miercuri, 27 aprilie 2011

Viaţa e frumoasă

Viaţa e frumoasă: "

Orice ar spune lumea, adolescenţa este cea mai frumoasă perioadă din viaţa unui om. Nu sunteţi de acord cu mine? Părinţii se ocupă de absolut tot, voi nu aveţi nicio grijă; ei vă cumpără îmbrăcăminte, vă fac mâncare, vă cumpără telefoane mobile şi tot tacâmul, dar cel mai important, vă dau bani pe ochi frumoşi (deşi uneori trebuie să-i mai îndulceşti puţin, dar asta e altă poveste). Să fii adolescent înseamnă să fii rebel, să nu ai nicio grijă şi să fii atras de tot ce este frumos (nu comentez partea aceasta).


Dar oare ce înseamnă cuvântul frumos pentru adolescentul din zilele de astăzi? Întrebarea asta chiar mi-a captivat atenţia. M-am dus la dicţionar, dar am rămas cu ochii în soare; tot ce am găsit au fost nişte definiţii plictisitoare la fel de generale precum cuvântul în sine. Nu mi-a ajuns; ştiind foarte bine că fiecare om este diferit, mi-am dat seama că definiţia mea asupra frumosului este prea incompletă pentru a apărea în ziar. Singurul lucru care mi-a mai rămas de făcut a fost să îmi iau pălăria de ziarist şi să merg direct la marii experţi în materie de frumos: adolescenţii.


Recunosc că nu a durat prea mult; în două ore am făcut rost de toate informaţiile care îmi trebuiau, timp în care m-am documentat, am învăţat şi am luat câteva palme peste cap, însoţite de un călduros “De ce râzi”? Recunosc totuşi că multe informaţii le-am primit de la fete, băieţii ori nu au înţeles întrebarea, ori nu au ştiut ce să răspundă, ori li s-a părut întrebarea de-a dreptul încoprehensibilă (Păi nu? Ei au bicepşi peste tricepşi, ce să le pese lor de nişte floricele frumuşele?). Unul chiar a râs de mine, zicând că scriu un jurnal de fete. Restul, mi-au răspuns cât de simplu posibil: pentru ei “frumos” înseamnă iubita, hainele, maşinile iar cei fără inspiraţie mi-au spus că ei consideră ca fiind frumos tot ce îi atrage. Lucruri frumoase, totuşi, pentru care nu ar merita să fie puşi la colţ.


Ok, cu băieţii a fost simplu. Acum lucrurile devin serioase… fetele. Judecând mai multe răspunsuri, am ajuns la concluzia că fetele pot să-şi dea doctoratul în frumuseţe chiar şi în somn. Aici am primit o varietate foarte largă de răspunsuri, care alternează de la natură la propriul iubit (de menţionat că fetele au pomenit mai des despre partener decât băieţii). Cele mai multe fete mi-au spus că cel mai mult le atrage tot ce este inocent, de la flori, la animale; foarte puţine au pomenit de haine, poate chiar una. Ce este de-a dreptul admirabil este faptul că fiecare mi-a răspuns instantaneu, nu s-au gândit nicio secundă la întrebare.


Da, a fost foarte simplu… prea simplu. Aşa că m-am gândit: “de ce să nu complic puţin lucrurile”? “Ce este frumos?” este o întrebare destul de banală, aşa că am mai cerut nişte detalii suplimentare, care au scos la iveală încă un lucru interesant. Se pare că fiecare băiat s-a grăbit să afirme că dacă vrea ceva frumos, nimic nu îl va opri; fetele totuşi au stat puţin pe gânduri şi mi-au dat şi o listă cu lucrurile pe care nu vor să le facă pentru a obţine ceea ce vor. Asta bineînţeles este o generalizare, dar ca să vă dau un exemplu, o fată mi-a spus că dacă prietena ei doreşte acelaşi lucru, ar fi în stare să renunţe la el de dragul prieteniei. Ce frumos!


La sfârşitul interogatoriului, i-am întrebat pe fiecare adolescent în parte cât de important este “frumosul” în viaţa omului. Răspunsurile au fost cam slabe, doar câteva fete şi vreo doi băieţi mi-au spus că frumuseţea le oferă o linişte interioară, ceilalţi mi-au spus că frumuseţea nu este o necesitate prea mare. Sper că nu e şi cazul vostru.


În final am ajuns la concluzia că studiul asupra frumosului a fost un succes. “Frumosul” are un mare impact asupra adolescenţilor, acţionând de multe ori chiar ca un medicament sau stimulent. Vorba mea, e bine să fii optimist. Aşa că, voi ăştia care staţi toată ziua deprimaţi prin casă, mai ieşiţi puţin pe afară şi căutaţi voi frumosul, nu-l aşteptaţi să vină el la voi. Vă garantez că există în cantităţi foarte mari, chiar dacă refuzaţi vă daţi seama de asta.


Marius Dicu (IX D)



"

Niciun comentariu: