Camera, a initiativei PSD de eliminare a obligativitatii taxei TV
Evolutia presei scrise 1998-2010
"
Natalie Portman, printre cele mai elegante prezenţe, la banchetul nominalizaţilor la Oscar
"
Contestaţii respinse la licitația pentru audinețele TV
Cotestaţiile depuse de GfK România şi Media Research împotriva licitaţiei în urma căreia Kantar Media a fost aleasă să măsoare audienţele TV din 2012 au fost respinse de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, scrie HotNews, care citează un anunţ al instituţiei.
În contestaţiile depuse la sfârşitul lunii ianuarie, GfK România, actualul măsurător de audienţă, a cerut anularea rezultatului procedurii de licitaţie şi reluarea procesului de selecţie, în timp ce Media Research a cerut anularea procedurii de licitaţie. Ambele contestații susțineau că selecția pentru măsurătorul de audiență trebuia să respecte regulile unei achiziții publice.
Potrivit informațiilor paginademedia.ro, argumentul Asociației Române de Măsurare a Audiențelor (ARMA), care contractează studiul, a fost că măsurătorile de audiență nu sunt plătite din bani publici, ci de către agențiile de publicitate și posturile de televiziune.
Despre cele două contestaţii a scris, pe larg, paginademedia.ro AICI.
Compania care va furniza studiul naţional de măsurare a audienţei TV din 2012 a fost aleasă în urma unui process de selecţie care a început în 2010 şi s-a încheiat pe 17 ianuarie 2011.
Kantar Media a fost declarată câştigătoare în urma unei întâlniri a Comisiei Paritare (formata din cinci reprezentanţi ai posturilor TV, cinci reprezentanţi ai agenţiilor şi cinci membri CNA). La licitaţie au mai participat GfK România, Media Research şi Nielsen Company.
Studiul de masurare a audienţei TV este plătit de Asociaţia Romana pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), formata din posturi TV şi agenţii de publicitate. Costul studiului care începe în 2012 este de 10,5 milioane de euro, pentru patru ani.
Citeşte şi:
"Cum îşi răsfaţă Google angajaţii. Vedeţi aici cum arată un birou nou renovat pentru angajaţii gigantului internet
"
Accident între ziariști: Șefa TVRi, lovită de jurnalista Emilia Șercan
Directoarea TVR Internaţional, Beatrice Comănescu (foto) și jurnalista Emilia Şercan au fost implicate într-un accident rutier. Accidentul a avut loc aseară, în jurul ore 19.30, în pasajul Unirii, scrie Adevărul de Seară.
În urma accidentului, medicii i-au recomandat directoarei TVR Internaţional o săptămână de repaus.
Beatrice Comănescu pentru Adevărul de Seară:
“Mă aflam în maşina de serviciu, pe bancheta din spate. Maşina se afla la semaforul de la ieşirea din pasaj, fiind în pantă, era frâna de mână trasă. O maşină a venit din spate şi ne-a izbit puternic. Am ajuns la spital iar medicii mi-au recomandat o săptămână de repaus”.
De cealaltă parte, jurnalista Emilia Şercan a declarat că regretă accidentul şi că acesta s-a petrecut într-o clipă de neatenţie.
"“Era o coloană de maşini, credeam că acestea rulează cu viteză mică, nu că sunt oprite. Din pasaj nu se putea observa culoarea semaforului”, a spus Şercan.
"O nouă şansă" pentru oamenii străzii, la Prima TV
Cea mai mare librărie online din România
Criza din Egipt: Hosni Mubarak pierde controlul presei
Propunerea de a obliga radiodifuzorii să difuzeze 40% opere muzicale româneşti, respinsă de Comisie
Prefer ca fata mea sa poarte uniforma decat sa mearga la scoala imbracata ca Hannah Montana
Dana Săvuică, promoter al modei româneşti.
Unul dintre elementele care au scos moda romaneasca dintr-o perioada a anonimitatii a fost si atentia castigata datorita vedetelor autohtone care au incercat sa devina promoterii brandurilor romanesti.
Una dintre aceste personalitatii este si Dana Savuica care fost din nou in lumina reflectoarelor la sedinta foto pentru colectia ..."
Andreea Marin, la concurenţă cu Elena Udrea
Spectacolul va avea loc pe..."
Kanal D a primit aprobarea CNA pentru a emite în HD
Cairo, un "cazino al vieţii" pentru jurnalişti | Jurnalul National
Alte zeci de jurnalişti, mai ales străini, au fost arestaţi sau atacaţi cu pietre şI răngi în timp ce mergeau în zona de transmisie a imaginilor filmate sau către hoteluri. Asalturile au luat amploare mai ales după ce printre manifestanţi- atât cei pro- Mubarak cât şI cei împotriva preşedintelui, s-a răspândit zvonul că spioni israelieni au fost 'paraşutaţi' în Cairo sub acoperire de ziarişti."
Demeter András István: "Am iniţiat măsuri cu totul neobişnuite în Radio România" | Jurnalul National
Curiozitate vs interes public - interviu cu Christian MITITELU | Dilema Veche
Kiss FM, lider în oraşe, Radio ZU, în Bucureşti
Pagina de media – Petrişor Obae » TVR: Fără taxa TV, televiziunea publică e moartă
8 februarie: Şeful misiunii FMI în România şi Traian Băsescu, invitaţi la TVR1
Preşedintele Traian Băsescu şi şeful delegaţiei FMI în România, Jeffrey Franks, vor fi invitaţii a două “Ediţii speciale“, difuzate astăzi şi mâine, la TVR 1, scrie Mediafax, care citează un anunţ al Televiziunii Române. Astfel, de la ora 21.00, telespectatorii TVR 1 vor afla detalii despre noul acord cu FMI de la preşedintele Traian Băsescu, într-o “Ediţie specială“, în direct, moderată de Ramona Avramescu. Totodată, mâine, la aceeaşi oră, Rodica Culcer şi Lidia Moise vor modera o altă “Ediţie specială“, al cărei invitat este Jeffrey Franks, şeful misiunii FMI la Bucureşti.Programul nu s-a mai respectat întocmai datorită derulării evenimentelor. Iată adresele cele două ediţii speciale:
Traian Băsescu şi Jeffrey Franks, marţi respectiv miercuri la TVR 1
8 februarie
9 februarie
Victor Ponta a plecat supărat de la o emisiune festivă a postului Antena 3 după ce a fost atacat şi hărţuit de moderatorii postului patronat de aliatul Dan Voiculescu, scrie Evenimentul Zilei. La nici două zile după marea unire, armonia s-a stricat exact în “centrul nervos” al alianţei opoziţiei: Antenele lui Dan Voiculescu. Moderatorii de la trustul de presă aliat cu PSD şi PNL l-au atacat frontal pe Victor Ponta. Gabriela Firea l-a catalogat ca “neprofesionist şi plin de frustrări” şi a refuzat să-i mai adreseze întrebări. În replică Ponta a reclamat “un atac incorect” şi a refuzat să mai răspundă la întrebari. A plecat jurându-şi să nu mai cale în emisiunile postului lui Voiculescu.
Ordinul lui Voiculescu: Gabriela, Fii-rea cu Ponta
Tinerele genereraţii se hrănesc din ce în ce mai prost. Numarul copiilor obezi s-a dublat în România în ultimul deceniu, scrie Adevărul. „Trebuie început cu reclamele din emisiunile pentru copii, trebuie interzise, în America s-a interzis într-unul din lanţurile de fast-food asocierea mâncărurilor cu jucăriile. Este o mare problemă, pentru că cei mici sunt manipulaţi, ei cumpără pentru acea jucărie şi mănâncă şi ce e alături”, a declarat Daciana Sârbu, iniţiatorul proiectului «Hrană deşteaptă pentru copii sănătoşi».
VIDEO Daciana Sârbu la jurnalul adevarul.ro: “Reclamele la produsele alimentare pentru copii în programe de desene animate ar trebui interzise”
Marina Dina, Bianca Drăguşanu şi Daniela Crudu s-au înscris la cursuri de televiziune, dar au „dezertat“ după doar câteva seminare. De meserie asistente, Marina Dina şi Bianca Drăguşanu au fost eleve la Şcoala de Televiziune patronată de jurnalistul Vlad Ionescu, scrie Adevărul. „Şcoala nu oferă un curs de prezentator TV, în schimb îţi oferă toate instrumentele prin care poţi deveni om de televiziune, trebuie numai să vrei să munceşti pentru asta“, crede Vlad Ionescu, unul dintre profesorii Marinei Dina. Pentru Bianca Drăguşanu entuziasmul a durat şi mai puţin: două săptămâni, deşi diploma de absolvire se acordă după nouă luni de studiu. „Cred că aceste cursuri le-ar fi ajutat extrem de mult, dacă le-ar fi terminat. Când vorbeam cu ele îmi ziceau că vor să devină Andreea Marin sau Mihaela Rădulescu. Dar dacă vrei televiziune adevărată, trebuie să ai răbdare şi să munceşti mult”, este de părere Ionescu.
Piţipoancele de la televizor, repetente la şcolile de televiziune
Mobile marketingul înregistrea¬ză creşteri de două procente de la an la an. Dacă în 2010 piaţa a fost evaluată de principalii jucători cu 5-7,5 mil. euro, pentru acest an se mizează pe o creştere de 20%, notează Financiarul, HotNews, Wall-Street.ro, DailyBusiness.ro şi IAA.ro. De asemenea, Dan Vîrţopeanu, General Manager Voxline Communication, aşteaptă un avans cu până la 50% al numărului de campanii în 2011. Aproape o treime din totalul pieţei de mobile marketing este susti¬nuta de companiile din FMCG (piaţa bunurilor de larg consum – n.r). Acesta crede că volumul total al pieţei de mobile marketing a fost de peste cinci milioane de euro, în creştere cu aproximativ 20%-30% faţă de 2009.
La doar nouă luni de la lansarea paginii “Reclame Vechi Româneşti 1860-1990“, aceasta este cotată de către Romanian Brands on Facebook – facebrands.ro - ca fiind pe locul 8 în categoria Arta şi Cultura, scrie IAA.ro. În clasamentul general, pagina sa ocupă poziţia 152 din peste 7.000 de pagini monitorizate, cu peste 15.300 de fani, fiind astfel clasată cu mult înaintea unor branduri de notorietate de pe piaţa românească. Pagina de facebook „Reclame Vechi Româneşti 1860 – 1990” a pornit ca un melange între pasiunea lui Florian Ciobanu pentru publicitate, artă, istorie şi cea pentru valorile româneşti din perioadele antebelic, interbelic şi postbelic.
Reclame Vechi Româneşti 1860-1990, în top Facebrands
Compania AOL a fost de acord să cumpere The Huffington Post pentru 315 milioane de dolari, notează Mediafax, Hotnews, Adevărul, Financiarul şi Wall-Street.ro, care citează CNN. “Ca parte a acestei tranzacţii, Arianna Huffington, cofondator al Huffington Post şi editor-şef al publicaţiei, va fi numită preşedinte şi redactor-şef al Huffington Post Media Group, care va include Huffington Post şi alte divizii de conţinut ale AOL“, se arată comunicatul celor două companii, citat de CNN.
Forţele de securitate egiptene au continuat să deţină jurnalişti şi militanţi pentru drepturile omului, în timp ce unele grupuri de opoziţie s-au întâlnit cu reprezentanţii Guvernului egiptean pentru a găsi o soluţie diplomatică la criza politică din ţară, scrie Mediafax, care citează CNN. Duminică, un corespondent al postului de televiziune Al-Jazeera în limba engleză, Ayman Mohyeldin, a fost deţinut de armată, în timp ce liderii egipteni insistă că jurnaliştii sunt liberi să îşi desfăşoare activitatea în Egipt. Acesta a fost eliberat în cursul nopţii de duminică spre luni, potrivit Al-Jazeera. Dacă sunt astfel de probleme, acestea “nu sunt intenţionate”, a declarat premierul egiptean Ahmed Shafik pentru CNN.
Jurnaliştii prezenţi la Cairo continuă să fie hărţuiţi
Numărul utilizatorilor de Facebook din România a ajuns la 2.811.800, depăşind astfel cu peste 400.000 de utilizatori cifră înregistrată pe 7 ianuarie 2011, notează Wall-Street.ro, Săptămâna Finaniciară şi IAA.ro, care citează un comunicat al serviciului de monitorizare Facebrands.ro. Astfel, în numai o lună, numărul de utilizatori de Facebook în România a crescut cu aproximativ 15%.
Blue Ocean Strategy Simulation este un instrument interactiv de simulare de marketing, care se desfăşoară în două zile (18 – 19 martie), la sediul IAA. Exerciţiul este folosit în cele mai bune şcoli de business din lume, printre care Stanford, London Business School, IESE sau Insead. Participanţii vor descoperi metode, concepte şi instrumente care le vor permite ca, într-un context de piaţă dur, să identifice oportunităţi de dezvoltare pentru compania lor şi să-şi lase în urmă competiţia. Mai multe detalii despre acest program şi despre cât costă el găsiţi pe IAA.ro.
Blue Ocean Strategy Simulation, cel mai inovator exerciţiu de simulare de marketing din lume, are loc în luna martie, la IAA
Postul de televiziune Al Jazeera va lansa cel mai târziu în luna aprilie un canal propriu ce va acoperi regiunea balcanică, mai exact ţările fostei Iugoslavii, scrie HotNews, care citează BalkanInsight.com. Noua reţea de televiziune îşi propune să depăşească în audienţă CNN-ul şi, totodată, să instituie standarde profesioniste într-o zonă încă divizată în urma războaielor inter-etnice. Încă nu s-a anunţat oficial când va începe să emită Al Jazeera în regiunea balcanică, dar acest lucru se va întâmplă cel mai probabil în martie sau aprilie.
Al Jazeera va lansa un canal pentru Balcani
Două reclame în care câinii au rolul principal, difuzate în timpul Super Bowl, finala campionatului de fotbal american, au fost declarate favorite ale publicului, scrie HotNews, care citează un studiu realizat de USA Today. “Copilul Darth Vader” a plasat o reclamă la Volkswagen pe locul al treilea în clasamentul celor câteva zeci de spoturi difuzate în timpul Super Bowl, eveniment major nu doar pentru sport, ci şi pentru industria americană de publicitate. Multe dintre spoturile difuzate la Super Bowl 2011 au apelat la vedete precum Eminem, Ozzy sau Timothy Hutton, iar unele dintre ele au declanşat controverse internaţionale.
VIDEO Spectacol publicitar Super Bowl, cu Darth Vader copil, Eminem, Tibet şi câini simpatici în rolurile principale
Time Warner îşi revizuieste opţiunile strategice pentru divizia de publishing IPC Media, ce publică revistele Marie Claire, Nuts, Horse&Hound şi NME şi ar putea vinde o parte din afacere, scrie Financiarul, care citează telegraph.co.uk. Surse familiare situaţiei susţin că încă nu au fost discuţii cu alte părţi interesate de titlurile diviziei, deşi vânzarea în masă a revistelor sau a titlurilor individuale este luată în considerare. „Bineinteles că facem revizuiri periodice la toate diviziile afacerilor pentru a ne asigura că rămânem competitivi, însă nu avem niciun plan pentru a acţiona la IPC”, a declarat un oficial al companiei Time Warner.
Time Warner vrea sa vanda divizia IPC Media
Arianna Huffington, inclusă de revista Forbes într-un clasament al celor mai influente femei din industria media, este cofondatoarea site-ului The Huffington Post, care s-a bucurat de un mare succes printre cititorii din întreaga lume şi care a adus în discuţie un nou model de media business, scrie Mediafax. Cariera ei a fost legată nu numai de jurnalism, ci şi de politică. Ea a fost la mijlocul anilor 1990 unul dintre cei mai populari comentatori conservatori, însă la sfârşitul decadei şi-a schimbat viziunea politică, trecând de partea liberalilor.
Arianna Huffington, una dintre cele mai influente femei din industria media
Anul trecut, vânzările principalelor co¬tidiene cu acoperire naţională din Franța au recuperat din declinul înregistrat în 2009, când s-a consemnat un recul de 3,5% comparativ cu 2008. Potrivit datelor finale ale OJD, organismul de monitorizare a presei scrise din Franţa, vânzările zilnice ale primelor 11 cotidiene au crescut cu 1,6% faţă de 2009, ajungând la o medie de 1,598 milioane de exemplare pe zi, scrie Financiarul. „Aceste cifre sunt de bun augur. Sigur, terenul pierdut în 2009 nu a fost recâștigat, dar s-a oprit sângerarea. Avem de-a face cu un progres real pentru ma¬joritatea titlurilor”, spune Patrick Barter, directorul general al OJD."
Presa franceză recuperează din declinul anului 2010
Ungaria modifică mult contestata Lege a presei.
Ministrul ungar pentru comunicatii, Zoltan Kovacs, a declarat ca guvernul a convenit sa mai lucreze la formularea legii si sa prezinte noul text joi.
El a dat asigurari ca cele doua parti sunt 'foarte, foarte aproape' de a rezolva aceasta chestiune.
Mii de manifestanti au iesit luna trecuta pe strazile din Budapesta ..."