joi, 6 iunie 2013

Horaţiu Mălăele, Floorin Călinescu în dialog

În interviul acordat emisiunii „Digicult”, și difuzat sâmbătă, de la 14.30, la Digi24,  Horaţiu  Mălăele mărturisește că nici nu ştie sigur dacă este actor.
malaelePublicul românesc îl ştie din zecile, sutele chiar, de roluri pe care le-a făcut în film şi în teatru, lumea se bate pe bilete la spectacolele în care joacă, televiziunile se bat şi ele pentru a-l avea invitat sau a-i lua interviuri.
Horaţiu Mălăele, priveşte cu amuzament toate astea şi, din când în când, foarte rar de altfel, se mai opreşte să stea de vorbă cu un jurnalist, suficient de insistent sa afle lucruri despre el.
Nu știu, cred că sunt ȘI actor. De fapt, încercările mele, de-a lungul vieții, au stat într-o plăcută zonă a fatalității. Pentru că am debutat fiind un fel de pictor, un fel de desenator. Vorbesc de anul de grație 1971. Apoi am intrat la institut și eram cel mai bun actor dintre caricaturiști și cel mai bun caricaturist dintre actori. Neintegrabil în nicio comunitate. Între timp, lucrurile s-au mai mișcat și, iată, am ajuns în mod oficial desenator, pentru că fac parte din Uniunea Artiștilor Plastici, și sunt și actor, pentru că fac parte din UNITER.  Totuși, de fiecare dată când defilezi pe un anumit culoar, există o suspiciune a celor din jur: “Domnule, ăsta nu cumva e mai mult desenator decât actor?” Sau invers. Apoi m-am apucat de regie de teatru. A fost un alt scandal. Apoi de regie de film. Alt scandal. M-am apucat să scriu câte ceva… Nu prea știu ce sunt. În orice caz, băltesc în această zăpăceală confortabilă și, uneori, mă simt bine”, spune actorul.
Horaţiu Mălăele i-a dezvăluit Iulianei Ciugulea că este un patriot și că nu a vrut şi nu vrea sub nicio formă, oricât ar fi de greu, să-şi părăsească ţara, „o ţară tristă, plină de umor”. „N-am vrut să plec, pentru că sunt născut român. Părinții mei s-au născut aici, aici e casa mea. Cum să plec din casa mea? Să plece ei! Spunea cineva, creând un paradox: “Nu moare lumea asta, să scape de mine!” De ce să plec? Ca să trăiesc puțin mai bine dincolo? Aș fi trăit foarte puțin mai bine. Poate. …Visceral am simțit că nu e bine s-o fac. …În momentul când am lucrat în străinătate, la filme pe care le-am făcut acolo sau la rolurile din piesele jucate acolo, nu pot să spun că m-am simțit în largul meu. Am avut bucurii temporare. Doar atât. Depărtarea e un lucru rău. Întrebarea fiind depărtarea de ce? Nu poți să-ți explici, dar undeva, în subsolul tău, lucrurile încep să se agite și-ți dai seama că nu e bine ce faci.”
Dar cum este Horaţiu Mălăele, actorul? Unul foarte ascultător, zice el: Sunt ascultător ! Chiar dacă joc în piesele regizate de mine. Sunt un actor supus, un actor docil. …Să asculți. E bine să asculți. Să fii atent, e bine să fii atent, să fii scormonitor, să fii curios.

Iar in ce îi priveşte pe actori, în general, Horaţiu Mălăele nu a putut să nu sară în apărarea lor, atunci când sunt caracterizaţi ca fiinţe pline de vanitate, orgolioase peste măsură: Vanitatea și orgoliul pe care le bănuiți în spatele actorilor sunt mai mult prefăcute. Actorii sunt o plămadă cu totul și cu totul specială, o comunitate timidă, extrem de sensibilă. Această comunitate, de multe ori, caută să-și mascheze sensibilitatea, vulnerabilitatea, natura plăpândă. Și atunci mai pune măști: masca vanității, masca obrăzniciei. Dar îi cunosc foarte bine – și-aici chiar aș vrea să aveți încredere în mine – sunt niște oameni extrem de plăpânzi și de sensibili.
Restul interviului cu marele actor român, sâmbătă, la ora 14.30, la emisiunea Digicult, de pe Digi 24.
The post Horaţiu Mălăele: nu am vrut să plec, sunt născut român. Să plece ei appeared first on exclusivNews.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Gala Premiilor Operelor Naţionale, în direct la TVR
Sâmbătă, 8 iunie, de la ora 21.00, TVR 1, TVR HD, transmit, în direct de la Iaşi, cel mai grandios eveniment al scenelor lirice româneşti – Gala Premiilor Operelor Naţionale.
gala premiilor operei romaneIniţiat de Opera Naţională Română din Iaşi, pentru prima dată în România, evenimentul este găzduit de capitala Moldovei, în Sala Mare a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri”. Amfitrionii evenimentului sunt Beatrice Rancea, director al Operei Naţionale Române din Iaşi, şi tenorul Cosmin Marcovici.
În cadrul manifestării vor fi acordate premii la 14 categorii de nominalizări: cel mai bun spectacol, cel mai bun regizor, cel mai bun dirijor, cel mai bun solist, cea mai bună solistă, cel mai bun solist de balet, cea mai bună solistă de balet, cel mai bun spectacol din creaţia românească, premiul pentru concepţia decorului, premiul pentru concepţia costumelor, premiul pentru debut, cel mai bun spectacol pentru copii, cel mai bun coregraf, cel mai bun musical. Pe lângă aceste distincţii, se vor acorda premii de excelenţă şi pentru întreaga activitate, dar şi premii speciale ale juriului, unor mari artişti de operă din România. Acestea vor fi înmânate de personalităţi marcante ale culturii româneşti din ţară şi străinătate.
Statuetele acordate ca trofeu în cadrul Galei sunt create special pentru acest eveniment şi reprezintă o muză cu harfă. Designul a fost realizat de un artist al Operei Naţionale din Iaşi, iar execuţia lor aparţine unei firme care lucrează cu Academia de Film din Statele Unite pentru crearea celebrei statuete decernate în cadrul Premiilor Oscar. De altfel, trofeele au acelaşi tipar de dimensiuni şi greutate ca şi statueta de la Oscar. Partea masivă a statuetei este formată dintr-o răşină specială, poleită cu un amestec de aur şi cupru.
Eveniment cultural de excepţie, Gala Premiilor Operelor Naţionale este organizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Iaşi şi Consiliul Judeţean Iaşi şi se doreşte ca ea să devină o manifestare cu tradiţie, prin care activitatea artiştilor de operă să fie recunoscută, apreciată şi premiată.
The post Gala Premiilor Operelor Naţionale, în direct la TVR appeared first onexclusivNews.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Florin Călinescu este recunoscut drept unul dintre oamenii de teatru şi de televiziune care a spus întotdeauna lucrurilor pe nume, oricât de greu de digerat ar fi fost acestea, o personalitate incomodă şi ieri ca şi astăzi.
florin calinescuInvitat în editia de sâmbătă a emisiunii Conversaţii esenţiale”, prezentata de Iuliana Ciugulea, directorul Teatrului Mic a făcut o analiză la rece a întregii perioade post-decembriste şi nu a lăsat neamendat nici un personaj al clasei politice, dar, în egală măsură, şi mulţi colegi ai săi de teatru sau de televiziune.
Întrebat cum este această perioadă pentru un director de teatru, Călinescu a răspuns că teatrul nu a dus-o niciodată mai greu.
Probabil că de 20 şi ceva de ani încoace, nepăsându-i nimănui care a stat acolo de cultură, suntem în această situaţie. Să aplici în teatru, spre exemplu, legea 1 la 7, să aştepţi adică să se elibereze 7 posturi ca să angajezi un om, asta e ceva…Să ne înţelegem, eu n-am spus că ne trebuie mai mulţi bani…Problema este că nu ţi se dau nici ăştia şi atunci examenul de management, proiectele, astea sunt o caterincă, pentru că nu pot fi puse în aplicare. Pleci de la primărie cu un buget şi nici nu ajungi la teatru şi afli că ţi s-a tăiat 25-30%. Asta este situaţia”, spune actorul.
Florin Călinescu nu este insa genul care să se lamenteze asa ca are la indemana şi soluţiile de ieşire din această situaţie,  care se lovesc însă de, ceea ce el numeşte, incompetenţă politică.
Există soluţii. Le-am scris de ani de zile pe hârtie. Dar este o incompetenţă politică şi administrativă fără seamăn. Repet, în ceea ce priveşte cultura. Acum nu discut de autostrăzi, spitale, şcoli sau de alte lucruri. Din păcate, am avut şi miniştri actori de meserie, care pur şi simplu şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă… De 23  de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti, care nu înţeleg lucrurile astea”, povestește Florin Călinescu.
Despre cei care au condus înainte Teatrul Mic spune că fiecare a contat în felul său în viaţa şi dezvoltarea teatrului, dar că pentru cei care au venit după Revoluţie totul a fost mult mai greu: Am parcurs cumva destinul fiecărui director care a fost înainte aici. Sigur că fiecare a contat foarte mult, chiar şi înainte de 1989. … Dinu Săraru a fost un om potrivit la timpul potrivit, pentru că s-a bătut extraordinar de tare, şi trebuie să recunoaştem acest lucru, cu sistemul de atunci şi asta s-a văzut.După 1990 e mult mai greu, pentru că şi la Iliescu şi la Constantinescu sau Băsescu nu ştiu dacă avem vreo 6 vizite la teatru, pentru toţi…primii-miniştri, guvernele şi aşa mai departe. Teatrul este ultima preocupare în guvern, cultura este ultima preocupare în guvern. Dar aproape toate sunt ultima preocupare acolo. Nu trebuie decât să enumerăm. În afară de răzbunări, de vendete politice, nu există un guvern care să fi intrat în istorie.
Nici despre instituţii precum UNITER ori despre cronicari actorul şi omul de televiziuneFlorin Călinescu nu are vreo vorbă bună de spus: Organizaţia asta personală, a lui Caramitru, nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate. Am avut vreo 10 ani Teatrul Foarte Mic axat pe experimente, pe regizori tineri, pe actori tineri, pe debuturi şi aşa mai departe. Dar se întâmplă ceva de neînţeles pentru mine. În momentul în care încerci să faci ceva, să faci un lucru altfel, apare de undeva o gaşcă de stafii, din ăştia care scriu. Acum, spre bucuria mea, ăştia nu prea mai au pagini de ziar, au rămas doar pe internet. …Slavă Domnului că eu nu mă bazez pe ei. Eu nu am treabă cu criticii, nu-i invit, sunt într-o relaţie puţin mai specială cu dumnealor. Cu toate organismele astea, cu festivalurile.. 
Iar în partea a două a interviului, tunurile lui Florin Călinescu au fost puse pe televiziune. În critica extrem de dură a modului în care se face azi televiziune nu a scăpat neatinsă nicio emisiune tabloid, ori: subiectele facile, piţipoancele de la ţară care fac televiziune ca să aibă bani de silicoane şi scandalurile de alcov.
Despre umorul de calitate, despre actorii care nu acceptă că există dăruiţi şi nedăruiţi, despre teatru aşa cum îl vede şi înţelege Florin Călinescu, alături de multe alte subiecte care vor stârni cel puţin un zâmbet, toate în limbajul atât de cunoscut, marca Florin Călinescu, sâmbătă, de la ora 20.10, la „Conversaţii esenţiale”, pe Digi24.
The post Florin Călinescu: Din păcate am avut actori pe port de miniștrii care au fost incompetenți appeared first on exclusivNews.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Bodo: Îmi doresc doi, trei pitici care să ne umple casa
Pentru că este fan Proconsul, Miruna, micul reporter al „Jurnalului pentru copii” de la Digi24 a ţinut neaparat să-i facă o vizită solistului trupei, Bodo.
bodo si ioana moldovanŞi ca orice copil, cu multe curiozităţi,  mai ales legate de cati copii își dorește artistul.
Îmi plac enorm de mult copiii! Nici nu ai idee cât de mult îmi plac… Eu am un băiat mare, care trăieşte în SUA, în Portland – Oregon şi care are 24 de ani. Şi cu siguranţă că împreună cu soţia mea vrem să mai avem unul, doi, trei pitici care să ne înveselească casa”, spune artistul.
Bodo si-a dorit de mic să fie cântăreţ, „vinovată” de această alegere a fost chiat mama artistului: Pentru că atunci când eram destul de mic şi de când conştientizez eu, ţin minte că mama obişnuia să mă pună să cânt înainte să adormim…Ea cânta şi eu trebuia să fiu vocea a doua. Şi asta mă liniştea mereu, dovadă că adormeam foarte repede. Dar m-a şi făcut să exersez cântatul, de la o vârstă foarte mică… trei ani.
 Mulţumită de răspuns, Miruna a mai avut o singură curiozitate: când şi cui a dat Bodo primul autograf.
Unei domnişoare care avea opt ani, undeva la Buzău şi care s-a declarat cel mai vechi fan al nostru… cu toate că formaţia era doar de un an sau doi…Şi a zis – eu sunt cel mai vechi fan Proconsul, am opt ani şi aş vrea să îmi daţi un autograf. Şi m-am bucurat foarte mult să dau autograf unei domnişoare de opt ani”, şi-a amintit artistul.
Și tot la Jurnal pentru copii, actrița Ioana Moldovan a venit, însoțită de cei doi fii ai ei, pregătită să răspundă întrebărilor Mirunei. Ioana a spus că cel mai greu rol al său a fost şi rămâne cel de mamă. Dar chiar şi aşa, încă un copil, o fetiţă ar mai fi binevenită în familie.
Eu cred că rolul de mamă îmi ridică şi acum foarte multe probleme. Eu în lumea teatrului şi a filmului nu am fost foarte prezentă. M-am retras în momentul în care l-am născut pe Filip. Apoi l-am născut pe Andru şi am preferat să stau acasă pentru că era foarte greu să mă desprind de ei. Lumea asta pe care tu o descoperi şi eu sunt foarte surprinsă că ai prins-o atât de devreme…este o lume complicată… Şi eu am spus că dacă sunt mamă şi am doi copii aş vrea ca rolul acesta să îl fac perfect”, spune Ioana Moldovan.
Cei doi băieţi ai actriţei au o mulţime de prieteni, dar nu tocmai din cei obişnuiţi, căci în familia Ioanei Moldovan la loc de cinste sunt tot felul de vietăţi, care mai de care mai speciale: Au prieteni aşa: o familie de hamsteri, cu puiuţi, avem două broaşte ţestoase, avem un cătel nebun pe care îl cheamă Dominic  şi care crede despre el că este om, am avut prepeliţe , avem şi peşti şi şase şopârle…A fost plină casa de şopârle… În fine le-am eliberat… Filip a vrut să le elibereze şi acum sunt în curte şi ne mănâncă toţi căpşunii…
Un week-end cu 2 interviuri fascinante, marca Miruna, de la 9.30 la „Jurnal pentru copii”, pe Digi24. Sâmbătă, de la ora 9.30, o întâlnire cu un artist îndrăgit dar şi multe alte subiecte şi personaje cu poveşti frumoase, la „Jurnal pentru copii”,  prezentat de Sara şi Radu.
The post Bodo: Îmi doresc doi, trei pitici care să ne umple casa appeared first onexclusivNews.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
La sapte ani dupa dezvaluirea ca serviciile secrete americane, sub George W. Bush, efectuau o supraveghere a apelurilor telefonice din Statele Unite, administratia lui Barack Obama se vede nevoita, joi, sa se justifice pentru faptul ca a mentinut si extins, in secret, acest program, scrie AFP.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Senatorul PNL Tudor Chiuariu a susţinut joi că unul dintre amendamentele adoptate în Comisia de revizuire a Constituţiei oferă posibilitatea Parlamentului de a chema pentru eventuale audieri persoane fizice sau juridice, fapt care se poate aplica şi conducerii Parchetului.

Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, spune că autorităţile au luat toate măsurile pentru a preveni efectele unei eventuale viituri pe Dunăre şi susţine că trebuie să fim precauţi, dar că deocamdată nu se înregistrează cote alarmante ale fluviului.

Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG
Jucătoarea rusă Maria Şarapova, cap de serie numărul 2, s-a calificat pentru a doua oară consecutiv în finala turneului de la Roland Garros, joi, după ce a învins-o în semifinale, cu scorul de 6-1, 2-6, 6-4, pe sportiva din Belarus Victoria Azarenka, a treia favorită.

Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
+TAG

Niciun comentariu: