marți, 31 mai 2011

Cornețeanu și Imre, despre presă. Imre: Cei care scriu azi ştiri sunt ca producătorii de roşii şi castraveţi

Cornețeanu și Imre, despre presă. Imre: Cei care scriu azi ştiri sunt ca producătorii de roşii şi castraveţi: "
Despre presă cu fostul și actualul manager de la Adevărul Holding, azi la aceeași masă la Conferința Națională a Presei.
Peter Imre (actualul): ”Eu cred că cei care produc stiri, ziarele, revistele, sunt exact ca producătorii de roşii şi castraveţi care câştigă puţin, iar intermediarii iau cei mai mulţi bani“.
Răzvan Cornețeanu (fostul): “Ideea că-mi fac trust de presă ca să pot să mă protejez de procuratură sau să-l schimb pe Primul Ministru s-a perimat. (…) Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV.
Ce au mai spus, în continuare:
Peter Imre:
  • Ştiu despre mafia agenţiilor de publicitate şi de presiunile agenţiilor de publicitate cu cât un trust e mai mic cu atât presiunea e mai uşor de făcut.
  • Dacă acum câteva săptămâni o agenţie şi-a permis să îşi retragă banii de publicitate pentru că presa şi-a permis să fie liberă, pentru că s-au scris lucruri de altfel justificate. Dacă acesta agenţie şi-a permis să facă asta cu un trust ca Adevărul Holding e clar că grupurile de media sunt la un nivel de chelner la care se comandă “spuneti-mi ce să scriu şi o s-o fac”.
  • În urmă cu câteva luni, am adunat marii distribuitori de presă din România şi i-am anunţat că le tai 2 procente şi toată lumea a sărit în sus. Pentru noi a însemnat o economie de 2 milioane de euro. După cum se poate observa, fără aceaşti bani distribuția nici nu s-a îmbunătăţit şi nici nu a scăzut.
  • Eu cred că cei care produc știri, ziarele, revistele, sunt exact ca producătorii de roşii şi castraveţi care câştigă puţin, iar intermediarii iau cei mai mulţi bani.
  • Spaţiul virtual face ca presa să devină independentă de orice fel de presiuni din partea agenţiilor de publicitate, din partea politicului s.a. Sunt convins că pe baza a ceea ce am dezvoltat în Adevărul Holding, foarte puţine produse ar trebui să fie neprofitabile, iar produsele adiacente pot face un grup media să trăiască bine şi fără banii din publicatate.

Razvan Cornețeanu: Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV

  • Când discuţi despre valoarea brandului, discuţia se românizează, în bine şi în rău. Nicio altă ţară nu şi-a alterat brandurile de presă ca România. E normal ca valorile să fluctueze în funcţie de rezultate, dar e anormal să fie cioplite de către proprietari prin activităţi colaterale domeniului. (…) Ar trebui sa îl intrebăm pe Codruţ Şereş (…), pe Sorin Ovidiu Vîntu. (…) Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV.
  • Ideea că-mi fac trust de presă ca să pot să mă protejez de procuratură sau să-l schimb pe Primul Ministru s-a perimat.
  • Primul element e usor de cuantificat: în ultimii trei ani, noutatea nu vine din dispariţia EBITDA, ci a faptului că produse media au început să fie cumpărate după ureche.
  • În special bancherii au aceste idei preconcepute că din presă nu se pot face bani, ci se pierd bani. E o idee nocivă şi falsă. Exemple: Revista Capital a produs peste 10 ani de zile minim un milion de franci elveţieni net anual. Evenimentul Zilei în perioada lui Cornel Nistorescu era un exemplu de profit constant. Libertatea a generat, probabil, cele mai mari profituri din presa română, ajungând la peste 8 milioane de franci elveţieni în 2006. Alte exemple: ziarele de sport conduse de Ioaniţoaia şi Tolontan, Ziarul Financiar.
  • Constanţa care leagă aceste cazuri de succes – performanţa bine măsurată, poziţia 1, rareori pozitia 2 pe segmentul lor.
  • Faptul că spunem că o investiţie de 100 de milioane în media este enormă dovedeşte că noi gândim mic.
  • Care mai e valoarea businessurilor de media din România? Aceea pe care noi o dăm prin ce facem şi ce spunem.
  • Angajaţi oameni pentru suportul digital folosind produsele de presă scrisă că extensii ale acestor suporturi digitale.
  • Alegerile trec, managerii dispar şi proprietarii se plictisesc, dar jurnalistii şi oamenii de presa rămân.
  • Există trei elemente principale luate în calcul în evaluarea media: valoarea companiei în sine raportată la rezultatele financiare; pozitia strategică a companiei legată de cifrele de audienţă, tiraj etc; valoarea brandului, care a trezit mereu discuţii aparte.
"

Niciun comentariu: