duminică, 22 iunie 2014

Lucia Stanescu: "Patria - cuvântul magic care trebuie să rămână sădit în inimă"
FacebookShare on Google PlusTwitterHootsuiteLinkedInHootsuiteBufferCustom Sharing Tool
EvernoteOneNote 
+TAG
Roma, 22 iunie 2014 Lucia Stănescu, “La star pucciniana”, invitată de onoare azi la Roma, la Festivalul Propatria 2014 :trimite un mesaj românilor din diaspora: “Patria - cuvântul magic care, oriunde şi la orice vârstă, trebuie să rămână sădit în inimă”.

“Steaua puccinian㔺i “protagonistă de neuitat  a unei memorabile Madama Butterfly”- aşa era descrisă de către “La Repubblica” soprana Lucia Stănescu, născută în urmă cu 85 de ani într-o familie de preoţi români şi stabilită ulterior la Livorno, în Toscana. Laureată aPremiului – Simbolul Euterpei, în 2010 a primit titlul de „Eroină pucciniană”, oferit de Fundația Festival Giacomo Puccini la Torre del Lago, unde Maestrul a compus cunoscutele sale opere.

Lucia Stănescu a acceptat invitaţia organizatorilor Festivalului Propatria şi va fi prezentă, alături de tinerele talente româneşti, la Roma, duminică, pe data de 22 iunie, începând cu ora 20:00, la Auditorium del Caravita, la doi paşi de Via del Corso. Celebra soprană îşi va prezenta cartea “A fost o viaţă sau un vis”, care va fi publicată, în curând, şi în limba italiană.

Iată mesajul emoţionant trimis de Lucia Stănescu tuturor celor care vor avea plăcerea să vină să o cunoască, precum şi românilor din Italia:

“După o viaţă aşa de plină şi un bagaj de experienţă atât de bogat, am considerat că trebuie să las ceva palpabil în urma mea. La vârsta de 85 de ani, cu o dorinţă imensa de a realiza acest vis al meu, zi de zi am scris povestind şi am povestit scriind. Rezultatul este cartea mea autobiografică:“A fost o viaţă sau un vis?” însoţită de un Cd de arii de operă şi lieduri interpretate de-a lungul carierei mele.


Scopul ei este capoporul italian, care a primit pe tarâmul său atâţia români, să cunoască mai bine şi mai clar în primul rând legătura latinităţii dintre Italia şi România şi, în plus istoria, cultura, tradiţiile şi valorile noastre. Prezenţa mea la Festivalul Propatria reprezintă respectul pentru acel cuvânt magic care, oriunde şi la orice vârstă, trebuie să rămână sădit în inimă: Patria”

Niciun comentariu: