Camera Deputaţilor a adoptat tacit propunerea legislativă privind modificarea Legii audiovizualului, iniţiată de deputaţii PDL Raluca Turcan, Brânduşa Novac, Doiniţa Chircu şi Cezar Preda, scrie Adevărul.
Una dintre cele mai importante modificări aduse prin proiectul legislativ actualei Legi a audiovizualului este introducerea posibilităţii ca membrii CNA să poată aplica amenzi cuprinse între 10.000 de lei şi 200.000 de lei posturilor de televiziune şi radio, pentru acte de cenzură şi ingerinţe editoriale.
Raluca Turcan, preşedintele Comisiei de Cultură din Camera Deputaţilor, a declarat că prin introducerea unui regim sancţionatoriu în cazuri de cenzură şi ingerinţe editoriale s-a urmărit respectarea Constituţiei.
„Ingerinţa şi cenzura sunt interzise şi atunci mi se pare normal ca, dacă sunt interzise prin Constituţia României, să existe şi o sancţiune măcar cu o amendă în Legea audiovizualului“, a declarat Raluca Turcan. Camera Deputaţilor este prima cameră sesizată, iar Senatul este decizional.
Legea audiovizualului adoptată tacit
Laura Chiriac a povestit pentru adevarul.ro propriile experienţe cu directorul FMI, care nu a pregetat în a fi extrem de amabil şi cu atrăgătoarea jurnalistă. Dominique Strauss-Kahn s-a arătat foarte interesat de Laura Chiriac pe care a invitat-o personal la un dineu unde au vorbit toată seara. La final, şeful FMI a insistat în repetate rânduri ca partenera sa de discuţie să mai rămână la petrecere.
“Am stat la masă chiar lângă el. Oricum, se cunoaşte faptul că mereu a fost mai interesat să se adreseze jurnalistelor decât jurnaliştilor”, povesteşte jurnalista.
“Politicienii francezi încearcă să îţi câştige simpatia, să te treacă pe tine ca jurnalist de partea lor, printr-o atitudine extrem de amabilă. Totul face parte din cultura lor. Ei aşa sunt, îşi spun pe nume şi sunt persoane tactile. Te ating, te bat pe spate, chiar dacă abia te-au cunoscut”, mai spune Laura Chiriac.
EXCLUSIV adevarul.ro / Şeful FMI a făcut pe seducătorul şi cu jurnalista Laura Chiriac
Preşedintele Comisiei pentru drepturile omului din Senat, Gyorgy Frunda, a susţinut că este necesară adoptarea în această legislatură a unei legi a presei care “să facă puţină ordine în acest domeniu, care uneori este prea liber şi provoacă prejudicii personale”, scrie Mediafax.
El a făcut această declaraţie cu ocazia dezbaterii în comisia pe care o conduce a raportului pentru anul 2010 “Libertatea presei în România”, document elaborat de Agenţia de Monitorizare a Presei.Acesta s-a pronunţat şi pentru suspendarea pentru o anumită perioadă a dreptului de a profesa pentru jurnalistul care, prin articolele sale, încalcă repetat, fundamental şi cu rea intenţie dreptul unui cetăţean.
Frunda a susţinut că o astfel de măsură ar trebui să fie aplicată după ce jurnalistul a fost condamnat, într-o primă fază, să plătească despăgubiri morale, materiale, relatează Mediafax.
Susţinerea “repetată” a ideii de Lege a presei şi a altor restricţii pentru jurnalişti de către senatorul UDMR Gyorgy Frunda denotă “gândiri umorale care, probabil, provin dintr-o neînţelegere a rostului presei, suprinzătoare la un om inteligent”, a declarat, ieri, preşedintele CRP, Indira Crasnea, scrie Mediafax.
“Susţinerea repetată a ideii şi necesităţii unei Legi a presei şi a impunerii altor restricţii pentru jurnalişti denotă gândiri umorale din partea domnului senator, care, probabil, provin dintr-o neînţelegere a rostului presei, sau dintr-o înţelegere ciudată, surprinzătoare la un om inteligent. Ce exprimă acum domnul senator Frunda este în contradicţie neplăcută cu imaginea şi prezenţa sa de om «mobilat» intelectual, cu ştaif european şi cu multă experienţă politică”, a declarat, pentru Mediafax, preşedintele Clubui Român de Presă.
Crasnea (CRP): Dl. Frunda are gândiri umorale despre rostul presei, surprinzătoare la un om inteligentIrina Păcurariu debutează astăzi, de la ora 21.00, pe TVR 1, cu o serie de interviuri cu personalităţi internaţionale care şi-au pus amprenta pe destinul României în ultimii 20 de ani, scrie Adevărul. Fosta realizatoare a emisiunii „Judecă tu!“ încearcă să afle unde, pe culoarele puterii, se greşeste cel mai mult şi cât de tributari rămânem celor 45 de ani de comunism.
Pe ce criterii îţi alegi invitaţii?
Să fie valoroşi, greu de convins să apară la televizor, personalităţi puternice care îşi onorează statutul şi destinul. Dacă se întâmplă să aibă şi charimă, şi umor, mă declar fericită.
Ce ascund „Culoarele Puterii“?
Google a semnat un parteneriat cu Newseum din Washington, pentru a lansa un canal pe YouTube dedicat jurnaliştilor din întreaga lume decedaţi în timp ce îşi făceau meseria. Noul canal de pe YouTube va fi dedicat activităţilor şi vieţii jurnaliştilor care au trecut în nefiinţă în timp ce îşi făceau meseria, scrie Mediafax.
“Riscurile şi sacrificiile pe care mulţi (jurnalişti, n.r.) le-au făcut pentru a ne aduce nouă informaţii exacte sunt remarcabile”, a declarat Steve Grove, reprezentant al YouTube News and Politics.
Google a lansat un canal YouTube dedicat jurnaliştilor decedaţi în timp ce îşi făceau meseria
Divizia Lagardere Publishing a finalizat T1 2011 în scădere cu 9,8%, până la 390 de milioane de euro. Încasările din publicitate ale Axel Springer au adunat în primele trei luni ale anului 362,1 milioane de euro, un avans de 21,1% faţă de perioada similară a anului trecut, scrie Financiarul.
RCS MediaGroup a iniţiat un nou proiect de reorganizare valabil trei ani, respectiv perioada 2011-2013, ce se va axa în principal pe loializarea cititorilor
Trustul de presă german Axel Springer, publisherul unuia dintre cele mai vândute tabloide europene ,,Bild”, a finalizat primul trimestru fiscal din 2011 cu venituri în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 736,7 milioane de euro.
Trusturile de presă europene continuă achiziţiile, dar şi restructurările
Grupul de publicitate Publicis a cumpărat agenţia americană digitală Rosetta Group pentru 575 milioane de dolari, într-o achiziţie care va face ca peste 30% din veniturile companiei să vină din mediul digital, notează Daily Business şi Wall-Street.ro.
Rosetta, care este specializată în consultanţă şi strategie, va continua să opereze ca un brand independent.
Carlsberg a bugetat circa 8 milioane de lei pentru campania de promovare la nivel local a noii imagini de brand, care presupune, printre altele schimbarea celebrului slogan “Carlsberg, probably the best beer in the world”, notează DailyBusiness.ro şi Wall-Street.ro.
Astfel, sloganul “Carlsberg, probabil cea mai bună bere din lume” este înlocuit cu “Meriţi un Carlsberg” (“That calls for a Carlsberg”).
"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu