joi, 21 aprilie 2011

EXCLUSIV. Sorin Enache, director general Realitatea TV: “Am refuzat poziția de președinte al Consiliului de administrație”

EXCLUSIV. Sorin Enache, director general Realitatea TV: “Am refuzat poziția de președinte al Consiliului de administrație”: "
Am refuzat poziția de președinte al Consiliului de administrație al Realitatea TV”, a declarat într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro Sorin Enache, director general Realitatea Media.
În ultimele stenograme, apărute azi dimineață, Sorin Ovidiu Vîntu și Sebastian Ghiță lăsau să se înțeleagă că, la Adunarea Generală din 27 aprilie, Sorin Enache ar fi cea mai bună soluție ca nou președinte al Consiliului de Administrație.
Interviul, în continuare:
Petrișor Obae: În stenograme se spune că Sorin Enache va fi președintele Consiliului de Administrație al Realitatea Media.Vei fi noul președinte?
Sorin Enache: Am aflat ieri dimineață de această intenție, de la Sebastian Ghiță și l-am refuzat politicos.
De ce?
Nu vreau să comentez.
Stenogramele sugerează că tu ai fi varianta de compromis. Știai de acest lucru?
Ceea ce au vorbit ei despre mine am aflat abia azi dimineață.
Nu știam că eu sunt varianta de compromis. Am refuzat, dar ce au vorbit înainte Sebastian Ghiță și Sorin Ovidiu Vîntu am aflat și eu odată cu restul lumii.
Vîntu îi spune lui Ghiță să nu intre peste tine, pentru că tu ești un factor de stabilitate acolo.
Am fost surprins plăcut de această asociere.
Tot Vîntu spune “i-am dat comanda mai departe lui Sorin Enache”.
Nu înțeleg la ce se referea, nu înțeleg definiția termenului comandă în sensul definit de el. Nu știu la ce s-a referit.

Dacă nu ar fi o organizație la care am contribuit încă de la relansare, probabil că m-aș gândi să plec

Din aceleași stenorgrame rezultă că războiul ar fi fost un joc. Ce ai știut de acest joc?
Nimic, pentru că nu eram atât de intim cu discuțiile lor.
Ce vei face în continuare?
Momentan sunt director general. Sunt doar uimit și aștept să văd ce se mai întâmplă în continuare.
Te gândești să pleci de la Realitatea TV?
E complicat de răspuns. Dacă nu ar fi o organizație la care am contribuit încă de la relansare, probabil că m-aș gândi să plec, așa ar fi logic. Organizația asta, acum trei patru ani, era super OK.
Dar am un atașament profesional și personal față de acest proiect.
Sincer, nu mă gândesc să plec. Mă gândesc la ce ar fi mai bine să fac pentru această organizație. Când spun organizație, nu mă refer la Ghiță și la Vîntu, ci la cei 500-600 de oameni care muncesc acolo.
Problema se pune dacă prezența mea acolo le este de folos sau nu.
Și este?
Sincer, nu-mi dau seama. Încerc să îmi dau seama cât este de folos pentru ei, dar și pentru mine.

Nu sunt nici în mintea lui Ghiță, nici în mintea lui Vîntu

Cum a influențat acest scandal imaginea Realitatea TV?
Într-un mod negativ, în mod sigur.
Și cum o să repari asta, ca director general?
Greu de spus. Încerc să vorbesc cu mulți oameni, să nu ne lăsăm influențați. Am stat aseară de vorbă cu oamenii, dar acesta este singurul lucru pe care îl pot face acum.
Trebuie să ne gândim la ce este important pentru redacție, care trebuie să își facă treaba indiferent de bombele din jur. E o provocare profesională.
Încă nici nu știu dacă acest scandal s-a terminat. Nu sunt nici în mintea lui Ghiță, nici în mintea lui Vîntu.
A intervenit cineva?
Nu, dar nici înainte nu a intervenit. Am văzut că ei vorbeau în niște termini care mă uimesc. Aveau o conversație ciudată.
Sugestii?
Nu, absolut deloc. Chiar deloc.

Eu sunt în tabera mea și am relații politicoase și cu Vîntu și cu Ghiță

Unde este Sorin Enache, în tabăra Ghiță sau în tabăra Vîntu
Nu știu cine este în aceste tabere. Eu sunt în tabera mea și am relații politicoase și cu Vîntu și cu Ghiță. Mi-ar plăcea să cred că tabăra mea coincide cu interesul profesional al Realitatea TV.
Ți s-a spus că ți se va întâmpla ceva dacă nu vei accepta postul?
Nu.
Că o să ți se dea altceva de făcut.
Nu.
După acest scandal, te aștepți ca oamenii să plece de la Realitatea TV?
Pot să spun doar că nu e imposibil. Nu m-ar surprinde. Mesajul dat de ceea ce s-a întâmplat este destul de prost pentru oameni.
"

Niciun comentariu: