vineri, 11 martie 2011

Ana Blandiana: Am fost convinsa ca toti sunt cu mine, ca Ceausescu si ai lui sunt rai, ca noi nu suntem decat victime. Dupa '89 am descoperit ca, deoarece inainte taceam, de fapt nu ne cunoasteam

De citit!
Ana Blandiana: Am fost convinsa ca toti sunt cu mine, ca Ceausescu si ai lui sunt rai, ca noi nu suntem decat victime. Dupa '89 am descoperit ca, deoarece inainte taceam, de fapt nu ne cunoasteam: ""Ceea ce nu a existat in Romania comunista a fost solidaritatea. Toata deosebirea dintre polonezi si romani este data de incapacitatea noastra de a ne solidariza. Sa nu credeti ca deosebirea intre literatura romana si cea poloneza este de 1 la 4 (exista patru premii Nobel poloneze). Exista doar faptul ca polonezii au facut Solidarnosc si faptul ca un scriitor polonez, cand vorbeste de alt scriitor polonez, spune tot ce poate de bine", a explicat poeta Ana Blandiana la mijlocul saptamanii, in cadrul conferintei "La ce bun poetii in vremuri de restriste?". Cele doua mari regrete ale scriitoarei: "in '90 as fi votat legea lustratiei" si "daca volumele mele vor ramane, va ramane si faptul ca ele au fost scrise in timp ce se darama Manastirea Vacaresti. Si eu voi purta raspunderea acestei crime".
  • Ce crede Ana Blandiana despre "perisabilitatea lui Eminescu", de ce intelectualii sunt cei mai vinovati de situatia actuala, de ce libertatea cuvantului a diminuat importanta cuvantului ("Havel in inchisoare era mai important decat Havel presedinte"), dar si care este fenomenul literar care ne face unici in Europa de Est.
"

Niciun comentariu: