vineri, 14 ianuarie 2011

Trei din patru orășeni citesc săptămânal cel puțin un ziar sau o revistă

Trei din patru orășeni citesc săptămânal cel puțin un ziar sau o revistă: "

Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din oraşele cu peste 50.000 locuitori, aproape 4,8 milioane de oameni, citesc săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă, potrivit ultimelor date furnizate SNA FOCUS.

Dacă se iau în considerare şi ediţiile online ale ziarelor şi revistelor, procentul acestora creşte până la 80%, anunță BRAT.

Alte date care reies din studiu:

  • 82% din populaţia adultă din gopodariile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeşte săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă, în ediţie tipărită sau online.
  • În rândul femeilor cu funcţie de conducere din această categorie, procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tipărite a publicaţiilor.
  • În cazul persoanele cu studii superioare, procentul celor care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.

Cum se caracterizează cititorii de presă în relațiile cu obiceiurile de consum?

Procente foarte mari din diverse categorii de consumatori, citesc ziare sau reviste săptămânal, în varianta tipărită sau online:

  • peste 90% dintre femeile active care au făcut cumpărături în ultima luna într-un centru comercial sau hypermarket,
  • 89% dintre persoanele adulte care au cumpărat bijuterii sau haine ale unor mărci recunoscute, în ultimul an,
  • 85% dintre cei care au fost într-o vacanţă în ultimul an.
  • 82% dintre cei ce intenţionează să-şi achiziţioneze un imobil şi 86% dintre cei ce intenţionează să achiziţioneze un automobil în următorul an,
  • 86% dintre cei care intenţionează să facă o asigurare de viaţă, sănătate, bunuri mobile sau imobile în următorul an.

Despre studiu:

Cercetarea a fost realizată de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010 şi măsoară audienţa presei scrise, consumul media şi alte obiceiuri de consum ale populaţiei din mediul urban cu vârsta între 14-64 ani din România.

SNA FOCUS măsoară comportamentele consumatorilor de media, stilurile de viaţă, obiceiurile de consum, caracteristicile socio-demografice ale acestora şi este studiul de referinţă al pieţei de cercetare din România.

Sursa foto: Financiarul

"

Niciun comentariu: