vineri, 18 februarie 2011

Căderea ziarelor în 2010. Studiu de caz: Adevărul Holding

Căderea printului în 2010. Studiu de caz: Adevărul Holding: "
Piața de print a scăzut dramatic în 2010. La capitolul investiții în publicitate, scăderea este de aproximativ 25 – 30 de milioane de euro. În materie de vânzări, titlurile și-au pierdut din cumpărători în 2010.
Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate un studiu de caz al vânzărilor pe publicațiile Adevărul Holding, care deține tabloidul numărul 1, Click și cel mai vândut ziar quality, Adevărul.
Dacă ziarul Click a avut o evoluție constantă, scăderea este dramatică la Adevărul. La sfârșitul lui 2010, Adevărul vindea cu 50% mai puține ziare decât la începutul anului.

Adevărul: 50% scădere într-un an

Ziarul Adevărul începea 2010 cu aproape 130.000 de exemplare vândute în medie pe ediție. În decembrie 2010, totalul vânzărilor arată, potrivit cifrelor paginademedia.ro, 64.000 de copii. O scădere de 50% într-un singur an.
  • În 2010, Adevărul a operat și creșteri consistente de preț. Într-un singur an, prețul ziarului s-a dublat. În ianuarie, ziarul (fără carte) costa 1,19 lei. A ajuns la 1.95 în mai și a fost majorat la 2,2 lei în septembrie.
  • De altfel, din septembrie vânzările au continuat să scadă. Cifrele BRAT vor fi disponibile în câteva săptămâni, dar, potrivit datelor paginademedia.ro ziarul Adevărul a vândut, în decembrie, sub 63.000 de exemplare.
  • Pentru luna ianuarie, vânzările merg în jos: sub 40.000 de exemplare, cu aproape 100.000 mai puțin decât în urmă cu un an.
  • Scăderea se remarcă și la abonamente: 22.000 în ianuarie 2010, sub 10.000 în decembrie.
Cât vinde Adevărul cu carte?
Cărțile nu mai au succesul pe care îl aduceau în urmă cu un an-doi. În vremurile bune, Adevărul vindea, în zilele cu carte, peste 250.000 de exemplare. În decembrie 2010, potrivit informațiilor paginademedia.ro, Adevărul cu carte a vîndut cam 65.000 de exemplare.
EVOLUȚIA ÎN 2010: În ianuarie 2010, Adevărul vindea, cu carte, 230.000 de exemplare. Performanțele s-au menținut peste 200.000 de exemplare până în luna mai, iar scăderea cea mai puternică a venit pe finalul anului: 120.000 în octombrie, 60.000 în luna noiembrie.
Luna ianuarie 2011 menține trendul descendent: aproximativ 55.000 de exemplare a vândut Adevărul în zilele cu carte.

Click, evoluție constantă în 2010

  • Dacă Adevărul a scăzut cu aproximativ 50% într-un an, tabloidul din grup, Click, a avut o evoluție moderată, aproape constantă.
  • Tabloidul a început 2010 cu vânzări de aproape 210.000 de exemplare pe ediție în luna ianuarie. Click s-a menținut anul trecut în jurul pragului de 200.000 de ziare pe zi, cu mici fluctuații în sus sau în jos.
  • Ultimele luni din 2010 arată vânzări de 212.000 de exemplare în octombrie și de 199.000 în luna decembrie.
  • În ianuarie 2011, tabloidul Click vindea aproximativ 180.000 de exemplare.

Ce au făcut revistele Forbes și OK

  • Publicația economică Forbes termina 2010 cu o medie pe ediție de aproximativ 4.500 de exemplare vândute. Diferența este consistentă, față de începutul anului. În ianuarie 2010, Forbes vindea peste 9.000 de exemplare.
  • Forbes a operat în 2010 o altă modificare: prețul publicației a crescut de la pragul de 5 lei (4,99) la 6,8 lei în iunie 2010.
  • Și revista de celebrități OK a scăzut, însă mai moderat. A început în forță, cu peste 45.000 de exemplare în martie, lună în care revista a fost lansată, cu o campanie de marketing puternică.
  • Lună de lună, media pe apariție a OK a scăzut în 2010 ajungând, în decembrie, la 24.000 de exemplare.
Pentru ianuarie 2011 vânzările se revigorează ușor, spre 25.000 de reviste vândute pe număr.
"

Niciun comentariu: