vineri, 4 martie 2011

Tirajele ziarelor româneşti, în picaj periculos. Adevărul a pierdut cei mai mulţi cititori

Tirajele ziarelor româneşti, în picaj periculos. Adevărul a pierdut cei mai mulţi cititori: "

Ultimele statistici oferite de BRAT, compania de audit a presei din România, indică faptul că presa scrisă s-a deprins cu picajul periculos.

Potrivit celui mai recent raport publicat de Biroul Român de Audit al Tirajelor, vânzările ziarelor au fost, în intervalul octombrie -decembrie 2010, cu zeci de mii de bucăţi sub cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.

Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Adevărul, după cum paginademedia.ro a mai scris. Ziarul editat de Adevărul Holding a înregistrat o scădere a vânzărilor de 60.700 de exemplare pe ediție.

Alte detalii statistice

• Topul scăderilor semnificative de vânzări este completat de tabloide. Astfel, vânzările medii pe ediție ale ziarului Libertatea au scăzut cu 38.100 de exemplare, în ultimele luni din 2010, față de același interval din 2009.

• Tabloidul editat de grupul de presă elvețian Ringier este urmat de Cancan – cu o scădere de 28.800 de exemplare – și Click (-26.100).

• În ciuda scăderilor, Click a rămas cel mai vândut ziar din România. Tabloidul trustului Adevărul Holding s-a vândut în perioada octombrie-decembrie 2010 în peste 200 de mii de exemplare.

• Cu excepţia publicaţiei Săptămâna Fianciară, care a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 16,900 de exemplare pe ediţie, toate celelalte ziarele cotidiene au înregistrat scăderi.

• Vânzările medii ale principalelor ziare quality au scăzut cu 94.100 de exemplare în ultimul trimestru din 2010, față de același interval din 2009.

• Ziarele de “scandal”, deși sunt mai puține ca număr, au înregistrat o scădere a vânzărilor foarte apropiată de cea a ziarelor quality. Click, Libertatea și CanCan însumează o scădere medie a vânzărilor de 93.000 de exemplare, în ultimele trei luni ale anului trecut, față de aceeași perioadă a lui 2009.

Ce nu se spune în comunicatul BRAT, dar nici în paginademedia, este că în valoarea “vânzărilor medii zilnice” sunt incluse şi numărul abonamentelor. Astfel, vânzarea-vânzare, pe bani, zilnic, la chioşc, este cu cel puţin 40 la sută mai mică.

Vedeţi şi alte exemple care duc la moartea sigură a presei scrise din România.

"

Niciun comentariu: