marți, 8 februarie 2011

Cele mai bune reclame: nebuni în căutare de promoţii, Nicolae Ceauşescu şi laser, frate!

Cele mai bune reclame: nebuni în căutare de promoţii, Nicolae Ceauşescu şi laser, frate!: "

După o analiză succintă a situaţiei publicităţii româneşti şi un interviu cu una dintre vocile de referinţă din piaţă, Bogdan Naumovici, Verticalnews aminteşte câteva spoturi publicitare care ne-au atras atenţia. Poate nu sunt cele mai bune, dar ne-au stârnit zâmbete, am reţinut replici sau au fost prilej de glume cu cei din jurul nostru. Care sunt reclamele voastre preferate?

Companiile de telefonie mobilă au avut câteva spoturi reuşite. Orange s-a păstrat clasic, cu imagini curate şi puţine poveşti, în timp ce Vodafone a construit personaje. Paul şi Cristina, cei doi studenţi care apar în seria de reclame TV, sunt proaspeţi şi au replici haioase. Tinerii au adoptat repede noile cuvinte din „Maximia”: se combină la o ieşeală şi află cum stă treaba cu fetele: „La prima întâlnire, mâna pe picior. La a doua întâlnire, mâna pe picior plus pupat.”

Cosmote, operatorul de telefonie mobilă care a intrat agresiv pe piaţa românească, cu oferte de mii de minute şi sms-uri, a fost mai stângaci la capitolul promovare. Variante ale mesajului strigat ca în galerie: „Alina, iartă-l pe Tavi!” au fost folosite însă cu zâmbetul pe buze.

„Ai înnebunit căutând produse la promoţie?” La ce vă gândiţi când citiţi această întrebare? Să încercăm altfel atunci. Completaţi frazele următoare: ”Scump, doamnă, scump! Dincolo era mai ieftin!”…

Da, aţi ghicit! Halatul! Întrebarea de 10 puncte acum: Ce lanţ de magazine promova acest spot? Dacă nu vă amintiţi, vă lăsăm să descoperiţi în clipul de mai jos.

O altă reclamă cult semnată Bogdan Naumovici este inspirată din „Războiul Stelelor”. Beneficiarul- televizorul Teletech, distribuit în reţeaua Altex. Naumovici, costumat într-un vânzător de peşte dintr-o piaţă anonimă, îi povesteşte (cu efectele speciale proprii şi replici memorabile ca “laser frate!” şi “ăla negru de respira greu”) unui coleg pieţar episodul secund din seria “Războiul Stelelor”. Spotul se încheie cu mesajul “Dacă te-ai săturat să-ţi povestească alţii filmele, acum e simplu să îţi iei televizor…” – afişat în stilul consacrat de seria Star Wars. Cine are însă nevoie de televizor când se poate delecta cu un astfel de rezumat?


La capitolul dulciuri, cele mai multe companii merg pe aceeaşi reţetă: copii haioşi, văcuţe fericite, fete frumoase, familii liniştite. Însă veteranul „Rom” (tricolor din 1964) a adus “senzaţii tari” în publicitatea românească adormită. Şi a dat o variantă de răspuns la o întrebare la care s-au mai gândit şi alţii: ce ar spune Nicolae Ceauşescu dacă ar vedea societatea de astăzi. Ei bine, poate “Partidul te vrea tuns, roackere!” sau “Tovarăşă, nu torelăm aşa ţinută de minijupe pentru tineretul comunist!”.



Campanie Verticalnews:

"

Niciun comentariu: