sâmbătă, 15 iunie 2013

Perle la examenul pentru obtinerea cetateniei romane

Ciudat sau nu, oameni din (cam) toata lumea cer cetatenia romana. Pentru asta, pe langa intocmirea unor hartoage necesare, au de dat un examen de cunostinte generale (politica, drept, istorie, geografie elementara etc), dar si un interviu prealabil, unde examinatorii leaga niste discutii cu candidatii, pe teme generale sau de cultura, mai mult ca sa vada in ce masura stiu limba romana. Am obtinut de la un examinator cateva margaritare de-ale raspunsurilor, la interviuri (examinatorii planuiesc sa scoata si o carte cu asta, mie mi-au dat in exclusivitate numai cateva mostre). Savurati-le!
- Stiti cine este presedintele Romaniei?
- Da, domnul Troian Basculescu.


- Cine a fost Stefan cel Mare?
- A fost un presedinte roman care a reusit sa bage Romania in NATO.


- Stiti cine este Mihai Eminescu?
- Da, este singurul poet roman si deci un erou este el!

- Ce stiti despre relieful Romaniei?
- Este un relief bun, unde din pacate exista si infractori.

- Cine are drept de vot in Romania ?
- Cine zice guvernul.

- Ce va place dumneavoastra cel mai mult in Romania ?
- Faptul ca e deschisa pana tarziu, aici e o viata care noi n-am avut-o.

- Aveti prieteni romani?
- Am, dar nu mai am, ei au furat de la mine niste afaceri. Dar nu suparat, nu sunt, nu suparat, Dumnizeu are griji.

- Stiti care este religia majoritara in Romania ?
- Este crestini din aceia care nu stau pe scaun in biserica.

- Aveti un loc de munca in Romania ?
- Nu am loc caci este foarte aglomerat, mai ales dimineata si seara.
- Ce apreciati la poporul roman?
- Caci ii place negrii mai mult decat tiganii, desi tiganii sunt nu asa de negri.

- Va place muzica romaneasca?
- Da, mie imi place foarte mult, pentru ca canta despre lucruri fara razboi si Fuego si Pepe sunt niste un fel de simbol etnic.

- Cunoasteti vreun sportiv roman?
- Nu cunosc pe nimeni, dar ii stiu pe toti, unii sunt Civu, Haghi, Ghicu, Nadia, Ducadal, Curnicova si Becali.

- Care e cea mai importanta calitate a cetateanului roman?
- Calitatea intai.

- Aveti familie?
- Am, dar nu este familia mea, este familia lui prietenul meu.

- Pe o scara de la 1 la 10, la ce nivel credeti ca va aflati cu limba romana?
- Nu am scara acasa, locuiesc la un bloc.

- Ce impresie aveti despre istoria Romaniei?
- E foarte frumoasa pentru ca are culori stralucite pe coperta.

- Cu ce va ocupati aici, in Romania ?
- Eu nu sunt ocupat cam niciodata.

Comunicate de prof. Octavia Viviana Buhociu

Niciun comentariu: