miercuri, 18 mai 2011

EXCLUSIV: Intact şi Burda intră în coaliţie cu Rautakirja. Urmează Ringier

EXCLUSIV: Intact şi Burda intră în coaliţie cu Rautakirja. Urmează Ringier: "
Intact şi Burda au semnat scrisorile de intenţie pentru a intra în coaliţie cu Rautakirja pentru distribuţia de presă, iar Ringier urmează să se alăture proiectului, potrivit informaţiilor paginademedia.ro.
Am decis să mergem mai departe cu patru edituri: Ringier, Intact, Burda şi De Agostini (…) Doi dintre ei au semnat, nu pot spune care, cu unul suntem în discuții”, a confirmat Dan Vasile, directorul și proprietarul Rautakirja într-un scurt interviu pentru paginademedia.ro.
Dacă cei trei editori se vor alătura proiectului propus de Dan Vasile, Rautakirja va acoperi circa 70% din piaţa de distribuţie din România.
Intrarea în această coaliţie presupune ca cei trei publish-eri să primească o parte din pachetul de acţiuni al Rautakirja România.
“Propunerea mea este de a da părţi sociale, în mod gratuit, tututor editorilor, în funcţie de volum, de a cointeresa editorii să vină către noi”, după cum declara Dan Vasile, imediat după cumpărarea Rautakirja România, pentru paginademedia.ro.
Interviul, pe larg:
Carmen Andronache: Am înţeles că Intact şi Burda au semnat scrisorile de intenţie pentru a intra în coaliţie cu Rautakirja pentru distribuţie. Este adevărat?
Dan Vasile: Eu vă pot confirma că am semnat cu doi parteneri o scrisoare de intenţie, nu vă pot da numele.
Am decis să mergem mai departe cu patru edituri: Ringier, Intact, Burda şi De Agostini. În cazul editurii De Agostini nu era cazul să intre în această coaliţie pentru că ei sunt singurii care au externalizat toată distribuţia către noi.
Atunci au rămas doar trei cu care suntem în discuţii şi doi dintre ei au semnat deja şi cu al treilea suntem în discuţii.
Dacă în coaliţie ar intra şi Ringier, asta cât ar însemna din piaţă?
Undeva la 70 şi un pic.
Care ar fi condiţiile până la urmă?
Condiţiile sunt: o parte din acţiuni, control în Consiliul de Administraţie, să facem proiectul prin Consiliul Concurenţei, să se facă un proiect conform cu legislaţia europeană. Totul va fi trasparent: grile de comisioane deschise, grile de comisioane la clienţi, termene de plată s.a.
Cam câte acţiuni le daţi?
Suntem în negocieri, depinde. Nu este important numărul de acţiuni, cât proiectul în sine, pentru că este o decizie unde va fi cost-center-ul.
Dacă va fi cost-center-ul aici, editura va face profit mai mare, dacă vor să facă profit aici atunci cu siguranţă vor cere mai mult. Sigur vor cere ca profit-center-ul să fie pe editură şi atunci firma să fie furnizor de servicii.

Mihnea Vasiliu, Ringier: “investigăm această posibilitate”

Contactat de paginademedia.ro în legătură cu parteneriatul Ringier – Rautakirja, Mihnea Vasiliu, director general Ringier România, a declarat că “investigăm această posibilitate”.
Mihnea Vasiliu:
“Ideea, în principiu, mi se pare bună, vine în contextul unei piețe deconsolidate.”
“Confirm că suntem, în principiu, interesați, dar deocamdată investigăm această posibilitate”.

Control într-o nouă firmă de transport

Activitățile de transport se vor face printr-o companie nouă, Local Curier, controlată de Rautakirja.
Dan Vasile:
“În privinţa fimelor de transport, noi am avut şi avem externalizat serviciul de transport cu 10 parteneri. Acum, practic, se centralizează toate aceste firme într-una singură şi ţintim piaţa de abonamente şi curierat. Aceasta este schimbarea cea mai mare pe care o facem şi este vorba de destul de mulţi bani.”
Cum se va numi noua firmă?
Local Curier. Această firmă există deja, face transport pe Transilvania şi urmează să acopere toată ţara. Practic cumulează toate maşinile pe o firmă.
Aceasă firmă aparţine Rautakirja?
Acum este sub controlul Rautakirja. E un proiect major, pentru că ştiţi piaţa de abonamente suferă mai mult decât distribuţia de presă pentru că sunt în jur de 200-300 de jucători foarte mici, vorbim de o piaţă foarte fragmentată.
Atunci, cu o logistică comună naţională, se poate simţi altfel externalizarea de la edituri, se poate face un sistem naţional cum a avut pe vremuri Rodipet, dar din păcate a căzut.
Citeşte şi:
"

Niciun comentariu: