vineri, 14 ianuarie 2011

Invitatul de profesie se vrea moderator. Monica Tatoiu îşi doreşte un show ca Oprah

Invitatul de profesie se vrea moderator. Monica Tatoiu îşi doreşte un show ca Oprah: "
Ca să aflăm ce se întâmplă în spatele camerelor de luat vederi, Verticalnews a stat de vorbă cu unul dintre invitaţii permanenţi. Este vorba despre Monica Tatoiu. Ea nu refuză nicio invitaţie, vorbeşte despre aproape orice, şi-a povestit viaţa (sexuală, de manager, de fost profesor), ştie management, politică, are pilde şi poveţe pentru toţi românii, dar mai ales pentru politicienii puterii. Monica Tatoiu este, potrivit studiilor, lider intr-o ierarhie ce priveşte apariţiile televizate în ultimele şase luni, ca invitat de televiziuni.
Verticalnews: Cum vă vedeţi în postura de cel mai invitat român la dezbateri tv?
Monica Tatoiu: Există invitaţi care nu sunt plătiţi şi invitaţi care au contract extern cu televiziunea. Vorbim de sociologi, de psihologi, sociologi. Ei sunt ca nişte furnizori de servicii într-o companie. Iar, dacă vrei să vorbeşti despre capete tăiate, inviţi un psiholog.
Trăim într-o economie de piaţă. Televiziunea e un business şi vorbim despre rating. În ultimii ani, de când merg la televiziuni, am mai văzut încercări de a aduce invitaţi noi. Au venit de vreo 2-3 ori, apoi au dispărut pentru că nu fac rating. Sunt oameni pe care-i iubeşte camera şi oameni care nu trec sticla.
“Aş vrea să fac o emisiune de tip Oprah”
De ce mergeţi atât de des la emisiuni de televiziune?
M-am întrebat de multe ori de ce fac asta. Nu sunt plătită, nu am niciun beneficiu. Însă iubesc televiziunea, cred că este substitutul catedrei. Şi când eram profesoară făceam meditaţii, îmi învăţam elevii să schieze, să iubească. În fiecare zi citesc toată ziarele, presa internaţională, citesc cărţi, scriu şi vorbesc cu oameni care au ceva de spus. Merg pregătită la emisiuni.
Dacă vi s-ar propune să faceţi o emisiune la televiziune, aţi accepta?
Aş vrea să fac o emisiune de tip Oprah. Îmi place să ajut. Eu iubesc televiziunea, e un fel de a comunica. Îmi place directul, „action-ul”, nu-mi plac lucrurile contrafăcute.
La ce emisiune vă simţiţi cel mai bine şi la care nu?
Nu-mi plac emisiunile de divertisment. Nu m-aş duce la Dan Negru sau la „Cireaşa de pe tort”, de exemplu. Trebuie să cobori ştacheta sub un anumit nivel şi nu-mi place asta şi nici preocuparea pentru un senzaţional ieftin. Însă ce-i ciudat este că, de multe ori, realizatorii emisiunilor sinistre sunt oameni de calitate. La Happy Hour merg pentru că Măruţă e un băiat deştept.
Ce moderator vă place? Ce moderator vă displace?
Laura Chiriac este un jurnalist de calitate. Îmi place şi de Ema Zeicescu, tot de la Realitatea TV, că este maimuţă de foc ca şi mine. Şi de Alesandra Stoicescu. Paradoxal, am crezut că Dana Grecu e uscată şi agresivă. Şi nu-mi plăcea şi am zis că nu o să merg în viaţa mea la emisiunea ei. Însă m-au invitat şi nu am putut să refuz şi m-am dus. Am avut surpriza să constat că nu poza într-o justiţiară. Este o justiţiară. M-am văzut pe mine la 30 de ani. Îmi mai place şi Răzvan Dumitrescu.
Şi la „6 vine presa” de la B1TV cu Livia Dilă mă simţeam foarte bine, deşi era un format cam bătrânicios. Regret că Liviu Mihaiu nu mai face talk-show-ul de pe TVR 1, era foarte bun. O apreciez şi pe Paula Rusu de la Antenă.
Cum este în platou? Ce puteţi spune despre ceilalţi invitaţi?
Crin Antonescu e gol, are o agresivitate gratuită. În schimb, Ponta e mai viu, veritabil. Îi duc dorul lui Tăriceanu. Iar Adrian Năstase are un discurs foarte bun, fundamentat. Sunt şi invitaţi care primesc SMS-uri şi vin cu mine de la partid. Sunt nişte roboţei. Pe Robert Negoiţă l-am făcut zob când am văzut că i se spune ce să zică.
Vă gândiţi să intraţi în politică?
Nu vreau să fac politică. Când am candidat la Primăria Capitalei mă puneau să învăţ pe de rost ce trebuia să spun la televizor. Nu-mi place acest lucru.
Ce părere au familia, prietenii, despre apariţiile dumneavoastră la televizor?
Soţul meu nu se uită. Mama plânge, iar fiul meu e timorat, are colegi la şcoală şi de multe ori eu mai dau şi exemple din familie.
Pe cine aţi invita dumneavoastră la o emisiune tv să vorbească despre problemele ţării?
L-aş invita pe Sorin Oprescu. Îmi place Oprescu, deşi am avut câteva prejudecăţi legate de el. E un tip pragmatic şi cred că va câştiga din nou Primăria Capitalei.
Oana Neamţu
"

Niciun comentariu: