miercuri, 5 decembrie 2012

“Suntem prostoboi în Foamecraţie"- din experienţa unui român în Italia

“Suntem prostoboi în Foamecraţie"- din experienţa unui român în Italia:

Vasile David, rezident la Roma de 12 ani, a răbufnit în versuri la vremurile grele pe care le trăiesc mulţi dintre românii din Italia. După o perioadă de integrare în care lucrurile păreau să meargă bine pentru el şi familie, şi-a pierdut locul de muncă, iar problemele de sănătate s-au adăugat situaţiei deja complicate. În opinia sa, termenul de democraţie poate fi înlocuit cu cel de "foamecraţie", ilustrând mai precis vremurile în care trăim. Iar pe votanţi i-a numit foarte plastic: prostoboi!
Vasile este originar din Focşani şi a venit în Italia în căutarea unei vieţi mai bune. "Eram ca milioanele de români în căutarea unui Eldorado. Am venit chemat de un prieten, la începutul anul 2000, am fost primit, am găsit de muncă şi mi-am început viaţa în Italia. Am avut şi perioade mai grele, după plecarea prietenului, pentru că rămăsesem fără casă. Am dormit şi pe cartoane dar parcă nu era atât de complicat şi dificil ca astăzi."
Şi-a întemeiat o familie, a găsit şi un serviciu bun dar o problemă de sănătate a unui membru al familiei i-a întors viaţa pe dos. "E multă nedreptate. Trebuia să facem un tratament, plătit integral de INPS dar

Citeşte mai mult...

Niciun comentariu: