sâmbătă, 28 aprilie 2012

Exclusiv GR/ Interviu cu Vittorio Sgarbi: "Îi voi dedica o stradă lui Cioran"

Exclusiv GR/ Interviu cu Vittorio Sgarbi: "Îi voi dedica o stradă lui Cioran":
Vittorio Sgarbi, 60 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuţi critici de artă din Italia. Absolvent al facultăţii de filosofie din Bologna, specialitatea istoria artei, este autorul a numeroase lucrări despre artă. De mai multe ori parlamentar şi membru în diverse administraţii comunale, Vittorio Sgarbi candidează acum la funcţia de primar la Cefalù, în provincia Palermo. Pe 10 aprilie, între discuţiile cu mulţimea de persoane care îl înconjura şi stafful său de campanie, precum şi zeci de conversaţii telefonice, ne-a acordat un interviu, în premieră pentru un ziar de limba română.

Ce ştiţi despre cultura românească, despre arta românească?
«Ce ar trebui să ştiu despre arta românească... (câteva momente de tăcere). Poezia românească, Eminescu, pe care l-am citit cu ani în urmă. Dinu Lipatti, un mare pianist, care a murit prea tânăr. Ce îmi vine în minte despre România? Brâncuşi, Mircea Eliade, Nae Ionescu, toţi sunt perfecţi! Brâncuşi este minunat! N-am vizitat România niciodată, dar mi-ar plăcea.
Dar cel mai bun dintre toţi, pentru mine, este Cioran. L-am şi cunoscut. Mi-a plăcut foarte mult şi l-am citit. Un om extraordinar. Titlurile cărţilor mi le amintesc puţin, dar temele principale sinuciderea, disperarea, inutilitatea vieţii... Un

Citeşte mai mult...

Niciun comentariu: