luni, 23 mai 2011

Interviu cu Alexandru Cîmpanu, realizat de Andreea Apostoliu

Interviu cu Alexandru Cîmpanu, realizat de Andreea Apostoliu: "

Andreea Apostoliu (X D): Alex, spune-ne de performanţele tale din ultimii doi ani în domeniul IT.


Alexandru Cîmpanu (X D): Ei bine, totul a început ca o joacă… Era începutul lunii februarie în clasa a 9-a şi domnul profesor Bucătaru a întrebat la ora de TIC dacă sunt elevi pasionaţi de partea hardware a calculatoarelor sau de reţelele de telecomunicaţii. Ne-a spus apoi de un concurs bazat pe aceste domenii, „AcadNet”. La faza locală am participat la ambele secţiuni, şi m-am calificat la etapa judeţeana. De aici, ambiţia a inceput să îşi spună cuvântul, şi astfel am trecut mai departe la etapa naţională şi am venit de la Bucureşti cu câte o menţiune de la ambele secţiuni. Tot în clasa a 9-a am mai participat la CIA (Concursul de Informatică Aplicată), unde am obţinut locul 1 pe judeţ. Anul acesta m-am înscris din nou la „AcadNet” şi după ce am urmat aceiaşi paşi, am fost iar la Bucureşti, unde am câştigat premiul al 3-lea la secţiunea de reţele de calculatoare şi o menţiune la secţiunea de calculatoare. Nu am uitat nici de CIA, unde am obţinut locul al 2-lea.


A.A.: Consideri că rezultatele tale sunt produsul unei munci consecvente sau te bazezi mai mult pe talentul tău nativ şi intuiţie?


A.C.: Sincer să fiu, nu cred că poate fi vorba de un „talent nativ”, şi cu atât mai puţin de „intuiţie”. În opinia mea, oricine poate fi bun pe oricare din ramurile domeniului IT atât timp cât deţine mult interes, timp liber şi logică în gândire. Aşadar, rezultatele mele nu sunt produsului unei munci consecvente, nici strălucirea unui „talent nativ”, ci materializarea interesului şi a timpului acordat acestui domeniu.


A.A.: De unde vine pasiunea pentru calculatoare?


A.C.:Pe la 3-4 ani am pus mâna pe un laptop, unul din primele modele, şi aşa amărât cum era el, avea 3 joculeţe. Cele 3 joculeţe m-au făcut să mă gândesc la ce s-ar putea face cu un calculator. Părea ireal atunci, doar în imaginaţia mea, dar unele gânduri chiar s-au adeverit. Bineînţeles că atunci eram interesat de partea „atractivă” a calculatoarelor, dar, după nu foarte mult timp, am început să mă întreb cum funcţionează lucrurile şi voiam din ce în ce mai mult să aflu ce se întâmplă înauntrul cutiei care face zgomot. Mi-am stricat primul calculator, dar… am aflat!


A.A.: Crezi că ţi-ar prii o carieră în acest domeniu?


A.C.:Calculatoarele şi reţelele de calculatoare au devenit indispensabile, le întâlneşti peste tot. Cercetarea, dezvoltarea, transportul, afacerile, chiar şi educaţia au devenit dependente de ele. În concluzie, mereu va fi nevoie de programatori, tehnicieni IT, administratori de reţea şi vor fi multe locuri bine-plătite disponibile, chiar şi în Romania. Totuşi, încă nu m-am gândit foarte bine la carieră… sunt multe domenii în care mi-ar plăcea să lucrez, şi momentan mizez pe faptul că încă mai am câţiva ani în care să mă decid.



"

Niciun comentariu: