luni, 14 februarie 2011

EXCLUSIV: Adevărul Holding închide cotidianul Blik în Ucraina

EXCLUSIV: Adevărul Holding închide cotidianul Blik în Ucraina: "
ACTUALIZARE: Dinu Patriciu explică pentru paginademedia.ro de ce a decis să închidă cotidianul pe print și să se orienteze pe săptămânale. “Distribuția este foarte dificilă“, spune el, adăugând că ziarul rămâne cu varianta online. Declarațiile lui Dinu Patriciu, în articol.
Ziarul ucrainean Blik a apărut azi pentru ultima dată. Adevărul Holding închide ediția tipărită a cotidianului pe care îl deține în Ucraina.
Potrivit informațiilor paginademedia.ro, ziariștii din Ucraina au fost anunțați de decizie într-o ședință care a avut loc în această dimineață.
Dinu Patriciu a cumpărat cotidianul Blik de la Ringier, în septembrie 2008. La sfârșitul anului trecut, ziarul a renunțat, într-o primă fază, la ediția de duminică, distribuită gratuit.
Adevărul Holding închide doar cotidianul Blik. Celelalte produse construite în jurul ziarului tabloid vor continua să apară. Este vorba de revistele Blik secret (paparazzi), Blik sănătate, Blik pentru femei și Blik poftă bună.
Potrivit informațiilor paginademedia.ro, va fi păstrat și ghidul TV și, totodată, urmează să fie lansată o revistă de sport.

Dinu Patriciu: “E mai degrabă o reconfigurare, decât o închidere”

E mai degrabă o reconfigurare, decât o închidere“, a explicat Dinu Patriciu pentru paginademedia.ro.
Dinu Patriciu, pentru paginademedia.ro:
“La ei este o cultură a săptămânalelor. Și în cifra noastră de afaceri se vedea, au o mare pondere. În Ucraina, revistele noatre săptămânale tipăreau mai mult decât ziarul, aveau până la 70.000 de exemplare tiraj.”
“Tote publicațiile păstrează brandul Blik. Ne dorim ca în fiecare zi a săptămânii să apară un săptămânal. Piața din Ucraina are alte caracteristici, ei citesc mai mult reviste.”
De ce a renunțat la cotidianul pe hârtie?
“Piața din Ucraina este foarte dificilă, din cauza problemelor cu distribuția. Este foarte greu să distribui în afara Kievului. Iarna apar alte probleme, este foarte greu să ai distribuție zilnică. Revistele pot sta mai mult timp la tarabă.”
Ce se întâmplă cu oamenii?
“Ziariștii rămân, sunt aceiași oameni care fac și revistele.”
“Ziarul rămâne cu ediția online, domeniu care crește și acolo.”
E posibilă o revenire pe print?
“Asta depinde de modul în care va evolua distribuția”, a spus Dinu Patriciu.
Despre Blik
Tabloidul ucrainean Blik a fost lansat pe piața din Ucraina în mai 2006 de compania elvețiană Ringier, după modelul tabloidului Blick (Elveția), concept extins și în Ungaria (Blikk), Serbia (Blic), Cehia (Blesk) și România (Libertatea). În toamna lui 2008 a fost preluat de trustul Adevărul Holding, fapt care a reprezentat și prima extindere în afara țării a grupului de presă controlat de Dinu Patriciu.
"

Niciun comentariu: