
Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate un studiu de caz al vânzărilor pe publicațiile Adevărul Holding, care deține tabloidul numărul 1, Click și cel mai vândut ziar quality, Adevărul.
Dacă ziarul Click a avut o evoluție constantă, scăderea este dramatică la Adevărul. La sfârșitul lui 2010, Adevărul vindea cu 50% mai puține ziare decât la începutul anului.
Adevărul: 50% scădere într-un an
Ziarul Adevărul începea 2010 cu aproape 130.000 de exemplare vândute în medie pe ediție. În decembrie 2010, totalul vânzărilor arată, potrivit cifrelor paginademedia.ro, 64.000 de copii. O scădere de 50% într-un singur an.- În 2010, Adevărul a operat și creșteri consistente de preț. Într-un singur an, prețul ziarului s-a dublat. În ianuarie, ziarul (fără carte) costa 1,19 lei. A ajuns la 1.95 în mai și a fost majorat la 2,2 lei în septembrie.
- De altfel, din septembrie vânzările au continuat să scadă. Cifrele BRAT vor fi disponibile în câteva săptămâni, dar, potrivit datelor paginademedia.ro ziarul Adevărul a vândut, în decembrie, sub 63.000 de exemplare.
- Pentru luna ianuarie, vânzările merg în jos: sub 40.000 de exemplare, cu aproape 100.000 mai puțin decât în urmă cu un an.
- Scăderea se remarcă și la abonamente: 22.000 în ianuarie 2010, sub 10.000 în decembrie.
Cărțile nu mai au succesul pe care îl aduceau în urmă cu un an-doi. În vremurile bune, Adevărul vindea, în zilele cu carte, peste 250.000 de exemplare. În decembrie 2010, potrivit informațiilor paginademedia.ro, Adevărul cu carte a vîndut cam 65.000 de exemplare.
EVOLUȚIA ÎN 2010: În ianuarie 2010, Adevărul vindea, cu carte, 230.000 de exemplare. Performanțele s-au menținut peste 200.000 de exemplare până în luna mai, iar scăderea cea mai puternică a venit pe finalul anului: 120.000 în octombrie, 60.000 în luna noiembrie.Luna ianuarie 2011 menține trendul descendent: aproximativ 55.000 de exemplare a vândut Adevărul în zilele cu carte.
Click, evoluție constantă în 2010
- Dacă Adevărul a scăzut cu aproximativ 50% într-un an, tabloidul din grup, Click, a avut o evoluție moderată, aproape constantă.
- Tabloidul a început 2010 cu vânzări de aproape 210.000 de exemplare pe ediție în luna ianuarie. Click s-a menținut anul trecut în jurul pragului de 200.000 de ziare pe zi, cu mici fluctuații în sus sau în jos.
- Ultimele luni din 2010 arată vânzări de 212.000 de exemplare în octombrie și de 199.000 în luna decembrie.
- În ianuarie 2011, tabloidul Click vindea aproximativ 180.000 de exemplare.
Ce au făcut revistele Forbes și OK
- Publicația economică Forbes termina 2010 cu o medie pe ediție de aproximativ 4.500 de exemplare vândute. Diferența este consistentă, față de începutul anului. În ianuarie 2010, Forbes vindea peste 9.000 de exemplare.
- Forbes a operat în 2010 o altă modificare: prețul publicației a crescut de la pragul de 5 lei (4,99) la 6,8 lei în iunie 2010.
- Și revista de celebrități OK a scăzut, însă mai moderat. A început în forță, cu peste 45.000 de exemplare în martie, lună în care revista a fost lansată, cu o campanie de marketing puternică.
- Lună de lună, media pe apariție a OK a scăzut în 2010 ajungând, în decembrie, la 24.000 de exemplare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu