Piaţa românească de publicitate online va creşte cu 20-30% anul acesta, după ce, în 2010, a atins 20 de milioane de euro, estimează Călin Rotăruș, general manager al regiei ARBOinteractive, într-o discuţie cu cititorii HotNews.ro. “Acum toată lumea ştie pe ce picior dansează şi are o strategie mai curajoasă ca anul trecut. Nu ne închidem în noi ca un arici”, spune el. Călin Rotăruș a mai discutat despre relaţia cu agenţiile şi efectele reclamelor agasante asupra credibilităţii brandurilor.
Călin Rotăruș, directorul ARBOinteractive: Mă aştept ca piaţa online să crească cu 20-30% în 2011, de la 20 de milioane de euro anul trecut
Reclamele la prezervative, la publicaţii şi filme erotice vor putea fi difuzate la posturile de televiziune şi radio doar după ora 24.00, în timp ce publicitatea la produse cu caracter pornografic este interzisă, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată joi de membrii CNA, scrie Mediafax. În același document se spune că Jocurile difuzate pe posturile de televiziune şi radio trebuie să fie autorizate de Ministerul Finanţelor, să respecte condiţiile de protecţie a minorilor şi să informeze corect publicul. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în şedinţa de ieri, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, votând unele modificări ale acestuia.
Claudiu Şerban, directorul Editurii Evenimentul şi Capital, şi Mihnea Vasiliu, directorul Ringier România, vorbesc într-un interviu pentru EVZ despre declinul publicaţiilor în 2010 şi despre perspectivele pentru anul acesta.
Mihnea Vasiliu: “Anul 2010 a fost greu pentru presa scrisă întrucât piaţa de publicitate pe print a mai scăzut cu 30% faţă de 2009, care, la rându-i, a scăzut cu 50% faţă de 2008. Cele mai afectate au fost ziarele şi, dintre ziare, cele “reference”, adică cele “serioase”. Mai puţin lovit este sectorul revistelor, cu căderi mai mici de tiraje şi de advertising.”
Claudiu Şerban: “Un an greu, dar am avut avantajul că ne aşteptam, spre deosebire de 2009 care ne luase prin surprindere, cu scăderi de publicitate de 50%. În 2010, cred au fost scăderi de publicitate de 10%-15%, în presa scrisă.”
Cât privește evoluția în 2011, Mihnea Vasiliu consideră că “piața va rămâne la fel ca anul trecut, însă printul va scădea uşor”.
Cum va fi presa scrisă în 2011
Principalele programe informative ale posturilor de televiziune au avut printre cele mai bune ratinguri din cadrul grilelor de programe. Programul Ştirile Pro TV este lider detaşat în audienţe, având un rating aproape cât Observatorul, Telejurnalul şi Focusul de la Prima TV la un loc, scrie Adevărul într-o analiză. Emisiunea prezentată de Andreea Esca a avut în medie 1.032.000 de telesepectatori pe minut, la nivel urban, poziţionându-se la mare distanţă de competitorul său, Observatorul de la ora 19.00, care a avut doar 574.000 de telespectatori pe minut. Principalul program de ştiri al postului public de televiziune a rămas mult în urma celor două posturi comerciale, Pro TV şi Antena 1: 361.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban. În ceea ce priveşte emisiunile tip talk-show, Antena 3 conduce detaşat în audienţe. Televiziunea de ştiri ocupă primele două locuri cu emisiunile Sinteza zilei, respectiv Subiectiv. Emisiunea domnului Gâdea a avut o medie de 324.000 de privitori pe minut în 2010.
Ştirile, motoare de audienţă în 2010
Anul trecut, peste 5,1 milioane de spectatori au trecut pragul multiplexurilor din ţară, investiţiile în publicitatea pe marile ecrane fiind de aproximativ 2,3 milioane de euro, scrie Financiarul într-o analiză. Astfel, publicitatea în cinematografe s-a majorat cu 15% faţă de 2009, iar estimările pentru 2011 sunt tot de creştere. În prezent, un spot de 30 de secunde ajunge până la 120 de euro. “Pentru anul 2011 prognozăm o creştere a preţurilor la rate-cârd cu 10% până la 15% în cinematografele cele mai bune, ca un efect al trendului crescător înregistrat în ultima parte a anului 2010”, punctează Elena Constantin, director de marketing al Sugar Media, companie specializată în vânzarea spaţiului publicitar din cinema.
Publicitatea în cinematografe: 2,3 mil. de euro, +15% faţă de anul 2009
Realizatorul TV Şerban Huidu se simte bine şi face exerciţiile din programul de recuperare fizică la Spitalul Universitar din Innsbruck (Austria), însă nu se ştie deocamdată când se va întoarce în ţară, au declarat, ieri, pentru Mediafax reprezentanţii postului Prima TV. Pe 6 ianuarie, Prima TV a anunţat că Şerban Huidu a început exerciţiile fizice de recuperare, proces programat să dureze circa două săptămâni, la Spitalul Universitar din Innsbruck, programul urmând să fie continuat la o clinică din România.
Şerban Huidu se simte bine şi urmează programul de recuperare la spitalul din Innsbruck
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat, astăzi, licenţă audiovizuală televiziunii generaliste 6 TV, preluată de grupul RCS&RDS şi deţinută de Sorin Constantin Brebeanu (90%) şi Valerică Ciubotariu (10%). Investiţia iniţială care s-a făcut în acest post a fost de 650.000 de euro. Conform mai multor zvonuri, 6 TV este televiziunea sectorului 6 din Bucureşti, scrie Evenimentul Zilei.ro.
CNA a acordat licenţă pentru un alt post generalist: 6 TV
Cu tot cu bugetele alocate promovării pe Facebook, Google şi Yahoo, investiţiile în online-ul românesc au depăşit 22 milioane euro anul trecut, potrivit lui Steve Dallas, managing director Iniţiative. “În concordanţă cu cel mai recent raport IAB, estimarea noastră pentru piaţa online în primul semestru din 2010 este în jur de 8-8,5 mil. euro dintr-un total de 10 mil. euro raportaţi de IAB. Dar aceste cifre nu le înglobează pe cele ale Google, Yahoo şi Facebook. Dacă luăm în calcul şi aceste date, avem un total de 22-24 mil. euro în 2010 pentru piaţa online, cifre care sunt apropiate de estimările noastre pentru print”, a declarat Steve Dallas pentru Wall-Street.
Steve Dallas, Iniţiative: Publicitatea online a fost de 22-24 mil. euro în 2010
Vali Petridean, Group Creative Director, şi Sorin Sorașan, Ilustrator la Publicis România, sunt singurii români selectaţi anul acesta în albumul Luerzer’s Best 200 Illustrators, scrie Financiarul. Este vorba despre lucrarea “Lion”, realizată de Sorin Sorasan pentru brand-ul Nissan Crossover şi trei lucrări necontractate, semnate de Vali Petridean şi intitulate: “Lisa”, “Noe” şi “Ciclul Vietii”. Pentru Vali Petridean este al doilea an în care lucrările sale apăr în Catalogul Luerzer’s Best 200 Illustrators.
Singurii români selectaţi în Luerzer’s Best 200 Illustrators 2011 sunt de la Publicis România
După un 2010 cu clienţi nehotărâţi şi greu de convins să scoată bani pentru comunicare, antreprenorii din business-ul de relaţii publice păşesc timid în noul an. Speră la o creştere a numărului de proiecte, ceea ce ar putea duce şi la o evoluţie pozitivă a pieţei, DailyBusiness.ro. “În 2010 nu am simţit o creştere în venituri. A fost un an greu, în linie cu evoluţia economică de la nivel macro. Clienţii nu au renunţat la comunicare, dar şi-au diminuat activităţile de relaţiile publice, şi asta ne-a afectat direct. Nu ne-am făcut încă toate calculele pe 2010, însă mă aştept la o scădere”, a explicat Crenguţa Roşu, şefa DC Communication.
E greu să vorbeşti despre 2011 cu optimism. Chiar şi pentru un PR-ist
Prezenţa unei vedete într-un spot publicitar nu îl face mai eficient şi nu determină astfel o creştere a vânzărilor, contrar concepţiei devenite aproape un mit în marketing. Cel puţin asta indică un studiu realizat în Statele Unite, pe spoturile care au rulat în primele 11 luni ale anului trecut, potrivit căruia prezenţa unei celebrităţi într-o reclamă TV a devenit, de cele mai multe ori, doar o risipă de bani, scrie DailyBusiness.ro. Potrivit sursei citate, cele mai “nocive” celebrităţi care au apărut în reclame, în SUA, în 2010, sunt în această ordine Tiger Woods (Nike), Lance Armstrong (Radio Shack), Kenny Mayne (Gillette), Dale Earnhardt Jr. (Nationwide Auto Insurance) şi Donald Trump (Macy’s).
Se destramă un mit: Vedetele nu mai garantează succesul reclamei
Grupul de presă european Mecom a respins oferta de fuzionare propusă de trustul de presă britanic Trinity Mirror, publisher-ul cotidianului The Daily Mirror, scrie Financiarul, care citează brandrepublic.com.
Mecom refuză să fuzioneze cu Trinity Mirror
Martin Sorrell, şeful celui mai mare grup de comunicare din lume, alături de alţi preşedinţi şi directori executivi ai unor companii importante din Marea Britanie, va consilia executivul britanic în legătură cu reorganizarea Central Office of Information (COI), agenţia de comunicare şi marketing a executivului de la Londra, notează DailyBusiness.ro, care citează revista Brandrepublic.com.
Cum se consultă alţii cu mediul privat: Şeful WPP, printre “greii” care sfătuiesc guvernul britanic
"La nivel mondial, bugetele alocate sponsorizării vor puncta o creştere de 5,2% în 2011, până la 48,7 miliarde de dolari, anunţă agenţia de consultanţă IEG, parte a WPP Group. Potrivit agenţiei IEG, anul trecut cheltuielile de sponsorizare au fost de asemenea pe plus cu 5,2%, totalizând 46,3 miliarde de dolari, scrie Financiarul, care citează site-ul warc.com.
Cheltuielile globale de sponsorizare, +5,2% în 2011
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu